![]() 22.07.2015 16:16:31 | |
---|---|
ajansävel: Tuolla yhdellä ison veden takaisella foorumilla on juttua, että Euroopan suurin Gibson-jälleenmyyjä (arvatkaa...) on sanonut edustussopimuksensa irti G:n kanssa... Onko linkkiä tähän juttuun? (((MORE FUZZ))) | |
![]() 22.07.2015 16:26:02 | |
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. | |
![]() 22.07.2015 16:33:02 | |
the-Antero: Onko linkkiä tähän juttuun? http://www.lespaulforum.com/forum/s … s-pauls-what-are-they-smoking/page7 | |
![]() 22.07.2015 16:36:20 | |
Progorava: Anteeksi. Samoin. Ei tässä ole mitään vakavampaa tapahtunut :) | |
![]() 24.07.2015 00:08:06 | |
hallu: Mä kokeilin kaupassa uutta Gibsonia ja itseasiassa tykkäsin siitä kovasti. Se levämpi kaula natsasi minulle todella hyvin, vaikka ennakko asenteeni oli siihen kovin kielteinen. Lisäksi Gibson on päätynyt noissa uusissa kitaroissa messinkisatulaa, joka oli tosiaan mieluinen yllätys enkä muista nähneeni kuin joskus -80 luvulla messinkisatuloita tuotantokitaroissa. Ainoat selkeät miinusmerkit olivat todella suolainen hinta noissa uusissa kitaroissa (3000 alkaa olla jo kipuraja tehaskitaralle) sekä nauhanpääkanttauksen poisjättäminen (mikä ei sinällään ole mitenkään maata mullistava juttu, mutta huononnus se on pienikin huononnus). Soitteletko Jimi-tyylillä, eli peukulla alakieliä? Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta kuvittelisin, että tuo 'more room to play' vaikeuttaa Jimi-tyylillä soittamista, joka on itselle varsin keskeinen osa omaa soittotyyliä. Sen verran käsissä kokoa, että menee vielä tuhdimmilla Fenderin kauloilla sekä Gibsonin paksummalla profiililla - oliskohan '50, mutta ilmeisetsi ei se paksuin Gibsoon kuitenkaan. En oikein tiedä Gibsonin profiileista, mutta itsellä on siis 2009 tai 2010 Traditional ei '60 Slim Taperilla.... Voisin kuvitella, että jos kaulaa vielä suurennetaan/levennetään, niin menee hankalaksi. Samoin mulla pitää Les Paulissa olla nauhanpääkanttakuset, koska mun päässä Lespassa kuuluu sellaiset olla. :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 24.07.2015 10:35:35 | |
Jytäurpo: http://www.mylespaul.com/forums/bac … ge/340625-thomann-split-gibson.html Omalla ei-musiikki alalla on Gibsonin kaltainen toimija, joka potkii itsenäisiä dealereita kuin vierasta sikaa. Samankokoinen kilpaileva valmistaja kohtelee myyntiverkostoaan silkkihansikkain pyrkien auttamaan joka käänteessä - arvatkaa kumpi on markkinajohtaja? "Gibson" firma ajoi itsensä umpikujaan jättäen ainoaksi vaihtoehdoksi alkaa ostamaan lähteviä maahantuojia, jolloin voi jatkaa käskypolitiikkaa. Yhteishengestä ei voi edes puhua kyseisessä ketjussa ja se heijastuu kaikkeen, myös asiakaspalveluun. Mielenkiintoista nähdä päätyykö Gibson samalle tielle. | |
![]() 24.07.2015 11:45:37 (muokattu 24.07.2015 11:48:52) | |
Pari päivää sitten paikallisessa alan liikkeessä myyjä demosi mulle ja kaverille, kuinka robottiviritinkoneisto tämmäsi Gibsonin vireeseen pienen sirinän ja ritinän kera. Tuntui se ainakin siinä yksilössä pelaavan suht. moitteettomasti. Mutta, entäs kun akku tyhjenee keikalla ja laturi/vara-akku ei ole käsillä, tai napsahtaa kieli poikki? Käsinkiertomoodi on työläs, kun välityssuhde on epätavallinen, ja voi kiireessä sössiä rattaiston pilalle jopa. Säädettävä pronssisatula nollaotenauhalla periaatteessa hyvä. Kuullut väittämiä, että juurikin tuo säätösatula vaatisi rakenteellisista syistä kaulaan enempi leveyttä... | |
![]() 24.07.2015 12:10:22 | |
