darrell 26.06.2018 12:21:33 | |
---|
AngieRainbow: Tai bussiennakko, jossa tavaran saa tarkistaa ennen maksua. Totta, ja tavaranhan saa tarkistaa vain lähettäjän luvalla ja tarkistusoikeus pitää lähettäjän merkitä pakettiin jo lähettäessä. Sitä ei saa lisättyä jälkeenpäin. Jos lupaa ei heru, tai se on jostain syystä jäänyt merkkaamatta lähettäessä, niin olisihan se aika epäilyttävää ja tod.näk. jättäisin lunastamatta. Tämäkään ei toimi aina, koska on porukkaa, jotka eivät suostu lähettämään mitään millään ennakoilla, kun noutamatta/lunastamatta jääneistä tavaroista tulee kuluja. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Rämppy 26.06.2018 16:05:56 (muokattu 27.06.2018 08:37:01) | |
---|
Mulla on välillä ollut tapana kysyä, että voinko tulla tekemään käteiskaupat jos sovitaan joku ajankohta. Jos tämä ei mitenkään sovi myyjälle, niin hälytyskellot alkavat soida. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Laulava Kylätohtori 26.06.2018 23:35:45 | |
---|
darrell: Totta, ja tavaranhan saa tarkistaa vain lähettäjän luvalla ja tarkistusoikeus pitää lähettäjän merkitä pakettiin jo lähettäessä. Sitä ei saa lisättyä jälkeenpäin. Jos lupaa ei heru, tai se on jostain syystä jäänyt merkkaamatta lähettäessä, niin olisihan se aika epäilyttävää ja tod.näk. jättäisin lunastamatta. Tämäkään ei toimi aina, koska on porukkaa, jotka eivät suostu lähettämään mitään millään ennakoilla, kun noutamatta/lunastamatta jääneistä tavaroista tulee kuluja. Itse olen aika nihkeä lähettämään postiennakolla, koska on jengiä, jotka eivät vaan viitsi hakea sitä pakettia tai sitten rahat on pistetty sipseihin ja energiajuomiin. Mielestäni tuota paketin avausta ennen maksua ei ole enää, vaan se on lopetettu. Oli varmaan vähän ongelmallinen Postin/MH:n kannalta, jos ostaja avaa paketin, eikä suostukaan lunastamaan tai pakkamaan sitä. Posti sitten pakkailee ja lähettelee takaisin ynnä muuta... Ihan varmaksi faktaksi en uskalla väittää, mutta tällainen muistikuva mulla on. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
aslak 27.06.2018 00:12:46 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ihan varmaksi faktaksi en uskalla väittää, mutta tällainen muistikuva mulla on. Juuri lähetin MH:lla ja virkailija kysyi saako vastaanottaja ennen lunastusta tsekata tuotteen, merkintä pantiin kuponkiin. |
Progorava 27.06.2018 00:14:21 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse olen aika nihkeä lähettämään postiennakolla, koska on jengiä, jotka eivät vaan viitsi hakea sitä pakettia tai sitten rahat on pistetty sipseihin ja energiajuomiin. Sama taktiikka. Saa tulla noutamaan mutta postiennakolla en lähetä ja ilmoitan sen aina myynti-ilmossa. Silti välillä nousee hirveä itku kauppojen sopimisen jälkeen. Poikkeuksia en tee. Varmasti tuon takia on useampikin ostajaehdokas skipannut ilmoitukseni mutta kaikki rojut ovat silti menneet kaupaksi. Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut |
Seba 27.06.2018 01:12:31 | |
---|
aslak: Juuri lähetin MH:lla ja virkailija kysyi saako vastaanottaja ennen lunastusta tsekata tuotteen, merkintä pantiin kuponkiin. Postilta oli poistunut tämä ainakin jossain vaiheessa, en tiedä mikä on nykytilanne. Trough glass |
