Aihe: Boss Katana, edullinen versio Wazasta
1 2 3 4 514 15 16 17 18 19 20 21
Metalkallo
17.01.2020 18:42:19
Guri: Moikka,

Mulla on Boss Tone Studion kanssa ongelma eli kun kytken Maciin niin tulee seuraavanlainen ilmoitus

Katana connection failure. Please select MIDI/AUDIO device connection. Please turn the unit from slave mode to normal settings.

Eli mitä pitää tehdä ja missä

Se ehkä herjaa, että valitse äänilaite jonka kautta ääni menee/tulee? En ole kyllä täysin varma.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Peksis
19.02.2020 14:04:55
Iselläni sama ongelma Windows 10.n kanssa. Ainoa jeesi mitä olen löytänyt netistä, on se että sallii ohjelmien käytää pc:n mikrofonia. Tämäkään ei ole auttanut. Driverit yms. näyttää olevan kunnossa.
Decadetroll
19.02.2020 15:02:15
Peksis: Iselläni sama ongelma Windows 10.n kanssa. Ainoa jeesi mitä olen löytänyt netistä, on se että sallii ohjelmien käytää pc:n mikrofonia. Tämäkään ei ole auttanut. Driverit yms. näyttää olevan kunnossa.

Itse löysin tähän ratkaisun, kun katselin winukan laitehallintaa ja sieltä pistin näkyviin piilotetut laitteet tms. Siellä oli syystä tai toisesta 2 katanaa. Poistin sen piilotetun pois kummittelemasta ja siitä asti on katana pelannut tone studion kanssa ilman ongelmia.
Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR
aristoteles666
22.02.2020 13:39:18

Katanalle tullut päivitys, versio 4, samoin tone studiolle.

https://www.boss.info/global/suppor … product/katana-100/updates_drivers/
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Progorava
22.02.2020 16:19:08
aristoteles666: Katanalle tullut päivitys, versio 4, samoin tone studiolle.

https://www.boss.info/global/suppor … product/katana-100/updates_drivers/

Juu tuli alkuperäiselle Katana-sarjalle jo viime jouluna.

Nää uudet MK2 Katanat pelaa eri firmisversiolla ja tone studiolla.
Joulupukki
aristoteles666
22.02.2020 16:49:13 (muokattu 22.02.2020 16:49:45)

Guri: Moikka,

Mulla on Boss Tone Studion kanssa ongelma eli kun kytken Maciin niin tulee seuraavanlainen ilmoitus

Katana connection failure. Please select MIDI/AUDIO device connection. Please turn the unit from slave mode to normal settings.

Eli mitä pitää tehdä ja missä

olet tonestudiossa vahingossa laittanut slave moodin päälle jossa Katana toimii orjana Katana mark 2 lle kun käyttää stereo expanderia, tone studiosta käännät sen pois päältä, oliko se utilitysta??
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
nurse
01.03.2020 13:20:56
Samainen ongelma tuli vastaan Windowsin päivityksen yhteydessä. Ongelma ratkesi kun kävi muuttamassa Windows ääni asetuksissa "sallii sovellusten käyttää äänilähdettä" tms painike. Ovat joskus mystisiä juttuja, vaikka käynnistät laitteet niinkuin aikaisemminkin niin toisella kertaa toimivat ja joskus taas ei...
atct
02.03.2020 07:35:40 (muokattu 02.03.2020 09:20:16)
Harkinnassa on ollut hankkia toi Katana kotisoitteluun mutta arvelluttaa noi wattimäärät. Onkohan toi 0.5 wattia jo liiankin pieni teholtaan ja toisaalta 25 tai 50 wattia liian suuria kotisoitteluun. Noista malleista kiinnostaisi noi 100 watin mallit eniten niiden presence ja muistipaikka ominaisuuksien takia.
Entä Artist-malli, siinä näyttäisi olevan pari lisäominaisuutta - cab resonance ja contour. Onko muilla millaisia kokemuksia kyseisistä laitteista?
Sjömanni
02.03.2020 09:44:09
atct: Harkinnassa on ollut hankkia toi Katana kotisoitteluun mutta arvelluttaa noi wattimäärät. Onkohan toi 0.5 wattia jo liiankin pieni teholtaan ja toisaalta 25 tai 50 wattia liian suuria kotisoitteluun. Noista malleista kiinnostaisi noi 100 watin mallit eniten niiden presence ja muistipaikka ominaisuuksien takia.
Entä Artist-malli, siinä näyttäisi olevan pari lisäominaisuutta - cab resonance ja contour. Onko muilla millaisia kokemuksia kyseisistä laitteista?

