hallu 23.12.2015 21:15:29 | |
---|
kojones: Rautia. http://www.rautiaguitars.net/ En löytänyt linkkiä, mistä nuo sivut olisi saanut suomenkileiseksi ?? koitin klikkailla sitä suomenlippua mutta mitään ei tapahtunut? tiedätkö ovatko ollenkaan tehneet sivuja kotimaan kielellä? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Laulava Kylätohtori 23.12.2015 21:42:39 | |
---|
hallu: En löytänyt linkkiä, mistä nuo sivut olisi saanut suomenkileiseksi ?? koitin klikkailla sitä suomenlippua mutta mitään ei tapahtunut? tiedätkö ovatko ollenkaan tehneet sivuja kotimaan kielellä? http://www.rautiaguitars.net/in-finnish.html They pass too much electricity. -SRV |
naavanka_ 23.12.2015 22:26:17 | |
---|
Vahingossa tarttui matkaan Baja tele, erinomainen laitos tuo neliasentokytkin ja painopotikka. |
Ziggy Bubba 23.12.2015 22:27:35 | |
---|
naavanka_: Vahingossa tarttui matkaan Baja tele, erinomainen laitos tuo neliasentokytkin ja painopotikka. Hyvät mikit kans noissa, kaulakin hauskasti v-muotonen. |
Laulava Kylätohtori 23.12.2015 22:32:26 | |
---|
Kaulassa siis nyt Twang King, joka on loistava. Kiitokset vaan suosittelijoille... Mutta olisiko yhtä hyvä tallassa? Jotkut sanovat, että on ice peak ja toiset taas kehuvat niin pehmeäksi ja hyväksi, kun ei ole ice peak. Itse en soita kantria, en tykkää ice peakista ja toivoisin, että toimii vähän isommillakin säröillä, mutta ei nyt mitään higainia. Ja miksei vaikka fuzzienkin kanssa... STL-2 (Hot for Tele) on tuju, mutta hyvä tallassa, mutta keskiasentoon kaipaisin ehkä vähän heleämpää menoa... They pass too much electricity. -SRV |
Sarko 23.12.2015 23:11:20 | |
---|
Testaa toki itse. Mun mielestä telen tallamikin kuuluu olla kirpsakka muttei liian "ice pick" eli jääpiikkinen, testaamalla selviää! "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Ziggy Bubba 23.12.2015 23:30:51 (muokattu 23.12.2015 23:31:20) | |
---|
Twang Kingin tallaversio on musta aika perinteinen tellun talla. Ei kovin pläskisti tuuttaa isolla säröllä kuten toi Duncan. Pienemmällä murolla soi sitten reippaasti heleämmin. Mikki kiertää/piippaa aikas herkästi. Jääpiikkiä en ole havainnut. |
Progorava 23.12.2015 23:56:10 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kaulassa siis nyt Twang King, joka on loistava. Kiitokset vaan suosittelijoille... Mutta olisiko yhtä hyvä tallassa? Jotkut sanovat, että on ice peak ja toiset taas kehuvat niin pehmeäksi ja hyväksi, kun ei ole ice peak. Itse en soita kantria, en tykkää ice peakista ja toivoisin, että toimii vähän isommillakin säröillä, mutta ei nyt mitään higainia. Ja miksei vaikka fuzzienkin kanssa... STL-2 (Hot for Tele) on tuju, mutta hyvä tallassa, mutta keskiasentoon kaipaisin ehkä vähän heleämpää menoa... Minusta tuo kuulostaa dimarzio chopperilta. Tunnetusti pelaa mainiosti twang kingin kaverina. Simppeli on vaikean helpompi vinkkeli |
hallu 24.12.2015 00:02:16 | |
---|
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
hallu 24.12.2015 00:03:44 | |
---|
naavanka_: Vahingossa tarttui matkaan Baja tele, erinomainen laitos tuo neliasentokytkin ja painopotikka. Ihan kurko peli. Mä olen ollut tuon kitaramallin fani jo viitisen vuotta :-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
naavanka_ 24.12.2015 00:27:25 | |
---|
hallu: Ihan kurko peli. Mä olen ollut tuon kitaramallin fani jo viitisen vuotta :-). Muutamaa oon käpistelly aiemmin mutta tässä oli taikaa, sopivasti jo paiskottu ja sisään soitettu :3 |
