![]() 23.08.2015 15:00:45 | |
---|---|
kojones: Just, palacastereita hirveään hintaan. Juurihan tuossa edellä todisteltiin päinvastaista. Custom Soundsilla Nashit näyttää maksavan rapian kaksi tonnia. Kävin varmuuden vuoksi katsomassa Allpartsin hinnaston niin en edelleen ymmärrä miten näitä kitaroita voi millään logiikalla pitää kalliina??? jos pelkkien osien ulosmyyntihinta on yli puolet kitaran hinnasta ja siihen vielä rahdit amerikasta sekä verot, tullit ja joku laukkukin niissä lienee mukana, niin ei ihan hirveästi jää sille pintakäsittelylle ja relikoinnille enää hintaa. Väittäisin että et löydä suomessa soitinkorjaajaa joka siihen hintaan se sulle tekisi ja itse tekemällä pääset lähelle Nashin hintaa ainoastaan jos et laske omalle työlllesi hintaa lainkaan. Tässä valossa kommenttisi on vähintäänkin kohtuuton. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 23.08.2015 15:05:18 | |
hallu: Juurihan tuossa edellä todisteltiin päinvastaista. Custom Soundsilla Nashit näyttää maksavan rapian kaksi tonnia. Kävin varmuuden vuoksi katsomassa Allpartsin hinnaston niin en edelleen ymmärrä miten näitä kitaroita voi millään logiikalla pitää kalliina??? jos pelkkien osien ulosmyyntihinta on yli puolet kitaran hinnasta ja siihen vielä rahdit amerikasta sekä verot, tullit ja joku laukkukin niissä lienee mukana, niin ei ihan hirveästi jää sille pintakäsittelylle ja relikoinnille enää hintaa. Väittäisin että et löydä suomessa soitinkorjaajaa joka siihen hintaan se sulle tekisi ja itse tekemällä pääset lähelle Nashin hintaa ainoastaan jos et laske omalle työlllesi hintaa lainkaan. Tässä valossa kommenttisi on vähintäänkin kohtuuton. Mikään maahantuoja ei tosin osta sitä tuotetta aivan samalla hinnalla kuin mitä sen listahinta on jenkeissä tavalliselle yksityiselle ihmiselle. Yleensä katteet ovat noin 30-40 %, mutta voivat olla enemmänkin. | |
![]() 23.08.2015 15:06:29 | |
hallu: Juurihan tuossa edellä todisteltiin päinvastaista. Custom Soundsilla Nashit näyttää maksavan rapian kaksi tonnia. Kävin varmuuden vuoksi katsomassa Allpartsin hinnaston niin en edelleen ymmärrä miten näitä kitaroita voi millään logiikalla pitää kalliina??? jos pelkkien osien ulosmyyntihinta on yli puolet kitaran hinnasta ja siihen vielä rahdit amerikasta sekä verot, tullit ja joku laukkukin niissä lienee mukana, niin ei ihan hirveästi jää sille pintakäsittelylle ja relikoinnille enää hintaa. Väittäisin että et löydä suomessa soitinkorjaajaa joka siihen hintaan se sulle tekisi ja itse tekemällä pääset lähelle Nashin hintaa ainoastaan jos et laske omalle työlllesi hintaa lainkaan. Tässä valossa kommenttisi on vähintäänkin kohtuuton. Onko toi sitten joku syy myydä yli parin tonnin kapuloita tollasella työnjäljellä. Tai nojoo... Kyllähän ihmiset hyväksyy tollaset asiat toiselta jenkkivalmistajalta ;) | |
![]() 23.08.2015 15:30:50 | |
Nashit on hanurista, kannattaa laittaaa torille puoleen hintaan. Erityisesti T-63 malli kannattaa laittaa kunnon halvennuksella. Ei sitä kukaan osta muutenkaan "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor | |
![]() 23.08.2015 15:34:38 | |
