Aihe: Valetut korvatulpat
1 2 3 4 514 15 16 17 1820 21 22 23 24
RikuKS
12.06.2015 06:38:35

Antti1: Mieti asiaa niin, että toi 9dB on about 1/3 kuusi- ja vaahtomuovitulppien tarjoamasta vaimennuksesta. Sen lisäksi yläpäätä tulee kaikkein voimakkaimmallakin vaimennuksella paljon enemmän läpi kuin kummallakaan noista edellämainituilla. Se vaimennus vaikuttaa ton yläpään pienemmän vaimentuman vuoksi paljon vähäisemmältä kuin mitä se on desibeleinä, useimmissa tapauksissa mä suosittelisin ottamaan ne 15dB filtterit. Joku akustinen kitara ja sutisetti rumpuina on asia erikseen, mutta siinä nyt ei juuri tulppia tarvita muutenkaan.

9dB (tai Orelolla 10dB) tuli otettua. Orelon kaveri suositteli mun tilanteeseen niitä. Mutta jätti option auki hieman edullisempaan lisäsuodatinpariin jos tuo 9dB osoittautuu huonoksi valinnaksi. Sitten vaan kuukauden verran odotellaan..
Wesgu
12.06.2015 09:35:00
RikuKS: 9dB (tai Orelolla 10dB) tuli otettua. Orelon kaveri suositteli mun tilanteeseen niitä. Mutta jätti option auki hieman edullisempaan lisäsuodatinpariin jos tuo 9dB osoittautuu huonoksi valinnaksi. Sitten vaan kuukauden verran odotellaan..

Hyvä valinta. Itellä 9db Elacinit. 15db:tä kokeilleena nää ysit on paljon paremmat pubi/baari volumella soitettassa. Ahtailla stageilla soitettaessa tosin esim. peltien vieressä voi olla hieman tukalaa.
Life's too short for bad tone!
RikuKS
27.06.2015 09:12:56 (muokattu 27.06.2015 09:13:34)

Onko kellään tietoa mitä kuulokkeita noihin Oreloihin/Elacineihin käy suoraan? Itelläni on tollaset perus Senneiser CX300:set.

Tai vaihtoehtoisesti onko niistä Orelon omista kuulokkeista (earphone) mihinkään?
Jeszse
30.06.2015 00:16:27
Myrkky Nuoli: Sama juttu täällä, eli suojailin korvia tunnollisesti teini-iästä asti, mutta silti se vaan vinkuu. Eppaa!

Meikälläki sama.

Valetut tulpat pitäis kyllä hommata, nyt oon vetäny vuosikausia clas ohlsonin vitosen kuusilla. Keltasia vaahtopalloja en käytä musahommissa ollenkaan, niillä sen saundin viimestään saa tukkoon. Kiinnostas kyllä kuinka äkkiä potikat vääntyis tai kaappi vaihtuis siinä kohin ku valut olis korvissa...

Joskus vielä on sellanen kertasumma sijoitettavaks.
ka uja teletabbies sa o yy sa o kaa sano koo fatpipe -megatherium || The Jasser Arafats || Crimson Day
teejk
30.06.2015 08:45:03
Kuus viikkoa menny ja mitään ei ole kuulunut, joten soitin aamulla perään ihmetelläkseni. No mitä, valujen ottaja lomalla ja nyt joku infon ystävällinen naishenkilö alko selvittämään (ainakin lupasi), jos ne olis kuitenkin valmiina noudettavaksi. Hiukan alkaa maistua kakalle.

lainsuodatin: Mä soitin tänään Turun Pulssiin. Heti huomenna valuaika ja 3-4 viikon päästä pitäisi olla valmista. Hintaa tuli 245 euroa. Jos olis halunnu erikoisvärillä, niin hinta olis noussu noin parikymppiä. Elacineista siis kyse.

Toivottavasti on koko summansa arvoiset.
Me tarvittais maaninen huutaja. Tarjolla jonkun sortin slutgetusta futsivallilla. Otahan yhteyttä.
askomiko
01.07.2015 08:10:21
Voi räkä, Elacinista repsahti reuna, mikä pitää filtteriä paikallaan. Pysyy tuo vieläkin paikallaan mutta ei hyvä. Eikä ole etes vanhat.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Wesgu
01.07.2015 09:16:05
askomiko: Voi räkä, Elacinista repsahti reuna, mikä pitää filtteriä paikallaan. Pysyy tuo vieläkin paikallaan mutta ei hyvä. Eikä ole etes vanhat.

