Aihe: Telecaster
1 2 3 4 514 15 16 17 18122 123 124 125 126
heville
10.05.2007 21:41:42
Meikäläinen sai tänään tuon Wilkinsonin WT3-tallan ja pitihän se heti laittaa tuohon teleen. Erittäin mahtava talla! 3-palainen talla jossa intonaationkin saa kohdilleen, ei tarvi tehdä pientä kompromissia sen suhteen. Erittäin hienoa.

Ei varmaankaan saa vasenkätisenä. Mutta mitäpä luulet, voisiko ne säädettävät palat lyödä tavalliseen (vasurin) kolmipalaiseen tallaan? Ei sikäli että omistaisin tällä hetkellä teleä mutta josko vaikka kesän tienesteillä...
Country and Western? We have both!
Joees
10.05.2007 22:02:35
Ei varmaankaan saa vasenkätisenä. Mutta mitäpä luulet, voisiko ne säädettävät palat lyödä tavalliseen (vasurin) kolmipalaiseen tallaan? Ei sikäli että omistaisin tällä hetkellä teleä mutta josko vaikka kesän tienesteillä...

Kannattaa kysyä ruokankaalta onko noita vasureina. Kun ovathan ne vasurina omia mojo-mallejaankin tehneet mun mielestäni.
Mutta mutta, tuohon vanhaan tallaan olisi kyllä ainakin pystynyt vaihtamaan pelkät palat, eli luulisin jotta samoinhan ne sitten käy sun tulevaan teleenkin jos sellasen hommaat :-)
Ruokankaalta ei ainakaan saanut pelkkiä paloja ostettua, piti ostaa koko talla. Mäkin ajattelin aluksi vaihtaa pelkät tallapalat mut sitten tänään päätinkin tallan saadessani jotta vaihdan koko höskän. Tuleepahan sekin tehtyä.
Suosittelen kyllä tuota tallaa.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
ReBeat
10.05.2007 22:22:59

Myös Glendalelta saa vasurina pelkät kompensoidut tallapalat:
http://www.glendaleguitars.com/saddles.htm

Tosin vain tuo yhdenlainen satsi tarjolla, Brass Cutting Edge set.
Jungleman
11.05.2007 09:23:13
Kolmea olen kokeillut ja painot käsikopelolla suunnilleen näin; eka tuntui ok:lta, sellainen normaalipainoinen, toinen oli "veneen ankkuri" eli melkoisen painava, kolmas (jonka ostin) oli ihanteellinen - kevyt ja resonoi hyvin. Ei sillä, että kevyt kitara soisi paremmin, mutta tuo nyt vain oli mulle sopiva. Alle 7 rahaa oli hinta Suomessa.
Kyllä ne painoerot sellaisen runsaan kilon luokkaa on parhaimmillaan. Tuo saarni - Northern Ash - on monesti melko painavaa.

Veit jalat suusta. Kolmea Bajaa olen minäkin hipelöinyt, yhden paino aiheutti välittömän betoniporsas luudanvarressa -kokemuksen, toinen tuntui omituisesti liian kevyeltä. Omani - ensimmäinen jonka bongasin - on siitä välistä. Tukeva mutta ketterä.

Olen pikkuhiljaa huomannut pitäväni kitaroista jotka eivät ole liian kevyitä. Niistä välittyy tietty uhmakkuus ja päättäväisyys. Kevyet kitarat ovat jotenkin pelokkaan ja aran tuntuisia, liian painavat taas flegmaattisia järkäleitä. Raja on hiuksenhieno, kaikki saattaa riippua myös tuulen suunnasta ja tähtien asennosta.

Tuulella käyvä fiilistelijä? Jaa mää vai?
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Ra.
11.05.2007 09:28:29
Hei listatkaas hyviä mikkejä teleen!
Mulla on nimittäin tollanen ihan pätevä kopsu (hintasekseen) mutta mikit on mitä on..

Täällä on jo mainittu
Seymour Duncan APTL-1 alnico II pro
Seymour Duncan APTR-1 alnico II pro

Mitäs muita? Sellasia perinteisiä singlecoileja...
Niin ja jos jollain sattuu pyörimään käytettyjä nurkissa ni pistäkää ihmeessä privaa!
weelie
11.05.2007 09:40:18
Hei listatkaas hyviä mikkejä teleen!
Mulla on nimittäin tollanen ihan pätevä kopsu (hintasekseen) mutta mikit on mitä on..

Täällä on jo mainittu
Seymour Duncan APTL-1 alnico II pro
Seymour Duncan APTR-1 alnico II pro

Mitäs muita? Sellasia perinteisiä singlecoileja...
Niin ja jos jollain sattuu pyörimään käytettyjä nurkissa ni pistäkää ihmeessä privaa!

No mä olen vähän ehkä liian perinteinen. Mun mielestä Fenderin Original Vintaget on aivan erinomaattiset, ja edullisetkin. Tietysti Nocasterit myöskin.

Duncanin Broadcaster tallamikistä monet pitää. Ja DimMarzio TwangKing kaulamikistä.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Ra.
11.05.2007 13:50:54
Okei, tattis.

Broadcasteria en tahdo löytää Thomanilta mutta tää yhdistelmä lähtis halvalla:
http://www.thomann.de/fi/dimarzio_dp172_chr_telepickup.htm
http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_saptl1_bk.htm

Saako hyväksyntää?
Kuha
11.05.2007 14:11:56

Perinteiseen tele-meininkiin ostaisin T-kaupasta nämä:

http://www.thomann.de/fi/fender_51_nocaster_pickup_set.htm
Joees
11.05.2007 14:22:09

Näillä mäkin varmaan lähtisin menemään tuossa hintaluokassa. Hyvinkin varmasti.
P2
11.05.2007 14:36:41
Möh, joku vois kyllä nyt "ostaa" tuon telekaulan meikäläiseltä. Myös kimppatilaukseen Rockingerilta voi tulla mukaan. Anteeksi mainos.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Joees
11.05.2007 14:46:07
Möh, joku vois kyllä nyt "ostaa" tuon telekaulan meikäläiseltä. Myös kimppatilaukseen Rockingerilta voi tulla mukaan. Anteeksi mainos.