hallu: Juurihan tuossa edellä todisteltiin päinvastaista. Custom Soundsilla Nashit näyttää maksavan rapian kaksi tonnia. Kävin varmuuden vuoksi katsomassa Allpartsin hinnaston niin en edelleen ymmärrä miten näitä kitaroita voi millään logiikalla pitää kalliina??? jos pelkkien osien ulosmyyntihinta on yli puolet kitaran hinnasta ja siihen vielä rahdit amerikasta sekä verot, tullit ja joku laukkukin niissä lienee mukana, niin ei ihan hirveästi jää sille pintakäsittelylle ja relikoinnille enää hintaa. Väittäisin että et löydä suomessa soitinkorjaajaa joka siihen hintaan se sulle tekisi ja itse tekemällä pääset lähelle Nashin hintaa ainoastaan jos et laske omalle työlllesi hintaa lainkaan. Tässä valossa kommenttisi on vähintäänkin kohtuuton. Mietipä vähän tarkemmin. Nash mainostaa sivuillaan olevansa maailman suurin vanhennettujen kitaroiden ja bassojen kokoaja. Noilla tuotantomäärillä se ei todellakaan maksa Allpartsille läheskään sitä mitä yksittäinen kuluttaja niistä osista maksaa, suurissa erissä kun tilaa tuollaisia runkoja ja kauloja niin kyllä se todellinen hinta on jotain 30-40% luokkaa listahinnoista...korkeintaan. Eli aika hyvät katteet jää kitaralle kun suurin aikaa vievä prosessi on pintakäsittely, ja niitäkin voi tehdä sarjatyönä nopeaan tahtiin kun ei niiden puuosien valmistukseen tarvitse aikaa käyttää. Ja vielä kun samalla kertaa ostaa Allpartsilta mahdollisimman halvat tuonti osat rautapuolellekin niin siinäkin säästää.. ja minkäänlaiseen häiriösuojaukseenkaan ei näytä energiaa kuluvan. Lisäksi nuo "handcrafted in USA" ja "boutique builder" maininnat antavat todella erheellisen kuvan todellisuudesta. Toiseksaan, kuten mr speed sanoi yllä niin kyllä tuohon kahden tonnin hintaan pitäisi kuitenkin saada soitin vailla murheita, vaikka olisi miten halvoista Allpartsin tarvike- ja tuontiosista koottu. En tiedä miten yleisiä nuo yllä olevan Jazzmasterin ongelmat ovat Nashien parissa mutta eipä tuotakaan näköjään näkemättä uskaltaisi ostaa. Mitäs sanot siitä Halla Guitarsin ideasta? Samalla tapaa kasattu soitin ja hintaa ainoastaan tonni. Jos oletetaan että tekijä haluaa jotain palkkaakin vaivastaan niin onhan tuo Nashin hinnasto siihen nähden jo lähes huvittava. Paljon paremman kitaran varmasti saisi jos ostaisi sen käytetyn American Vintagen ja veisi sen jollekin ammattilaiselle paskottavaksi. Tai vain heti kerralla sen käytetyn CS Heavy Relicin... | |
![]() 23.08.2015 15:49:00 | |
mpekkanen: Mikään maahantuoja ei tosin osta sitä tuotetta aivan samalla hinnalla kuin mitä sen listahinta on jenkeissä tavalliselle yksityiselle ihmiselle. Yleensä katteet ovat noin 30-40 %, mutta voivat olla enemmänkin. Juu tottakai, eihän ne saisi katetta lainkaan jos ostaisivat osat ulosmyyntihinnalla. Se pointtini oli lähinnä, että kuluttaja ei saisi sitä kitaraa juurikaan halvemmalla vaikka rakentaisi sen itse ja jos teettäisi sen niin maksaisi enemmän. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 23.08.2015 15:50:53 | |
Mr. Speed: Onko toi sitten joku syy myydä yli parin tonnin kapuloita tollasella työnjäljellä. Tai nojoo... Kyllähän ihmiset hyväksyy tollaset asiat toiselta jenkkivalmistajalta ;) Mun tarkoitus ei ollut puolustella huonoa työnjälkeä, vaan auttaa näkemään sen hinnan tolkullisemmassa perspektiivissä. Onhan hyvien osien pilaaminen huonolla työllä lähtökohtaisesti päätön idea. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 23.08.2015 15:55:44 | |
Mun mielestäni palacasterin sopiva myyntihinta on 70% osien hinnasta, varsinkin jos niitä kauppaava firma ei tee lainkaan itse soittimia. Ammattilaisen kokoonpanosta voi sitten jo maksaakin ekstraa, siellä kun on todistetusti osaamista myös rakentaa niitä kitaroita pelkän yhteen ruuvaamisen sijaan. | |
![]() 23.08.2015 16:03:06 | |
Gabe: Mietipä vähän tarkemmin. Nash mainostaa sivuillaan olevansa maailman suurin vanhennettujen kitaroiden ja bassojen kokoaja. Noilla tuotantomäärillä se ei todellakaan maksa Allpartsille läheskään sitä mitä yksittäinen kuluttaja niistä osista maksaa, suurissa erissä kun tilaa tuollaisia runkoja ja kauloja niin kyllä se todellinen hinta on jotain 30-40% luokkaa listahinnoista...korkeintaan. Eli aika hyvät katteet jää kitaralle kun suurin aikaa vievä prosessi on pintakäsittely, ja niitäkin voi tehdä sarjatyönä nopeaan tahtiin kun ei niiden puuosien valmistukseen tarvitse aikaa käyttää. Ja vielä kun samalla kertaa ostaa Allpartsilta mahdollisimman halvat tuonti osat rautapuolellekin niin siinäkin säästää.. ja minkäänlaiseen häiriösuojaukseenkaan ei näytä energiaa kuluvan. Lisäksi nuo "handcrafted in USA" ja "boutique builder" maininnat antavat todella erheellisen kuvan todellisuudesta. Toiseksaan, kuten mr speed sanoi yllä niin kyllä tuohon kahden tonnin hintaan pitäisi kuitenkin saada soitin vailla murheita, vaikka olisi miten halvoista Allpartsin tarvike- ja tuontiosista koottu. En tiedä miten yleisiä nuo yllä olevan Jazzmasterin ongelmat ovat Nashien parissa mutta eipä tuotakaan näköjään näkemättä uskaltaisi ostaa. Mitäs sanot siitä Halla Guitarsin ideasta? Samalla tapaa kasattu soitin ja hintaa ainoastaan tonni. Jos oletetaan että tekijä haluaa jotain palkkaakin vaivastaan niin onhan tuo Nashin hinnasto siihen nähden jo lähes huvittava. Paljon paremman kitaran varmasti saisi jos ostaisi sen käytetyn American Vintagen ja veisi sen jollekin ammattilaiselle paskottavaksi. Tai vain heti kerralla sen käytetyn CS Heavy Relicin... No tuossa jo pekkaselle vastasinkin, että noiden laatuosien vähittäismyyntihintoihin verrattuna Nashin hintalappu ei ole paha ja Speedille vastasin etten halua puolustella huonoa työnjälkeä. Tarkoitus oli vain tuoda esille ettei se palacasteri hyvistä osista tehtynä ole mikään halpa kitara vaikka sen tekisi kuka. Se että joku ammattilainen tekee relicoinnin american vintegeen ei kyllä ole mikään halpa juttu jos se ammattilainen ei ole hyvä tuttu ja tee työtä puolilmaiseksi pimeänä. Mutta voi olla että kitarasta tulisi parempi, en tiedä. Enkä tiedä noista Nasheista riittävästi arvioidakseni niiden laatua, mutta nehän nimenomaan ei ole tehty halvoista osista, vaan ainakin ne on speksattu tehdyksi aika kalliista osista. ainakaan Allpartsin puut ei ole mitään halpoja eikä muistaakseni Lollarin mikitkään ole mistään sieltä halvimmasta päästä. Virittimien ja muiden rautojen valmistajasta en nähnyt mainintaa, mutta jos noudattelee samaa linjaa, niin ei nekään varmaan