Aihe: Fuzz
1 2 3 4 515 16 17 18 1996 97 98 99 100
the-Antero
14.11.2012 18:59:53

Hei muuten. Mikä olisi paras tapa nauhoittaa kunnon pörisevää fuzzia jossa on matalaa taajuutta paljon? Siis mastotron kyseessä... :) millä mikillä kannattaisi? Shurelta on treeniksellä 57 ja 58 ja mahdollisesti muitakin :)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
juki
15.11.2012 11:21:32
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
joukov
12.01.2013 23:58:53
Käykääs joku hakemassa toi fuzz pois nurkista.
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
Vetehinen
13.01.2013 00:08:39
Se on Daavidin fuzz!
Tataa.
hjukke
13.01.2013 12:24:45

Voi prkl! Nyt, kun viimein olisin raaskinnut tilata Black Art Toneworksin faaraon, sitä ei saa mistään.
Vetehinen
13.01.2013 14:27:52
Olen 33 ja mitä tämä on? Viimeisimmistä hankkimistani 8 pedaalista 4 on fuzzeja (ja lisäksi Mooer Bass Sweeperissä on mukana fuzz). Futseja ei voi olla liikaa...
Tataa.
VILLE.
02.02.2013 00:07:51
Nyt on mulla fuzzit alkanu pörisemään kunnolla! Tällä hetkellä taloudesta löytyy Joyon Ultimate Octave ja EHX:n Little Big Muff. Näistä digailen enemmän muffin soundista, mutta ongelma on seuraavanlainen: tuntuu, että asetuksista riippumatta se puskee aivan jumalattomasti fuzzia. Myös alapäätä tulee aika reippaasti lisää, vähän ehkä liikaakin.

Kysymykseni teille rakkaille fuzzi-tietäjille onkin, mikä mahtaisi olla miedompi fuzzi? Soittelen aika kaikenlaista musaa. Fuzzi tulisi varmaan pääsääntöisesti rokkihommiin, mutta miksei muuhunkin.
Shredator
02.02.2013 00:44:48

VILLE.:

Kysymykseni teille rakkaille fuzzi-tietäjille onkin, mikä mahtaisi olla miedompi fuzzi? Soittelen aika kaikenlaista musaa. Fuzzi tulisi varmaan pääsääntöisesti rokkihommiin, mutta miksei muuhunkin.

Paras fuzzi on Fulltonen '69. Piste. Toimii kaikessa; miedosta rososta totaaliseen pörinään asti. Koko skaala on käyttökelpoinen. Maksaahan se juu, mutta mitä sitte?
Miksi soittaa hitaasti, kun voisi soittaa myös nopeasti?
Ziggy Bubba
02.02.2013 00:47:05

Shredator: Paras fuzzi on Fulltonen '69. Piste. Toimii kaikessa; miedosta rososta totaaliseen pörinään asti. Koko skaala on käyttökelpoinen. Maksaahan se juu, mutta mitä sitte?

Mikään fuzz ei ole paras PISTE.

On vaan eri makuja :)

Mä tykkään modatusta Big Muffista, venäläisestä:
https://dl.dropbox.com/u/2521503/No … narutukset/Muffy%20Loop%20Drone.m4a
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Shredator
02.02.2013 00:53:18

Ziggy Bubba:

On vaan eri makuja :)

Wrooooong! :)
Miksi soittaa hitaasti, kun voisi soittaa myös nopeasti?
RikuKS
02.02.2013 10:36:23

SM Fuzz (Scott McKeon Fuzz) on kyllä niin loistava fuzz, että ei ole tarvinnut enää etsiä muita! Suosittelen! Vastaa soittodynamiikkaan ja kitaran volumeen upeasti.
FreshPots
02.02.2013 12:17:05 (muokattu 02.02.2013 12:19:40)
Kaikki fuzzit ovat parhaita. Itse olen tykkäillyt niin FF- ja Muff-tapaisista porisijöistä. Tonebenderit ja muutamat häröilylaatikot pitäisi vielä kokea.

Ziggy Bubba: Mä tykkään modatusta Big Muffista, venäläisestä:
https://dl.dropbox.com/u/2521503/No narutukset/Muffy%20Loop%20Drone.m4a

Kuullostipa maukkaalta tämä pätkä. Mitäs modeja tuossa ryssämuhvissa on?
Broadcaster
02.02.2013 15:25:27
Uusia fuzzeja tulee kyllä kokeitua suht usein, alla muutama tämän hetken suosikki.

http://muusikoiden.net/dyn/users/108414.jpg
vilpor79
02.02.2013 17:21:14
VILLE.: Nyt on mulla fuzzit alkanu pörisemään kunnolla! Tällä hetkellä taloudesta löytyy Joyon Ultimate Octave ja EHX:n Little Big Muff. Näistä digailen enemmän muffin soundista, mutta ongelma on seuraavanlainen: tuntuu, että asetuksista riippumatta se puskee aivan jumalattomasti fuzzia. Myös alapäätä tulee aika reippaasti lisää, vähän ehkä liikaakin.

