Imre 06.09.2008 12:26:41 | |
---|
Ite oon tuossa kuukauden päästä lähössä Miamiin ja tulipa mieleen että voisi jonkun kepukan sieltä kotiin kantaa. Eli mitä nyt lueskelin tätä keskustelua niin muutama kysymys heräsi. Lähinnä käytetyistä kitaroista olisin kiinnostunut, uusissa kun kuitenkin, halvoista hinnoista huolimatta, on jonkin verran ilmaa, eikä käytön jälki kitarassa haittaa. Minkä hintaisia käytetyt kitarat tuolla amerikanmaalla oikein on ja miten tullin kanssa tulisi menetellä paluumatkalla? visa electronin käyttö jenkkilässä ei taida olla ihan ongelmatonta, joten miten hoitaa maksupolitiikka? |
Dominiq 13.09.2008 16:06:45 | |
---|
Morjens! Olin tilaamassa kitaraa yhdysvalloista eBayn kautta ja kun olin maksamassa sitä PayPalin kautta niin se alko herjaamaan puhelinnumerosta että ei oo oikea tai hyväksyttävä numero. ollaan kokeiltu 358,+35840 ja +358040 alkusia suuntanumeroita, mutta mikään noista ei käyny siihen. Onko kenelläkään tietoa minkälaiset etuliitteet numerossa pitää olla että tuo PayPal-systeemi hyväksyy numeron? ennemmin ei saa maksettua tavaraa jos numero ei oo hyväksyttävä :/ kiitos jo etukäteen! |
Thule 13.09.2008 16:08:58 (muokattu 13.09.2008 16:09:34) | |
---|
Mulla on muodossa +358 040... jne. Hyvin toimii. EDIT: Eli ilmeisesti se väli maan tunnuksen ja varsinaisen puhelinnumeron välillä merkitsee. Señorita mas fina, who's that girl? |
Kunnallisjäte 22.09.2008 16:07:20 | |
---|
Ite oon tuossa kuukauden päästä lähössä Miamiin ja tulipa mieleen että voisi jonkun kepukan sieltä kotiin kantaa. Tähän kysymykseen viitaten kiinostaa: löytyykö tästä 16sivun threadista vastaus siihen kysymykseen paljon tulee tullia yms. lisämaksuja jos tuo uuden skaban matkoiltaan mukanaan. En viitis turhaan kaluta koko tekstiä turhaan. Ite oon San Franciscoon menossa tammikuussa ja paluu postissa mahd. EJ strato tai RJ akustinen kiinnostais tuoda. |
svilo 22.09.2008 16:37:23 (muokattu 22.09.2008 16:40:00) | |
---|
Tähän kysymykseen viitaten kiinostaa: löytyykö tästä 16sivun threadista vastaus siihen kysymykseen paljon tulee tullia yms. lisämaksuja jos tuo uuden skaban matkoiltaan mukanaan. En viitis turhaan kaluta koko tekstiä turhaan. Ite oon San Franciscoon menossa tammikuussa ja paluu postissa mahd. EJ strato tai RJ akustinen kiinnostais tuoda. Laita hintaan lisää noin 25-27% niin ollaan aika lähellä. i.e $1000 = €683 + 25% = €853 noin niinku karkeesti. Esimerkki ilman shippauksia. Tulli tosin toimii miten toimii...kärsivällisyyttä, kuitit ja laskut esille jos meinaat tullata, jos et niin.......onnea. /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Kunnallisjäte 22.09.2008 16:56:30 (muokattu 22.09.2008 16:57:00) | |
---|
Laita hintaan lisää noin 25-27% niin ollaan aika lähellä. i.e $1000 = €683 + 25% = €853 noin niinku karkeesti. Esimerkki ilman shippauksia. Tulli tosin toimii miten toimii...kärsivällisyyttä, kuitit ja laskut esille jos meinaat tullata, jos et niin.......onnea. /sv Kiitos vastauksesta. Tää tosiaan vähän pudottaa ostosintoa. Lisäksi kun -02 olin viimeksi ameriikoissa, niin kaupoissa kaikki hinnat oli ilman alv:tä joka lisättiin vasta kassalla. Pitänee ottaa kunnon laskin mukaan.. Toisena vaihtoehtona mietin käytetyn kepin roudaamista. Sillon ainakin kannattanee kuitit säästää. Spedut yms sälän tungen kyllä syvälle matkatavaroihin, eihän tulli VOI niitä löytää.. |
Esp 22.09.2008 21:20:45 | |
---|
Spedut yms sälän tungen kyllä syvälle matkatavaroihin, eihän tulli VOI niitä löytää.. Kyllä ne varmaan melko syvältäkin ovat tonkineet... :P Täh?!? |
ghede 23.09.2008 16:47:31 | |
---|
|
J_Mantyla 23.09.2008 20:06:58 | |
---|
Kyllä ne varmaan melko syvältäkin ovat tonkineet... :P Läpivalaisevat matkatavarat jos nappaavat vihreältä linjalta, kysyvät ensi että mitä on tullut ostettua ... Ellei tänään niin sitten huomenna |
Marklar 29.09.2008 10:46:15 | |
---|
