![]() 09.06.2017 21:52:02 (muokattu 09.06.2017 21:52:33) | |
---|---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 09.06.2017 22:15:36 | |
Epävirtuoosi: Miten toi pärjää vanhanliiton meinigissä? Judas Priestin uus hemmo Richie Faulkner ainakin käyttää Powerball 2 ja Tipton taas Invaderia. Olen aina mieltänyt Englit itse moderneiksi "kuulalaakerisärö"-koneiksi. Priest on käyttänyt ENGLejä jo pitkään. Tavallaan niiden vanhan liiton meininki kitarakamoissa taisi loppua viim. Painkillerin aikoihin, jollei jo aiemmin. Esim. EMG:n aktiivimikit olivat käytössä jo todella kauan sitten Tiptonilla ja Downingilla. Ellei niitä lasketa jo "vanhanliiton" meiningiksi nykyään? | |
![]() 10.06.2017 07:57:14 (muokattu 10.06.2017 07:57:42) | |
Vaikka tän palstan trendi onkin viime aikoina ollut oman kamaähkyn valitus niin silti: Ostin taas kitarakamaa - tai itse asiassa vaihtelin mutta... Kotiutin Recto 2x12 kaapin ja diggaan (ainakin vielä). Melko munakas soundi sanoisin ja tuntui pysyvän Roadsterin tarjoaman botnen kanssa kasassa isollakin metelillä - basistit pysyköön kotonaan ;). Lelut kallistuu - äijät rapistuu | |
![]() 10.06.2017 09:16:39 | |
mitja: Priest on käyttänyt ENGLejä jo pitkään. Tavallaan niiden vanhan liiton meininki kitarakamoissa taisi loppua viim. Painkillerin aikoihin, jollei jo aiemmin. Esim. EMG:n aktiivimikit olivat käytössä jo todella kauan sitten Tiptonilla ja Downingilla. Ellei niitä lasketa jo "vanhanliiton" meiningiksi nykyään? Mä lasken jopa uusimman albumin vanhanliiton meiningiksi kun vertaa näihin nykyajan progedeath pilipalisoundeihin. | |
![]() 10.06.2017 11:11:58 | |
Guitarfreak: Vaikka tän palstan trendi onkin viime aikoina ollut oman kamaähkyn valitus niin silti: Ostin taas kitarakamaa - tai itse asiassa vaihtelin mutta... Kotiutin Recto 2x12 kaapin ja diggaan (ainakin vielä). Melko munakas soundi sanoisin ja tuntui pysyvän Roadsterin tarjoaman botnen kanssa kasassa isollakin metelillä - basistit pysyköön kotonaan ;). Mulla on 1x12 rectokaappi transatlanticin kaverina. Siinä on tosi tiukka alapää, mutta se ei ole erityisen botnekas (tuo sun kaappivaihtoehto toisi varmaan botnea kunnolla lisää, mutta toisaalta sen mun pikkuruinen Transatlantic ei ole mikään botnekas vahvistin myöskään). Tuli kamaähkystä mieleen (ja tuo toinen downshiftaamis ketju), että olen itse päätynyt hoitamaan sitä upshiftaamalla. Periaate on, että vähemmän mutta parempaa. Onnea sulle uudesta kaapista, olet varmaan tyytyväinen :-). Nuo rectosarjan Mesat on alkaneet vähän kiinnostamaan itseäni, nyt torilla olisi hyvin vaihtoehtoja. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 10.06.2017 11:35:05 | |
Tuollainen tuli hankittua hetki sitten https://muusikoiden.net/dyn/users/152929.jpg . Tokai LS-60 vm.85 . "Mä en oikein niin hirveästi jaksa miettiä kitaroiden arvoa tai sen alenemista. Pääasia, että on mukava soittaa. Jos on hyvä fiilis vetää, niin pari satkua sinne tänne..." -AngieRainbow | |
![]() 10.06.2017 13:06:42 | |
