iec 08.05.2015 20:53:46 | |
---|
Ziggy Bubba: Oon samaa koulukuntaa. Iso tekijä tossa on myös skaala, ei ole talla liian "takana", eli lähellä perää. Ei tartte pitää hölmön ylhäällä kitaraa. Heh... Mulla taasen kitara on tosi ylhäällä. Varmaan soittaisin V-mallista sieltä sakaroiden välistä :D Mutta kukin tyylillään. Pitäähän olla niitäkin soittajia jotka saa kaikki muut näyttämään fiksummilta ;) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Yallup 13.05.2015 12:53:47 | |
---|
zedder: Samalta tuo lauta näyttää kuin 2013 -mallisessa granadillo -Studiossani. On yhtä epätasainen väriltäänkin. Nuo otelautamerkit lienevät mitä aidointa muovia, ja niissä näkyy jo tehtaan jäljiltä aika selviä hiontajälkiä. Enpä olisi kovin huolissani puhdistustoimia suoritettaessa. Itse olen käyttänyt Kyser Dr. Stringfellow Lem Oil -litkua. Nyt on otelauta putsattu. Pankkikortilla rappaus, hammastikulla nauhojen juuret ja kevyt pyyhintä. Gibsonin premium-hoitoainetta/öljyä pintaan, hankaus ja uudelleen levitys. Ylimääräiset pois ja sitten bodyn ja kaulan/lavan kimppuun. Gibsonin Restorative finish cream pintaan, hankaus ja kiillotus. Tulipa kiiltävä ja otelautakin näyttää hienolta! Tosin tuo granadillo tummui jonkin verran, mutta on nyt tasaisemman värinen. Satulaurat puhdistin vanhoilla kielillä ja laitoin lyijykynää. Kielet paikoilleen, reipas venyttely ja virittely. Ei tarvinnut säätää mitään, ei edes intonaatiota. Ihmettelin tuolla strato-ketjussa, kuinka virittimien mutterit lavan päällä olivat löystyneet ja epäiltiin vaahteran elämistä. Oli suuri yllätys, kun Les Paulissakin ne pyörivät kevyesti sormivoimilla. Tätä en ole aiemmin hoksannut kieliä vaihtaessa, liekö ollut koko ajan? Kiristin ne varovasti lenkkiavaimella "puolitiukalle". Onko niiden oltavakin löysällä, vai löystyvätkö itsekseen? "Tosta se taitaa lähteä.." |
iec 13.05.2015 12:59:04 | |
---|
Yallup: ...Ihmettelin tuolla strato-ketjussa, kuinka virittimien mutterit lavan päällä olivat löystyneet ja epäiltiin vaahteran elämistä. Oli suuri yllätys, kun Les Paulissakin ne pyörivät kevyesti sormivoimilla. Tätä en ole aiemmin hoksannut kieliä vaihtaessa, liekö ollut koko ajan? Kiristin ne varovasti lenkkiavaimella "puolitiukalle". Onko niiden oltavakin löysällä, vai löystyvätkö itsekseen? Mä olen aina kiristänyt vain "sormitiukkuuteen", eli ei tule ainakaan liian tiukalle. Luultavasti tuo elää kosteuden, elikkä käytännössä vuodenaikojen mukaan, tai sitten on vain uuden kitaran kanssa esiintyvä juttu. Muistikuvan mukaan ei ole tarvinnut kiristää kuin kerran/kitara. Mitenkäs muilla? -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Boogierooster 13.05.2015 13:19:58 | |
---|
Onko Gibsonin Classic 57 -mikkejä tehty mustalla johtimella? |
zedder 13.05.2015 14:00:57 | |
---|
Varmistin että LP -Studioni on pitopeli: Hioin vaahterakannen reunoista maalit ja sain aikaan "reunalistat" ja lisäksi poistin "ylimääräistä" puuta kaulaliitoksesta. Gibson -asiani paranivat entisestään, mutta tuskinpa tuota enää voi myydä, kun ei noita DIY -tuunauksia varmaankaan muut osaa arvostaa... :) Poistin myös plektrasuojan ja tulin siihen tulokseen että näyttää paremmalta ilman. Tekisi vielä mieli vaihtaa virityskoneistot. Mahtaisiko siitä olla käytännön hyötyä jos nuo "Kluson Deluxe" -peltilootat vaihtaisi Groverin tai Gotohin metallisilla tulppaaninupeilla varustettuihin..? Jotenkin epämääräisesti nuo Klusonit toimivat verrattuna mihin tahansa muihin virittiimiin, ikäänkuin olisi klappia hammaspyörästössä. Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