Jos ostaa yksityiseltä henkilöltä kamaa, esim. kitaranupin (EU-alueelta), voiko kuljetuksen toteuttaa postiennakolla, tai vastaavalla tavalla? Vetämättömyyteni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta. |
fox 29.09.2008 13:25:57 | |
---|
Jos ostaa yksityiseltä henkilöltä kamaa, esim. kitaranupin (EU-alueelta), voiko kuljetuksen toteuttaa postiennakolla, tai vastaavalla tavalla? Eiköhän se oo sun ja sen yksityisen myyjän välinen juttu ihan, miten sovitte?? Useimmiten kuitenkaan eivät tuollaseen ryhdy, mutta mistä sen koskaan tietää. |
88-keys 16.02.2009 23:10:22 | |
---|
Onkohan joku viime aikoina tuonut kitaraa jenkeistä? Itse olisin muutaman päivän kuluttua lähdössä Nykistä Finnairilla takaisin Suomeen ja kiinnostaisi tietää saanko kitaran mukaani matkustamoon? |
Henkka1000 16.02.2009 23:17:41 | |
---|
Onkohan joku viime aikoina tuonut kitaraa jenkeistä? Itse olisin muutaman päivän kuluttua lähdössä Nykistä Finnairilla takaisin Suomeen ja kiinnostaisi tietää saanko kitaran mukaani matkustamoon? En tiedä, mutta pikaisena vastauksena veikkaisin, että et niin isoa laukkua saa sinne mukaan ottaa, jollet osta sille omaa paikkalippua Hulluuslääkärissä kävi kun on niin lukkonen ja dingdong (Pasila) |
darrell 16.02.2009 23:30:44 (muokattu 16.02.2009 23:38:05) | |
---|
En tiedä, mutta pikaisena vastauksena veikkaisin, että et niin isoa laukkua saa sinne mukaan ottaa, jollet osta sille omaa paikkalippua Veikkaat väärin. Kannattaa mennä kentälle hyvissä ajoin, ja check-in prosessissa näyttää kitaralaukkua ja kysyä sen saamista matkustamoon. Ei missään tapauksessa kannata alkaa inttämään asiasta, koska ainakaan sitten et saa kitaraa matkustamoon. Lippua ei tarvi, ellei soitin laukkuineen ole niin iso, että se ei sinne matkustamon pariin vaatekomeroon mahdu. Koneessa henkilökunta laittaa kitaran heille sopivaan paikkaan. Jos koneeseen ei mahdu, niin joskus oon tehnyt niin, että olenystävällisesti kysynyt luvan ottaa kitara portille, ja sieltä se on laitettu ruumaan. Sitten määränpäässä olen portilta saanut kitaran takaisin. Jos menee Lontoon Heathrown kautta, niin siellä on rajoitus, että käsimatkatavaroita saa olla vain ja ainoastaan yksi. Jos mukana on instrumentti, niin sitä ei lasketa käsimatkatavaraksi, eli kitaran lisäksi saa olla yksi käsimatkatavara. Jos oikein riehaantuu, niin voi soittaa lentoyhtiöön ja kysyä neuvoa. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Henkka1000 16.02.2009 23:40:00 | |
---|
Veikkaat väärin. Kannattaa mennä kentälle hyvissä ajoin, ja check-in prosessissa näyttää kitaralaukkua ja kysyä sen saamista matkustamoon. Ei missään tapauksessa kannata alkaa inttämään asiasta, koska ainakaan sitten et saa kitaraa matkustamoon. Lippua ei tarvi, ellei soitin laukkuineen ole niin iso, että se ei sinne matkustamon pariin vaatekomeroon mahdu. Koneessa henkilökunta laittaa kitaran heille sopivaan paikkaan. Jos koneeseen ei mahdu, niin joskus oon tehnyt niin, että olenystävällisesti kysynyt luvan ottaa kitara portille, ja sieltä se on laitettu ruumaan. Sitten määränpäässä olen portilta saanut kitaran takaisin. Jos menee Lontoon Heathrown kautta, niin siellä on rajoitus, että käsimatkatavaroita saa olla vain ja ainoastaan yksi. Jos mukana on instrumentti, niin sitä ei lasketa käsimatkatavaraksi, eli kitaran lisäksi saa olla yksi käsimatkatavara. Jos oikein riehaantuu, niin voi soittaa lentoyhtiöön ja kysyä neuvoa. Okei, melko yllättävää sinänsä. Tosin mulle tuli ekana mieleen joku kv/flygari, jolla on laukku kokoa ladonovi, sellasia tuskin sisään päästää, koska ne ei sinne hyllyille mahdu. Mut tollanen normilaukku luultavasti mahtuu, eihänn tuo mikään jättiläinen ole :) Väsymys tekee tepposia.. Hulluuslääkärissä kävi kun on niin lukkonen ja dingdong (Pasila) |
darrell 16.02.2009 23:43:11 | |
---|
