Sarko 24.07.2015 17:52:09 | |
---|
Progorava: Gibson tarvitsee uuden Slashin. Korjasin viestisi hieman totuudenmukaisemmaksi. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Gary Enfield 25.07.2015 01:14:26 | |
---|
Gibson tarttee uuden RoboSlashin. |
samson72 25.07.2015 18:47:38 | |
---|
VIPMetal: Soittaakohan Robin Les Paulilla? Aijai! Plussan arvoinen kommentti. "A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come." |
fox 25.07.2015 23:28:50 | |
---|
samson72: Aijai! Plussan arvoinen kommentti. No jesses, plussaa paukahti! Eiku lävähti! Ihan oikeasti, onko tuo nyt oikein minkään arvoinen kommentti asiallisessa keskustelussa? Eipä silti, onhan tuo vallan paikallaan ihan _kaikissa_ Gibson-aiheisissa ketjuissa, eipä silti. Samaan aikaan käydään keskustelua esim. siitä, onko tämä foorumin taso hyvä, vaiko jokseenkin jostain, mihin ei aurinko paista. Sitäpä saa jokainen omalla tasollaan sitä pohtia. Eipä mulla muuta. Kyllä se on ehdottoman hyvä, että on suljettuja keskustelualueita. Ja kova moderointi... :p Aijai! Plussaapa kosahti!! |
Gary Enfield 26.07.2015 00:30:09 | |
---|
Mulla on lp studio -08. Oon kyllä tyytyväinen. Ainahan sitä jotain pientä tylsistymistä, mutta kun soittelee muita, on se kyllä hintansa väärtti. Ehkä oon vaan tottunutkin. |
-HP- 26.07.2015 09:46:03 | |
---|
Ostin jonkun Studio Deluxen vuosimallia 2014. Alkaa vaikuttaa että se on ollut elämäni kallein mutta myös paras ostos. Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin? |
McNulty 27.07.2015 01:39:54 | |
---|
VIPMetal: Soittaakohan Robin Les Paulilla? Jaa se Batmanin sidekick? Shall I take you to Keillers Park? |
Meisselimies 27.07.2015 10:37:39 | |
---|
Hommasin itselleni vuoden 2014 "halpis-Gibsonit" (SGJ, LPJ ja Melody Maker), enkä voisi juuri tyytyväisempi olla. Perverssinä simppelien viimeistelyjen ystävänä nämä näyttävät (ja tuntuvat) juuri oikeilta omaan silmään/käteen, eikä soitettavuuksissa tai soundeissa ole mitään valittamista. Eivät tapa tai pese Custom Shoppeja, vaan ovat omia kitaroitaan monista eri vaihtoehdoista ja monilta eri valmistajilta, joilla voi soittaa musiikkia sujuvasti. Muu vertailu lienee turhaa. Steve Vain Elämää |
sustain65 27.07.2015 10:45:51 | |
---|
Meisselimies: Hommasin itselleni vuoden 2014 "halpis-Gibsonit" (SGJ, LPJ ja Melody Maker), enkä voisi juuri tyytyväisempi olla. Perverssinä simppelien viimeistelyjen ystävänä nämä näyttävät (ja tuntuvat) juuri oikeilta omaan silmään/käteen, eikä soitettavuuksissa tai soundeissa ole mitään valittamista. Eivät tapa tai pese Custom Shoppeja, vaan ovat omia kitaroitaan monista eri vaihtoehdoista ja monilta eri valmistajilta, joilla voi soittaa musiikkia sujuvasti. Muu vertailu lienee turhaa. Laitoin plussan, koska oli niin harvinaisen hyvät perustelut. |
samson72 27.07.2015 10:54:47 | |
---|
fox: No jesses, plussaa paukahti! Eiku lävähti! Ihan oikeasti, onko tuo nyt oikein minkään arvoinen kommentti asiallisessa keskustelussa? Eipä silti, onhan tuo vallan paikallaan ihan _kaikissa_ Gibson-aiheisissa ketjuissa, eipä silti. Samaan aikaan käydään keskustelua esim. siitä, onko tämä foorumin taso hyvä, vaiko jokseenkin jostain, mihin ei aurinko paista. Sitäpä saa jokainen omalla tasollaan sitä pohtia. Eipä mulla muuta. Kyllä se on ehdottoman hyvä, että on suljettuja keskustelualueita. Ja kova moderointi... :p Aijai! Plussaapa kosahti!! No jösses sentään, onko lomat loppumassa kun noin sandaalit puristaa? Muutama huumorikommentti missä tahansa ketjussa tuskin kenellekään pahaa tekee. Onneksi hommaan Fenderin niin sitten on kaikki hyvin, kun ei tarvitse tätäkään ketjua enään lueskella. "A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come." |