Kyseleppä takuu juttuja. Niillehän "pitäs" jäädä sun valut, joten vain toisen tekeminenkin luulis onnistuvan (valukoodit löytyy paketin kyljestä). Kannattaa lähettää postia suoraan valmistajalle kuvan kera!

Ite ku aina irrottelee noita filttereitä puhistusta varten, niin olen pelännyt juuri tuota, että se ohut reuna repeää!
Life's too short for bad tone!
BulletFace
03.07.2015 09:49:09
Hola. Onkohan porukalla kiinnostusta kimppatilaukseen Satakunnan alueelta? Ajattelin tässän heinäkuun aikana käydä ottamassa valut mahdollisesti joko Turussa tai Vaasassa. Ja onko porukalla referenssia Elacin vai FinFonicin suuntaan? Kiinnostaisi kuulla miksi olet valinnut juuri jommankumman?
BulletFace
03.07.2015 10:35:10
Jahas, näemmä Sata-kuulo tekee Porissa valuja ja käyttää Fin Foniccia. Onko kenellekään tuttu firma? http://www.satakuulo.fi/yksilollinen-kuulonsuojain-p-790.html
tele09
03.07.2015 20:27:53 (muokattu 03.07.2015 20:28:15)
askomiko: Voi räkä, Elacinista repsahti reuna, mikä pitää filtteriä paikallaan. Pysyy tuo vieläkin paikallaan mutta ei hyvä. Eikä ole etes vanhat.

Toi on kyllä melko huono design(ohut reuna) filttereiden vaihtoa ajatellen, jopa ohjeessa lukee ettei kannata vaihtaa usein niitä koska tulpat löystyvät siitä kohtaa. Kannattaa kysyä jos voisivat lähettää uuden tulpan?
Myrkky Nuoli
03.07.2015 23:57:12
Wesgu: Kyseleppä takuu juttuja. Niillehän "pitäs" jäädä sun valut, joten vain toisen tekeminenkin luulis onnistuvan (valukoodit löytyy paketin kyljestä). Kannattaa lähettää postia suoraan valmistajalle kuvan kera!

Ite ku aina irrottelee noita filttereitä puhistusta varten, niin olen pelännyt juuri tuota, että se ohut reuna repeää!

Mulle ainakin sanottiin, että ne valut ei palaudu takaisin sieltä toimittajalta ja niitä ei kuulemma ihan hirveän moni paikka tee, että luultavasti muilla on sama juttu kun ee ärristä kyse. Tiedä sitten. Muilla valmistajilla voi olla eri tilanne.
More Nintendo, less Marshall.
69
30.07.2015 22:42:40

Löytyisikö Turusta kimppatilauksesta kiinnostuneita?
Tein alustavaa kyselyä valmistajilta ja pitäisi saada n. 10 hlön porukka kasaan, ennen kuin tykkäävät mitään ihmeellisempiä alennuksia tarjota.
Muutama innokas kaveriporukasta löytyy, mutta ainakin muutaman tarvitsisi vielä lisäksi...
Gabe
30.07.2015 22:58:13
69: Löytyisikö Turusta kimppatilauksesta kiinnostuneita?
Tein alustavaa kyselyä valmistajilta ja pitäisi saada n. 10 hlön porukka kasaan, ennen kuin tykkäävät mitään ihmeellisempiä alennuksia tarjota.
Muutama innokas kaveriporukasta löytyy, mutta ainakin muutaman tarvitsisi vielä lisäksi...

Mihin hintaan saisit, mitä ja mistä? Itse kun kyselin niin eipä siinä kummoisia alennuksia olisi tullut.
69
30.07.2015 23:52:47

Gabe: Mihin hintaan saisit, mitä ja mistä? Itse kun kyselin niin eipä siinä kummoisia alennuksia olisi tullut.

Hinnat riippuu tilaajamääristä, mutta elacinit/finfonicit "Jos samanaikaisesti tehdään useampi malli niin alennus on 5-10%".

