AngieRainbow 24.08.2012 21:54:40 | |
---|
KUNU: Tämän vuoden missikisojen finaalissa nähdään? Joku sais jaksaa taas järjestää. Edellisistähän on jo vaikka kuinka kauan... What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
komero 24.08.2012 22:58:59 | |
---|
Taloon tuli Fender '57 Deluxe vuosimallia 2008. En ole soittanut millään Bluetonen tai vastaavien 5E3:lla, mutta kyllä tuo Fender tuntuu ihan järkyttävän hyvältä vahvistimelta. Lisäksi tuli hommattua Fulltone Plimsoul, toimii todella hyvin Deluxen edessä. Ei ehkä perinteisin päristin tollasen eteen, mutta näitähän tulee ja menee. |
Räbbänä 25.08.2012 16:22:07 | |
---|
↑↑↓↓←→←→BA |
Räbbänä 25.08.2012 16:25:30 | |
---|
AngieRainbow: Joku sais jaksaa taas järjestää. Edellisistähän on jo vaikka kuinka kauan... MadMattihan edellisen skaban vei heavy relic stratollaan kevätalvella 2011. Eikun uudet skabat pystyyn. Minä en nuita toistamiseen ala järkkäilemään, kun osallistujia oli hirvittävät 155 edellisessäkin. :D ↑↑↓↓←→←→BA |
JPL 26.08.2012 20:28:25 | |
---|
KUNU: Kiitos, sieltähän tämä kaunokainen tuli :) Kamera vain saa tämän näyttämään joten vaatimattomalta, livenä suorastaan huikea. Tuttu peli, ja uskallanpa sanoa että hienon ulkonäön lisäksi myös sointi on huippuluokkaa. - Little bit but properly - |
KUNU 26.08.2012 20:34:21 (muokattu 26.08.2012 20:34:47) | |
---|
JPL: Tuttu peli, ja uskallanpa sanoa että hienon ulkonäön lisäksi myös sointi on huippuluokkaa. Talossa on pari muutakin erittäin napakasti soivaa keppiä, mutta pakko myöntää että tämä kyllä antaa niille kovan haasteen;) Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa |
calluna 28.08.2012 19:28:53 | |
---|
Taloon saapui muikea Gibson Les Paul Junior. Olen fiiliksissä. 2009-vuotinen faded cherry, uusi. Ja sen tieltä sai väistyä torin kautta Fenderin Marauder. Oli sekin ihan jees, mut ei mulle. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
Vladi 28.08.2012 19:43:04 | |
---|
Oltiin musakauppareissulla testaamassa kaverille kitaraa, kun kaupassa tuli vastaan nämä Marshallin 50v-juhlamallit. Noh, niin siinä kävi että reilu viikko tuosta testireissusta kotiutin JCM1-combon. Hieno ja hyvänkuuloinen kone, vaikka hinta oli kyllä korkeahko. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Jucciz 28.08.2012 20:12:26 | |
---|
Vladi: Oltiin musakauppareissulla testaamassa kaverille kitaraa, kun kaupassa tuli vastaan nämä Marshallin 50v-juhlamallit. Noh, niin siinä kävi että reilu viikko tuosta testireissusta kotiutin JCM1-combon. Hieno ja hyvänkuuloinen kone, vaikka hinta oli kyllä korkeahko. Jaha, sit kumminkaan et voinu vastustaa kiusausta. Vaadin testisessiot tässä joku kerta. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Vladi 28.08.2012 20:13:54 | |
---|
Jucciz: Jaha, sit kumminkaan et voinu vastustaa kiusausta. Vaadin testisessiot tässä joku kerta. :) Onnistuu! Ekan testikerran jälkeen pystyin suhtautumaan tuohon vielä kohtalaisen neutraalisti, mutta toinen testikerta aiheutti jo sitten pakottavan ostotarpeen. :) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
jniska 28.08.2012 20:28:33 | |
---|
Seuraaviin sessioihin tuo mukaan ehottomasti. Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
ancci 29.08.2012 06:00:05 | |
---|
RR24 SW tarttu eilen mukaan ja en ehkä enään joudu kojemaan minkäänlaisia gaseja kitaroita kohtaan. Tää on unelmakeppi. |
McNulty 29.08.2012 09:22:34 (muokattu 29.08.2012 09:26:11) | |
---|
Zvexin Mastotronin laitoin tilaukseen. Joskopa siitä olisi meikäläisen käyttöön monipuolista fuzzia. Ideana olisi, että saisi yhdestä rasiasta muutaman hyvän fuzz-soundin... 60-luvun puolivälin Rollareita, late 60s Hendrixiä ja muuta 60s/70s psychedelic rock touhuja, mutta myös modernimpaa pörinää ala Fu Manchu, QotSA, Mastodon jne. Your HP is my kW |