mattim 27.07.2015 12:13:33 | |
---|
Meisselimies: Hommasin itselleni vuoden 2014 "halpis-Gibsonit" (SGJ, LPJ ja Melody Maker), enkä voisi juuri tyytyväisempi olla. Perverssinä simppelien viimeistelyjen ystävänä nämä näyttävät (ja tuntuvat) juuri oikeilta omaan silmään/käteen, eikä soitettavuuksissa tai soundeissa ole mitään valittamista. Eivät tapa tai pese Custom Shoppeja, vaan ovat omia kitaroitaan monista eri vaihtoehdoista ja monilta eri valmistajilta, joilla voi soittaa musiikkia sujuvasti. Muu vertailu lienee turhaa. SGJ on mullakin pari vuotta ollut, oiva kampe soundimielessä ja soitettavuudeltaan on ja vielä kaulakin aikas muhku. En vaan meinaa tottua tuohon SG:n ergonomiaan -> torilla tavataan. |
Krice 27.07.2015 18:52:33 | |
---|
Aika monet muutkin on sitä mieltä, että Gibsonilla on vähän pallo hukassa modernien kokeilujen kanssa (robovirittimet esimerkiksi). Epäilen itse syyksi sitä, että varsinkin LP-mallin kysyntä on ollut laskusuunnassa, kyllähän fanituksella on oikeasti merkitystä siihen minkälaisia kitaroita varsinkin aloittelevat soittajat ostavat. |
steelduck 27.07.2015 19:24:58 | |
---|
Minulla on 2013 R8 ja kaikki hyvin, mutta kiinnostaa että mikä tekee R9:stä 2000e kalliimman. Käsittääkseni erona ei ole kuin ohuempi kaula. Oma R8 painaa tasan 4kg ja painavimmat R9:t ovat myös 4kg, joten ei se vissiin painokaan ole? |
Gabe 27.07.2015 20:36:50 | |
---|
steelduck: Minulla on 2013 R8 ja kaikki hyvin, mutta kiinnostaa että mikä tekee R9:stä 2000e kalliimman. Käsittääkseni erona ei ole kuin ohuempi kaula. Oma R8 painaa tasan 4kg ja painavimmat R9:t ovat myös 4kg, joten ei se vissiin painokaan ole? Tätä olen muuten itsekin pohtinut. |
mpekkanen 27.07.2015 20:49:43 | |
---|
Joskus yli 20 vuotta sitten soittelen jollekkin maahantuojalle, jota en enää muista. En muista myöskään sitä asiaa, minkä takia sinne soitin. Kuitenkin se maahantoi Samick merkkisiä kitaroita silloin. Itselläni ei ollut mitään kiinnostusta mihinkään kyseisen merkin soittimeen silloin ja myyjä yritti väkisin myydä minulle Samickin tekemää Gibson Les Paul Custom kopiota. Hänen paras myyntupuheensa oli varmaan se, että se kuulemma painaakin saman verran kuin Gibson :) Tämän hän kertoi, vaikka kuinka useasti. Siitäkin huolimatta, että yritin kysellä ihan jotain muuta juttua. En ostanut sitä siitäkään huolimatta. Nyt kun tätäkin miettii, niin Les Pauleissa voi olla helposti yli kilonkin painoeroja. Tämä paino oli kuitenkin se, millä hän kehui soitinta ihan ensimmäisten asioiden joukossa. Tietenkin se oli muutenkin samanlainen ja painaakin saman verran.... Itse asia kuitenkin koski jotain ihan muuta soitinta ja siihen ei selvyyttä tullut. Tästä olisi varmaan saanut ihan hyvän pätkän johonkin sketsiohjelmaan, vaikka itseä ei kyllä silloin ainakaan naurattanut. |
AngieRainbow 28.07.2015 00:23:02 (muokattu 28.07.2015 00:25:51) | |
---|
steelduck: Minulla on 2013 R8 ja kaikki hyvin, mutta kiinnostaa että mikä tekee R9:stä 2000e kalliimman. Käsittääkseni erona ei ole kuin ohuempi kaula. Oma R8 painaa tasan 4kg ja painavimmat R9:t ovat myös 4kg, joten ei se vissiin painokaan ole? Vastaan pikaisesti, että R0 ja R9 ovat kalliimpia kuin esin R7 ja R8 ainakin loimukantensa vuoksi. Vaikka yksittäisten kitaroiden painoissa on eroja, niin R0 ja R9 ovat yleisesti ottaen kevyempiä. Et löydä 4,3 kilon R9:ä kovin helposti, mutta löydät kyllä 4,3 kilon R8:n. Olen ennenkin linkittänyt tämän kuvan, mikä on otettu Gibson Custom Shopista: http://s798.photobucket.com/user/pl … 10/media/GibsonLPWeights-1.jpg.html Eli lyhyt vastaus mielestäni on: Loimukansi + paino. Se onko R9:n hinta "oikeutettu" verrattuna esim R8:iin on -kuten kaikki arvaatte- jokaisen oma asia :o Jos haluat tietää enemmän Gibson Custom Shop:in Historic ja Reissue kitaroista, niin muusikoiden.net on siihen täysin väärä paikka. Suosittelen esim tätä forumia: http://www.mylespaul.com/forums/historics-reissues/ What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe 28.07.2015 01:52:43 | |
