Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 514 15 16 17 18121 122 123 124 125
efunkelist
05.04.2005 21:37:45

Minusta Esa oli tässä nyt se tyhmä...
jami87
05.04.2005 21:58:31
Minusta Esa oli tässä nyt se tyhmä...

Munstaki. Myyjä oikeenki viksu.
I'm Rock, but I don't Roll... URKK #1 Pastilli?
Penasol
05.04.2005 22:09:59

Kuopion Flanger on ihan huippu luokkaa! Myyjät on mukavia, reiluja, kohteliaita ja omaavat jopa jonkinlaista ammattitaitoa!

Kaveri on sieltä ostanu vaikka mitä sälää ja on joka kerta saanut alennuksia...vaikka onkin nuori.

Kyllä, hyvä liikehän sekin on. Asiakkaita on aika vähän niin siellä käydessä tulee aina jutusteltua myyjän kanssa.

Jotain hauskaakin sentään. Tarjosin kitaraa vaihdossa: "Mistä ostit tämän kitaran?", hän kysyi, "Viikin musiikista". "Yöööö..."
Ja se yööö tuli VÄLITTÖMÄSTI sen jälkeen kun sanoin Viikin musiikista. Delay ehkä 50 ms.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
maelstorm
06.04.2005 01:07:23
Rahat Thomannille.

Huono asiakaspalvelu musiikkiliikkeissä johtuu minun mielestäni siitä, että hyvin monasti myyjinä liikkeissä on epäonnistuneita katkeria soittajia, suojatöissä. Liksa juoksee pitkän työttömyyden/+taiteiluelämän jälkeen niin yhtäkkiä polla on täynnä kusta ja vihamielisyyttä kanssamusikoitsjoita kohtaan. Asiakaspalvelukursseille sellaiset huonoa palvelua harjoittavat luntut ympäri maan, niitä on nähty ja koettu siellä sun täällä maamme soitinliikkeissä, aivan turhaa porukkaa asiakaspalvelutehtäviin.

Rahat Thomannille.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
McNulty
06.04.2005 01:17:30
Rahat Thomannille.

Huono asiakaspalvelu musiikkiliikkeissä johtuu minun mielestäni siitä, että hyvin monasti myyjinä liikkeissä on epäonnistuneita katkeria soittajia, suojatöissä. Liksa juoksee pitkän työttömyyden/+taiteiluelämän jälkeen niin yhtäkkiä polla on täynnä kusta ja vihamielisyyttä kanssamusikoitsjoita kohtaan. Asiakaspalvelukursseille sellaiset huonoa palvelua harjoittavat luntut ympäri maan, niitä on nähty ja koettu siellä sun täällä maamme soitinliikkeissä, aivan turhaa porukkaa asiakaspalvelutehtäviin.

Rahat Thomannille.

Vaikkakin tämä kirjoitus on kärjistetty, niin uskon siinä sikiävän totuuden siemenen. Sillä minä olen siinä samaa mieltä että soitinkaupoissa on usein myyjinä jonkun sortin muusikoita tai alan harrastajia joilla ei välttämättä ole asiakaspalveluun perustuvaa koulutusta vaan voivat olla jotain kansakoulun/ammattikoulun käyneitä vanhempia henkilöitä. Aika usein myös miehiä... kovin montaa naista en ole nähnyt.

Minä ainakin ostaisin 2e kalliimmalla kielisatsin jos saisin päälle joltain hot-chicksiltä hymyn ja sopivan vilkasun v-aukosta kun hän kielisettiä ojentaa :) Se se olis palvelua...

Tosin, on liikkeissä paljon ammattitaitoista palvelualaa ainakin jotenkin ymmärtäviä henkilöitä. Niitä jotka palvelevat asiakasta eikä kassakonetta. Tyytyväinen asiakas kun palaa liikkeeseen vielä toistamiseen ja tällöin syntyy kunnolliset asiakassuhteet. Kaupan jatkuminen tulisikin olla 1. prioriteetti, eikä se että kerralla otetaan se satku ekstraa ja ostaja ei tule enää koskaan takaisin.

