Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5149 150 151 152 153343 344 345 346 347
LaMotta
03.05.2014 20:37:39

Morri: Kitara olisi jo (Ruokangas), vahvistin puuttuu.

Allaroundvahvistinta haikaltaessa kannattaa tsekata HK Statesman-sarja.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
AngieRainbow
03.05.2014 20:45:08
Morri: Hiukan houkuttaisi pelkistää tuo arsenaali yhteen kitaraan ja yhteen vahvistimeen.

Älä hulluja puhu.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Morri
03.05.2014 20:49:46 (muokattu 03.05.2014 20:56:47)
LaMotta: Allaroundvahvistinta haikaltaessa kannattaa tsekata HK Statesman-sarja.

Oli tuollainen combo, tarkkaa mallia en nyt muista mutta EL84-putkilla. Nyt houkuttaisi H&k:n Grandmeister.

- Edit. Otetaan sen verran takaisin, että R:n lisäksi saisi kuitenkin olla myös yksi kunnon relic-strato, esim tällainen http://www.kitarapaja.com/pics/f60straow0901_1024_765.JPG
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
LaMotta
03.05.2014 20:58:17

Morri: Oli tuollainen combo, tarkkaa mallia en nyt muista mutta EL84-putkilla. Nyt houkuttaisi H&k:n Grandmeister.

Miksi ei Statesman?

Itsellä on ollut Fendereitä HotRod DeVille, Deluxe, Blues DeVille, 65 Deluxe Reverb, Bassman 59, Pro Reverb SF, Blues junior, Vibrolux Reverb Custom, VOX AC 15 ja 30. Kyllä tuo HK on ihan selkeästi monipuolisin ollut noista.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Morri
03.05.2014 21:12:49
LaMotta: Miksi ei Statesman?

Itsellä on ollut Fendereitä HotRod DeVille, Deluxe, Blues DeVille, 65 Deluxe Reverb, Bassman 59, Pro Reverb SF, Blues junior, Vibrolux Reverb Custom, VOX AC 15 ja 30. Kyllä tuo HK on ihan selkeästi monipuolisin ollut noista.

Ihan hyvä kysymys. Mutta minulla tuo vaan ei toiminut, koska haen sellaista ns jokapaikanhöylää->pitäisi löytyä mun kaksi mielisoundia eli "srv-blues" ja kunnon highgain-mättö samasta pelistä ilman pedaalien kanssa askartelua.
LaMotta
03.05.2014 21:15:41

Morri: Ihan hyvä kysymys. Mutta minulla tuo vaan ei toiminut, koska haen sellaista ns jokapaikanhöylää->pitäisi löytyä mun kaksi mielisoundia eli "srv-blues" ja kunnon highgain-mättö samasta pelistä ilman pedaalien kanssa askartelua.

Pitäisi nuo Huttusesta irrota, ei tietenkään gainia välillä ruuvaamatta. Lennosta jos pitää ilman pedaaleja onnistua niin ei taida sellaista vahvistinta löytyä :)
Morri
03.05.2014 21:20:17
LaMotta: Pitäisi nuo Huttusesta irrota, ei tietenkään gainia välillä ruuvaamatta. Lennosta jos pitää ilman pedaaleja onnistua niin ei taida sellaista vahvistinta löytyä :)

Niin no, tarkoitin että kanavaa vaihtaen itse vahvistimesta... ;) Mutta olen harmillisen tietoinen siitä, että sellaista vahvistinta ei taida olla olemassakaan, joka täyttäisi minun mieltymykseni ja tarpeeni... :(
LaMotta
03.05.2014 21:24:57 (muokattu 03.05.2014 21:27:03)

Morri: Niin no, tarkoitin että kanavaa vaihtaen itse vahvistimesta... ;) Mutta olen harmillisen tietoinen siitä, että sellaista vahvistinta ei taida olla olemassakaan, joka täyttäisi minun mieltymykseni ja tarpeeni... :(

Huttusessa on more gain toiminto pedaalissa. Siihen jos käyttäisi kitaran volumea niin voisi ehkä, siis ehkä toimia.....kitarassa pitäisi olla sitten tietysti volumessa treble bleed ja mikkien kelojen vaihto-ominaisuus.......single coilikin pitäisi olla juuri oikeanlainen SRV soundin aikaansaamiseksi......ja siitä sitten siirtyminen mättögainiin ja kelojen vaihto humppariksi.......tämä kaikki siis yhdellä kitaralla ja vahvistimella......pitäisiköhän sinun kokeilla mieluummin jotain multiefektihässäkkää?
Morri
03.05.2014 21:28:20
LaMotta: Huttusessa on more gain toiminto pedaalissa. Siihen jos käyttäisi kitaran volumea niin voisi ehkä, siis ehkä toimia.....kitarassa pitäisi olla sitten tietysti volumessa treble bleed ja mikkien kelojen vaihto-ominaisuus.......single coilikin pitäisi olla juuri oikeanlainen SRV soundin aikaansaamiseksi......ja siitä sitten siirtyminen mättögainiin ja kelojen vaihto humppariksi.......tämä kaikki siis yhdellä kitaralla ja vahvistimella......pitäisiköhän sinun kokeilla mieluummin jotain multiefektihässäkkää?