ajansävel: Pari päivää sitten paikallisessa alan liikkeessä myyjä demosi mulle ja kaverille, kuinka robottiviritinkoneisto tämmäsi Gibsonin vireeseen pienen sirinän ja ritinän kera. Tuntui se ainakin siinä yksilössä pelaavan suht. moitteettomasti. Mutta, entäs kun akku tyhjenee keikalla ja laturi/vara-akku ei ole käsillä, tai napsahtaa kieli poikki? Käsinkiertomoodi on työläs, kun välityssuhde on epätavallinen, ja voi kiireessä sössiä rattaiston pilalle jopa. Säädettävä pronssisatula nollaotenauhalla periaatteessa hyvä. Kuullut väittämiä, että juurikin tuo säätösatula vaatisi rakenteellisista syistä kaulaan enempi leveyttä... Itsekään en keksi mitään muuta syytä otelaudan leventämiselle. "More room to play" kuulostaa markkinointiniksiltä, jolla saadaan myytyä idea asiakkaille, mutta todellinen syy taitaa olla jossain muualla. Ihan ok ideahan tuo säädettävä satula on mutta itse pitäisin siitä enemmän jos se ei olisi messinkinen. Jotenkin tuntui että uuden LP:n soundi on kirkkaampi kuin perinteisellä satulalla varustetun LP:n. Robovirittimet, joita itse kokeilin kyllä virittivät kitaran vireeseen mutta tuntui ettei kitara millän pysynyt vireessä. Koko ajan piti räplätä niitä nappeja. | |
![]() 24.07.2015 13:47:47 | |
ajansävel: Mutta, entäs kun akku tyhjenee keikalla ja laturi/vara-akku ei ole käsillä, tai napsahtaa kieli poikki? Jos kitara on edes suunnilleen oikeassa vireessä, ei se käsin virityksen korjaaminenkaan mikään ongelma ole vaikka akku olisi tyhjä. Kielen vaihto ei tuohon kestä paljon sen kauempaa kuin tavalliseen lukkovirittimeenkään, ja sitä varten koneistossa on automaattinen kielen löysäys/kiristys, jottei tarvitse koko matkaa käsin pyöritellä. Toki jos sattuu molemmat samaan aikaan, eli akku loppu ja sen jälkeen kieli poikki, niin se on jo vähän heikompi tilanne sitten :D Näitä tilanteita varten yleensä on se varakitarakin keikalla mukana, eikös? Metal meets the bone! M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1 | |
![]() 24.07.2015 13:54:31 | |
Kitarassahan ei aina satulan leveys kerro ihan kaikkea. Soittotuntumaan vaikuttaa kitaran muoto ja sekin soitetaanko istualtaan vaiko seisten. Firebird on aika erilainen kuin vaikka Les Paul, niin istualtaan kuin hihnankin kanssa. Tämä vain esimerkkinä ja jotkut kitarat saattavat taas tuntua hyviltä hieman tavallista kapeammalla satulalla, mutta niissä voi sitten olla taas hieman tavallista paksumpi kaula. Tuota satulan leveyttä voidaan halutessa hieman kompensoida sillä, että kaulaa ohennetaan hieman. Tosin sitä en sitten tiedä onko Gibsoneissa muuten samanlainen kaula paksuudeltaan, vaikka kaula onkin leveämpi satulana päästä. Jotenkin en kuitenkaan usko, että nämä uudet Gibsonit ovat mieleeni. Ainakin oma Flying V 67 on hyvä kateeni ja jos sen satula olisi noin leveä, niin jotenkin jo ajatuskin on aika kummallinen. Pitäisi varmaan päästä testaamaan tuollaista 2015 mallia, niin sitten olisi omakohtainen kokemus. | |
![]() 24.07.2015 14:02:28 | |
ajansävel: Tuolla yhdellä ison veden takaisella foorumilla on juttua, että Euroopan suurin Gibson-jälleenmyyjä (arvatkaa...) on sanonut edustussopimuksensa irti G:n kanssa kun robottivirittimelliset/ylileveällä otelaudalla varustetut/hologrammikitarat jää hyllyyn. Myyvät loppuvarastoa ulos nyt. Tarua vai totta? Mutta, mulla on jo Gibson ja kaikki hyvin... :) Ilmankos Tokai on saapunut Tompalle! Iso G ei pääse valittamaan, kun ei ole sopimus voimassa? Onhan noita Gibsonin poistomalleja viime vuosina riittänyt, kun koko ajan uutta mallia pukkaa. "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett | |
![]() 24.07.2015 14:07:36 | |
Lonesome: Ilmankos Tokai on saapunut Tompalle! Iso G ei pääse valittamaan, kun ei ole sopimus voimassa? Onhan noita Gibsonin poistomalleja viime vuosina riittänyt, kun koko ajan uutta mallia pukkaa. Katsos vaan! Joku vuosi sitten kyselin onko Tokai tulossa valikoimaan ja silloin sanottiin että keskittyvät Gibsoniin ja ESPiin. ESP on aika vahvasti esillä nykyään myös. | |
![]() 24.07.2015 14:46:02 | |