Mutta ostajien on hyvä pitää myös silmänsä ja korvansa auki. Kunnon myyjä myy ihan mitä vaan, vaikka fillarin kalalle, mutta mukava ja ystävällinen myyjä myy juurikin sitä mitä asiakas haluaa.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
askomiko
06.04.2005 01:57:00
Minä ainakin ostaisin 2e kalliimmalla kielisatsin jos saisin päälle joltain hot-chicksiltä hymyn ja sopivan vilkasun v-aukosta kun hän kielisettiä ojentaa :) Se se olis palvelua...

Taisit juuri keksiä liikeidean!
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
toxic
06.04.2005 01:59:17 (muokattu 06.04.2005 02:00:24)
Taisit juuri keksiä liikeidean!

Mitä? Meinasit myydä "v-aukkoja?"

Edit: Monikohan noista myyjien kommenteista on ollut vitsejä? 50-70%?
JPQ
06.04.2005 05:35:21

"Ja sä olet sen näköinen että tarttet tämmösen Jacksonin hevi skitan! Hyvään hintaan lähtee erikois tarjous 450euroa! Tajuttoman halvalla..."

Se Tamperelainen siellä radan toisellapuolella olevan torin laidalla sijaitseva musaliike. Ihan kiva mesta!

Oletko edes hevimies ? jos et ole niin muuttuu 1.5 kertaa
hauskemmaksi.
Da Make
06.04.2005 11:06:23
Oletko edes hevimies ? jos et ole niin muuttuu 1.5 kertaa
hauskemmaksi.

Olen rockken roll mies, tai heviroccken roll, mutta en ainakaan ulkonäöltäni tippaakaan sen oloinen. (Vrt. blues miehelle metal zonea...)
"Oh Yeah! E-minor!" - Patrick (from Sponge Bob) Katso omat plussasi täältä!
jami87
17.04.2005 00:16:41
Heh, kävin tänään (eilen oikeestaan) kaverin kanssa Tammerpiano ja Soittimella. Siä oli (jos oikein muistan) sellanen silmälasipäinen, viiksekäs ukkeli. Siinä sitten sanoin, että SG:tä olisin vailla. Siä olikin yks ihan komee Coxxin (!) SG Bigsby-kammella. Kyllä ihan hyvän olonen, tosin tatsi oli ihan uskomattoman "jäykkä." Säädöt oli aivan persiillään, tottakai. Oli ainoo SG liikkeessä, joten sitä testailin. Ukkeli siihen sitten, että "Annas tänne laitan vahvariin kiinni." Zoomin vahvariin. Siihen sit selitteleen "Tästä voi säädellä näitä ja näitä ja tästä Gainista saa tällästä hevi-ääntä. On muuten mainettaan parempia kitaroita nää Coxxin kitarat, Harmony-Centralillakin niitä on ylistetty." Oli muuten sama Zoomin vahvari, ku viime kerralla siä ollessani, jota se myyjä koitti myydä sellaselle teinihevarille. Sillonki oli kyllä "Tosi rankka hevivahvari. Black Sabbathinkin kitaristi käytti tällästä." Kysyin, että olisko mahdollista koittaa kitaraa Rolandin Cuben kanssa. Vastaus oli, että liike pitää laittaa kiinni. Lupasin palailla asiaan ens viikolla ja lähdin kaverin kanssa. Pokka petti heti liikkeestä ulos astuttaessa. Myyjä touhotti niin tosissaan, että huhhuh. :)