En tiedä yhtään millasilla vermeillä muuten soittelet, mutta big muff vaatii paljon hönkää, eli vaikea esim. kotivolumeilla saada hyväksi. Toinen melko yleinen "virhe" on ajaa noita futseja suoraan cleanikanavaan. Sillon menee kanssa aika helposti sihinäksi. Eli jos pakko tunkea cleaniin niin et od:ta kaveriksi. Ehkä vielä mieluummin särön päälle. Mulla on kokemusta fuzzeista loppupeleissä aika vähän mulla on ollu normi big muff Pi, Rams head muff klooni, MEK:n classic fuzz, Zvexin Fuzz factory, Tonebender klooni ja Fuzz face klooni. Noista "miedoin" kai tonebender, vaikka kyllä siitäkin saa melko reipasta sihinää aikaan. Ja kyllä tuo "paras" on aika vaikea määrittää, riippuu ihan käyttötarkoituksesta
jyrkalt
03.02.2013 02:13:01
Broadcaster: Uusia fuzzeja tulee kyllä kokeitua suht usein, alla muutama tämän hetken suosikki.

http://muusikoiden.net/dyn/users/108414.jpg

No nuilla luulisi jo taipuvan vaikka mihin! :))
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
slapvete
03.02.2013 04:33:42
Mun tällä hetkellä ykkösfuzz on Trombetta Tornita KS. Lanaa talossa ja puutarhassa surutta.

Varamiehenä on Zoomin Ultra Fuzz. Myyn, ostakee pois.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Ziggy Bubba
03.02.2013 12:48:05

FreshPots: Kuullostipa maukkaalta tämä pätkä. Mitäs modeja tuossa ryssämuhvissa on?

Öö, mitäs se kaveri noita kertoi. Ulkosista 9v-muuntajalle on tehty paikka ja potikat & niiden nupit on vaihdettu. Sisään on tehty TBP ja olikohan "emitter mod" -nimellä kulkeava tuunaus myös. Tämmösen oman kombinaation sääti :)

Soundi ei muuttunut radikaalisti, mutta kokonaissoundista tuli ehkä vähän vähemmän distortionmainen yläpäästä, semmosta pehmeyttä tuli lisää. Tossa pätkässä taitaa olla välillä Sweet Honey OD edessä, mutta vaan "päällä" ilman kunnon boostia tai gainia.

Toi pätkä on ite asiassa kaverin samanmoisesta purkista... Tuon kuultuani halusin samanlaisen, jonka äkkiä m.netistä löysin. Parin päivän päästä se oli jo modattukin :)

Niin juu, tein pikasen vertailunkin tolla kaverin modatulla ja mun modaamattomalla:
https://dl.dropbox.com/u/2521503/No … 20Fight%20%28One%27s%20mod..%29.m4a

Tossa on neljä ottoa Telellä: 1. mod yksin 2. orkkis yksin 3. mod + Sweet Honey 4. orkkis + Sweet Honey
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
svilo
03.03.2013 00:17:05
Tämä oli kans kiva ...

www.youtube.com/watch?v=IQml7w0_XlI
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Laulava Kylätohtori
03.03.2013 09:45:49
svilo: Tämä oli kans kiva ...

www.youtube.com/watch?v=IQml7w0_XlI

Sulla on parhaat demot, koska kamojen ja niiden säätöjen lisäksi sulla on soundi kohdallaan myös näpeissä. Mielestäni se on vakavastiotettavassa demossa vähintään yhtä tärkeää kuin itse laitteet. Keskivertoräpeltäjä ei saa laatuvehkeiden hienoja nyansseja, jotka erottavat ne keskitason laitteista, esiin oikealla tavalla, vaan ne hukkuvat "osaamattomuuteen" antaen väärä kuvan itse laitteesta.

Juuri ko. asian takia youtubesta ei viitsi katsoa kuin muutamien tiettyjen tekijöiden videot, yli 99 % esittelyvideoista ovat puhdasta kuraa...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
markus16
03.03.2013 09:53:56
Lääkäri puhuu asiaa. Monet demot on pilattu myös turhanpäiväisellä höpöttelyllä ja jaarittelulla. Ärsyttävää jos 10 minuutin demovideossa soitetaan ehkä 2 minuuttia ja änkytetään loppuaika.

Toisaalta nuo svilon demot on tosi masentavia. Herra saa varmasti minkä tahansa 200 euron signaaliketjun laulamaan kauniimmin kuin minä ja kaikki muut tusinarämpyttäjät kymppitonnin kamat.
Meadow: söi immersiota aika pahasti ku ainoat vaihtoehdot on olla jeesus kristus tai pieksämäen mukavin mies
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)