![]() 16.01.2016 12:57:34 | |
---|---|
Bardenin T-Styleissä on kaikki humpparien ja single coilien hyvät puolet eikä yhtään huonoja. | |
![]() 16.01.2016 14:08:28 | |
Mistä noita Bardensseja voi ostaa. | |
![]() 16.01.2016 14:10:12 (muokattu 16.01.2016 14:11:02) | |
T.K.: Mistä noita Bardensseja voi ostaa. Turuust: http://www.tubesound.fi E: Sano Nallelle terveisiä ;D "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - | |
![]() 16.01.2016 15:03:24 (muokattu 16.01.2016 15:07:14) | |
Minä tilasin omani ebaysta, taala on tosin nyt ikävän paljon korkeammalla. Meni niihin kyllä silloinkin (erikseen tilattuna) jonkun verran päälle kolme sataa, nyt setin hinta näemmä tulleineen olisi noin 360e. | |
![]() 16.01.2016 15:57:16 | |
Laulava Kylätohtori: True Velvetit ovat myös mielenkiintoiset, mutta mitä tuota Tellua on nyt tullut soiteltua, niin päätin lukita vastauksen ja Twang King on kaulassa ja pysyy. Pirun hyvä mikki ja tuo tehottomuus + treblekkyys ovat mulle pelkkää plussaa... Talla hakee vielä paikkaansa? Nyt on STL-2, mutta testiä odottaa The Boss ja Twang Kingin. Tuo Little '59 on myös aina kuumottanut aika tavalla.... Eikä tämä vähennä kuumotusta kyllä yhtään... :D Ei oo kyl helppo homma valita teleen mikkejä, hyviä vaihtoehtoja on sen verran paljon, et valinnanvaikeus on taattu :D Itellä aikalailla mieltymykset on ollu jo pitkään noissa pieni/keskitehosissa mikeissä, niin se vähän helpotti sitä valintaa. Mulla oli oikeestaan duncanin stl-1b, Dimarzion Twang king ja True Velvet se "finaalikolmikko" mistä sit melkeinpä arpomalla lähin kokeilemaan. | |
![]() 16.01.2016 16:55:36 | |
T.K.: Itsekkin vaihdoin ensin am.std. Telen tallaan tuon TwangKingin ja hyvä se oli.Ei ollenkaan piikikäs myöskään tone auki.Pelitti hyvin Fenkun kaulamikin kanssa.Siitä sai keskiasennossa sen parhaan tele soundin mistä ainakin itse tykkään eniten.Voisin melkein juottaa ne piuhat niin et olis aina molemmat mikit päällä.Hakis balanssin mikkien korkeutta säätämällä. Sit pelais vaan volalla ja tonella.Siis nuo singlecoilit oli hyvä yhdistelmä.Sit piti vielä alkaa säätämään kaksikelaista Chopperia tallaan,yrityksenä lisätä sustainia kun olisi sitä mikin omaa outputtia enemmän.Itse en saanut tuota Chopperia toimimaan niin kuin olisin halunnut.Soundi meni jotenkin tukkoon kaikki hienostuneet sävyt tuntuivat kadonneen. Se soundi oli sellaista keskiääni kompressoitua turinaa.Kyllähän sitä mikkiä kovasti on kehuttu mutta itse en telen tallaan humpparia laittaisi.Vai olisko Duncanin tuotteet niin erilaisia kuin Di Marziot Seymour Duncanin Little 59 on ainakin siitä kiva että sitä telen twangia ja rähinää on silti joukossa. Chopperista ei ole kokemusta. | |
![]() 16.01.2016 18:30:28 | |
Gabe: Seymour Duncanin Little 59 on ainakin siitä kiva että sitä telen twangia ja rähinää on silti joukossa. Chopperista ei ole kokemusta. Mulle tuo mikki ei toimi kyllä. Tai siis, periaatteessahan mulle on ihan se ja sama mikä mikki on kiinni, samalta mä kuulostan kuitenkin... Mutta noin niin kun silleensä keksin jotain fiksumpaakin. Joskus kun jaksaa niin omasta palapelistä lähtee Little 59 jatkamaan matkaansa. Ajatuksena kiva mikki kuitenkin ja epäilemättä monelle se kyllä toimii. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. | |
![]() 16.01.2016 19:17:28 | |
Joees: Mulle tuo mikki ei toimi kyllä. Tai siis, periaatteessahan mulle on ihan se ja sama mikä mikki on kiinni, samalta mä kuulostan kuitenkin... Mutta noin niin kun silleensä keksin jotain fiksumpaakin. Joskus kun jaksaa niin omasta palapelistä lähtee Little 59 jatkamaan matkaansa. Ajatuksena kiva mikki kuitenkin ja epäilemättä monelle se kyllä toimii. En tiiä.. aika kasan kokeilin tässä muutaman vuoden aikana eri mikkejä ja tuohon samaan sitten päädyin kuitenkin. Tuntuu hyvältä ja luontevalta joten antaa olla turhan säädön. | |
![]() 16.01.2016 20:12:07 | |
Gabe: En tiiä.. aika kasan kokeilin tässä muutaman vuoden aikana eri mikkejä ja tuohon samaan sitten päädyin kuitenkin. Tuntuu hyvältä ja luontevalta joten antaa olla turhan säädön. Gabe, mikä siinä BKP:n Bossissa mätti vaikkapa tuohon Duncaniin verrattuna? Olen kuvitellut sen olevan huippu mikki ja meinannut omaankin hankkia. Itsellä on BKP Mulet ja Apachet sekä Slowhandit joihin olen ollu tyytyväinen joten oletin Boss:in olevan samaa tasoa. Tosin taitaa olla aika kuuma / kompressoitunut vintage tele mikkeihin verrattuna mutta niin lienee toi Duncanikin...? Osaatko kuvailla Bossia vintagempiin telemikkeihin ja Duncanin Lil 59 verrattuna? | |
![]() 16.01.2016 20:24:51 (muokattu 16.01.2016 20:25:24) | |
thunderrocks: Gabe, mikä siinä BKP:n Bossissa mätti vaikkapa tuohon Duncaniin verrattuna? Olen kuvitellut sen olevan huippu mikki ja meinannut omaankin hankkia. Itsellä on BKP Mulet ja Apachet sekä Slowhandit joihin olen ollu tyytyväinen joten oletin Boss:in olevan samaa tasoa. Tosin taitaa olla aika kuuma / kompressoitunut vintage tele mikkeihin verrattuna mutta niin lienee toi Duncanikin...? Osaatko kuvailla Bossia vintagempiin telemikkeihin ja Duncanin Lil 59 verrattuna? Boss oli/on aivan loistava mikki. En käytä itse juuri ollenkaan pedaaleja, joten lähinnä kai jäin Bossinkin kanssa kaipaamaan vielä yhtä pykälää lisää. Little 59 on paremmin kotonaan vähän isommillakin säröillä, on hiljaisempi (kaksikelainen kun on) ja ehkä se on vähän monipuolisempikin.. vaikkakin ihan puhtaat oli Bossissa paremmat. Lisäksi kun mulla on tuossa kytkentä sellainen että 3-asento on kokonaan ohi tonen ja yksikelaisten kanssa se on ollut himpun verran liian kirkas aina minun makuun, Little 59:llä se taas on justiinsa hyvä. e. Boss on kuumempi ja tummempi kuin perinteiset vintage telemikit. | |
![]() 17.01.2016 00:43:58 | |
No mitäs vikaa siinä Ruokankaan orggismikissä oli? | |
![]() 17.01.2016 09:34:43 | |
antnis: No mitäs vikaa siinä Ruokankaan orggismikissä oli? Muistelisin, että siinä oli alun perinkin joku muu - olisko ollut just tuo the Boss... Nyt pitäisi löytää aikaa jostain testata tuota Bossia omassa telessä, kuulostaa kyllä paperilla loistavalta. Tosin, voi olla, että käy kuten Gabelle ja tallasinkkuhumppareihin stratossa tottuneena tulee moista telessäkin ikävä... They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 17.01.2016 10:08:23 (muokattu 17.01.2016 10:10:25) | |
antnis: No mitäs vikaa siinä Ruokankaan orggismikissä oli? Ruokankaan saa juuri sellaisella mikillä kun vaan tahtoo. Boss mulla oli siinä, joten edellinen vastaus pätee tähänkin. | |
![]() 17.01.2016 12:24:03 | |
Gabe: Ruokankaan saa juuri sellaisella mikillä kun vaan tahtoo. Boss mulla oli siinä, joten edellinen vastaus pätee tähänkin. Ai niin joo, muistelin että siin olis ollut niiden itsensä käämimä ja mietin että mimmosia ne on vintage-hot-akselilla. | |
![]() 17.01.2016 14:05:16 | |
antnis: Ai niin joo, muistelin että siin olis ollut niiden itsensä käämimä ja mietin että mimmosia ne on vintage-hot-akselilla. Jos en ihan väärin ole käsittänyt niin ne eivät taida itse käämiä lainkaan mikkejä nykyään, vaan ns. omatkin mikit tekee joku toinen speksien mukaan. Lundgren niille vissiin ainakin toimittaa.. ja kysymällä saa tosiaan mitkä vaan. | |
![]() 18.01.2016 23:24:04 | |
On tosiaan huikea mikki tuo The Boss. Mutta. Taitaa käydä kuten Gabelle, koska ehkä tosiaan kaipaisi vielä yhtä pykälää lisää tehoa. Puhtailla, reunarosoilla ja säröillä tosiaan loistava, mutta kunnon lead soundiin kaipaisi vielä vähän sellaista keskiääniruntua kuin STL-2:ssa on. Toisaalta STL-2 ei ole muuten välttämättä kaikilla osa-alueilla yhtä hyvä kuin Boss. Vaikea päättää.... Kokeilin myös Twang Kingin tallamikkiä, eikä siinä tosiaan ollut mitään jääpiikkejä, mutta oli se silti liian perinteinen ja country. Tiedä sitten, jaksaisiko vielä kokeilla Little '59...? They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 18.01.2016 23:33:04 | |
Laulava Kylätohtori: On tosiaan huikea mikki tuo The Boss. Mutta. Taitaa käydä kuten Gabelle, koska ehkä tosiaan kaipaisi vielä yhtä pykälää lisää tehoa. Puhtailla, reunarosoilla ja säröillä tosiaan loistava, mutta kunnon lead soundiin kaipaisi vielä vähän sellaista keskiääniruntua kuin STL-2:ssa on. Toisaalta STL-2 ei ole muuten välttämättä kaikilla osa-alueilla yhtä hyvä kuin Boss. Vaikea päättää.... Kokeilin myös Twang Kingin tallamikkiä, eikä siinä tosiaan ollut mitään jääpiikkejä, mutta oli se silti liian perinteinen ja country. Tiedä sitten, jaksaisiko vielä kokeilla Little '59...? Hommaa tohtori sit se Chopper T ei se maksa paljon mitään. Tiiä sit miks tarttis olla just tele kun se ei saa kuulostaa teleltä... :D | |
![]() 18.01.2016 23:51:52 | |
antnis: Hommaa tohtori sit se Chopper T ei se maksa paljon mitään. Tiiä sit miks tarttis olla just tele kun se ei saa kuulostaa teleltä... :D Ei helvetti, nyt ei lähdetä enää laajentamaan palettia, vaan se on joko Boss, STL-2 tai ehkä Little '59, jos jaksa sellaisen hommata. Eihän tästä tule muuten koskaan loppua... Tele, joka ei saa kuulostaa teleltä. :D Menihän siinä aikansa, että ymmärsi luopua niistä perinnehaihatteluista. Olisin tuon jo vaihtanut Jazzmasteriin, mutta kun se on niin hyvä ja siinä on ennen kaikkea niin pirun mukava ja hyvä kaula. Ostin sen 2012, eikä sitä ole kertakaan säädetty, mutta kaikki säädöt ym. on edelleen yhtä hyvät kuin silloinkin... They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 19.01.2016 10:57:20 | |
Laulava Kylätohtori: On tosiaan huikea mikki tuo The Boss. Mutta. Taitaa käydä kuten Gabelle, koska ehkä tosiaan kaipaisi vielä yhtä pykälää lisää tehoa. Puhtailla, reunarosoilla ja säröillä tosiaan loistava, mutta kunnon lead soundiin kaipaisi vielä vähän sellaista keskiääniruntua kuin STL-2:ssa on. Toisaalta STL-2 ei ole muuten välttämättä kaikilla osa-alueilla yhtä hyvä kuin Boss. Vaikea päättää.... Tiedä sitten, jaksaisiko vielä kokeilla Little '59...? Kokeile Little 59:ää vielä, siinä on telen twangia kuitenkin vielä. Chopper on ihan kiva kans, mutta siinä ei ole samalla tavalla telen räyhää. Little 59 on mulla nyt sellasessa kytkennässä että yksi asento on normaali, yksi ohi tonen ja yksi ohi sekä tonen että volumen. Siinä saa sitten kirkkaampaa soundia ja enemmän twangia vielä tarvittaessa. Pitäisi jossain kohtaa kokeilla miltä tuo soundaa puolitettuna. Kitarapajalla olis muuten käytettynä Little 59: http://www.kitarapaja.com/seymour-duncan-st59-1-bridge-oulu | |
![]() 19.01.2016 11:02:11 | |
Cabronita lähtee myyntiin, mutta sen se on kuitenkin mukava rämistin että pakko laittaa joskus tuollainen Filtertron-mikki stratoon että saadaan samaa loistavaa twängin tunnelmaa jatkossakin. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)