Tulisin messiin jos olisi varaa, vaan ei ole niin passaan. Kaulankin voisin ehkä ostaa jos olis rahnaa, mut ei oo.
Kiinankeisari
11.05.2007 14:51:38

möh itsellesi. juuri nyt ei kyllä ole valuuttaa tuon ostamiseksi, mutta kertoileppa vähän että minkälainen kaula se noin muuten on. profiili? viimeistely? laatu?
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
P2
11.05.2007 14:55:38
Tuhti D-profiili. Lakattuhan tuo on, satiinilakka "takana", lavan etupuoli kiiltolakattu. Laatu on jossain japsi- ja jenkkifenkun välimaastossa kaulojen osalta, Rockingerin rungot onkin sitten jo melkeinpä laadukkaampia kuin jenkkifenkkujen, kaksipalaisia kaikki. Rockingerin stratolla olen soitellut nyt vuoden päivät, eikä kyllä mitään pahaa sanottavaa tuosta ole.
weelie
11.05.2007 14:58:30 (muokattu 11.05.2007 14:59:04)
Okei, tattis.

Broadcasteria en tahdo löytää Thomanilta mutta tää yhdistelmä lähtis halvalla:

Saako hyväksyntää?

Eikösse niin ollut että SD Alnico II oli miedompi kuin Fender OV52RI joka taas on miedompi kuin SD Broadcaster. Varmasti hyviä kaikki. Omaa kokemusta tuosta Alnico Pro II:sta ei ole.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Ra.
11.05.2007 15:12:26

No joo täsmennetään vielä sitä saundipuolta
ja tuo indiebändien innostus teleen on musta vähän ihmeellistä: se on kuitenkin soitin, joka ei anna anteeksi yhtään virhettä, kaikki kuuluu läpi. vissiin se on jonkun mielestä silti cool tai jotain...
eli kuulun tuohon ryhmään joiden mielestä tele on cool tai jotain, soittelut on hyvinkin indiehenkisiä, brittipopista garageräimeeseen jne. radioheadista arctic monkeessiin, ja toki raskaampaakin. Tykkään vielä tuupata dropped-d vireestä. Että näitä kai pitäis ottaa huomioon mikkejä valitessa...... Ennenkaikkea haluun varmistaa että löytyy hyvät lähtökohdat myös sellaselle paksulle rokkisärölle...
Ainiin, ja thomanilta mun on noi mikit melkein valittava, ja hintaluokka ei saa tosta pahasti paisua....ideoita?
Joees
11.05.2007 15:38:35

eli kuulun tuohon ryhmään joiden mielestä tele on cool tai jotain, soittelut on hyvinkin indiehenkisiä, brittipopista garageräimeeseen jne. radioheadista arctic monkeessiin, ja toki raskaampaakin. Tykkään vielä tuupata dropped-d vireestä. Että näitä kai pitäis ottaa huomioon mikkejä valitessa...... Ennenkaikkea haluun varmistaa että löytyy hyvät lähtökohdat myös sellaselle paksulle rokkisärölle...
Ainiin, ja thomanilta mun on noi mikit melkein valittava, ja hintaluokka ei saa tosta pahasti paisua....ideoita?

Heh, olisi varmaankin heti kannattanut kertoa mitä hakee...
Tosin, ihan perinteisillä mikeillä mä tuohonkin lähtisin meuhkaamaan. Ja meuhkaankin. Onhan tota punkkia sun muutakin veivattu iät ja ajat ihan perustelellä. Telen tonepotikkaa kannattaa opetella käyttämään, siitä on oikeesti hyötyä ja sillä saa tehtyä vaikka mitä.
Mutta, katsele millä kovat jätkät soittelee ja pölli ideat niitä, mikkien suhteen siis.
masterhat
11.05.2007 18:20:47

mä kuulun tismalleen samaan ryhmään. Paitsi sen lisäksi soittelen olohuonebluesia mielusti.
I am the Horsemaster
Ze Kink
11.05.2007 18:26:19
Myös kimppatilaukseen Rockingerilta voi tulla mukaan. Anteeksi mainos.

Mikäs tämä on, on mennyt ainakin minulta täysin ohi?
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
P2
11.05.2007 18:37:26
Mikäs tämä on, on mennyt ainakin minulta täysin ohi?

No sinne lähtee tilaus tässä jossakin välissä, ajattelin vaan, että jos jotain kiinnostaa tulla postikuluja jakamaan.
Kiinankeisari
11.05.2007 19:37:32
Tuhti D-profiili. Lakattuhan tuo on, satiinilakka "takana", lavan etupuoli kiiltolakattu. Laatu on jossain japsi- ja jenkkifenkun välimaastossa kaulojen osalta, Rockingerin rungot onkin sitten jo melkeinpä laadukkaampia kuin jenkkifenkkujen, kaksipalaisia kaikki. Rockingerin stratolla olen soitellut nyt vuoden päivät, eikä kyllä mitään pahaa sanottavaa tuosta ole.

ok, kiitoksia. saatpas oikeastaan ihan plussan, oli niin osuvaa infrmaatiota juuri mua kiinnostavasta aiheesta. tarkoittaako tuhti D V-tyyppistä ilman sitä "nyppylää" keskellä?
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)