Yksinkertaistetaan vähän, siis mä haen monikanavaista vahvistinta, en yksikanavaista :)
LaMotta
03.05.2014 21:31:15

Morri: Yksinkertaistetaan vähän, siis mä haen monikanavaista vahvistinta, en yksikanavaista :)

Öööö, mitä tarkoitat? Huttusessa on 2 kanavaa ja särökanavassa vielä 2 erilaista gainia, joista suurempaa gainia ei tosin pysty säätämään erikseen.
Laulava Kylätohtori
03.05.2014 21:33:31
Morri: Hiukan houkuttaisi pelkistää tuo arsenaali yhteen kitaraan ja yhteen vahvistimeen. Mitä niillä niin monella tekee tällainen kotisoittaja, yhdet hyvät kumpaakin riittävät. Kitara olisi jo (Ruokangas), vahvistin puuttuu.

Bluetone Crossroad?
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
03.05.2014 21:52:44 (muokattu 03.05.2014 21:53:03)
Morri: Ihan hyvä kysymys. Mutta minulla tuo vaan ei toiminut, koska haen sellaista ns jokapaikanhöylää->pitäisi löytyä mun kaksi mielisoundia eli "srv-blues" ja kunnon highgain-mättö samasta pelistä ilman pedaalien kanssa askartelua.

Tsekkaas tuolta: http://www.badcatamps.com/ Custom Shopinkin puolella on kaikkea kivaa. Oma Classic Cat on ollut enemmän kuin mieluinen ja hintansa väärti. Kitarapajan kautta saa tilattua.
Morri
03.05.2014 22:02:17
LaMotta: Öööö, mitä tarkoitat? Huttusessa on 2 kanavaa ja särökanavassa vielä 2 erilaista gainia, joista suurempaa gainia ei tosin pysty säätämään erikseen.

Siis vahvistin josta kahdesta eri kanavasta löydän molemmat hakemani soundit, ei niiden tarvitse ns tuosta noin siitä löytyä, tärkeintä että löytyy, ei tässä mitään livekeikkoja vedellä :) Statesmanista sitä ei löytynyt, ei lähelläkään.
LaMotta
03.05.2014 22:05:13 (muokattu 03.05.2014 22:07:46)

Morri: Siis vahvistin josta kahdesta eri kanavasta löydän molemmat hakemani soundit, ei niiden tarvitse ns tuosta noin siitä löytyä, tärkeintä että löytyy, ei tässä mitään livekeikkoja vedellä :) Statesmanista sitä ei löytynyt, ei lähelläkään.

No niin. SRV-soundiin pitää ainakin olla kitarassa tietynlaiset mikit, joilla ei sitten saa niitä mättösoundeja.
Morri
03.05.2014 22:37:19
LaMotta: No niin. SRV-soundiin pitää ainakin olla kitarassa tietynlaiset mikit, joilla ei sitten saa niitä mättösoundeja.

Enköhän minä tuosta kitarastani (Ruokangas superstrato) mikkienkin puolesta sellaiset loihtisi, tallamikki hoitaa nuo mätöt ja keski-ja kaulamikki sitten tuon SRV:n.
Jucciz
03.05.2014 22:39:26
LaMotta: No niin. SRV-soundiin pitää ainakin olla kitarassa tietynlaiset mikit, joilla ei sitten saa niitä mättösoundeja.

Höpsis pöpsis. SRV-soundissa, jos missä, ranne ja oikeanlainen perussoundi on aika paljon keskeisemmässä osassa kuin mikit.

Texas Specialit on hyvät mikit, mutta SRV-maailmaan pääsee ihan takuuvarmasti muillakin palikoilla, jos sormet pelaa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
T_V_H
03.05.2014 22:43:06
Morri: Oli tuollainen combo, tarkkaa mallia en nyt muista mutta EL84-putkilla. Nyt houkuttaisi H&k:n Grandmeister.

- Edit. Otetaan sen verran takaisin, että R:n lisäksi saisi kuitenkin olla myös yksi kunnon relic-strato, esim tällainen http://www.kitarapaja.com/pics/f60straow0901_1024_765.JPG

Meikäläisellä on ollut pari viikkoa tuo kyseinen Statesman ja oikein nannaa vehkeen soundit on. Vähän tosin samaa ongelmaa minulla on tuolla säröpuolella. Toimii oikein kivasti Blues/Rock osastolla mutta ei kovin uskottavasti mielestäni taivu mörkö/hewiosastolle.

Siksi löinkin kaupat lukkoon Blackstarin HT Dual särölootasta. Oikein pätevältä vaikutti ja monipuoliselta. Ens viikolla pitäis olla näpeissä, katsotaan nyt kuinka tuo Kettunen sen hyväksyy loisimaan. Toivottavasti hyvin.
Funkånaut
03.05.2014 22:47:05

Ainoa mikä kinostelisi olisi resonaattorikitara. Triconellinen.

Ropleema vaan on siinä, että mistään kotoisin olevat ovat reippaasti tämän hetkisen taloustilanteeni toisella puolen.
Devatero remesel, desátá bída. Last.fm Maihinnousu
LaMotta
04.05.2014 08:37:58

Jucciz: Höpsis pöpsis. SRV-soundissa, jos missä, ranne ja oikeanlainen perussoundi on aika paljon keskeisemmässä osassa kuin mikit.

No niin. Tulihan se taas sieltä.
jii.haanpaa
04.05.2014 10:00:41
LaMotta: No niin. Tulihan se taas sieltä.

https://www.youtube.com/watch?v=jT3z30Qocg0
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)