---|
Nyt olisi talven aikana vakaa aikomus täyttää ES335:n mentävä aukko kattauksessa. Muistelen jostain lukeneeni että vaikka kaikki Essit kulkevat Custom Shop lipun alla niin ne ei kuitenkaan ole valmistettu samassa paikassa, miten tämä menikään? Paria ESsiä olen testannut mutta en nyt kuollaksenikaan muista oliko niissä mitään mainintaa asiasta.. enkä nyt minkään liikkeen sivuillakaan löydä mitään infoa asiasta. Miten nämä erottaa toisistaan jos on vaikka käytettyä ostamassa? |
Mr. Speed 28.07.2015 07:56:43 | |
---|
AngieRainbow: Vastaan pikaisesti, että R0 ja R9 ovat kalliimpia kuin esin R7 ja R8 ainakin loimukantensa vuoksi. Vaikka yksittäisten kitaroiden painoissa on eroja, niin R0 ja R9 ovat yleisesti ottaen kevyempiä. Et löydä 4,3 kilon R9:ä kovin helposti, mutta löydät kyllä 4,3 kilon R8:n. Olen ennenkin linkittänyt tämän kuvan, mikä on otettu Gibson Custom Shopista: http://s798.photobucket.com/user/pl … 10/media/GibsonLPWeights-1.jpg.html Eli lyhyt vastaus mielestäni on: Loimukansi + paino. Se onko R9:n hinta "oikeutettu" verrattuna esim R8:iin on -kuten kaikki arvaatte- jokaisen oma asia :o Jos haluat tietää enemmän Gibson Custom Shop:in Historic ja Reissue kitaroista, niin muusikoiden.net on siihen täysin väärä paikka. Suosittelen esim tätä forumia: http://www.mylespaul.com/forums/historics-reissues/ Jep. Tästä syystä kovin loimuisat ja kevyt R8:t menee melkein sinne R9:n tonteille käytettyjen hinnoissa. |
Klapp 28.07.2015 08:13:57 | |
---|
Nyt olisi talven aikana vakaa aikomus täyttää ES335:n mentävä aukko kattauksessa. Muistelen jostain lukeneeni että vaikka kaikki Essit kulkevat Custom Shop lipun alla niin ne ei kuitenkaan ole valmistettu samassa paikassa, miten tämä menikään? Paria ESsiä olen testannut mutta en nyt kuollaksenikaan muista oliko niissä mitään mainintaa asiasta.. enkä nyt minkään liikkeen sivuillakaan löydä mitään infoa asiasta. Miten nämä erottaa toisistaan jos on vaikka käytettyä ostamassa? Tämän salatieteen saralla kuranteinta infoa itselleni on toistaiseksi tarjonnut tämä keskustelusäie: http://forum.gibson.com/index.php?/topic/32343-custom-shop-es-335/ "Kuranteinta" on toki suhteellinen ilmaisu; mun 335 on just 2010-mallia, CoA:ssa lukee "Gibson Custom" (mutta ei "Gibson Custom Shop", en tiedä, josko tämä on merkittävä puute), on valmistettu Memphisissä yms., mutta sittenkin omani on, ymmärtääkseni, vain "tavan" essi. Ei sillä, että sillä olisi itselle minkään sortin merkitystä, mutta potentiaalisen ostajan tuskan ymmärrän mainiosti. |
Kuha 28.07.2015 08:58:13 (muokattu 28.07.2015 09:07:18) | |
---|
Gabe: Nyt olisi talven aikana vakaa aikomus täyttää ES335:n mentävä aukko kattauksessa. Muistelen jostain lukeneeni että vaikka kaikki Essit kulkevat Custom Shop lipun alla niin ne ei kuitenkaan ole valmistettu samassa paikassa, miten tämä menikään? Kaikkien Gibsonin ESsien bodyt prässätään Memphisissä, joka on nykyään keskittynyt tekemään valtaosan ES-sarjan kitaroista. Pieni osa bodeista kiikutetaan Nashvillen pajalle, jossa niistä kootaan kallliimpia historic-sarjan ESsejä - näissä on muistaakseni sarjanumeron edessä A-kirjain. Kaikissa Memphisin ESseissä on kuitenkin nykyään "Gibson-custom" -merkintä, ollut ainakin vuodesta 2009. Gabe: Miten nämä erottaa toisistaan jos on vaikka käytettyä ostamassa? Siitä A-kirjaimesta sarjanumerossa ja hyvän kitaran tunnistaa soittamalla sitä. Old Fenders never die |