mitään halpiksia ole. Ei huonoa työnjälkeä tietenkään mikään perustele, mutta mene kysymään vaikka siltä Ruokankaan Juhalta, että mitä kitaran maalaaminen maksaa, niin saat vähän perspektiiviä tuohon hintapolitiikkaan. Jos Halla Guitars tekee tuon homman halvemmalla niin mikäpä siinä, mutta katsotaan nyt ensin mitä siltä taholta näkyy ja kuuluu. Ja edelleen sitä kepukkaa ei ihan halvalla sieltä ameriikoista saa edes rontattua verojen tullien ja rahtien jälkeen tänne pohjolan perukoille. Nashit voi olla huonoja kitaroita jos niin sanotte eikä mullaole mitään okan koputtamista siihen, mutta ei ne mitään kalliita ole jos oikein silmin katselee. Sitä paitsi vaikka Nash saisi ne osat Allpartsilta vaikka kuinka halvalla, niin sinä ja minä emme saa ja juuri siihen halusin viitata. Kyllä Nashillakin pitää sinne viivan alle jäädä jotain että se pystyy tuollaista toimintaa pyörittämään. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 23.08.2015 16:05:53 | |
kojones: Mun mielestäni palacasterin sopiva myyntihinta on 70% osien hinnasta, varsinkin jos niitä kauppaava firma ei tee lainkaan itse soittimia. Ammattilaisen kokoonpanosta voi sitten jo maksaakin ekstraa, siellä kun on todistetusti osaamista myös rakentaa niitä kitaroita pelkän yhteen ruuvaamisen sijaan. No eiköhän tämäole taputeltu. ei mulla ole enempää argumantteja tähän asiaan eikä myöskään mitään käsitytstä Nashien laadusta joten jatkakaa kaikin mokomin varmasti perusteltua kritiikkiänne.... otan takkini. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 23.08.2015 16:37:44 | |
hallu: Se pointtini oli lähinnä, että kuluttaja ei saisi sitä kitaraa juurikaan halvemmalla vaikka rakentaisi sen itse Suunnistin bookmarkeista löytyvään ensimmäiseen soitintarvikekauppaan ja nakkasin ostoskoriin lakkaamattoman Allparts telekaulan ja rungon + kaikki osat vintagetyyliin. Mikeiksi laitoin Klein Nocaster setin, muut osat lähinnä Gotohia. Ostoskori näyttää summaa 760€. Siinä jäis vielä 1500€ laittaa kitaraan pintakäsittely ja säädöt, jos käyttäis saman summan rahaa mitä uus Nash tele kustantaa esim. täällä kotimaassa. | |
![]() 23.08.2015 16:50:13 (muokattu 23.08.2015 16:52:23) | |
klobasa: Suunnistin bookmarkeista löytyvään ensimmäiseen soitintarvikekauppaan ja nakkasin ostoskoriin lakkaamattoman Allparts telekaulan ja rungon + kaikki osat vintagetyyliin. Mikeiksi laitoin Klein Nocaster setin, muut osat lähinnä Gotohia. Ostoskori näyttää summaa 760€. Siinä jäis vielä 1500€ laittaa kitaraan pintakäsittely ja säädöt, jos käyttäis saman summan rahaa mitä uus Nash tele kustantaa esim. täällä kotimaassa. 1500 eurolla sen tekisi varmaan joku ammattilainenkin. E: Mutta mä häippäsen nyt tästä häiriköimästä eiköhän tässä ole kaikki näkökulmat nyt jo valotettu. Eimulla varsinaista mielipidettä ole noista Naheista eikä kokemusta enkä niitä sen kummemmin fanita. soittelen itse Fendereitä enkä arvosta relicointia muuta kuin itseni tekemänä ;-) (siis soittamalla relikoitunut juunou ;-)). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 23.08.2015 16:51:12 | |
hallu: 1500 eurolla sen tekisi varmaan joku ammattilainenkin. Saattaisi jäädä vielä likemmäs tonni kaljarahaakin. | |