Teme.H 24.12.2015 10:19:07 (muokattu 24.12.2015 10:22:20) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kaulassa siis nyt Twang King, joka on loistava. Kiitokset vaan suosittelijoille... Mutta olisiko yhtä hyvä tallassa? Jotkut sanovat, että on ice peak ja toiset taas kehuvat niin pehmeäksi ja hyväksi, kun ei ole ice peak. Itse en soita kantria, en tykkää ice peakista ja toivoisin, että toimii vähän isommillakin säröillä, mutta ei nyt mitään higainia. Ja miksei vaikka fuzzienkin kanssa... STL-2 (Hot for Tele) on tuju, mutta hyvä tallassa, mutta keskiasentoon kaipaisin ehkä vähän heleämpää menoa... Mietin itse tota Twang kingiä kans tossa vähän aikaa sitten, ja päätin sit kuitenkin ottaa riskin ja laittaa True Velvetit, jotka on siis ainakin Dimarzion sivujen mukaan hyvin samantyyliset mikit kuin noi Twang kingit. Pikkasen tehokkaammat, ja vähän vähemmän trebleä. Mietin sillon just sitä Twang King tallamikkiä, et onkohan se liian piikikäs, kun säröillä tulee kuitenkin soitettua sen verran paljon, ja kun ei tiedä missä pääsis ostamatta testaamaan, niin otin sit ihan fiilipohjalta ton True Velvet setin. Oon nyt vajaan viikon verran kerennyt tota testailemaan, ja mun mielestä toi toimii nyt mukavasti sekä puhtailla, että säröillä. Ja toi tallamikki on miellyttävän kuuloinen, räyhää säröillä, mutta ei oo liian piikikäs. Ja puhtailla saa sitä kolinaa "riittävän" hyvin. |
Spegla 15.01.2016 06:03:44 (muokattu 15.01.2016 06:05:13) | |
---|
Tuolla Orange keskustelussa jo kysyinkin: Mites Fenderin Telet ja Oranget soundaa yhteen ? Mulla on Fenderin Amdlx Tele ja ehkä hankin 30 w tai 50 w Orangen tykiksi. Onko kellään aavistuksia tai tietoa yhteensopivuudesta ? Kokemuksia ? |
Gabe 15.01.2016 09:20:56 | |
---|
Löin eskon tallaan Seymour Duncanin Little 59:n.. tuo oli aikoinaan monta vuotta minun lempparimikki ja nyt taas muistin miksi. |
Laulava Kylätohtori 15.01.2016 12:36:34 | |
---|
Teme.H: Mietin itse tota Twang kingiä kans tossa vähän aikaa sitten, ja päätin sit kuitenkin ottaa riskin ja laittaa True Velvetit, jotka on siis ainakin Dimarzion sivujen mukaan hyvin samantyyliset mikit kuin noi Twang kingit. Pikkasen tehokkaammat, ja vähän vähemmän trebleä. Mietin sillon just sitä Twang King tallamikkiä, et onkohan se liian piikikäs, kun säröillä tulee kuitenkin soitettua sen verran paljon, ja kun ei tiedä missä pääsis ostamatta testaamaan, niin otin sit ihan fiilipohjalta ton True Velvet setin. Oon nyt vajaan viikon verran kerennyt tota testailemaan, ja mun mielestä toi toimii nyt mukavasti sekä puhtailla, että säröillä. Ja toi tallamikki on miellyttävän kuuloinen, räyhää säröillä, mutta ei oo liian piikikäs. Ja puhtailla saa sitä kolinaa "riittävän" hyvin. True Velvetit ovat myös mielenkiintoiset, mutta mitä tuota Tellua on nyt tullut soiteltua, niin päätin lukita vastauksen ja Twang King on kaulassa ja pysyy. Pirun hyvä mikki ja tuo tehottomuus + treblekkyys ovat mulle pelkkää plussaa... Talla hakee vielä paikkaansa? Nyt on STL-2, mutta testiä odottaa The Boss ja Twang Kingin. Tuo Little '59 on myös aina kuumottanut aika tavalla.... Gabe: Löin eskon tallaan Seymour Duncanin Little 59:n.. tuo oli aikoinaan monta vuotta minun lempparimikki ja nyt taas muistin miksi. Eikä tämä vähennä kuumotusta kyllä yhtään... :D They pass too much electricity. -SRV |
T.K. 15.01.2016 21:16:00 | |
---|
Itsekkin vaihdoin ensin am.std. Telen tallaan tuon TwangKingin ja hyvä se oli.Ei ollenkaan piikikäs myöskään tone auki.Pelitti hyvin Fenkun kaulamikin kanssa.Siitä sai keskiasennossa sen parhaan tele soundin mistä ainakin itse tykkään eniten.Voisin melkein juottaa ne piuhat niin et olis aina molemmat mikit päällä.Hakis balanssin mikkien korkeutta säätämällä. Sit pelais vaan volalla ja tonella.Siis nuo singlecoilit oli hyvä yhdistelmä.Sit piti vielä alkaa säätämään kaksikelaista Chopperia tallaan,yrityksenä lisätä sustainia kun olisi sitä mikin omaa outputtia enemmän.Itse en saanut tuota Chopperia toimimaan niin kuin olisin halunnut.Soundi meni jotenkin tukkoon kaikki hienostuneet sävyt tuntuivat kadonneen. Se soundi oli sellaista keskiääni kompressoitua turinaa.Kyllähän sitä mikkiä kovasti on kehuttu mutta itse en telen tallaan humpparia laittaisi.Vai olisko Duncanin tuotteet niin erilaisia kuin Di Marziot |