hallu: Mulla on 1x12 rectokaappi transatlanticin kaverina. Siinä on tosi tiukka alapää, mutta se ei ole erityisen botnekas (tuo sun kaappivaihtoehto toisi varmaan botnea kunnolla lisää, mutta toisaalta sen mun pikkuruinen Transatlantic ei ole mikään botnekas vahvistin myöskään). Tuli kamaähkystä mieleen (ja tuo toinen downshiftaamis ketju), että olen itse päätynyt hoitamaan sitä upshiftaamalla. Periaate on, että vähemmän mutta parempaa. Onnea sulle uudesta kaapista, olet varmaan tyytyväinen :-). Nuo rectosarjan Mesat on alkaneet vähän kiinnostamaan itseäni, nyt torilla olisi hyvin vaihtoehtoja. Ktos. Itse kävin läpi muita kaappeja josko sieltä löytyis kevyempiä/halvempia joista sais saman auktoriteetin mutta aika hiljaista oli :P... no nyt on hyvä ja samaa sarjaa visuaalisesti ku nupitkin. Win-win ;)... havaitsin myös että mun korvaan sopii parhaiten V30 soundi. Vaimokin on iloinen kun kitarakamat ei oo ihan junan alle jääneen näköisiä ja haise pizzeriannurkalle :) kotona kun näitä säilyttää... ja mulla oli myös toi "upshift" kun luukutin koko vaffari/spedukaluston uusiks että saa laadukasta roinaa joka toivottavasti kestää pitkään Lelut kallistuu - äijät rapistuu | |
![]() 10.06.2017 13:14:51 | |
Guitarfreak: Ktos. Itse kävin läpi muita kaappeja josko sieltä löytyis kevyempiä/halvempia joista sais saman auktoriteetin mutta aika hiljaista oli :P... no nyt on hyvä ja samaa sarjaa visuaalisesti ku nupitkin. Win-win ;)... havaitsin myös että mun korvaan sopii parhaiten V30 soundi. Vaimokin on iloinen kun kitarakamat ei oo ihan junan alle jääneen näköisiä ja haise pizzeriannurkalle :) kotona kun näitä säilyttää... ja mulla oli myös toi "upshift" kun luukutin koko vaffari/spedukaluston uusiks että saa laadukasta roinaa joka toivottavasti kestää pitkään No Mesathan on kuten pyramidit, tehty ikuisuutta varten :-). Painaahan nää perkeleet, mutta rikki näitä ei vissiin saa edes rikkomalla :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 10.06.2017 13:35:13 | |
Laulava Kylätohtori: Ei muuta kuin suoraan torille vaan... :) Ei oo todellakaan vaaraa. Kuola valuu suupielistä, eikä kitaraa saa laskettua kädestä. Tää KOT on ihan saatanan hyvä. Ja nyt takas skeban varteen... "Where Zen ends, ass-kicking begins." | |
![]() 10.06.2017 23:15:03 | |
MusikMan: Ei oo todellakaan vaaraa. Kuola valuu suupielistä, eikä kitaraa saa laskettua kädestä. Tää KOT on ihan saatanan hyvä. Ja nyt takas skeban varteen... Oli tovin tuommoinen high-gain-both-sides, mutta jonkun hyvän tuuman tullessa myin pois. Olin jo tuolloin jonossa ja nyt kuukauden-parin sisällä vuoro koittaapi taas. Täytynee kuitenkin tilata ja tutkia vähän tarkemmin. Kyllä se toki hyvältä vaikutti, mikähän lienee ollut ajatus myydessä?! | |
![]() 11.06.2017 10:37:59 | |
Guitarfreak: Vaikka tän palstan trendi onkin viime aikoina ollut oman kamaähkyn valitus niin silti: Ostin taas kitarakamaa - tai itse asiassa vaihtelin mutta... Kotiutin Recto 2x12 kaapin ja diggaan (ainakin vielä). Melko munakas soundi sanoisin ja tuntui pysyvän Roadsterin tarjoaman botnen kanssa kasassa isollakin metelillä - basistit pysyköön kotonaan ;). Tämä on paras kaappi mitä on. Tosin siinä on myös aika jykevän persoonallinen soundi, että Marshallikin tai vast. soundaa tuon läpi raskaamman sarjan nupilta. Muuhun toimii paitsi iskelmäsoundeihin. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 11.06.2017 11:58:10 | |
Shredator: Tämä on paras kaappi mitä on. Tosin siinä on myös aika jykevän persoonallinen soundi, että Marshallikin tai vast. soundaa tuon läpi raskaamman sarjan nupilta. Muuhun toimii paitsi iskelmäsoundeihin. Joskus olisi kyllä hauska päästä kokeilemaan rinnakkain tai vuoronperään Mesan recto 2x12 kappia tuon oman Mesa Royal Atlantic 2x12 kaapin kanssa. Teoriassa ja joistakin klipeistä tiedän puoliavoimen ja suljetun kaapin eron jotenkuten, mutta asia olisi mukava kokea käytännössä. Toisaalta, nyt tuo oma puoliavoin on minulle se paras kaappi. Ehkä se on hyvä status quo :) | |
![]() 11.06.2017 12:33:51 | |
Shredator: Tämä on paras kaappi mitä on. Tosin siinä on myös aika jykevän persoonallinen soundi, että Marshallikin tai vast. soundaa tuon läpi raskaamman sarjan nupilta. Muuhun toimii paitsi iskelmäsoundeihin. Mul on tossa 4x12 stiletto (eli se pienempi) slant ja toi 2x12 antaa sen kanssa mukavan lisäbotnen soundiin. Ihan kiva ja täyteläinen soundi. ;) Mie diggaan edelleen :) Lelut kallistuu - äijät rapistuu | |
![]() 11.06.2017 15:28:26 | |
sustain65: Joskus olisi kyllä hauska päästä kokeilemaan rinnakkain tai vuoronperään Mesan recto 2x12 kappia tuon oman Mesa Royal Atlantic 2x12 kaapin kanssa. Teoriassa ja joistakin klipeistä tiedän puoliavoimen ja suljetun kaapin eron jotenkuten, mutta asia olisi mukava kokea käytännössä. Toisaalta, nyt tuo oma puoliavoin on minulle se paras kaappi. Ehkä se on hyvä status quo :) Royal Atlanticia en ole omistanut, mutta Recton kaverina mulla on puoliavoin Chiefin kaappi ja myös Mesan 3/4 kaappi oli taannoin. Nuo puoliavoimet on ainakin cleaneilla kolmiulotteisempia ja jotenkin soundi hengittää hyvin. Hevin puristukseen pitää olla mun mielestä tiukasti suljettu kaappi ja Recto on erityisesti siihen täydellinen valinta. Ei piere vaikka Dual Rectolla lykkisi. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 11.06.2017 16:21:06 | |
Antsa Lipsanen: Oli tovin tuommoinen high-gain-both-sides, mutta jonkun hyvän tuuman tullessa myin pois. Olin jo tuolloin jonossa ja nyt kuukauden-parin sisällä vuoro koittaapi taas. Täytynee kuitenkin tilata ja tutkia vähän tarkemmin. Kyllä se toki hyvältä vaikutti, mikähän lienee ollut ajatus myydessä?! No ilman muuta tilaat, vaikka maksaahan tuo säröpurkiksi ihan hunajaa nykyisillä valuuttakursseilla. Mulla on just tommonen high-gain-both-sides. Pari päivää tullut nyt ruuvailtua ja sisäpuolen "clean/boost, OD & Dist." -dip switchejä testailtua, ja nyt oon tosi lähellä omaa "täydellisyyttä". Boogie Mark V:n puhtaaseen kanavaan red sidea polkasemalla saan nyt kevyet rosot Andy Timmons/Electric Gypsy tyyliin, ja tuohon päälle yellow side, niin pääsen erottelevaan kasarisäröön Lynch/Demartini maastoon. Ja samalla red side asetuksella toimii hyvin sooloboostina Mark V:n kakkos- ja kolmoskanaville. "Where Zen ends, ass-kicking begins." | |
