Aihe: DigiTech Bad Monkey
1 2 3 4 514 15 16 17 18
M4ss3 m/
11.11.2008 22:20:57
Mulla on metal muff Micro Cuben edessä ja se jos mikä on hevivahvistin.
Grungepedaali on aika surkea onnistuin tuollaisen hankkimaan ja olihan se hyvä sillon aikanaan ekana (särö)pedaalina, mutta ei ole Metal Muffin voitttanutta.
Slipknot!
Ziggy Bubba
11.11.2008 22:22:14

Kyllä se omassa käytössä toimi juuri hevihommissa boostaamisessa erityisen hyvin. Sanoisin että keskimääräistä TS-kloonia paremmin. Makunsa kullakin.

Omani myin muuten pois kun hevihommia tulee nykyään vähemmän tahkottua. Tällä hetkellä OD-purkkeina Full-Drive 2 ja Direct Drive.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
dropD
12.11.2008 08:49:19

Joo, ENGLin saundissa ei siis tosiaankaan ole mitään parantamisen varaa, ja yleensä säädöt onkin mulla siinä middlepainotteisia, mutta kun toinen kitaristi käyttää erittäin tummaa, botnekasta ja jyräävää saundia, niin siltikin täytyisi sooloja vielä boostailla. Tokihan bändisoiton kannalta olisi parempi että kitarat olisivat enemmän balanssissa ja jätettäisiin ne bassotaajuudet bassolle, mutta toisen kitaristin saundimieltymystä et voi muuttaa, omaa arsenaaliasi kyllä.

Säädettävä volyymipedaali siellä loopissa vois olla paikallaan, jollei soundi kaipaa sooloihin erityisiä korostuksia.
myy mulle Bossin HM-2
Stone
30.11.2008 18:48:47 (muokattu 30.11.2008 18:54:04)

Laitetaan tännekkin tämä od-spedujen vertailu saitti.
Täältä voi kuullostella esim. kuinka lähellä loppujen lopuksi bad monkey on esim. ts-808:aa. Omasta mielestäni tuo ero on aika pieni. Sen sijaan sparkle drive (TS klooni) kuullostaa hiukka kylmemmältä/ohuemmalta vrt. ts-808.aan. Hinta/laatu pisteet apinalle!

http://www.oldtonezone.com/distorti … shootout/the-od-pedal-comparinator/
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
superfly
30.11.2008 19:23:06
Mulla on metal muff Micro Cuben edessä ja se jos mikä on hevivahvistin.

Öö... mitä?
Killing internet dragons is serious business!
M4ss3 m/
30.11.2008 19:29:50
Öö... mitä?

Öö, tuosta on jo aikaa kun tuon sanoin, en itsekään tiedä mitä tuolla tarkoitin.
=D
kivi
30.11.2008 21:45:51 (muokattu 30.11.2008 22:22:01)
Edit: ei mitään. Turhaa puhetta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Iksuda
30.11.2008 22:00:44
Onko kukaan testannut miten toimii Apina: Clean kanavan päällä olevan särön (säröpedaalista tuleva) boostaamiseen. Eli säröpedaalin boostaukseen. Käykö hurisemaan ihan hirveästi, vai?
J.Hollström
30.11.2008 22:04:58
Onko kukaan testannut miten toimii Apina: Clean kanavan päällä olevan särön (säröpedaalista tuleva) boostaamiseen. Eli säröpedaalin boostaukseen. Käykö hurisemaan ihan hirveästi, vai?

On kokeiltu, ei hurise. Alla näyte jossa Bad Monkey boostaa Ibanezin TS-10:iä.

http://juki.1g.fi/mp3/TS10/Stack.wav
Orggis tuhkis.
komero
01.12.2008 18:01:15

Oon testannut hieman nyt sellaista ketjua, jossa Bad Monkey boostaa gain nollilla Digitechin Hardwire -sarjan säröä (en nyt muista sen nimeä, vaikka juuri sen ostinkin :/ ), hyvin toimii.
jaakko.
01.12.2008 18:41:00
Oon testannut hieman nyt sellaista ketjua, jossa Bad Monkey boostaa gain nollilla Digitechin Hardwire -sarjan säröä (en nyt muista sen nimeä, vaikka juuri sen ostinkin :/ ), hyvin toimii.

Se o SC-2 valve distortion. juu ja hyvin toimii tosiaan. Samat systeemit itellä.
Keskity, perkele!
Jarskimo
28.01.2009 17:45:15
Voittaks toi paha apina microcuben classic stack mallinnoksen?
Nii Nii
Numb
28.01.2009 17:47:35

Riippuu. Putkivahvistimen boostaamisessa voittaa. En minä juuri perusta BM:n omasta säröstä, mutta en ole pitkilleen tuolla kuutiollakaan soittanut...
A waist is a terrible thing to mind.
sticky fingers
28.01.2009 18:31:46
Mä hankin BM:n itelleni juurikin toisen särön boostiksi. Hyvin toimii siinä. Viimeaikoina oon tosin huomannut, että BM toimii itsenäänkin nykymielentilani mukaisena säröttimenä jopa niin hyvin, että jossain vaiheessa tuumin hankkivani toisen samanlaisen boostaamaan(sooloihin/kertseihin) sitä toista...

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
trashjones
28.01.2009 20:51:06

Hohoho, itse olen käyttänyt tuollaista yhdistelmää.
Master of Puppets Im vetämällä your strings
trashjones
28.01.2009 20:51:06 (muokattu 28.01.2009 20:51:15)
tuåplat
Master of Puppets Im vetämällä your strings
J.Hollström
21.03.2009 00:51:00
Näyttää olevan Bad Monkey Gary Moorella pedaalilaudassa tossa One Night In Dublin DVD:llä.
"Tehkää omakustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!" - Miri Miettinen
Wäpä
10.06.2009 02:56:09
On tultu soiteltua ikivanhalla Peaveyn 30W Backstagella ja Ibanezin SM7. Pedaalissa on aika kova särö ja olen ajatellut myydä sen ja ostaa tilalle Bad Monkeyn ja Hot Headin. Pääseekö noilla kahdella pedaalilla hyviin Pantera/Megadeth trash-säröihin, mutta myös leppoisampiin Zeppelin ja Clapton-soundeihin? Bad Monkeyllä ei ilmeisesti mennä tuolle trash-särölle? Eikä Hot Head ole yksin kannattava sijoitus Zeppelinille ja vastaaville? Elikkäs olisiko tuo duo kannattava sijoitus ja saanko niillä monipuolisemmat ja paremmat säröt, kuin nykyisellä pedaalillani?
joku muu sikko
10.06.2009 09:40:50
Kokeilin itse viimeksi Bad Monkeyta yhdessä Bossin Metal Zonen kanssa ja sain aivan mielettömän rouhean kivan elävän kuuloisen särön. Ensin siis apina ja sitten MT-2. Molemmissa säröt suunnilleen minimissä.
sticky fingers
10.06.2009 12:26:53
Wäpä: On tultu soiteltua ikivanhalla Peaveyn 30W Backstagella ja Ibanezin SM7. Pedaalissa on aika kova särö ja olen ajatellut myydä sen ja ostaa tilalle Bad Monkeyn ja Hot Headin. Pääseekö noilla kahdella pedaalilla hyviin Pantera/Megadeth trash-säröihin, mutta myös leppoisampiin Zeppelin ja Clapton-soundeihin? Bad Monkeyllä ei ilmeisesti mennä tuolle trash-särölle? Eikä Hot Head ole yksin kannattava sijoitus Zeppelinille ja vastaaville? Elikkäs olisiko tuo duo kannattava sijoitus ja saanko niillä monipuolisemmat ja paremmat säröt, kuin nykyisellä pedaalillani?

Mulla on molemmat. Apinalla mennään oikeilla säädöillä hyvin Zeppeliiniin. Hyvin on taittuneet. Claptonia en ole soitellut, mutta varmaan riittää säätövara siihenkin. Vahvistimella tietenkin on iso merkitys.:) Sen vähän, mitä tollasta trash-riffittelyä oon soitellut, tuntuu siltä, että Hot Head menee ihan kelvosti siihen. Tosi vähän oon sitä kyllä käytellyt. Yksinään siitä et Zeppeliiniä tee - liian kireä. Tuosta sinun nykyisestä pedaalista en tiedä, mutta näiden kahden yhdistelmällä saat monipuolista tuuttausta sopuhintaan.

Tuo minun hot head on tällä hetkellä käyttämättömänä, ja rahavajeessa siitä kyllä voisin luopua. Ei oo kalliskaan. Pistä pikaviestiä, jos kiinnostaa.

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)