hallu 27.06.2018 09:50:11 | |
---|
Joo ei mitään postiennakoita. Kaikkein selvintä on maksu tilille ja pakettipostiin ja matkahuoltokin on ihan jees. Kalliimman kamppeen kanssa sitten noutohommia ja tietty isokokoiset vaikkapa isot vahvistimet on semmoisia kun kannattaa suosiolla vaan itse hakea. Pitää vaan olla tarkkana suosituksista ja profiilin iästä niin riski pienenee ja tietty riski aina noissa hommissa piilee eli se riski pitää hyväksyä kun riskin ottaa. Profiilin suositukset on periaatteessa ihan okei, mutta kun niitä huonoja suosituksia voi itse sieltä karsia pois, niin ei se ihan aukoton ole. Olisi hyvä jos torin profiilisuosituksia varten olisi oma paikka, josta niitä ei käyttäjät voisi poistaa, niin se antaisi jo vähän enemmän selkänojaa. Mutta itseäni tämä nykysysteemikään ei onneksi ole potkaissut naamaan, vaikka olen minäkin jo muutamia kauppoja torilla tehnyt sekä myyjänä että ostajana. Noutohommat on sikälikin kiinnostavia kun te olette kaikki ihan mahtipelimanneja kun olen tavannut, niin se on ollut pelkkä ilo. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
kojones 27.06.2018 11:58:51 (muokattu 27.06.2018 11:59:20) | |
---|
|
hallu 27.06.2018 13:59:31 | |
---|
kojones: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=136777 Tosin tuotakaan ei näköjään enää osata käyttää, onhan se vaikeaa. No ei ole tullut vastaan, mutta toisaalta en ole käynytkään tuolla Backstagella. Minusta se voisi olla jossakin torin yhteydessä tms..... mutta nyt kun linkkasit sen, niin kiitän ja kumarran ja varmasti jatkossa tsekkaan tuonkin ketjun. Kaikki tieto vaan kehiin niin arvio on aina luotettavampi taas piirun verran. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
tuskiz 27.06.2018 15:20:56 (muokattu 27.06.2018 17:09:32) | |
---|
Edit: Jaa, jollain magialla tuli viesti väärään ketjuun. Sellaista. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
aslak 27.06.2018 21:15:35 (muokattu 27.06.2018 21:16:29) | |
---|
hallu: Joo ei mitään postiennakoita. Kaikkein selvintä on maksu tilille ja pakettipostiin ja matkahuoltokin on ihan jees. Postiennakko on kyllä mulla toiminut, turvallinen maksutapa etäkaupoissa tai MH:n matkaennakko. Suoraan tilille ja tavara perään en tee kenenkään kanssa. Monesti joku ostaja on ehdottanut maksavansa tilille välttääkseen parin egen postiennakon, se on ok mun näkövinkkelistä kun en kuseta. Ivaloon asti en lähde minkään kaasutuksen perään F2F kaupoille, mutta näitäkin tehty runsaasti siedettävän etäisyyden päähän niin että molemmat osapuolet kohtaa puokissa. Sitten kun saan postiennakolla paketin sahanpurua lopetan ostamisen |
parek 27.06.2018 22:15:44 | |
---|
Ne jotka pelkää ettei ostaja noudakaan matkahuolto- tai postiennakkopakettia, niin ette varmaan myöskään uskalla esim. ajaa vähänkään kauemmas tekemään kauppoja kasvotusten? Tossahan piilee vaara, että toinen osapuoli ei saavu paikalle, ei vastaa puhelimeen, möi jo tuotteen paikalliselle ostajalle jne. Pyytäkää ennakkotapauksissa postikulut ennakkoon, niin saatatte esim. minusta saada kauppakumppanin. Vain äärimmäisessä poikkeustapauksessa siirrän etukäteen muuta kuin postikulut ennakkoon. Ja samalla periaatteella myyn omatkin tavarani. Ei ole vielä tullut vastaan ostajaa joka ei posteja suostu siirtämään etukäteen tilille. Sen sijaan todella moni ei suostu maksamaan koko kauppasummaa. |