![]() 23.08.2015 17:29:28 | |
Oman erittäin rajallisen Tele-kokemukseni perusteella Haarin telet ovat todella hyviä eikä hintakaan ole kauhean paha. Suosittelen! | |
![]() 23.08.2015 17:48:07 (muokattu 23.08.2015 17:52:00) | |
hallu: Juu tottakai, eihän ne saisi katetta lainkaan jos ostaisivat osat ulosmyyntihinnalla. Se pointtini oli lähinnä, että kuluttaja ei saisi sitä kitaraa juurikaan halvemmalla vaikka rakentaisi sen itse ja jos teettäisi sen niin maksaisi enemmän. Tietenkin kitaran teettäminen maksaa vaikka olisi itse tehdyt puuosat, jotka olisi ilmaiseksi vaikka saanut. Muutkin osat maksavat ja vaikka telessä on asiat niin, että hyvät yksittäiset telen mikit maksavat enemmän kuin halvimmat valmiit Kiinalaiset telecasterit. Kaikki erikseen myytävät "varaosat" ovat yleensä kalliimpia kuin sellaiset vehkeet jotka ovat niistä osista tehty(olipa merkki mikä tahansa). Fenderinkin voi rakentaa sen puista, mikeistä jne. Kitarana se voi olla ihan hyväkin palacaster, mutta taaatusti halvemmalla saa "paremman" Fenderin ja ihan uutena. Kun vaika Nash ostaa puutavaraa niin myös se yhtiö saa varmasti alenennuksia Allpartsilta ja jos se on suurin ostaja, niinkuin väittää, niin yleensä alennukset ovat sitä suurempia mitä enemmän ostaa. Siis se saa varmasti ne puut lähes puoleen hintaan. Sitten kun se kitara on valmis, niin siihen Nash:in listahinnasta saa Suomalainen maahantuoja noin 30-40% alennusta tai jos se myy niitä paljon, niin se maahantuojan alennusprosentti nousee. Näin tämä meni silloin kun itse olin soitinkaupassa töissä. Eli kyllä noissa kitaroissa on kaikissa merkistä riippumatta katetta. Suoraan tekijältä ostettu on ostajalle kaikkein paras kauppa. Tätä ei vaan kaikki tunnu käsittävän joille se kitaran merkki on tärkeämpi asia kuin itse soitin. Eli vaikka Ruokankaan kitarat ovat arvokkaita, niin häneltä suoraan ostettuna siinä on kuitenkin enemmän kitaraa kuin samalla rahalla ostettu USA kitara. Siinä jenkissä on monenlaisia katteita, tulleja, rahteja jne. Suomessa voi olla 1500 euroa maksava kitara yhtäarvokas tai jopa kalliimpi kuin jonkun toisen merkkinen kitara jonka hinta on 2000 euroa. Tämä johtuu juurikin siitä paljonko kyseisen merkkisiä kitaroita myydään. Joskus on tullut nähtyä sellaisiakin tapauksia jossa asiakas maksaa tyytyväisenä väliä kun vaihtaa "kalliimpaan" kitaraan. Näinhän sen pitäisikin olla, mutta joskus on käynyt niin että-->Se kalliimpi soitin johon "halvempi" vaihdetaan on oikeasti siellä jenkeissä halvempi. Siis ollaan maksettu iloisesti väliä ja ostettu halvempi kitara. Suomessa kun niiden hinnat voivat olla toisin kuin vaikka jenkeissä jos molemmat kitarat ovat USA kitaroita. Kun puhutaan suurien yhtiöiden merkkilisästä, niin se on täysin puppua. Kitarafirma voi kyllä hinnoitella ne soittimet siellä jenkkien päädyssä (jos siis ovat jenkkiläisiä) miten vain, mutta Suomessa on asiakkaan edullisempaa ja järkevää ostaa Gibsoneita ja Fendereitä kuin jotain marginaalisempia merkkejä. Jos siis ei halua ostaa ja tukea kotimaista soitinrakennusta. Jos kuitenkin on pakko ostaa vaikka jenkki soitin, niin maahantuojat saavat myytyä suhteessa vaikka Fenderiä halvemmalla kuin vaikka Nash merkkiä tai jotain muuta markinaalisempaa. Siitä voi vaikka sitten itse päätellä millä merkeillä on eurolle eniten sitä kitaraa. Joillekin voi se erilaisuus olla sellainen josta ollaaan valmiita maksamaan ja ei siinä mitään pahaa ole. Se voi kuitenkin olla niinkin, ettei sen kitaran oikea arvo ole sitä mitä sen hinta on täällä Suomessa uutena. Ei täällä mikään maahantuoja harjoita hyväntekeväisyyttä ja itse voi katsella mitkä puljut myyvät edullisia ja mitkä taas halvempia. Voi myös miettiä onko niillä hinnoilla jotain tekemistä kenties kitaroiden myytyyn määrään, vai ovatko ne oikeasti sen hintaisia. Kun kitaran valmistus alkaa jostain puiden kaatamista ja rakentamisesta, niin siinä on monta vaihetta ennenkuin valmis tuote on kuluttajalla. Kaikki vaiheet nappaavat siivun matkalla itselleen ja yleensä pienempien pajojen ei kannata kilpailla kuin laadulla, koskapa näitä Fenderitä ja Gibsoninkaan konserneja vastaan on aivan mahdotonta tehdä samalla hintaa edes puoliakaan niin hyvää kitaraa. Pystyy toki, mutta sitten on laitettava uusi tehdas/tehtaat pystyyn ja alettava tekemään tyhjästä satoja tuhansia kitaroita vuodessa. Tuntematon brändi ei tähän pysty, joten kitarateollisuuskin joutuu aloittamaan pienestä ja jos laatu on hyvää niin kasvamaan sitten kysynnän mukaan. Kaikki eivät tosin halua laajeta ja menettää sitä käsityö pajan laadukasta leimaa, joka monestikkin hieman häviää yhtiön laajentuessa. Mitä isompi yritys, sitä enemmän tekijöitä ja koneita. Koneiden käyttö ei tosin tarkoita laadun huononemista, mutta yleensä laadukkaampia kitaroita tulee hieman pienemmistä pajoista kuin todella suurista-->Jos siis halutaan laadullisesti vastaavia soittimia samassa hintaluokassa. Ainakin itse ostan halvemmalla kotimaisen kitaran joka on laadukkaampi ja halvempi kuin jenkeissä tehdyn vastaavan, mutta se on vain minun mielipiteeni. Myöskin kotimaisia soittimia ei tarvitse odottaa niin kauan jos puhutaan oikeasti Custom Shop kitaroista. Virheistä kuitenkin saattaa oppia ja minulle on edelleenkin aivan sama soittaako porukka ihan millä tahansa. Rahallensa kuitenkin kaikki yleensä haluaa vastinetta, mutta valitettavan usein se neuvo ei mene perille. Tätä en tarkoittanut kenellekkään henkilökohtaisesti, vaan oli oma näkemykseni. | |
![]() 23.08.2015 18:07:50 | |
toivase: Oman erittäin rajallisen Tele-kokemukseni perusteella Haarin telet ovat todella hyviä eikä hintakaan ole kauhean paha. Suosittelen! Näitäkään ei usein löydy käytettynä torilta. Uutena ovat siinä ja siinä pystyisikö lähtemään. Käyttettynä taas vaikea löytää parempaa diiliä. Tosin nyt mennään mielikuvalla, en ole Haaria (vielä) omistanut. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor | |
![]() 23.08.2015 18:20:43 | |
Vähän aikaa sitten jahdattiin Bluetonea että kun niitä on torillakin niin paljon ja eivät edees osaa kuunnella asiakasta ja vihjailtiin, että eivät ne takuuhuollotkaan aina oikein toimi. Ny sitten jahdataan Nashia että paskoja ne ovat jokainen yksilö ja vielä ylihintaisiakin. Kyllä suomipoika tietää :D | |
![]() 23.08.2015 18:36:19 | |