mpekkanen 15.01.2016 21:32:10 | |
---|
T.K.:Kyllähän sitä mikkiä kovasti on kehuttu mutta itse en telen tallaan humpparia laittaisi.Vai olisko Duncanin tuotteet niin erilaisia kuin Di Marziot Voihan noita mikkejä halutessaan vaihdella. Kyllä Dimarziolla ja Duncanilla on molemmilla aikalailla noita humbuckereita molemmilla(ei ne ihan heti lopu, jos niitä haluaa kokeilla) jos meinasit ihan normaalikokoisia sellaisia. Teleen erikseen tarkoitetuista en sitten tiedä. Minusta jos teleen laittaa humbuckerin tallaan, niin se kitara voi kyllä olla ihan hyvä edelleen. Minusta siinä sellainen telecasterin oma juttu kyllä hieman häviää. Kaulamikiksi humbucker käy teleen, mielestäni, paremmin. Tosin ei siinä ihan perinteisessäkään kaulamikissä ole mitään vikaa. |
Muovinen 15.01.2016 21:49:43 | |
---|
Spegla: Tuolla Orange keskustelussa jo kysyinkin: Mites Fenderin Telet ja Oranget soundaa yhteen ? Mulla on Fenderin Amdlx Tele ja ehkä hankin 30 w tai 50 w Orangen tykiksi. Onko kellään aavistuksia tai tietoa yhteensopivuudesta ? Kokemuksia ? Hyvin on soinu sekä AD30 että RV50 ESPin 400-sarjan tellulla ja aiemmin Bajalla. Mikä siinä vois mennä vikaan? |
Åboensis 16.01.2016 09:04:53 | |
---|
mpekkanen: Minusta jos teleen laittaa humbuckerin tallaan, niin se kitara voi kyllä olla ihan hyvä edelleen. Minusta siinä sellainen telecasterin oma juttu kyllä hieman häviää. Kaulamikiksi humbucker käy teleen, mielestäni, paremmin. Tosin ei siinä ihan perinteisessäkään kaulamikissä ole mitään vikaa. No juu, eikös nuo Bardenin Gatton ja Modern T-style -mikit ole jonkin sortin humppareita nekin? Niistä kyllä lähtee ihan uskottava tele -soundi talla -positiossakin, ainakin mitä omiin korviin on uskominen. Ja käyttihän se Danny Gattonkin mokomia, kun oli itse niitä kehittämässäkin ;D. Siis nuo tuollaiset: http://jbepickups.com/t-styles/ "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
mpekkanen 16.01.2016 12:36:56 | |
---|
Åboensis: No juu, eikös nuo Bardenin Gatton ja Modern T-style -mikit ole jonkin sortin humppareita nekin? Niistä kyllä lähtee ihan uskottava tele -soundi talla -positiossakin, ainakin mitä omiin korviin on uskominen. Ja käyttihän se Danny Gattonkin mokomia, kun oli itse niitä kehittämässäkin ;D. Siis nuo tuollaiset: http://jbepickups.com/t-styles/ Totta. Lähinnä tarkoitin noita normikoisia humbucker mikkejä. Aika moni niistä on kyllä soundillisesti kaukana perinteisistä telesoundeista, mutta hyvä ja taitava soittaja saa kyllä kitaran kuin kitaran soimaan hienosti, jos se vaan muuten on ehjä sähköilltään ja muutenkin. Joskus ehkä annetaan hieman liikaakin painoa erilaisille boutique mikeille, mutta jos homma toimii muuten ja sellaisia tarvitsee(tai jotain muitakin mikkejä, yleensä)-->Niin eihän kukaan estä kokeilemasta tai hankkimasta sellaisia mikkejä kuin haluaa/tarvitsee. Onhan noita Fenderin telejä saatavilla parilla humbuckerilla ja ei nekään kaikki mallit ole tosiaan 2000-luvun tuotoksia. Lähinnä tuollaisia perinteisiä telecastereita mikityksen osalta tarkoitin, mutta itsellä ei ole kokemusta Gatton tyylisistä mikeistä. Sellaisia telejä kylläkin olen soittanut, joissa on normaalikokoisia humbuckereita tai humbucker+joku muu mikki ollut. Itselläkin oli sellainen pulttikaulainen telecaster, missä tallasta löytyi humbucker. Se kitara oli kyllä ihan hyvä muuten, mutta ei se minusta ihan kauheasti teleltä kuulostanut, vaikka siinä se mikki aika perinteinen kaksikelainen olikin. Ei kauhean suuritehoinen ja passiivimikki muutenkin. |