Älkää käsittäkö väärin. Aina olen Tammerpiano ja Soittimessa käydessäni saanut oikeen hyvän vastaanoton ja tavarat hyvään hintaan. Ainoa ongelma on tuon em. myyjän hiuksenhieno asiakkaan huijaaminen, joka mua ärsyttää kyseisessä liikkeesä. Muut myyjät on p0p.
I'm Rock, but I don't Roll... URKK #1 Pastilli?
guano
17.04.2005 03:05:10
Missään en oo nähny hyvää musiikkikauppaa paitsi Lahdessa, Keskusmusiikki. Kaikki muut kaupat on olleet perseestä, tarkotan kaikilla kaikkia.
terone
17.04.2005 04:58:44 (muokattu 17.04.2005 05:01:57)
tuo hml musiikin pystyssä pysyminen ihmetyttää kyllä muakin. veikkaisin että sillä pianomyynnillä ne pärjää.
tämä omistaja taitaa mahdollisesti olla jo höperöitymässä. joskus aikoinaan kun broidille ostettiin ihan aloittelijana ja mitään tietämättömänä bassovahvistinta niin äijä myi kitaravahvistimen, tuopa selvisi vasta sitä seuraavaan vaihdettaessa "tevarissa". mutta paras kommentti minkä tämä omistaja sanoi silloin kun sitä bassoa ostettiin oli että tämäpä on oikean kokoinen soitin kun se ylettyy lattialta juurikin tuohon navan yläpuolelle ... se nyt oli sellaista myyjäpuhetta.
harrille nostan hattua kun se on niin kauan siellä jaksanut olla "omistajasuvun " kanssa. ja eikös muuten hml musiikissa ole kyltit kitaroitten vieressä "turhat rämpyttelijät älkööt vaivautuko" ?on ainakin joskus ollu.
a dj, a dj, let´s get out of here!!
saturnzreturn
17.04.2005 10:48:21
olikohan turussa jossain joku pieni musiikkikauppa, kattelin siinä putkivahvistimia ja semmonen läsä myyjä tuli siihen viereen ja sano jotain että: " ei niitä putkia kukaan transistoreista erota kun lavalle mennään soittamaan, samanlainen metakka sieltä ämyristä kuuluu"

ajattelin hiljaa että on siinä mulla myyjä, ja kävelin ulos liikkeestä.
my wallet's fat and so is my head
carlos
17.04.2005 10:59:25
Aah, vanha kunnon T.S...

Oliko jopa paikan omistaja kyseessä?

Kumma kyllä, ei. Mutta kyllä häneltäkin on hieman vastaavia kommentteja tippunut joskus.
I can't hide but I can run for miles
Master of reality
18.04.2005 00:14:37
Musamaailma: Kaveri osti Tokain SG:n. Sitten se pyysi että saisiko plektroja kaupan päälle. Myyjä vähän epäröi mutta suostui kuitenkin.
Kaveri: "No mä otan kolme
Myyjä: "Ota kaks"

Niin :)
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
McNulty
18.04.2005 00:58:25
Musamaailma: Kaveri osti Tokain SG:n. Sitten se pyysi että saisiko plektroja kaupan päälle. Myyjä vähän epäröi mutta suostui kuitenkin.

Niin :)

haha... olis jättänyt kaupat tekemättä :)
Aina pitää tingata kaupanpäälliseksi kitaralle nylonremmi, plektrat ja vielä koittaa piuhaakin ängetä mukaan... ihan turhaa toimintaa maksaa listahintoja!
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
blastoff
18.04.2005 02:27:24
Sitten se pyysi että saisiko plektroja kaupan päälle. Myyjä vähän epäröi mutta suostui kuitenkin.

lol! Tää oli kyllä paras.
Köfi
18.04.2005 10:24:10
Tampereen Musiikissa olen asioinut jo 7 vuoden ajan, ja se on ainoastaan siellä työskentelevän Pasin ansiota. Todella asiallinen, ammattitaitoinen ja mukava tyyppi. Kyselee aina kuulumisia ja antaa kunnon alennukset.

Se omistaja, Matti, taas on täys dildo. Väittää tietävänsä kaiken kaikesta ja aina on kumminkin kusi sukassa kun Pasi on ruokiksella tai jossain.

Mun 2 senttiä
starsailor
18.04.2005 15:47:52
Musaliikkeistä yleisesti:

Olen itse aloittanut musaharrastuksen (kuten varmaan jokainen muukin) täysin tietämättömänä, mutta pikkuhiljaa tiedot eteenkin kitaroista ja niihin liittyvistä jutuista on karttuneet. Jälkikäteen voi nähdä miten aloittelijaa on, jos nyt ei suoranaisesti huijattu, niin ainakin rahastettu kalliilla hinnoilla ei kovin laadukkaista tuotteista. Tämä on selvästi nähtävissä jos sattuu liikkeeseen samaan aikaan, kun aloittelijat ostavat itselleen, tai vanhemmat lapselleen ensimmäistä kitaraa. Luulisi että jokaista osapuolta hyödyttäisi se että myyjä antaisi kaiken ammattitaitonsa ja hommaisi muusikonalulle mahdollisimman hyvät vehkeet, hyvään hintaan. Tämmöinen asiakas palaa liikkeeseen vielä uudestaan.

Taitaa vain olla niin, että suurimmalle osalle ihmisistä musiikki on vain hetkellinen harrastus, joka ei jatku koko ikää ja näin tämä henkilö ei enää tuo rahaa musiikkiliikkeiden kassaan. Tälläistä on helppo kusettaa korkeilla hinnoilla, koska henkilö ei osaa perätä oikeuksiaan ja myöhemmin ei ole katkera musaliikkeitä kohtaan. Itselläni nuoruuden kusetus-kokemuset ovat johtaneet siihen, että ostan musaliikkeistä vain välttämättömän: kielet, plekut kun en jaksa tilata niitä muualta. Silloinkin tinkaan ja tingin, jos hinta ei ole sopiva, kävelen ulos. Jos olen ostamassa itselle tuntematonta laitetta, käyn testaamassa sitä musaliikkeessä ja ostan laitteen netinkautta. Suosittelen samaa kaikille muille, luottokortti vinkumaan, koska tuotteet saa huomattavasti halvemmalla muualta kuin musaliikkeistä.

Suomessa olisi todella enemmän kuin tervetullut pieni tai suuri puhdistus jossa nämä rahastaja liikkeet häviäisivät pois ja asiantuntevat liikkeet jäisivät jäljelle. Olen valmis maksamaan vähän korkeampia hintoja laitteista jos saan a) testata niitä ja b) ammattitaitoista opastusta ja c) tiedon siitä, että jos jokin menee pieleen, niin liike osaa hoitaa homman kuntoon! Musaliikket saa suurimmat katteet hallvimmista soittimista. Esim. 100-200 euron kitaroita myydään eniten ja niistä liikket saa varmaan 30-50% hiinnasta liikevoittona, näitä menee juuri aloittelijoille. 1000 euron ja ylöspäin soittimia joutuu seisottamaan liikeessä joskus vuosia ja myydessä voittoprosentti on hyvin pieni.

Loppuvitsi: Kävin viimekuussa pitkän, varmaan 4 vuoden tauon jälkeen Ahosen musiikissa Tampereella katsomassa löytyykö niillä mitään uutta ja mielenkiintoista. Mun mielestä se koko paikka on vitsi, ihan kuin olisi aikakapselissa siirtynyt menneisyyteen ja 4 vuotta taaksepäin. Varmaan suurinosa tavaroista oli samalla paikalla, eteenkin kitarat. Luulisi että kannattaisi myydä vaikka halvemmalla pois, kuin pitää niitä ruostumassa seinillä. Parhaat mallit on katonrajassa niin korkealla ettei niitä saa sieltä ilman tikapuita alas. Varmaan tarkoitus on se ettei kukaan soittaisi niillä, mikä kyllä onnistuu hyvin. Näin että niillä oli Gibson L-5s sähkökitara "katonrajassa" mutta en viitsinyt edes pyytää sitä alas, kun ei hintalappuakaan ollut kitarassa. Siellä pysyy. Hyvää bisnestä harjoittavat hämeenkadulla.
Kimmo72
18.04.2005 15:53:00
koska tuotteet saa huomattavasti halvemmalla muualta kuin musaliikkeistä.

Ei pidä paikkaansa.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)