Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5348 349 350 351 352
Nigelson
22.10.2018 14:46:33
teukka: Hienoa... Yksi tuttu "osti" kanssa nimimerkistä päätellen tämän kitaran. Voi vittu!!

Höh, onpas kurja juttu. Onhan tuttusi laittanut jo rikosilmoituksen menemään?
Brad Pitt on Batman.
teukka
22.10.2018 14:58:57
Nigelson: Höh, onpas kurja juttu. Onhan tuttusi laittanut jo rikosilmoituksen menemään?

Ilmeisesti parasta aikaa.
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Nigelson
22.10.2018 15:02:55 (muokattu 22.10.2018 15:03:05)
teukka: Ilmeisesti parasta aikaa.

Ok, hyvä juttu. Laitoin itse rahat "kauppojen" yhteydessä tilille FI53 5301 0940 0214 18, josko huijari olisi käyttänyt samaa tiliä tässä kaverisi tapauksessa.
Brad Pitt on Batman.
teukka
22.10.2018 15:04:52 (muokattu 22.10.2018 15:08:39)
Kyllä se sama on.
Metalkallo
22.10.2018 15:54:47
Jos iso summa kyseessä: Älkää - ikinä - maksako - ennakkoon - tilille. Siis ihan oikeasti, vaikka kuinka housuissa tutisisi, järjen pitää voittaa.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
teukka
22.10.2018 16:53:50
Itseäni ei ole vielä kusetettu, eikä edes yritetty.
Olen maksellut ennakkoon mutten tietenkään tuntemattomille.
Jollain lailla ollut aina tuttu myyjä entuudestaan. Itse myydessä jotkut eivät ole meikää kyseenalaistaneet ollenkaan. Siis tuntemattomat. Tosin sovitusta onkin aina pidetty kiinni kuten kuuluukin.
hallu
22.10.2018 17:14:47 (muokattu 22.10.2018 17:15:48)
Metalkallo: Jos iso summa kyseessä: Älkää - ikinä - maksako - ennakkoon - tilille. Siis ihan oikeasti, vaikka kuinka housuissa tutisisi, järjen pitää voittaa.

Mulla on ollut tapana luottaa nimimerkkeihin joilla näyttää olevan hyvä historia ja muutakin elämää foorumilla kuin kaupanteko. Oman profiilin suosituksetkin merkkaavat vähän, mutta niissäkin katson, että suosittelijat ovat tunnettuja nimimerkkejä joilla on foorumilla historiaa.

Mutta en minä isoja summia helposti laita tilille, vaan ne on ollut mulla noutokauppoina. Tai no taisi viimeinen vahvistinosto mennä niin, että laitoin rahat tilille etukäteen (melkein kolme tonnia) mutta siinä oli meillä molemmilla historiaa ja oltiin jo keskustelut puhelimessa ja oikeat nimet ja osoitetiedotkin oli vaihdettu ja menin itse käymään kaverin kotona kaippatavaran hakemaan.

Mutta olet kyllä oikeassa, että jos etukäteen maksaa, niin erityinen riskihän siinä piilee ja se on syytä tunnistaa ja miettiä ihan oikeasti onko se varaa ottaa.

E: Minua ei ole vielä kusetettu, mutta en hetkeäkään kuvittele olevani immuuni kusetukselle. ei se ole kuin ajan kysymys kun kusettaja osuu omalle kohdalleni.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Gary the pine
22.10.2018 17:57:54
Vaikeetahan näihin on kaikkiin koittaa varautua. Onhan näitä ollu useampiakin tapauksia, että jäsenenä on oltu vuosikausia ja hyvää palautetta profiilissa ja sit on tullu joku aivopieru tai elämänhallinnan menetys ja kertavedolla historia katuojaan. Milläs tohon varaudut?

Mitä nyt nopsaan katoin niin olihan tuo yllämainittu jantteri ollut täällä viitisen vuotta ja joku Suhrin karahka nyt ei ensimmäisenä tule mieleen kusetushommissa.

Paska homma silti.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Kauko Sammalsuo
22.10.2018 20:03:41
Ranskalainen huijausyritys, soittimen "ostaja" - tyyli mukailee linkin artikkelissa esitettyä.

https://www.suomenalttoviuluseura.fi/?x118281=187105
Matoleka
26.10.2018 10:11:23
Niin. Voihan olla niin että "huijarimyyjä" makaa sairaalavuoteella oikea puoli tunnottomana tms., autuaana tuon taivaallista sen hetkisestä tilanteesta.(n. promillen mahdollisuus mutta kuitenkin).

Mutta jos selviää yllä mainitun kaltainen tilanne, jossa sama tavara myyty vähintään kahdelle niin rikosilmoitusta vaan perään!
Siitä niille poliiseille maksetaan!

Onneksi itselle toistaiseksi sattunut pää-asiassa vain niitä hyviä kauppakumppaneita. Kop-kop.
-säätö ei lopu koskaan
iku13
29.10.2018 08:04:28

iec: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1400562

Riskitekijä is back :D. Varokaa.

Tuossa aiempaa keskustelua huijauksesta : https://muusikoiden.net/keskustelu/ … 4&o=2860&m=2&#p13300881

Ja jälleen myynnissä on Focusrite Scarlett.