Laulava Kylätohtori 27.06.2018 22:47:34 | |
---|
o0o: Ne jotka pelkää ettei ostaja noudakaan matkahuolto- tai postiennakkopakettia, niin ette varmaan myöskään uskalla esim. ajaa vähänkään kauemmas tekemään kauppoja kasvotusten? Tossahan piilee vaara, että toinen osapuoli ei saavu paikalle, ei vastaa puhelimeen, möi jo tuotteen paikalliselle ostajalle jne. Pyytäkää ennakkotapauksissa postikulut ennakkoon, niin saatatte esim. minusta saada kauppakumppanin. Vain äärimmäisessä poikkeustapauksessa siirrän etukäteen muuta kuin postikulut ennakkoon. Ja samalla periaatteella myyn omatkin tavarani. Ei ole vielä tullut vastaan ostajaa joka ei posteja suostu siirtämään etukäteen tilille. Sen sijaan todella moni ei suostu maksamaan koko kauppasummaa. Tuo on kyllä sinänsä ihan varteen otettava vaihtoehto. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 27.06.2018 23:22:34 | |
---|
o0o: Ne jotka pelkää ettei ostaja noudakaan matkahuolto- tai postiennakkopakettia, niin ette varmaan myöskään uskalla esim. ajaa vähänkään kauemmas tekemään kauppoja kasvotusten? Tossahan piilee vaara, että toinen osapuoli ei saavu paikalle, ei vastaa puhelimeen, möi jo tuotteen paikalliselle ostajalle jne. Pyytäkää ennakkotapauksissa postikulut ennakkoon, niin saatatte esim. minusta saada kauppakumppanin. Vain äärimmäisessä poikkeustapauksessa siirrän etukäteen muuta kuin postikulut ennakkoon. Ja samalla periaatteella myyn omatkin tavarani. Ei ole vielä tullut vastaan ostajaa joka ei posteja suostu siirtämään etukäteen tilille. Sen sijaan todella moni ei suostu maksamaan koko kauppasummaa. No minä olen kyllä sujuvasti ajellut parinsadan kilsan säteellä, mutta ihan hyvä huomio kylläkin teikäläiseltä. Ja joo, jos joku joskus postiennakkoa ehdottaa, niin pistän korvantaakse tuon ideasi periä postikulut etukäteen se on oikeinkin hyvä idis. Kyllä minä muutenkin yritän olla mahdollisimman avoin kauppakumppanin ehdotuksille kaupanteko tavasta eli en ole ihan niin jyrkkä kun saattaisi ehkä päätellä. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
Twinkle 03.07.2018 10:31:37 | |
---|
o0o: Ne jotka pelkää ettei ostaja noudakaan matkahuolto- tai postiennakkopakettia, niin ette varmaan myöskään uskalla esim. ajaa vähänkään kauemmas tekemään kauppoja kasvotusten? Tossahan piilee vaara, että toinen osapuoli ei saavu paikalle, ei vastaa puhelimeen, möi jo tuotteen paikalliselle ostajalle jne. Postiennakolla myymisessä isompi ongelma ei ole mahdollinen rahan menetys vaan se, että tuote katoaa pitkäksi aikaa suomen turneelle jos sitä ei noudeta. Jos viikonloput osuu vähääkään huonommin niin kolme viikkoa menee helposti hukkaan. Toki se kymppi sinne ja takaisin on harmillisen heikkoa rahankäyttöä mutta kesketettävissä etenkin jos tavara on vähääkään arvokkaampaa. Että joo, kyllä minä ajan kohtalaisen pitkääkin siivua ihan vaan sen takia että kaupat onnistuu vaihtamalla rahaa tavaraan ja