Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5156 157 158 159 160300 301 302 303 304
tapiomarko
09.09.2015 20:33:24
Uusi leveä ja pyöreä kaula on kyllä itselle just sopiva. Harmitti kun tuli noita G:n slimkauloja tuli vuosi vuoden jälkeen yhä enemmän, muutoin itselle mieleisiin kitaroihin. Kyllähän vanhoja malleja saa vieläkin uutena, joten valinnanvaraa löytyy monenlaisia. Kaikki uudistukset tälle vuodelle satuloineen ja less+ keveys erityisesti aivan mainioita.

"Tarroja" olisi saanut olla vähemmän.
Sweet baby sweet
Tomtom
11.09.2015 12:21:38
Liityinpä minäkin sitten Gibbonin omistajiin monen vuoden tauon jälkeen. Musta SG Standard tuli vaihdossa Voxiin ja hyvinhän se istuu käteen. Pientä säätöä tallamikin johdotuksien kanssa mutta hyvältä saundaa ja tuntuu.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
sustain65
11.09.2015 17:08:07
tapiomarko:
"Tarroja" olisi saanut olla vähemmän.

:D Täytyi ihan tarkistaa mitä tarkoitit. En ollut edes huomannut vielä omassani lavan takana olevaa hologrammitarraa! Olen vaan soittanut...
pvais
12.09.2015 19:28:00

No nyt on kaikki hyvin. Pitkään olen haaveillut HB+HB kitarasta ja erityisesti Les Paul mallista. Mutta Strato miehenä en ole päässyt sinuiksi LP:n bodyn kanssa. Tänään se sitte löytyi paikallisesta kivijalasta, Gibson Les Paul Less+ :) Body istuu hyvin itselleni niin istuen kuin seisten, leveä otelauta vaatii vielä totuttelua mutta hyvältä tuntuu ja soundaa.

https://www.dropbox.com/s/yty20wxwo … 6nqq/2015-09-12%2019.03.08.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/adkaw30ch … mtst/2015-09-12%2019.04.12.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/dte36xflj … gouf/2015-09-12%2019.05.28.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/aao3btynt … mkae/2015-09-12%2019.06.34.jpg?dl=0
horseface
14.09.2015 14:38:21
No niin, R9 tuli taloon eilen ja vaikuttaa aivan loistavalta kapineelta. Vähän pitää vielä rukata säätöjä oman mielen mukaisiksi mutta kitara vaikuttaa heti kättelyssä lopultakin sellaiselta ns. pitopeliltä. Soitettavuus, ulkonäkö, paino ja mojo ovat kerrankin kaikilta osin kohdillaan. Kaikki on siis enemmän kuin hyvin.

Koska kitara ei ollut ilmainen, torilta löytyy nyt erittäin hyvä vuoden 2012 Deluxe ylimääräisenä, jos jotakuta sattuisi nappaamaan.
Oli miten oli, näin on!
Lego
14.09.2015 16:30:19
Omistan vielä yhden eikä kaikki todellakaan ole hyvin :D Huomenna nauhojen vaihtoon ja katsotaan tuleeko geestä mitään 6100:lla. Kaik muu on turhaa paitsi isot nauhat.
arijuki
14.09.2015 18:10:54
horseface: No niin, R9 tuli taloon eilen ja vaikuttaa aivan loistavalta kapineelta. Vähän pitää vielä rukata säätöjä oman mielen mukaisiksi mutta kitara vaikuttaa heti kättelyssä lopultakin sellaiselta ns. pitopeliltä. Soitettavuus, ulkonäkö, paino ja mojo ovat kerrankin kaikilta osin kohdillaan. Kaikki on siis enemmän kuin hyvin.

R9 olisi kyllä hieno :-) Torillakin olisi 2009 50th Anniv. malli, mutta ei noi halpoja ole.
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Liverpooligan
22.09.2015 14:29:08
Moi.

Pakko kysyä tähän väliin tyhmä(hkö) kysymys. Mulla ei siis vielä ole Gibsonia laukussa, mutta kuume sen hankintaan on nyt noussut ennätyksellisiin lukemiin ja sehän ei oikeastaan taida enää paljoa muulla laskea, kuin Les Paulilla suoraan suoneen.

Miten Standard, Classic ja Traditional eroavat keskenään toisistaan ja onko näistä jokin malli ylitse muiden ja jokin sellainen, mitä kannattaa välttää? Ja olen pariltakin kaverilta kuullut, että aivan tässä viime vuosien Gibsonien valmistuksessa on vähän menty mutkat suoraksi laittaen ja että laatu ei siksi aivan entisenlaista ole ollut? Pitääkö tämä paikkansa ja mitä vuosimalleja tämä koskee?

Kiitos jo etukäteen.
joukov
22.09.2015 16:01:35 (muokattu 22.09.2015 16:06:11)
Liverpooligan: Moi.

Pakko kysyä tähän väliin tyhmä(hkö) kysymys. Mulla ei siis vielä ole Gibsonia laukussa, mutta kuume sen hankintaan on nyt noussut ennätyksellisiin lukemiin ja sehän ei oikeastaan taida enää paljoa muulla laskea, kuin Les Paulilla suoraan suoneen.

Miten Standard, Classic ja Traditional eroavat keskenään toisistaan ja onko näistä jokin malli ylitse muiden ja jokin sellainen, mitä kannattaa välttää? Ja olen pariltakin kaverilta kuullut, että aivan tässä viime vuosien Gibsonien valmistuksessa on vähän menty mutkat suoraksi laittaen ja että laatu ei siksi aivan entisenlaista ole ollut? Pitääkö tämä paikkansa ja mitä vuosimalleja tämä koskee?

Kiitos jo etukäteen.

Parempi, että googlaat eri vuosimallien erot. Standardit vaihtelevat kohtalaisen paljon eri kaulaprofiileiltaan ja kevennyksiltään. Classicissa on kusenkeltaiset otelautamerkit ja Traditional Pro -malleissa on "vain" yhdeksän kevennysreikää, mikkien puolitukset ja lukkovirittimet. Traditional taisi olla oma mallinsa myös. Gibsonin sivustolta löydät helposti speksit.

Muutenhan nuo ovat aika pitkälti sama kitara.
Lepinkäinen
22.09.2015 16:06:43
Liverpooligan: Moi.

Kiitos jo etukäteen.

Yleisesti moni välttelee ainakin 2015 mallistoa, koska aikamoisia modernisointeja tehty.
Toisaalta, jos ne on omaan mieleen, niin niitä saa nyt tai viimeistään pian varmaan halvalla, koska eivät vissiin ole käyneet kaupaksi.

2016 mallisto taas palaa perinteisempään suuntaan.
Progorava
22.09.2015 16:42:08
Ja olen pariltakin kaverilta kuullut, että aivan tässä viime vuosien Gibsonien valmistuksessa on vähän menty mutkat suoraksi laittaen ja että laatu ei siksi aivan entisenlaista ole ollut? Pitääkö tämä paikkansa ja mitä vuosimalleja tämä koskee?

Kiitos jo etukäteen.

2015 mallit näyttäisivät olevan laadulta erittäin hyviä. Toisin kuin 2011 Gibson, minkä jouduin palauttamaan liikkeeseen. Vastaavaa perseilyä en ole nähnyt edes halvimmissa indonesian sähkiksissä.

Leveä satula ja ne virit 2015 malleissa on makuasioita, jotka jakavat kansaa pahasti. Virit on helppo vaihtaa, satulan kaventaminen hilppasen haastellisempi rasti..
Yleensä soittaja on signaaliketjun heikoin lenkki
naavanka_
22.09.2015 16:51:24 (muokattu 22.09.2015 16:51:33)
Mulla on vuoden 2010 SG Special (ei faded) ja kaikki on hyvin.
Sais vaa olla inasen kevyempi, painaa 3,6kg.
sustain65
22.09.2015 18:22:28
G FORCE:n kanssa pitää olla kyllä tarkkana, ainakin jos on keikalla, ettei käy kuten minulle viime treeneissä. Olin virittänyt biisien välissä kitarani tuolla automatiikalla. Tai ainakin niin luulin. En ollut katsonut tarpeeksi huolellisesti että viritin sammuisi virityksen jälkeen. Sehän sammuu itsestään, kun viritys on valmis. Mutta eipä ollutkaan viritys valmis tuolla kertaa, jokin tai jotkut kielet oli/olivat ilmeisesti vielä epävireessä ja viritysmoodi edelleen päällä kun aloitettiin biisi. Vedin ekat soinnut ohuemmilta kieliltä ja silloin asiat olivat vielä ainakin kutakuinkin OK. Mutta kun mentiin alkusointujen jälkeiseen riffiin, niin silloin mentiin metsään ja raskaasti. Kielet olivat virittyneet varsin mielenkiintoiseen vireeseen. Viritin oli edelleen päällä.