Orelo sen sijaan lupautui lähettämään kaverin Turkuun tekemään valokset ja tarjoaa pienen alennuksen (165e/pari, norm.197e), jos saa väh. 10 henkilöä kasaan.
69
09.08.2015 14:16:59

69: Hinnat riippuu tilaajamääristä, mutta elacinit/finfonicit "Jos samanaikaisesti tehdään useampi malli niin alennus on 5-10%".

Orelo sen sijaan lupautui lähettämään kaverin Turkuun tekemään valokset ja tarjoaa pienen alennuksen (165e/pari, norm.197e), jos saa väh. 10 henkilöä kasaan.

Homma etenee ja kiinnostuneita tällä hetkellä on 9, joten vielä olisi tarvetta vähintään yhdelle kuuloaan rakastavalle.

Orelolta ER-tulpat vapaavalintaisella värillä ja suodatinparilla hintaan 165euroa/pari, sisältäen kaiken valosten ottamisesta valmiiden suojainten toimitukseen. Maksukäytäntönä jokaiselle erikseen lasku toimituksen yhteydessä.
Toimitusaika valosten jälkeen n. 1kk, joten rahankaan ei tarvitse olla kasassa juuri tällä sekunnilla.

Jos kiinnostaa, niin pikaisesti viestiä tulemaan!
Pyritään päästä valospäivää sopimaan mahdollisimman pian.
Gabe
09.08.2015 14:38:49
69: Homma etenee ja kiinnostuneita tällä hetkellä on 9, joten vielä olisi tarvetta vähintään yhdelle kuuloaan rakastavalle.

Orelolta ER-tulpat vapaavalintaisella värillä ja suodatinparilla hintaan 165euroa/pari, sisältäen kaiken valosten ottamisesta valmiiden suojainten toimitukseen. Maksukäytäntönä jokaiselle erikseen lasku toimituksen yhteydessä.
Toimitusaika valosten jälkeen n. 1kk, joten rahankaan ei tarvitse olla kasassa juuri tällä sekunnilla.

Jos kiinnostaa, niin pikaisesti viestiä tulemaan!
Pyritään päästä valospäivää sopimaan mahdollisimman pian.

Minä voisin olla kiinnostunut jos valospäivä on aikaisintaan syyskuun alussa. Siihen asti on aika kova kiirus.
tele09
01.09.2015 17:26:45
Kiinnostaako ketään vaihtaa 25db suodattimet 9db suodattimiin?
arppah8
02.09.2015 15:59:20

Niin joo, tossa pari viikkoa sitten sain omat tulppani Kuulostudion kautta. Jouhevasti toimi koko prosessi, perjantaina kävin kyselemässä saatavuutta ja valujen aikatauluja ja aika valuille onnistui het maanantaille ennen työpäivän alkua. Pari viikkoa meni valmiitten tulppien toimitukseen. Dreven tulpat Elacinin 9dB ER-filttereillä. Kaksi keikkaa oon ehtinyt nuo päässä soittaa ja täytyy sanoa että yksi parhaista musakamasijoituksista ikinä. Hämmentävää kyllä aiemmin "muusikko"kuusitulppia kokeilleena kuulla kaikki käytännössä vääristymättä mutta vain hiljempaa. Pää ei ole tukossa eivätkä korvat soi (jokapäiväistä tinnitusta lukuunottamatta) yhtään keikan jälkeen.

Keikkaviikonlopun jälkeen piti käydä tilaamassa vielä 15dB filtterit muitten keikkoja varten. 9dB toimii just passelisti kun on itse lavalla, yleisönä ollessa tarvii monasti vähän enemmän vaimennusta.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
janik
21.04.2016 20:37:47
Ei kellään sattuisi olemaan mitään kimppakivaa tiedossa turku-pori akselilla?
Laulava Kylätohtori
21.04.2016 21:32:50
janik: Ei kellään sattuisi olemaan mitään kimppakivaa tiedossa turku-pori akselilla?

Ei ole, mutta itse pitäisi hankkia 15 dB:n filtterit 9 dB:n lisäksi. Tuntuu, että nyt, kun kuulo on taas kunnossa, niin tuo 9 on paikoitellen liian vähän.

Kuinka helppoa filttereiden vaihtaminen on? Onko viisaampaa ostaa suoraan kahdet eri suojaimet kuin vaihdella filttereitä? Kyseessä siis Orelonin suojat...
They pass too much electricity. -SRV
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)