Mulla on Katana 100 + jalkakytkin. 0,5 on hyvä teho, kun ämyri on siinä vieressä. Sittenhän siinä on master volume myös. Ostin tuon juurikin ominaisuuksiensa takia. Niitä on vähintäänkin tarpeeksi.
"Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki
aristoteles666
02.03.2020 10:22:43

atct: Harkinnassa on ollut hankkia toi Katana kotisoitteluun mutta arvelluttaa noi wattimäärät. Onkohan toi 0.5 wattia jo liiankin pieni teholtaan ja toisaalta 25 tai 50 wattia liian suuria kotisoitteluun. Noista malleista kiinnostaisi noi 100 watin mallit eniten niiden presence ja muistipaikka ominaisuuksien takia.

0,5 Watilla hankit itsellesi haadon kevyesti jos meinaat soittaa silla taysilla.
atct
02.03.2020 10:32:00 (muokattu 02.03.2020 10:37:46)
Sjömanni: Mulla on Katana 100 + jalkakytkin. 0,5 on hyvä teho, kun ämyri on siinä vieressä. Sittenhän siinä on master volume myös. Ostin tuon juurikin ominaisuuksiensa takia. Niitä on vähintäänkin tarpeeksi.

Muuttuuko soundi paljonkin jos soitat samalla voluumitasolla 0.5 watin tai 50 watin teholla (eli 50 watin asetuksella master pienemmällä)?
Monipuolinen laite varsinkin toi 100 watin malli. Mulle sopisi tehojen puolesta paremmin toi 50 wattinen mutta siinä on vähemmän muistipaikkoja.
Oletko muuten löytänyt viritintä laitteestasi?
https://youtu.be/moVGSHz79Yk
atct
02.03.2020 11:01:04
aristoteles666: 0,5 Watilla hankit itsellesi haadon kevyesti jos meinaat soittaa silla taysilla.

Toi on mukava kuulla paitsi ei naapurien.
aristoteles666
02.03.2020 11:28:00 (muokattu 02.03.2020 11:31:10)

atct: Muuttuuko soundi paljonkin jos soitat samalla voluumitasolla 0.5 watin tai 50 watin teholla (eli 50 watin asetuksella master pienemmällä)?
Monipuolinen laite varsinkin toi 100 watin malli. Mulle sopisi tehojen puolesta paremmin toi 50 wattinen mutta siinä on vähemmän muistipaikkoja.
Oletko muuten löytänyt viritintä laitteestasi?
https://youtu.be/moVGSHz79Yk

soundi ei muutu, hiljenee vain.
dynamiikkaa tulee lisaa soittamalla master kovalla
Kannattaa ostaa 100W versio, nuppi on kaikista paras.
Boss GA-FC pedaali on hyva hankkia, silloin 'Katanaa on helppo ohjata

tuo on aprillipila
atct
02.03.2020 11:56:17 (muokattu 02.03.2020 12:01:42)
Mä kanssa tykkään nuppimalleista yleensäkin. Voi pitää laitetta käden ulottuvilla kun soittelen kotona istuen ja kaappi huoneen toisessa päässä. Siinä nupissa on se 5 tuuman kaiutin - sitä voi käyttää kun pitää soitta aivan hiljaa. Joo, ton jalkakytkimen vois ostaa myös.
Guri
06.03.2020 04:47:11
aristoteles666: olet tonestudiossa vahingossa laittanut slave moodin päälle jossa Katana toimii orjana Katana mark 2 lle kun käyttää stereo expanderia, tone studiosta käännät sen pois päältä, oliko se utilitysta??

Mulla ongelmat hävisi kuin päivitin vahvistimeen uusimman ohjelmaversion. Nyt toimii kuin unelma.
Jaketsu
13.03.2020 20:21:11
Nyt Katana 212 100w mk2 combo sitten saapui. Ja kyllä, Katana jää taloon.