![]() 11.06.2017 21:54:51 | |
MusikMan: No ilman muuta tilaat, vaikka maksaahan tuo säröpurkiksi ihan hunajaa nykyisillä valuuttakursseilla. Mulla on just tommonen high-gain-both-sides. Pari päivää tullut nyt ruuvailtua ja sisäpuolen "clean/boost, OD & Dist." -dip switchejä testailtua, ja nyt oon tosi lähellä omaa "täydellisyyttä". Boogie Mark V:n puhtaaseen kanavaan red sidea polkasemalla saan nyt kevyet rosot Andy Timmons/Electric Gypsy tyyliin, ja tuohon päälle yellow side, niin pääsen erottelevaan kasarisäröön Lynch/Demartini maastoon. Ja samalla red side asetuksella toimii hyvin sooloboostina Mark V:n kakkos- ja kolmoskanaville. No näinhän minä uskon siinä jälleen käyvän. Vinkkaatko vaikka viestillä tai tässä mitkä jäivät tulleineen ja posteineen lopulliseksi hinnaksi? Dänks. | |
![]() 11.06.2017 22:31:00 | |
Shredator: Royal Atlanticia en ole omistanut, mutta Recton kaverina mulla on puoliavoin Chiefin kaappi ja myös Mesan 3/4 kaappi oli taannoin. Nuo puoliavoimet on ainakin cleaneilla kolmiulotteisempia ja jotenkin soundi hengittää hyvin. Hevin puristukseen pitää olla mun mielestä tiukasti suljettu kaappi ja Recto on erityisesti siihen täydellinen valinta. Ei piere vaikka Dual Rectolla lykkisi. Joo, varmaankin noin. Tuo osittain avoin Royal Atlantic on varmaan mulle justiinsa passeli nyt ja jatkossa, koska soittelussa on melko monensorttista materiaalia. Tykkään juuri siitä kolmiulotteisuudesta. Ja siitä, että kaappi on jämerää tekoa. Kyllä äänipuolen tiukkuus rockiin ja perinnehevanderiin riittää. Ja onhan Mark V:ssä mistä säätää. No, jos joskus hullutus iskee, niin tiedä vaikka kaveriksi hommaisi suljetun 2x12 kaapin. Ei kuitenkaan ole mitään kiirutta asialla. | |
![]() 12.06.2017 09:16:27 | |
Ostin Ruokangas Mojo Bluesin. Olen jo jonkin aikaa himoinnut tällaista: https://muusikoiden.net/dyn/users/152954.jpg | |
![]() 12.06.2017 11:56:15 | |
Jokunen viikko sitten tuli vaihdossa osamaksuna Ibanez Roadstar II Custom RS1000, joka sarjanumeron perusteella on valmistunut tammikuussa -84. Ensin alkuun en meinannut huolia tätä Ibaa vaihdokiksi ollenkaan, mutta onneksi otin ja nyt millään muulla tullut viimeiseen kuukauteen soitettuakaan. Yleensä en innostu humpparikitaroista juurikaan, mutta tässä Super 58:t soundaa loistavilta. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
![]() 13.06.2017 21:47:38 | |
PIM: Jokunen viikko sitten tuli vaihdossa osamaksuna Ibanez Roadstar II Custom RS1000, joka sarjanumeron perusteella on valmistunut tammikuussa -84. Ensin alkuun en meinannut huolia tätä Ibaa vaihdokiksi ollenkaan, mutta onneksi otin ja nyt millään muulla tullut viimeiseen kuukauteen soitettuakaan. Yleensä en innostu humpparikitaroista juurikaan, mutta tässä Super 58:t soundaa loistavilta. Hyvä jos on maistunut :) Itsekin pidin ibasta kovin, mutta vaihdokki on ollut myös mitä mainioin, ei jäänyt kaupat harmittamaan. Perjantaina tulossa ensimmäiset treenit Schecterillä. Angst-maailmassa elävä cyberpunikki, abstraktin kapitalistin vastustaja. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)