Lonesome: Ilmankos Tokai on saapunut Tompalle! Iso G ei pääse valittamaan, kun ei ole sopimus voimassa? Onhan noita Gibsonin poistomalleja viime vuosina riittänyt, kun koko ajan uutta mallia pukkaa. Näemmä tomppa myy näitä saksan markkinoille räätälöityjä malleja: http://www.tokaiguitar.de/produkte.php?kategorie=1-1-1 . | |
![]() 24.07.2015 14:47:01 | |
mattim: Näemmä tomppa myy näitä saksan markkinoille räätälöityjä malleja: http://www.tokaiguitar.de/produkte.php?kategorie=1-1-1 Huomaa upeat lavat ;-) . | |
![]() 24.07.2015 15:16:58 | |
Laulava Kylätohtori: Soitteletko Jimi-tyylillä, eli peukulla alakieliä? Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta kuvittelisin, että tuo 'more room to play' vaikeuttaa Jimi-tyylillä soittamista, joka on itselle varsin keskeinen osa omaa soittotyyliä. Sen verran käsissä kokoa, että menee vielä tuhdimmilla Fenderin kauloilla sekä Gibsonin paksummalla profiililla - oliskohan '50, mutta ilmeisetsi ei se paksuin Gibsoon kuitenkaan. En oikein tiedä Gibsonin profiileista, mutta itsellä on siis 2009 tai 2010 Traditional ei '60 Slim Taperilla.... Voisin kuvitella, että jos kaulaa vielä suurennetaan/levennetään, niin menee hankalaksi. Samoin mulla pitää Les Paulissa olla nauhanpääkanttakuset, koska mun päässä Lespassa kuuluu sellaiset olla. :) Juuu en soita Jimi-tyylillä eli mulla on enimmäkseen peukalo kaulan takana melko keskellä (klassisen kitaran tyyliin), minkä vuoksi joudun pitämään kitaraa myös melko korkealla ettei rannekulma mene liian jyrkäksi. Olet oikeassa, että mun soittotyyli mahdollistaa levemmänkin kaulan käyttämisen ja on mun kädetkin varmaan isohkot tai en tiedä. Jimin tyyli ei koskaan ole mulle oikein istahtanut, vaikka joskus sitäkin koitin omaksua, mut ei musta Jimiä saa tekemälläkään ;-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 24.07.2015 15:24:27 | |
En omista Gibsonia ja kaikki on korkeintaan välttävästi. hallu: Juuu en soita Jimi-tyylillä eli mulla on enimmäkseen peukalo kaulan takana melko keskellä (klassisen kitaran tyyliin), minkä vuoksi joudun pitämään kitaraa myös melko korkealla ettei rannekulma mene liian jyrkäksi. Minä pidän 7-nauhan jälkeen peukaloa kaulan alapuolella. Sitä ennen yläpuolella. Jos pikkurilliä pitää käyttää niin sitten keskellä kaulaa. | |
![]() 24.07.2015 15:29:46 | |
Les Paul -mallin suosiota on varmaan vähentänyt sekin, että nyt aloittelevien kitaristien esikuvat ei juurikaan soittaneet sellaisella. Ei ehkä niinkään 2015-muutokset, laskusuunta on varmaan ollut jo aikaisemmin. Ehkä 2015:stä yritettiin tehdä jotakin "modernia" vastausta juuri sille, että lespat ei enää mene kaupaksi, kuka tietää. | |
![]() 24.07.2015 17:29:50 | |
Krice: Les Paul -mallin suosiota on varmaan vähentänyt sekin, että nyt aloittelevien kitaristien esikuvat ei juurikaan soittaneet sellaisella. Ei ehkä niinkään 2015-muutokset, laskusuunta on varmaan ollut jo aikaisemmin. Ehkä 2015:stä yritettiin tehdä jotakin "modernia" vastausta juuri sille, että lespat ei enää mene kaupaksi, kuka tietää. Soittaakohan Robin Les Paulilla? "Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line" | |
![]() 24.07.2015 17:37:40 | |
Krice: Les Paul -mallin suosiota on varmaan vähentänyt sekin, että nyt aloittelevien kitaristien esikuvat ei juurikaan soittaneet sellaisella. Ei ehkä niinkään 2015-muutokset, laskusuunta on varmaan ollut jo aikaisemmin. Ehkä 2015:stä yritettiin tehdä jotakin "modernia" vastausta juuri sille, että lespat ei enää mene kaupaksi, kuka tietää. Niin, jos katsotaan joitain hellvetin menestyneitä 2000-luvun indiekitarapartioita niin Fenkun klassikkomallit sekä ES-malliset Gibat on aika hyvin edustettuina siellä. Metallin piirissä taas Ibat jne. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 24.07.2015 17:47:13 | |
Maailma tarvitsee uuden Slashin. Yleensä soittaja on signaaliketjun heikoin lenkki | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)