Kotisoitossa ainakin vaikutelmat ovat ÄÄRIMMÄISEN positiiviset. Pelkän etupaneelin avulla ruuvaamalla irtoaa todella käyttökelpoista saundia. Clean-kanava jo itsessään on omaan makuuni paljon maukkaampi mitä Hot Rod Deluxen kolmosversio. Särösaundeissa on hyvä fiilis ja efektit ovat päteviä kuten Bossilta odottaa saattaakin. Koitan syventyä tone studioon lähiaikoina enemmän, mutta olen kyllä melko vaikuttunut straight outta box saundeista. Treenis/keikkakäyttöön tämän hommasin, joten lisää mietteitä isommalla mökällä operoimisesta myöhemmin.

Painoa on toki kohtalaisesti, mutta aika harva 212-combo on näin kevyt. Omissa kirjoissani tämä on siis melko kompakti laitos. Niin ja hommasin toki samalla sen Katanan jalkakytkimen, sekin on pätevän oloinen laitos. Omaan makuuni antaa riittävästi mahdollisuuksia kanavien/efektien kanssa 2 bankille.

Hintaansa nähden tuntuisi lyömättömältä peliltä. Aikoinaan tuli soiteltua Rolandin Cubella ja on tämä melkoinen harppaus siihen nähden. Itteltä löytyy myös Randall Aikenin Intruder nuppi ja eihän tämä siihen yllä tietenkään. Mutta maksaa myös murto-osan Aikenin hinnasta. :)
Kenkuru
15.03.2020 23:01:09 (muokattu 15.03.2020 23:08:18)
Tervehdys vaan.
Tuli hommattua Katana mk2, mutta nyt on pieni probleema.
Eli tone studio softalla kun yritän muuttaa pedaalien parametrejä, niin asetukset ei tallennu paneeliin. Heti kun käyttää toista pedaalia ja palaa takaisin, niin asetukset ovat nollaantuneet.
Kanavalle tallentaen asetukset kyllä säilyy, mutta esim.kaikkien boosteri pedaalien asetukset muuttuu samaksi, kuin muokatun pedaalin.
Harmi kun bossilla ei ole mobiili softaa tähän.
Progorava
15.03.2020 23:11:06
Kenkuru: Tervehdys vaan.
Tuli hommattua Katana mk2, mutta nyt on pieni probleema.
Eli tone studio softalla kun yritän muuttaa pedaalien parametrejä, niin asetukset ei tallennu paneeliin. Heti kun käyttää toista pedaalia ja palaa takaisin, niin asetukset ovat nollaantuneet.
Kanavalle tallentaen asetukset kyllä säilyy, mutta esim.kaikkien boosteri pedaalien asetukset muuttuu samaksi, kuin muokatun pedaalin.
Harmi kun bossilla ei ole mobiili softaa tähän.

Olen törmännyt samaan, että muutetut parametrit tallentuu vain kanaviin, ei paneliin. Rolandin tuki ei osannut auttaa.

Suosittelen lämpimästi Katana Librarian appia. Tosin se taitaa olla saatavilla vain Androidille.
Joulupukki
Kenkuru
15.03.2020 23:21:43
Progorava: Olen törmännyt samaan, että muutetut parametrit tallentuu vain kanaviin, ei paneliin. Rolandin tuki ei osannut auttaa.

Suosittelen lämpimästi Katana Librarian appia. Tosin se taitaa olla saatavilla vain Androidille.

Joo, mulla on androidi. Mä jo tutkiskelinkin tota appia, täytyy kokeilla. Mulla on toi tietokone eri huoneessa, kuin missä soittelen, niin aika säätämistä:-)
aristoteles666
16.03.2020 10:54:12 (muokattu 16.03.2020 10:54:24)

Progorava: Olen törmännyt samaan, että muutetut parametrit tallentuu vain kanaviin, ei paneliin. Rolandin tuki ei osannut auttaa.

ei tietenkaan ne paneelin astukset tallennu muistiin, ne on vain interface niille kanaville etta niiden kanavien parametreja pystyy saatamaan.

paneelin "asetukset"pysyvat kun et liikuta potikoita
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)