Taas ois Focusritea tarjolla Oulun suunnalla. Miksiköhän muuten aina sama tuote ja samantyylinen kuvaus (myyn kaikenlaista tavaraa ja olen luotettava myyjä...)?
tomijm
04.11.2018 14:09:15 (muokattu 05.11.2018 10:52:40)

Nigelson: Ok, hyvä juttu. Laitoin itse rahat "kauppojen" yhteydessä tilille FI53 5301 0940 0214 18, josko huijari olisi käyttänyt samaa tiliä tässä kaverisi tapauksessa.

Itelläkin on just käyttäjän Miilumäki kanssa kauppa käynnissä. Möi miulle EQDn Fuzz General Masterin. Millään ei pärähtänyt hälytyskellot, kun on pitkäaikainen mnetin jäsen eikä kummempaa löytynyt. Ei edes pyytänyt ennakkoon rahoja vaan sanoi laittavansa paketin tulemaan maanantaina. Sovittiin kauppa perjantaina. Oli muita pankkijuttuja, niin maksoin oma-aloitteisesti vissiin sunnuntaina.

Ei ole sen perjantain jälkeen vastaillut viesteihin eikä näytä kirjautuneen mnetiin. Tullut mieleen, et onko käynyt jotain... haluaisin kuitenkin vielä tällä kypsälläkin iällä luottaa ihmiseen. :)

En ole vielä rikosilmoituksiin lähtenyt, kun mitään yhteyttä ei ole saatu. Joku Seinäjoen suunnasta vois kattoo, et tunteeko ketään lähipiiristä (löytyy facesta).

-Tomi-
Nigelson
04.11.2018 15:08:07
tomijm: Itelläkin on just Miilumäen kanssa kauppa käynnissä. Möi miulle EQDn Fuzz General Masterin. Millään ei pärähtänyt hälytyskellot, kun on pitkäaikainen mnetin jäsen eikä kummempaa löytynyt. Ei edes pyytänyt ennakkoon rahoja vaan sanoi laittavansa paketin tulemaan maanantaina. Sovittiin kauppa perjantaina. Oli muita pankkijuttuja, niin maksoin oma-aloitteisesti vissiin sunnuntaina.

Ei ole sen perjantain jälkeen vastaillut viesteihin eikä näytä kirjautuneen mnetiin. Tullut mieleen, et onko käynyt jotain... haluaisin kuitenkin vielä tällä kypsälläkin iällä luottaa ihmiseen. :)

En ole vielä rikosilmoituksiin lähtenyt, kun mitään yhteyttä ei ole saatu. Joku Seinäjoen suunnasta vois kattoo, et tunteeko ketään lähipiiristä (löytyy facesta).

-Tomi-

Tylsä juttu. Suosittelen kyllä tekemään pikimmiten sen rikosilmoituksen, homma ei muuten tule etenemään oikein mihinkään. Kuten tuossa aiemmin sanottiin, niin aina on se pieni mahdollisuus, että myyjä on vaikkapa vakavasti sairastunut. Tässä tapauksessa ei kylläkään jäänyt enää mitään epäselvyyksiä, kun heppu on tehnyt kahden eri ihmisen kanssa "kaupat" samasta tuotteesta.
Brad Pitt on Batman.
teukka
07.11.2018 08:19:09 (muokattu 07.11.2018 08:19:52)
Samasta ilmakitarasta on nyt 2 rikosilmoitusta tehty. Ei kun Fuzzi jonon jatkoksi vain.
tomijm
07.11.2018 16:18:23

teukka: Samasta ilmakitarasta on nyt 2 rikosilmoitusta tehty. Ei kun Fuzzi jonon jatkoksi vain.

Tehty.

-t-
href="http://www.lowburn.net">Lowburn - Evemaster - Battlelore
darrell
12.11.2018 13:18:09
tuskiz:
Tämänkin ratkaisisi niinkin helposti että torin käyttäminen vaatisi vaikka 10 kunnollista postausta foorumille ja tunnuksen varmentamisen vaikka nettipankin kautta.

Ei toimi. Porukat huijaa aivan omalla nimella, puh numerolla ja pankkitilillä.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Laulava Kylätohtori
12.11.2018 14:25:51
darrell: Ei toimi. Porukat huijaa aivan omalla nimella, puh numerolla ja pankkitilillä.

Juu, tämä tekee asiasta tosi hankalan.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
tuskiz
12.11.2018 16:24:17
darrell: Ei toimi. Porukat huijaa aivan omalla nimella, puh numerolla ja pankkitilillä.

Sitten on kyseessä vähän tyhmä huijari ja semmoselta saa rahansa takaisin käväsemällä kotiovella pesäpallomailan kanssa.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Durty
12.11.2018 16:42:29
tuskiz: Sitten on kyseessä vähän tyhmä huijari ja semmoselta saa rahansa takaisin käväsemällä kotiovella pesäpallomailan kanssa.

Sitten se saa sulta rahaa korvauksien muodossa.
Laulava Kylätohtori
12.11.2018 16:56:26
tuskiz: Sitten on kyseessä vähän tyhmä huijari ja semmoselta saa rahansa takaisin käväsemällä kotiovella pesäpallomailan kanssa.

Hoh hoh.. Melkein luulen, että se olisit sä, ketä lähtis ilman hampaita ja rahoja kotiin...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)