Spirocore 29.08.2012 23:40:11 | |
---|
Aikaisemmin hehkuttamani plaintop R8 tuli taloon muutama päivä sitten. :) Nyt on aika hyvä fiilis. Tästä ei paljon enää Lespaa ainakaan soundin puolesta paranna. Tuhti kaulakaan ei tunnu pahalta vaikka olen ehtinyt tottumaan Gibsonin 60's slim taperiin. Josko tämä vihdoin olisi se graalin malja...? Edellyttäen että tuollasta on varaa pitää. Makuasioista ei voi kiistellä, mutta huonosta mausta voi aina huomauttaa. |
AngieRainbow 30.08.2012 00:34:43 | |
---|
Spirocore: Aikaisemmin hehkuttamani plaintop R8 tuli taloon muutama päivä sitten. :) Nyt on aika hyvä fiilis. Tästä ei paljon enää Lespaa ainakaan soundin puolesta paranna. Tuhti kaulakaan ei tunnu pahalta vaikka olen ehtinyt tottumaan Gibsonin 60's slim taperiin Saahan sitä olla kitaroita erilaisilla kauloilla :) Mulla on esim. G:n R9 ja Ibanezin Jem777. Voin sanoa, että on pikkasen erilaiset kaulat. Molemmat ovat tietysti hyviä kitaroita. Itse olen tottunut paksuihin kauloihin, niin on aika villiä soittaa tollasella super ohuella. Onnea vielä kunnon Lespasta! What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Grugi 30.08.2012 17:50:55 | |
---|
The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
jniska 30.08.2012 18:34:30 | |
---|
AngieRainbow: Saahan sitä olla kitaroita erilaisilla kauloilla :) Mulla on esim. G:n R9 ja Ibanezin Jem777. Voin sanoa, että on pikkasen erilaiset kaulat. Molemmat ovat tietysti hyviä kitaroita. Itse olen tottunut paksuihin kauloihin, niin on aika villiä soittaa tollasella super ohuella. Kumpaa pitäsit "helpompana " soittaa ? Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
AngieRainbow 30.08.2012 18:41:30 | |
---|
jniska: Kumpaa pitäsit "helpompana " soittaa ? Paksua R9:n kaulaa, mutta siihen tatsiin vaikuttaa mun mielestä myös se kitara kokonaisuutena. Jemissä ohuen kaulan sijaan totuttelua vaatii eniten se perkeleen floikkatalla. Edellinen omistaja oli käyttänyt ysin kieliä. Itse läväytin siihen 11-48 setin ja johan on saanut säätää jousia, intonaatota tms. Tässä nää illat rattosasti menee :) Varsinkin kun tämä on vasta toinen floikkakitarani, niin on aikamoinen treenaaminen tuon tallan säätöjen kanssa. Mutta R9 on niin timangia kuin kitara olla ja voi. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Krice 30.08.2012 19:15:34 | |
---|
Amplitube Metal. Kone menee kyykkyyn kivasti (50% prossutehoista) varsinkin stereo-moodeissa ja ASIOn sampleja piti nostaa noissa 512:sta 640:n, muuten alkoi pörisemään. Yllättävän vähän stand alonessa on latenssia, melkein voi soittaa suoraan. USB-mikserin kanssa tuli kiusallinen ongelma kun ei voi monitoroida sen kautta, koska Realtekin sisäinen piipperi haluaa olla koko ajan päällä eli kuuluu sekä puhdas prosessoimaton ääni että Amplituben mallinnus päällekkäin. Ratkaisuna on käyttää tietokoneeseen liitettyjä kuulokkeita. Ehkä ongelma on vain Realtek, pitäisi toden teolla hankkia joku oikea äänikortti tai keksiä ratkaisu miten saisi prosessoidun äänen ulos vain USB-mikseristä. Mallinnuksissa on mukana myös clean-soundeja, mutta erityisen innostunut olen pedaali/räkkimallinnuksista, joissa on kaikki tarpeelliset modulaatio, reverb, yms. efektit ja ne kuulostaa hyvältä mitä äkkiseltään muutamaa kokeilin. Harmi että mukana ei varmaan ole virtuaalista noise gatea, koska kohinaa alkaa esiintyä melko runsaasti jos iskee vaikka OD-pedaalin päälle. |
Jucciz 30.08.2012 21:21:14 | |
---|
Krice: oikea äänikortti tai keksiä ratkaisu miten saisi prosessoidun äänen ulos vain USB-mikseristä Oikea äänikortti ja USB eivät ole perinteisesti kauhean hyvin mahtuneet samaan lauseeseen. T: Mäkkihomo ja firewire-vempeleet. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |