Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5348 349 350 351 352
iku13
05.06.2018 12:38:48 (muokattu 05.06.2018 12:41:43)

Mattipoika1 myy Focusriteä, nyt hereillä

https://muusikoiden.net/jasenet/198316

Sama kuvaus kuin edellisellä sivuilla mainituilla nimimerkeillä "riskitekijä, kauppamies10"... "myyn ja ostan erilaisia musiikkiin liittyviä laitteita."
santakasa
05.06.2018 12:47:01 (muokattu 05.06.2018 13:36:26)
iku13: Mattipoika1 myy Focusriteä, nyt hereillä

https://muusikoiden.net/jasenet/198316

Sama kuvaus kuin edellisellä sivuilla mainituilla nimimerkeillä "riskitekijä, kauppamies10"... "myyn ja ostan erilaisia musiikkiin liittyviä laitteita."

Myy samaa tuotetta, kuten se riskitekija sekä samantyylinen käyttäjäkuvaus lisättynä tuolla rehellisyydellä.

edit: Kuin nopeasti poliisi noteeraa noi petosilmoitukset? Onko kokemusta?

Ei muuten löydy Matti Possakan nimellä ketään googlen hausta.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
kuunsuru
12.06.2018 23:29:27 (muokattu 13.06.2018 00:45:07)
E: erittäin väärä alue. Suuret pahoitteluni asia- ja ketjuvirheestä! Jos allaoleva saa muokattua lainauksen, jotta ei myyjän tulevaisuuden kaupankäynti mene tästä syystä.
Syntisen mehevää ja hurlumhei! End Time Design | Antivalent
darrell
13.06.2018 00:12:23
kuunsuru: Ei nyt niinkään huijari, mutta ärsyttävä trokaustekniikka omaksi edukseen.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1369363

Kyseinen soitin oli vielä eilen hintaan 100€ myynnissä eri henkilöllä tori.fi -sivustolla. Jännästi mielipide muuttuu näköjään päivässä ja kahdella sadalla eurolla ylöspäin.

En nyt käy mitenkään herkällä asian suhteen, mutta tässä ketjussa on tullut esille aika törkeitäkin huijauksia, ... siis alusta asti tarkotuksena kusettaa kauppakumppania. Ei ole tarkoituksenmukaista, jos esim. m.netin haku assosioi aivan normaalin markkinatalouden periaattein toimivan jäsenen osaksi tätä ketjua, kun jotain ärsyttää.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
tuskiz
13.06.2018 00:18:02
Joo tuolla on tosiaan tuo turvonneet pyynnit-ketju erikseen. Joku roti nyt.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
visuem
21.06.2018 18:20:20
Nimimerkki S3nsei onnistui näköjään kusettamaan allekirjoittanuttakin kitarakaupoissa... Ja perinteiset varokeinot eivät tällä kertaa paljastaneet. Vanha tunnus, nimellinen puhelinnumero yms....
Juzpe
21.06.2018 18:28:09

visuem: Nimimerkki S3nsei onnistui näköjään kusettamaan allekirjoittanuttakin kitarakaupoissa... Ja perinteiset varokeinot eivät tällä kertaa paljastaneet. Vanha tunnus, nimellinen puhelinnumero yms....

No mitenköhän se tarkemmin ottaen tapahtui?
visuem
21.06.2018 20:49:15
Juzpe: No mitenköhän se tarkemmin ottaen tapahtui?

Eipä ole kitaraa maksusta huolimatta näkynyt ja selitykset on erikoisia. Samalta kuulostaa kuin samaan nimimerkkiin liittyvä kirjoitus tuossa pari sivua aiemmin. Oma moka tietenkin jossain mielessä, mutta kymmenet onnistuneet kaupat täällä olivat saaneet jossain määrin luottamaan.
darrell
26.06.2018 09:48:12
seppo69: Paperilappu jossa nimimerkki ja päivämäärä pitäisi olla riittävä. Muita yhtä nokkelia kysymyksiä?

Periaatteessa, kyllä.

_M i k ä ä n_ ei auta, kun joku kusettaa toimien omalla nimella, puhelinnumerolla ja/tai tilinumerolla. Täällähän tapahtuu jatkuvasti sitä, että maksettu tavara ei vaan saavu perille. Joko sitä ei ole, se on myyty useampaan kertaan tai myyjä ei vaan jaksa laittaa postiin kun saadut rahat meni jo.

Ainoa varma tapa on sopia nouto, tarkistaa tavara parhaansa mukaan paikan päällä (väärennetty) ja maksaa siinä kaupanteon yhteydessä.
AngieRainbow
26.06.2018 11:57:48
darrell: Periaatteessa, kyllä.

_M i k ä ä n_ ei auta, kun joku kusettaa toimien omalla nimella, puhelinnumerolla ja/tai tilinumerolla. Täällähän tapahtuu jatkuvasti sitä, että maksettu tavara ei vaan saavu perille. Joko sitä ei ole, se on myyty useampaan kertaan tai myyjä ei vaan jaksa laittaa postiin kun saadut rahat meni jo.

Ainoa varma tapa on sopia nouto, tarkistaa tavara parhaansa mukaan paikan päällä (väärennetty) ja maksaa siinä kaupanteon yhteydessä.

Tai bussiennakko, jossa tavaran saa tarkistaa ennen maksua.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
darrell
26.06.2018 12:21:33
AngieRainbow: Tai bussiennakko, jossa tavaran saa tarkistaa ennen maksua.

Totta, ja tavaranhan saa tarkistaa vain lähettäjän luvalla ja tarkistusoikeus pitää lähettäjän merkitä pakettiin jo lähettäessä. Sitä ei saa lisättyä jälkeenpäin. Jos lupaa ei heru, tai se on jostain syystä jäänyt merkkaamatta lähettäessä, niin olisihan se aika epäilyttävää ja tod.näk. jättäisin lunastamatta. Tämäkään ei toimi aina, koska on porukkaa, jotka eivät suostu lähettämään mitään millään ennakoilla, kun noutamatta/lunastamatta jääneistä tavaroista tulee kuluja.
Rämppy
26.06.2018 16:05:56 (muokattu 27.06.2018 08:37:01)
Mulla on välillä ollut tapana kysyä, että voinko tulla tekemään käteiskaupat jos sovitaan joku ajankohta. Jos tämä ei mitenkään sovi myyjälle, niin hälytyskellot alkavat soida.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Laulava Kylätohtori
26.06.2018 23:35:45
darrell: Totta, ja tavaranhan saa tarkistaa vain lähettäjän luvalla ja tarkistusoikeus pitää lähettäjän merkitä pakettiin jo lähettäessä. Sitä ei saa lisättyä jälkeenpäin. Jos lupaa ei heru, tai se on jostain syystä jäänyt merkkaamatta lähettäessä, niin olisihan se aika epäilyttävää ja tod.näk. jättäisin lunastamatta. Tämäkään ei toimi aina, koska on porukkaa, jotka eivät suostu lähettämään mitään millään ennakoilla, kun noutamatta/lunastamatta jääneistä tavaroista tulee kuluja.

Itse olen aika nihkeä lähettämään postiennakolla, koska on jengiä, jotka eivät vaan viitsi hakea sitä pakettia tai sitten rahat on pistetty sipseihin ja energiajuomiin.

Mielestäni tuota paketin avausta ennen maksua ei ole enää, vaan se on lopetettu. Oli varmaan vähän ongelmallinen Postin/MH:n kannalta, jos ostaja avaa paketin, eikä suostukaan lunastamaan tai pakkamaan sitä. Posti sitten pakkailee ja lähettelee takaisin ynnä muuta...

Ihan varmaksi faktaksi en uskalla väittää, mutta tällainen muistikuva mulla on.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
aslak
27.06.2018 00:12:46
Laulava Kylätohtori:
Ihan varmaksi faktaksi en uskalla väittää, mutta tällainen muistikuva mulla on.

Juuri lähetin MH:lla ja virkailija kysyi saako vastaanottaja ennen lunastusta tsekata tuotteen, merkintä pantiin kuponkiin.
Progorava
27.06.2018 00:14:21
Laulava Kylätohtori: Itse olen aika nihkeä lähettämään postiennakolla, koska on jengiä, jotka eivät vaan viitsi hakea sitä pakettia tai sitten rahat on pistetty sipseihin ja energiajuomiin.

Sama taktiikka. Saa tulla noutamaan mutta postiennakolla en lähetä ja ilmoitan sen aina myynti-ilmossa. Silti välillä nousee hirveä itku kauppojen sopimisen jälkeen. Poikkeuksia en tee. Varmasti tuon takia on useampikin ostajaehdokas skipannut ilmoitukseni mutta kaikki rojut ovat silti menneet kaupaksi.
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
Seba
27.06.2018 01:12:31

aslak: Juuri lähetin MH:lla ja virkailija kysyi saako vastaanottaja ennen lunastusta tsekata tuotteen, merkintä pantiin kuponkiin.

Postilta oli poistunut tämä ainakin jossain vaiheessa, en tiedä mikä on nykytilanne.
Trough glass
hallu
27.06.2018 09:50:11
Joo ei mitään postiennakoita. Kaikkein selvintä on maksu tilille ja pakettipostiin ja matkahuoltokin on ihan jees. Kalliimman kamppeen kanssa sitten noutohommia ja tietty isokokoiset vaikkapa isot vahvistimet on semmoisia kun kannattaa suosiolla vaan itse hakea. Pitää vaan olla tarkkana suosituksista ja profiilin iästä niin riski pienenee ja tietty riski aina noissa hommissa piilee eli se riski pitää hyväksyä kun riskin ottaa.

Profiilin suositukset on periaatteessa ihan okei, mutta kun niitä huonoja suosituksia voi itse sieltä karsia pois, niin ei se ihan aukoton ole. Olisi hyvä jos torin profiilisuosituksia varten olisi oma paikka, josta niitä ei käyttäjät voisi poistaa, niin se antaisi jo vähän enemmän selkänojaa. Mutta itseäni tämä nykysysteemikään ei onneksi ole potkaissut naamaan, vaikka olen minäkin jo muutamia kauppoja torilla tehnyt sekä myyjänä että ostajana.

Noutohommat on sikälikin kiinnostavia kun te olette kaikki ihan mahtipelimanneja kun olen tavannut, niin se on ollut pelkkä ilo.
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
kojones
27.06.2018 11:58:51 (muokattu 27.06.2018 11:59:20)
hallu: Olisi hyvä jos torin profiilisuosituksia varten olisi oma paikka, josta niitä ei käyttäjät voisi poistaa, niin se antaisi jo vähän enemmän selkänojaa.

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=136777

Tosin tuotakaan ei näköjään enää osata käyttää, onhan se vaikeaa.
hallu
27.06.2018 13:59:31
kojones: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=136777

Tosin tuotakaan ei näköjään enää osata käyttää, onhan se vaikeaa.

No ei ole tullut vastaan, mutta toisaalta en ole käynytkään tuolla Backstagella. Minusta se voisi olla jossakin torin yhteydessä tms..... mutta nyt kun linkkasit sen, niin kiitän ja kumarran ja varmasti jatkossa tsekkaan tuonkin ketjun. Kaikki tieto vaan kehiin niin arvio on aina luotettavampi taas piirun verran.
Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani......
tuskiz
27.06.2018 15:20:56 (muokattu 27.06.2018 17:09:32)
Edit: Jaa, jollain magialla tuli viesti väärään ketjuun. Sellaista.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)