Numb 13.05.2015 14:06:20 | |
---|
zedder: Varmistin että LP -Studioni on pitopeli: Hioin vaahterakannen reunoista maalit ja sain aikaan "reunalistat" ja lisäksi poistin "ylimääräistä" puuta kaulaliitoksesta. Gibson -asiani paranivat entisestään, mutta tuskinpa tuota enää voi myydä, kun ei noita DIY -tuunauksia varmaankaan muut osaa arvostaa... :) Sehän riippuu hinnasta, että kuinka paljon arvostaa :) Mut muuten, nostan hattua sille, että tehdään soittimesta itselle sopiva. Tekisi vielä mieli vaihtaa virityskoneistot. Mahtaisiko siitä olla käytännön hyötyä jos nuo "Kluson Deluxe" -peltilootat vaihtaisi Groverin tai Gotohin metallisilla tulppaaninupeilla varustettuihin..? Laita lukkovirit samalla kertaa, jos vaihtamaan rupeat. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Töynävä 21.05.2015 15:21:04 | |
---|
Nyt on hieman tyhjä olo. 50th Anniversary R9 Lessu otti suuntiman uusille urille ja haaremissa moisen mentävä aukko. Aukkohan on siis jo täytetty Unicorn -tilauksen myötä, mutta sitä saa vielä tovin odottaa ja nyt ei G-pajan tuotosta hyppysissä ole. Sitä näemmä alkaa ikää kertymään, kun osaa suhtautua kamajuttuihin jo ihan järjelläkin, eikä pelkällä kaasuttelun kuumotuksilla. Tai sitten tää on vain hengenveto ennen uutta syöksyä :). Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni... |
pappasfin 21.05.2015 18:36:57 | |
---|
Oman Gibsonin laitoin myyntiin ja nyt jo jouduin vetäytymään myynnistä kun se hankinta mihin ois rahaa tarvinnu ei ollutkaan sellainen mitä olin hakenut, lisäksi helvatan taloyhtiön yllärilaskua pukkas niin saa vähäksi aikaa heittää hankinnat jäihin romukoppaan. Tämä kevät on muutenkin ollut ylläriä monessa asiassa ehkä homma rauhoittuu kesän tulon myötä. No tämä kyllä hillitsi GASia ja olen edelleen Gibsonin omistaja PappaSFin |
Lape500 09.06.2015 15:19:11 | |
---|
Nyt pääsen sitten viimeinkin itsekin tänne kirjoittelemaan 2011 mustan studion kanssa :3 On ne lespat vaan hienoja kitaroita :D |
Karvamammutti 09.06.2015 15:28:30 | |
---|
En oo ihan varma oonko muistanu täällä mainostaa, mutta nyt on talossa ollu puolisen vuotta LP Menace. Hyvä kitara ja sopivan Tauno Peltonen -henkeä hönkivä ulkoasu. Jytää ja rokkaa. Kaulaprofiili vois olla vähän enemmän jööti, mutta kyllä tuon kanssa pärjää. "Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen |
winstoni 09.06.2015 17:09:09 | |
---|
Lape500: Nyt pääsen sitten viimeinkin itsekin tänne kirjoittelemaan 2011 mustan studion kanssa :3 On ne lespat vaan hienoja kitaroita :D Onnea, onnea! Niinhän ne on. Kyllä yksi lessukka ainakin pitää olla ;) "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
Tuomo_ 23.06.2015 18:42:26 | |
---|
