Funkånaut 04.03.2015 16:52:20 | |
---|
Yksikään tuntemani tupakoitsija ei ole kuollut keuhkosyöpään. Tupakan ja keuhkosyövän yhdistävät tutkimukset ovat siis höpöjuttuja koska ei ole omaan tuttupiiriin osunut. Toisaalta, jos siitä kolme bongoo ni mee sää himaan ja vedä nakki käteen kato moi mulla on lääkettä sekoitettuna joukkoon.
Elämän tarkoitus |
FensonGibder 04.03.2015 16:52:31 | |
---|
BigPapa: Mistähän se magneettikentän vaihtelu johtuu. Magneetin ympärillä on sähkömagneettinen kenttä jolla on tietty muoto. Kun ferromagneettinen kieli lepää tuossa kentässä kenttä vääristyy tiettyyn asentoon. Kun kieli vaihtaa paikkaansa magneettiin nähden värähtelemällä kenttä on muutoksen tilassa. Riffi, nyt. |
BigPapa 04.03.2015 16:53:17 (muokattu 04.03.2015 16:53:54) | |
---|
FensonGibder: Magneetin ympärillä on sähkömagneettinen kenttä jolla on tietty muoto. Kun ferromagneettinen kieli lepää tuossa kentässä kenttä vääristyy tiettyyn asentoon. Kun kieli vaihtaa paikkaansa magneettiin nähden värähtelemällä kenttä on muutoksen tilassa. Kieli siis värähtelee. Miksihän. |
Ziggy Bubba 04.03.2015 16:53:30 (muokattu 04.03.2015 16:53:40) | |
---|
Yksi asia mihin puut selvästi vaikuttavat on nuotin pituus, tai "sustain". Esimerkiksi SG:t soivat ylänauhoilta kehnommin kuin keskimääräinen Les Paul. Tässä on kaiketi kyse kaulaliitoksesta eniten. (Itellä on ollut muuten SG Standard ja LP Studio, ihan samoilla raudoilla, kyllä ne musta eriltä kuulosti, etenkin ton sustainin osalta. En tosin peräkkäin soittanut samoilla mikeillä.) Jos puut eivät vaikuta soinnin mittaan, miten selittää "dead spot" ilmiö tietyissä kitaroissa? Minä selittäisin sen niin, että puut resonoivat tietyillä taajuuksilla vastavaiheisesti. Tämän tekstin lähtökohtana on se ajatus, että jotkut sähkökitarat soivat pidempään kuin toiset. Vai onko sekin vaan ihmisaivojen kuvitelmaa? |
FensonGibder 04.03.2015 16:54:30 | |
---|
Funkånaut: Yksikään tuntemani tupakoitsija ei ole kuollut keuhkosyöpään. Tupakan ja keuhkosyövän yhdistävät tutkimukset ovat siis höpöjuttuja koska ei ole omaan tuttupiiriin osunut. Kyllä. Ja 7 miljardia ihmistä tälläkin hetkellä voi empiirisesti sanoa että maa on litteä, ei pallo. 100 ihmistä voi kertoa olleensa avaruudessa ja empiirisesti kertoa että maa ei ole litteä. Ja 10 voi kertoa ettei kuu ole juustoa. Riffi, nyt. |
BigPapa 04.03.2015 16:56:11 | |
---|
Ja jotkut saattavat jopa väittää, ettei käytettyjen puiden vaikutus kuulu kitaran soundissa. |
ibnz 04.03.2015 16:56:20 (muokattu 04.03.2015 16:56:56) | |
---|
Ziggy Bubba: Jos puut eivät vaikuta soinnin mittaan, miten selittää "dead spot" ilmiö tietyissä kitaroissa? Minä selittäisin sen niin, että puut resonoivat tietyillä taajuuksilla vastavaiheisesti. Tämän tekstin lähtökohtana on se ajatus, että jotkut sähkökitarat soivat pidempään kuin toiset. Vai onko sekin vaan ihmisaivojen kuvitelmaa? Tuohon se TTY:n tutkimus kai vähän kiinnitti huomiota, siis se lämpökäsittelyn vaikutus äänen(nopeuteen) puumateriaaleissa. Tokikaan jenkkilöissä eivät asiaan vihkiytyneet korvaansa lotkauttaneet moiselle humpuukille. Kaikki tietävät, että vain Wanha Puu voi soida oikein eikä moiseen pääse laittamalla kitara uuniin, ehei :> |
Funkånaut 04.03.2015 16:56:36 | |
---|
BigPapa: Kieli siis värähtelee. Miksihän. Jokin ulkopuolinen voima on antanut sille tarpeeksi liikevoimaa lepokitkan voittamiseksi. Toisaalta, jos siitä kolme bongoo ni mee sää himaan ja vedä nakki käteen kato moi mulla on lääkettä sekoitettuna joukkoon.
Elämän tarkoitus |
Laulava Kylätohtori 04.03.2015 16:57:39 | |
---|
Sarko: Mä veikkaan että kaikille tähän ketjuun postanneille voi antaa 10 pistettä ja papukaija-merkin, osapuolista riippumatta ja kaikkia syrjimättä. Kyllä, juuri näin. Vaatii aikamoista idiotismia, että osallistuu tällaiseen paskaan. Ei tällaiseen lapselliseen lässytykseen ketään osallistu, joka jostain jotain oikeasti tietää. Koskee tietysti minua yhtä lailla kuin muitakin. Mun tekosyy on influenssa, kova kuume ja liikaa kolmioyskänlääkettä. :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Karvamammutti 04.03.2015 16:59:06 | |
---|
Vois kyllä laittaa ostoslistalle semmosen meksikolaisen straton. Ne on hyviä vehkeitä. Ja ne raudat on halvempi vaihtaa meksikolaiseen kuin jenkkiin, koska niitä tulee kuitenkin vaihdettua. And if you break my will, I will come back again to destroy everything you stand for. |
FensonGibder 04.03.2015 16:59:58 | |
---|
BigPapa: Kieli siis värähtelee. Miksihän. Koska hivelit sitä 1.00mm plekulla? Riffi, nyt. |
FensonGibder 04.03.2015 17:02:15 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllä, juuri näin. Vaatii aikamoista idiotismia, että osallistuu tällaiseen paskaan. Ei tällaiseen lapselliseen lässytykseen ketään osallistu, joka jostain jotain oikeasti tietää. Koskee tietysti minua yhtä lailla kuin muitakin. Mun tekosyy on influenssa, kova kuume ja liikaa kolmioyskänlääkettä. :) Sulta on vielä ne linkit laittamatta yliopistotutkimuksista, jossa bodyn vaikutus sähköisesti vahvistettuun ääneen on korvin havaittavissa. Mulla on jo kolme päinvastaista. Riffi, nyt. |
MikaHekkanen 04.03.2015 17:02:49 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mun tekosyy on influenssa, kova kuume ja liikaa kolmioyskänlääkettä. :) Oma tekosyyni on kiinnostus tieteenfilosofiaa kohtaan. |
lavaamo 04.03.2015 17:03:04 | |
---|
Fender on vähä kuin Gibson, kumpikaan ei tee mitenkään erityisen hyviä keppejä, pikemminkin päinvastoin. ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja |
naavanka_ 04.03.2015 17:05:07 (muokattu 04.03.2015 17:05:38) | |
---|
Allah on suuri. Allah on ainoa totuus. Allah. Ohammulla tietty toi MIM Jazzmaster, se on hyvä. |
FensonGibder 04.03.2015 17:05:17 | |
---|
Ziggy Bubba: Jos puut eivät vaikuta soinnin mittaan, miten selittää "dead spot" ilmiö tietyissä kitaroissa? Minä selittäisin sen niin, että puut resonoivat tietyillä taajuuksilla vastavaiheisesti. Miten olisi sähkökentän resonanssi-ilmiöt? Vai puhutko nyt akustisesta, vahvistamattomasta äänestä? Riffi, nyt. |
FensonGibder 04.03.2015 17:08:18 (muokattu 04.03.2015 17:34:54) | |
---|
Ziggy Bubba: Tämän tekstin lähtökohtana on se ajatus, että jotkut sähkökitarat soivat pidempään kuin toiset. Vai onko sekin vaan ihmisaivojen kuvitelmaa? Ei luthierilla ainakaan ole uskoa kaulaliitoksen havaittavaan vaikutukseen sustanissa. Tarkkaan mitattuna pulttikaulassa oli pisin sustain :) http://liutaiomottola.com/research/sustain.htm Listening evaluation did not indicate any difference in sustain among the three instrument iterations. Measured sustain values indicated that the bolt-on neck iteration produced the greatest sustain. Edit* Lainaus siirretty loppuun Riffi, nyt. |
Laulava Kylätohtori 04.03.2015 17:09:28 (muokattu 04.03.2015 17:10:59) | |
---|
FensonGibder: Sulta on vielä ne linkit laittamatta yliopistotutkimuksista, jossa bodyn vaikutus sähköisesti vahvistettuun ääneen on korvin havaittavissa. Mulla on jo kolme päinvastaista. Kuten sanoin, mä olen vaan ampunut alas näitä "koska mä sanon niin" kommentteja. Ainut tutkimus tähän mennessä on tosiaan osoittanut, että rungon materiaalin erot ovat mitattavissa ja yllättävän suurilla desibelierolla. Se, miten päädyttiin siihen, että sillä ei ole merkitystä, on perustelematta, joten sille en anna painoarvoa. Väite pitää aina perustella. Kaikki muu täällä onkin sitten pelkkää tyhjän aikaista mutuilua vailla mitään perusteita tai todistusarvoa... e. Mitkä ne kaksi muuta ovat? Olisiko mahdollista, että linkkaisit ne tänne. Kiinnostaisi lukea ne... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
FensonGibder 04.03.2015 17:11:30 | |
---|
Laulava Kylätohtori: rungon materiaalin erot ovat mitattavissa ja yllättävän suurilla desibelierolla. Tätä ei lue johtopäätöksessä eikä tiivistelmässä. Vaan juuri päinvastoin.. Riffi, nyt. |
FensonGibder 04.03.2015 17:12:19 | |
---|
Laulava Kylätohtori: e. Mitkä ne kaksi muuta ovat? Olisiko mahdollista, että linkkaisit ne tänne. Kiinnostaisi lukea ne... Ne on muiden linkkaamia sivuilla 5 ja 6 muistaakseni. Riffi, nyt. |