Okei, melko yllättävää sinänsä. Tosin mulle tuli ekana mieleen joku kv/flygari, jolla on laukku kokoa ladonovi, sellasia tuskin sisään päästää, koska ne ei sinne hyllyille mahdu. Mut tollanen normilaukku luultavasti mahtuu, eihänn tuo mikään jättiläinen ole :) Väsymys tekee tepposia.. Ymmärrän. Ei sitä kitaralaukkua yleensä tavara-/hattuhyllylle laiteta, vaan sinne koneen etu-/takapäässä olevaan vaatekomeroon, jossa esim. bisnismiesten puvuntakit on. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
mitja 17.02.2009 13:16:05 | |
---|
Onkohan joku viime aikoina tuonut kitaraa jenkeistä? Itse olisin muutaman päivän kuluttua lähdössä Nykistä Finnairilla takaisin Suomeen ja kiinnostaisi tietää saanko kitaran mukaani matkustamoon? Miksi kaikki haluaa niitä kitaroita matkustamoon? Jos siinä on kova kestävänoloinen uusi kotelo, niin ei muuta kuin erikoismatkatavarana ruumaan. Nimim. "kymmeniä lentoja vuodessa normikoteloilla eikä hajonneita kitaroita." Finnair antaa muistaakseni vielä aika paljon kiloja ottaa ruumaan suorilla ameriikan lennoillaan. 2x20 kg? Mulla on joskus ollut jenkkilennolla 2 kitarakoteloa teipattuna yhteen ja n 10kg efektiräkki. Taisi olla British Airways. Mitään heppoista koteloa ei kannata ruumaan kuitenkaan laittaa. Ja kielten ja otelaudan väliin pahvia, niin ei kielet poraudu nauhoihin, jos tulee joku isku. |
Henkka1000 17.02.2009 14:35:50 (muokattu 17.02.2009 14:37:33) | |
---|
Miksi kaikki haluaa niitä kitaroita matkustamoon? Jos siinä on kova kestävänoloinen uusi kotelo, niin ei muuta kuin erikoismatkatavarana ruumaan. Nimim. "kymmeniä lentoja vuodessa normikoteloilla eikä hajonneita kitaroita." Finnair antaa muistaakseni vielä aika paljon kiloja ottaa ruumaan suorilla ameriikan lennoillaan. 2x20 kg? Mulla on joskus ollut jenkkilennolla 2 kitarakoteloa teipattuna yhteen ja n 10kg efektiräkki. Taisi olla British Airways. Mitään heppoista koteloa ei kannata ruumaan kuitenkaan laittaa. Ja kielten ja otelaudan väliin pahvia, niin ei kielet poraudu nauhoihin, jos tulee joku isku. Ite en kyllä kovin helposti tuota tekis. Meinaan, että kun kentälle tullessa kitaralaukku heitetään liukuhihnalle, niin siellä väkijoukossa siihen saattaa joku hyvinkin kiintyä ja napata omakseen. Eikä kukaan osaa estää, koska omistajasta ei ole tietoa. E:Ymmärrän. Ei sitä kitaralaukkua yleensä tavara-/hattuhyllylle laiteta, vaan sinne koneen etu-/takapäässä olevaan vaatekomeroon, jossa esim. bisnismiesten puvuntakit on. Tätä se väsyneenä ajatteleminen on, eihän niitä komeroita voinu muistaa :) Hulluuslääkärissä kävi kun on niin lukkonen ja dingdong (Pasila) |
mitja 17.02.2009 16:50:00 | |
---|
Ite en kyllä kovin helposti tuota tekis. Meinaan, että kun kentälle tullessa kitaralaukku heitetään liukuhihnalle, niin siellä väkijoukossa siihen saattaa joku hyvinkin kiintyä ja napata omakseen. Eikä kukaan osaa estää, koska omistajasta ei ole tietoa. No en kyllä muista yhtään kertaa missään kentällä että kamat tulisi hihnalle ennen kuin itse ehtii koneesta matkatavaraselvitykseen, ja hihnan viereen silmämuna kovana odottamaan :) |
Henkka1000 17.02.2009 17:13:41 (muokattu 17.02.2009 17:16:02) | |
---|
No en kyllä muista yhtään kertaa missään kentällä että kamat tulisi hihnalle ennen kuin itse ehtii koneesta matkatavaraselvitykseen, ja hihnan viereen silmämuna kovana odottamaan :) Itellä on kyllä joskus näin käynyt. Ja joskus on siinä hihnan alussa yksinkertasesti vaan niin kova ryysis, ettei sinne pääse kitaraa (tai mitään tavaroita) nappaamaan, eikä sinne niin hyvin näe kauempaa, että pystyisi vahtimaan laukkua siitä asti, kun se hallin puolelle tulee. Ja voihan se varas löytyä vaikka kenttähenkilökunnasta ;). Aikalailla kauhukuvia maalaillen mennään, mutta kyllä mä näiden perusteella jättäsin kitaran pois ruumasta ja monista välikäsistä Mutta nyt mennään taas ainakin jonkin verran ohi aiheen ;) Hulluuslääkärissä kävi kun on niin lukkonen ja dingdong (Pasila) |