Vihdoin sain hankituksi Gibson Les Paul Traditionalin 2015. On siinä puuta aivan tarpeeksi. Painaakin melkein vahvistimen verran. Kiva sillä on soitella. Sitten pitäisi tietysti ostaa kaveriksi Marshall... Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
ibnz 23.06.2015 18:57:15 | |
---|
Kävitkö Kaisaniemen F:stä by any chance? Siellä oli yksi erinomaisen hyvä 2015 Trad. Olin aika varma, että soittamisesta ei tule mitään sen leveämmän kaulan vuoksi, mutta ei sitä edes huomannut. Bluestumppi: Vihdoin sain hankituksi Gibson Les Paul Traditionalin 2015. On siinä puuta aivan tarpeeksi. Painaakin melkein vahvistimen verran. Kiva sillä on soitella. Sitten pitäisi tietysti ostaa kaveriksi Marshall... |
Ossi 24.06.2015 01:23:16 | |
---|
Bluestumppi: Vihdoin sain hankituksi Gibson Les Paul Traditionalin 2015. On siinä puuta aivan tarpeeksi. Painaakin melkein vahvistimen verran. Kiva sillä on soitella. Sitten pitäisi tietysti ostaa kaveriksi Marshall... LP ja Marshall on varmaan hyvä yhdistelmä, mutta ei ainoa oikea... Riippuu tietysti vähän genrestä, mutta soittopeli toimii oivasti muidenkin styrkkarien kanssa. |
johanssen 24.06.2015 09:28:39 | |
---|
ES-335 ja 5e3 se oivallinen yhdistelmä on. Toimii toki erinomaisesti myös marsulla ja toistaiseksi toiminut kyllä millä vaan. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Juzpe 24.06.2015 10:44:13 | |
---|
|
Lunnu 24.06.2015 10:48:38 | |
---|
Sen jälkeen kun kävin säädättämässä ES335:n guitarworxilla niin kaikki on (kitaran suhteen) tosi hyvin... on kuin eri soitin tuo ja tekee mieli ottaa se soitettavaksi ihan tämän tästä Nostalgy is not what it used to be |
Navdi 11.07.2015 13:15:15 | |
---|
Ostin toissapäivänä ensimmäisen aidon Gibsonini. Olen omistanut Epiphonen SG:n, mutta se ei tuntunut hyvältä omaan kouraan, kun tuntui että kaula on tahmea kuin mikä ties minkä pinnoitteen takia ja koko body kippaa eteenpäin hihnalla seisaalteen soittaessa, kun hihnan kiinnitys on jotenkin hölmösti bodyn takana. Tämä uusi on Gibson Les Paul Studio Deluxe II 50's -mallisella kaulalla. Tämä on kiva. Pidän kovasti. Ennen kuin testasin, suhtauduin hieman skeptisesti tuohon 50-luvun hieman paksumpaan kaulaan, mutta tämmöiselle hieman keskivertoa isompikouraiselle se on kuin nakutettu. Ilmeisesti nämä on tehty jonain exclusivena isolle kitarakauppaketjulle Guitar Center, mutta sitten jotenkin niitä on päätynyt myyntiin myös muualle, kuten esim. tässä tapauksessa Tampereelle. Erikoisuutena tossa on mikkien puolitukset push-pulleina volumeissa ja +10db boosti toisessa tone-nupikassa (9v patteri kotelossaan takana). https://goo.gl/photos/TknzGfN8fAz3XfvY8 |
Aurora Borealis 11.07.2015 14:48:37 | |
---|
"Romut torille. Muuten menee yöunet"
-kekkuliheikki |
Tuomo_ 12.07.2015 22:33:06 | |
---|
Kävitkö Kaisaniemen F:stä by any chance? Siellä oli yksi erinomaisen hyvä 2015 Trad. Olin aika varma, että soittamisesta ei tule mitään sen leveämmän kaulan vuoksi, mutta ei sitä edes huomannut. Ostin kitaran käytettynä. Kaveri oli ostanut sen viime vuonna uutena Vantaan MusaFasulta. Minulle paras kitara ikinä. Ostin myös kotisoitteluun Marshallin DSL ykkösen käytettynä. Saa volan 0.1 Wattiseksi pienennettyä. Sitten ostin vielä Tech21 Fly Rig 5:sen efektilenkkiin ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |