thunderrocks 26.01.2016 01:26:37 (muokattu 26.01.2016 01:29:06) | |
---|
jra: Jääkö tuossa osa tallapalojen korkeudensäätöruuveista (ainakin E- ja G-palojen osalta, muut siirtynevät säädöissä selvästi eteenpäin) kiinnitysruuvien kantojen päälle, kuten Thomannin kuvista voisi päätellä? Jos jää, niin onko sillä käytännön merkitystä soinnin tai esim. intonaation säädön yhteydessä? Itsellä ei tuollaista ole koskaan ollut, joten mielenkiinnosta kyselen.
Taitaa ne jäädä. En ny just pääse tarkistamaan kun olen noin tuhannen kilsan päästä kitarasta. Ei sillä mun mielestä suurempaa merkitystä ole säädön / soinnin kannalta. Toki tuo moderni malli vie osan siitä telen ominais-klangista verrattuna alkuperäiseen tuhkismalliin. Ja messinkitalla vielä hiukan pehmentää napsua mutta eipä keefcasterilla yleensä kai sitä kantrispänkkiä niin haetakkaan vaan enempi rokin räimettä. www.facebook.com/Bad Reputation, A Tribute to Thin Lizzy |
jra 26.01.2016 01:44:53 | |
---|
Ok. Tuli mieleen telen kolmipalaisesta, että joululomalla säätelin kotipuolessa käyntien varalla siellä olevaa tele-halpista, johon olin jossain välissä laittanut shimmin kaulataskuun. Ihmettelin siinä sitten kuinka korkealla tallapalat ovat, ja soittotuntumakin on vähän epämääräinen, vaikka action olikin sopiva. Irrotin kaulan, poistin kiilan ja tein säädöt uudelleen. Tuntuma parani aivan hemmetisti, ja sen lisäksi sointi ja se miten vireisesti yksittäiset kielet soivat parani. Veikkaan, että tuossa on kyseessä sama kuin ToM-tallan kanssa, eli jos kielet tekevät liian jyrkän mutkan tallapalojen yli, niin se vaikuttaa kielen sointiin, vaikka kovemman paineen tallaa vasten pitäisikin periaatteessa parantaa sointia. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Freewheeler 30.01.2016 14:29:47 | |
---|
|
vkl 30.01.2016 18:32:15 | |
---|
|
Joees 30.01.2016 20:24:57 | |
---|
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Freewheeler 30.01.2016 21:41:35 | |
---|
Joees: Valkoiset rupulaudat, mitä ovat? Määritys hukassa. Rupulaudat tarkoittaa? |
Stone 30.01.2016 21:55:38 | |
---|
Freewheeler: Pakollinen Teletsohvalla-kuva osa 2016. http://www.propellihattu.fi/telet2016.jpg Olen sanonut jo monesti itselleni "et tarvitse enään yhtään kitaraa", mutta tuota jumalaista kuvaa katsellessani en olekkaan enään varma...on se vaan tuo tele ajattoman kaunis kitara! "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
**Back to good old days, when music was real music !!!** |
Laulava Kylätohtori 30.01.2016 22:08:07 | |
---|
Freewheeler: Pakollinen Teletsohvalla-kuva osa 2016. http://www.propellihattu.fi/telet2016.jpg Joku tykkää telecastereista. :) Mutta nyt se on päätetty. Vaihdoin omaan teleen sähköt ja mikeiksi jäi kaulaan Twang King ja tallaan Little '59. Tuo '59 on enemmän telemäinen single coil kuin STL-2, joka on oikeasti single coil. Molemmat loistavia ja olisin voinut jättää kumman vain, mutta '59 vaan miellytti tällä kertaa pikkuisen enemmän, joten se saa nyt olla. Toisaalta Twang Kingin oma tallamikkikin oli hyvä. Omaan käyttöön ehkä vähän liian perinnehenkinen, mutta toisaalta kuitenkin hauska sekin. Mutta kun ei ollut perinnesoundille niin käyttöä, niin menköön kaapin uumeniin sekin odottamaan parempia aikoja... Ostin joskus Tokain oman valkoisen 5 ruuvin 1-ply plexin, mutta pistän kuitenkin originaalin mustan. Ehkä, jos valkoinen olisi 3-kerroksinen, mutta olkoon nyt tuo alkuperäinen. Valkoinen pleksi on myynnissä, jos jollain on tarvetta... They pass too much electricity. -SRV |