kumpikin katoaa horisonttiin. Tässä on vielä pakko todeta että nämä välittömän rahansiirron vehkeet on tosi käteviä, esimerkiksi MobilePay. Ei tarvii miettiä mistä saa käteistä, rahat ei jää käteen vaikka ostaja feidaa eikä tarvitse miettiä minne vie rahat jos myy. Tilisiirto toimii hetkessä ja kumpikin osapuoli saa omaan laitteeseensa kolmannen osapuolen lähettämän tiedon siitä että rahat on liikkunut. Lisäksi rahansiirto on välitön myös pankkiryhmien ylitse, mikä tekee siitä oikein kätevän käteisen korvikkeen f2f -kauppaan. |
parek 03.07.2018 11:13:30 | |
---|
Aika harvassa varmasti sellaiset ostajat, jotka maksaa esim. tonnin kitarasta 50e lähetyskuluja ennakkoon ja jättää sitten kitaran noutamatta. |
Twinkle 03.07.2018 12:14:37 | |
---|
o0o: Aika harvassa varmasti sellaiset ostajat, jotka maksaa esim. tonnin kitarasta 50e lähetyskuluja ennakkoon ja jättää sitten kitaran noutamatta. No se nyt on sitten jo kokolailla eri tilanne jos ne lähetyskulut saa ennakkoon, mutta eipä siinä ihan kauas ole päästy alkuperäisestä ongelmastakaan. Huijarille nimittäin riittää ihan hyvin tommoinen viiden kympin summakin jos sen joku hänen tililleen vapaaehtoisesti siirtää. |
balanced1 03.07.2018 12:25:24 | |
---|
Itse tarkistan aina onko ostajasta tietoja netissä. Puh num, face ym, niistä saa jo jotain vinkkiä. Kerran möin 1500€ hintaan JV-Fenderiä torilla. Ostaja kertoi olevansa ulkomailla kolme viikkoa, mutta maksaisi 500€ varausmaksua johon suostuin. Kaveri hävisi avaruuteen moneksi kuukaudeksi eikä puh nro ollut finderissä.. Se olikin kiva tilanne kun en voinut eteenpäinkään myydä kitaraa tuon 500€ takia enkä tiennyt kuka sen maksoi, kun pankkikaan ei tietoja antanut. Lopulta kaveri ilmestyi jostain ja antoi tyttöystävänsä osoitteen mihin lähettää kitara. Sain loput rahat siitä, mutten ikinä tiennyt kuka sen osti :D |
parek 03.07.2018 12:27:38 | |
---|
Twinkle: No se nyt on sitten jo kokolailla eri tilanne jos ne lähetyskulut saa ennakkoon, mutta eipä siinä ihan kauas ole päästy alkuperäisestä ongelmastakaan. Huijarille nimittäin riittää ihan hyvin tommoinen viiden kympin summakin jos sen joku hänen tililleen vapaaehtoisesti siirtää. Oletin, että olit huolissasi lunastamattoman paketin seikkailemisesta silloin kun olet itse myyjänä, et ostajana. Minä luotan itseeni kyllä sen verran, että jos saan 50e tilille niin vien kyllä sitten sen tonnin kitaran oikeasti sinne matkahuoltoon ;) |
balanced1 03.07.2018 12:36:41 | |
---|
aslak: Postiennakko on kyllä mulla toiminut, turvallinen maksutapa etäkaupoissa tai MH:n matkaennakko. Suoraan tilille ja tavara perään en tee kenenkään kanssa. Monesti joku ostaja on ehdottanut maksavansa tilille välttääkseen parin egen postiennakon, se on ok mun näkövinkkelistä kun en kuseta. Ivaloon asti en lähde minkään kaasutuksen perään F2F kaupoille, mutta näitäkin tehty runsaasti siedettävän etäisyyden päähän niin että molemmat osapuolet kohtaa puokissa. Sitten kun saan postiennakolla paketin sahanpurua lopetan ostamisen Postista ja matkahuollosta löytyy vaaka jolla saa osviittaa onko sisällä kitara ja laukun painojakaumasta, siis jossei ole mainittu että saa tarkistaa sisällön. |