Onneksi tuo tapahtui treeneissä ja nyt osaan olla tarkempana asian kanssa. Jos olisi tapahtunut keikalla, niin olisi mennyt iso osa biisistä aivan keturalleen. Ja pedaaliviritinhän toimii tietty kanssa ja siihen voi turvautua, jos ilmassa on reilusti muiden möykkää.

Eli siis melkein kaikki hyvin Gibsonin kanssa. Uusi LP soi niin kivasti, että se on inspiroinut ja lisännyt omienkin biisi-ideoiden tekemistä! Tosin sillä tiellä olen vasta aivan alussa.
Joees
23.09.2015 14:49:04
Tollasen robovirin kun sais johonkin nykyiseen ruoskaan niin olis jees. Virittäminen on ehkä tympeintä mihin aikansa kuluttaa kitaran kanssa. Lähinnä tää tympii himassa.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
PIM
23.09.2015 15:12:21
Ihan vaan vinkiksi, että jos jatkuva virittäminen vituttaa etkä tarvi vibratallaa niin Evertune talla on loistokeksintö. Parissa kitarassa Evertunet eikä tarvi keikalla miettiä vierongelmia.

http://www.evertune.com/
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Arbitrator
28.09.2015 10:54:28
Lepinkäinen: Yleisesti moni välttelee ainakin 2015 mallistoa, koska aikamoisia modernisointeja tehty.
Toisaalta, jos ne on omaan mieleen, niin niitä saa nyt tai viimeistään pian varmaan halvalla, koska eivät vissiin ole käyneet kaupaksi.

2016 mallisto taas palaa perinteisempään suuntaan.

Ilmeisesti näin on jo käynyt. Ainakin F-Musiikissa on pari 2015 malliston Les Paulia myynnissä lähes polkuhintaa. LP Classic 1299 ja LP Less 1099. Eli jos leveä kaula ja robovirittimet kelpaavat niin nyt saisi ihan kivaan hintaan F:ltä.
Laulava Kylätohtori
28.09.2015 11:38:01
Arbitrator: Ilmeisesti näin on jo käynyt. Ainakin F-Musiikissa on pari 2015 malliston Les Paulia myynnissä lähes polkuhintaa. LP Classic 1299 ja LP Less 1099. Eli jos leveä kaula ja robovirittimet kelpaavat niin nyt saisi ihan kivaan hintaan F:ltä.

Tuollainen Vähemmän Paul voisi olla enemmän kiva. Missähän tuo fyysisesti sijaitsee, Helsingissä ilmeisesti...

http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja … -les-paul-less-2015-hcs-lpless15hcs
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
arijuki
28.09.2015 11:42:14
Nyt on iskussa Gibson Les Paul v. 2005, 50's rounded neck ja siihen vaihdettu BKP The Mule setti. Tykkään!
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Arbitrator
28.09.2015 14:54:55
Laulava Kylätohtori: Tuollainen Vähemmän Paul voisi olla enemmän kiva. Missähän tuo fyysisesti sijaitsee, Helsingissä ilmeisesti...

http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja … -les-paul-less-2015-hcs-lpless15hcs

Vähemään Les Paul se nimenomaan on. Yksi tuollainen löytyi aiemmin kesällä Vantaan Outletissa ja siellä olen pari kertaa sitä kokeillut. Tuntui ohuemman bodynsa ja leveän kaulansa ansiosta enemmän PRS Customilta kuin Gibsonilta, mutta voi se silti olla hyvä kitara.
Durty
28.09.2015 18:33:36
No nyt mulla on kaksi Gibsonia...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)