Freewheeler 30.01.2016 22:21:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Joku tykkää telecastereista. :) Mutta nyt se on päätetty. Vaihdoin omaan teleen sähköt ja mikeiksi jäi kaulaan Twang King. Ehkäpä maailman paras Telen etumikki. Ihan sairaan hyvä. Onnitteluni :-) |
Joees 30.01.2016 22:41:02 | |
---|
Freewheeler: Määritys hukassa. Rupulaudat tarkoittaa? Ruusupuu. Valkoiset/vaaleat telecasterit rupulaudalla ovat mulle sellainen heikko kohta. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Navdi 31.01.2016 11:35:37 | |
---|
Hoi Tele-tietäjät! Fender teki 60-luvulla ja sitten Fender Japan teki reissueita näistä Telen ja Straton paisley-tapettikuvioisista kitaroista. http://www.sheltonsguitars.com/imag … fender%20tele%20paisleyDSCN0601.jpg Omaan silmään tuo näyttää kerrassaan mahtavalta ja heräsi into jos pala-telestään teettäisi tuollaisen. Olisiko jollakulla infoa mistä lähtisi tuollaista tapettikuviota hommailemaan? "I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister |
Freewheeler 31.01.2016 11:49:43 | |
---|
|
Freewheeler 31.01.2016 11:51:35 | |
---|
Joees: Ruusupuu. Valkoiset/vaaleat telecasterit rupulaudalla ovat mulle sellainen heikko kohta. Keskellä 1969 Tele, edessä 60-luvun alun mukainen palacasteri. Molemmissa ei niin kevyt saarnibody ja soundi on parhautta. |
Åboensis 31.01.2016 11:54:57 | |
---|
Freewheeler: Pakollinen Teletsohvalla-kuva osa 2016. http://www.propellihattu.fi/telet2016.jpg Ja mää luulin olevani outo kun mulla on neljä stratoa... no okei, on mulla yks telekin. Mutta nuo ovat hienot. Erityisesti tykkään tuosta Rossi -telestä! "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Navdi 31.01.2016 12:00:40 | |
---|
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister |
73nd3r 31.01.2016 12:13:03 | |
---|
|
Joees 31.01.2016 12:22:35 | |
---|
Freewheeler: Keskellä 1969 Tele, edessä 60-luvun alun mukainen palacasteri. Molemmissa ei niin kevyt saarnibody ja soundi on parhautta. Painavia, hyi. Hienoja kyllä! Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
antnis 31.01.2016 12:22:49 | |
---|
|
varakeef 31.01.2016 13:01:26 (muokattu 31.01.2016 13:15:04) | |
---|
TV Jonesilta tuli juuri Dynasonic-henkisiä telemikkejä telemikkien koossa. Loistava ajatus minusta. https://store.tvjones.com/t-style-p244.aspx Ja jos joku kaipaa Paisley kuvioita, niin täältä löytyy tiedostoja aiheesta. On 69:stä skannattuja ja siistittyjä, taustalla ja ilman, myös väärin tehtyä 80-luvun kuvioita. Ja erilaisia protyyppejä. Oikeaa tapettia ei saa mistään, erilaisten höyrypäiden virityksiä sitten on enemmänkin. http://s532.photobucket.com/user/chesterburger/library/Paisleys Tämä toimii ja kuvio on oikea, mutta kuva on pienennetty. Joltain kovalevyltä saattaa löytyä mittakaavassakin oleva tiedosto: http://i532.photobucket.com/albums/ … leys/Pinkkivihretkorosteetsmall.jpg Itselläni parhaiten on toiminut läpinäkyvällä taustalla olevan kuvion painattaminen ohuenohuelle ikkunatarrakalvolle. Se kiinnitetään jonkun kiiltävähkön tai muuten kiinnostavan materiaalin päälle, joka kuultaa kuvion alta. (Minulla on ylimääräiset molempiin kansiin riittävät valmiit tarra-arkit, pikaviestillä voi kysyä) "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Freewheeler 31.01.2016 13:06:39 (muokattu 31.01.2016 13:07:05) | |
---|
Joees: Painavia, hyi. Hienoja kyllä! Aika pitkän teleopiskelun tuloksena olen sitä mieltä, että raskaampi saarnibody soi parhaiten. Sellainen about nelikiloinen Tele on just. Tai pari sataa grammaa päälle. Ja paksu hyvinasettunut kaula myös. |