Kunnallisjäte: Näitäkään ei usein löydy käytettynä torilta. Uutena ovat siinä ja siinä pystyisikö lähtemään. Käyttettynä taas vaikea löytää parempaa diiliä. Tosin nyt mennään mielikuvalla, en ole Haaria (vielä) omistanut. Paremmin Haarin kitaroita on tarjolla esim. Hildenin Gregorilla (ostaa Haarilta aika paljon kitaroita) ja tuolla Hollannin markkinoilla (TFOA,...). | |
![]() 23.08.2015 19:01:52 (muokattu 23.08.2015 19:02:20) | |
hallu: No tuossa jo pekkaselle vastasinkin, että noiden laatuosien vähittäismyyntihintoihin verrattuna Nashin hintalappu ei ole paha ja Speedille vastasin etten halua puolustella huonoa työnjälkeä. Tarkoitus oli vain tuoda esille ettei se palacasteri hyvistä osista tehtynä ole mikään halpa kitara vaikka sen tekisi kuka. Olen elämäni aikana parikin palacasteria hommannut. Allpartsin puuosilla oli yksi ja siinä maksoi kaikki osat reilusti alle tonnin silloin. Sitäpaitsi euroopan alueeltakin löytyy tarvikeosia kasaavia yrityksiä jolloin rahtikulut ym. maksut pienenee..ja muutama soitinrakentajakin jotka runkoja + kauloja kauppaa. Vaikka pintakäsittelyn ja kasauksen teettäisi ammattilaisella niin kyllä 1-1,5k riittää ihan hyvin. ...mene kysymään vaikka siltä Ruokankaan Juhalta, että mitä kitaran maalaaminen maksaa, niin saat vähän perspektiiviä tuohon hintapolitiikkaan. Justiinsa tuossa kolme viikkoa sitten kyselin, ja parilta muultakin. Navigator on juuri saamassa uuden pintakäsittelyn. Eli oikein hyvin on tiedossa hintapolitiikka. Uuden pintakäsittelyn teko paljaalle puupinnalle on toki vieläkin edullisempaa kuin vanhan pois hiominen ja uuden laittaminen. antnis: Vähän aikaa sitten jahdattiin Bluetonea että kun niitä on torillakin niin paljon ja eivät edees osaa kuunnella asiakasta ja vihjailtiin, että eivät ne takuuhuollotkaan aina oikein toimi. Ny sitten jahdataan Nashia että paskoja ne ovat jokainen yksilö ja vielä ylihintaisiakin. Kyllä suomipoika tietää :D Jospa nyt ei vedetä Bluetonea ja marttyyriasennetta kuitenkaan mukaan tähän keskusteluun? Siellä on oma ketju kuitenkin missä näistä voi vollottaa. Eihän tässä ketään jahdata, kyllä minusta asioista on hyödyllistä keskustella eri näkökulmista. Kuinkahan moni Nashin ostanut oikeasti tietää että sieltä tulee halvoista tarvikeosista väsätty palacaster ilman häiriösuojausta kera kehnojen rautaosien? Itse ainakin ensimmäisellä kerralla hämäännyin tuon "Handcrafted in USA" tekstin myötä luulemaan että ne oikeasti rakentaa soittimia siellä. Eikä kukaan ole väittänyt että kaikki Nashit ovat paskoja, mutta kyllähän tuo yllä oleva Jazzmaster antaa osviittaa että ei siellä ihan täysin ymmärretä ihan kaikkea.. vaikka ne sen relikoinnin osaakin. Itse luottaisin kyllä paljon enemmän ammatiskeen soittimia rakentavaan palacasterinkin kanssa. Ammattilaisella on kuitenkin ihan eri näkemys ja tiedot miten asiat kannattaa hoitaa. | |
![]() 23.08.2015 19:24:45 | |
Gabe: Kuinkahan moni Nashin ostanut oikeasti tietää että sieltä tulee halvoista tarvikeosista väsätty palacaster ilman häiriösuojausta kera kehnojen rautaosien? Tai jos ne on ostettu soittamista varten ja homma toimii, niin ehkä asialla ei ole merkitystä, jos kokee saaneensa vastinetta rahoilleen? Laitoin huvikseen tämän kitarakama-palstan hakuun Nash, kyllä jonkun verran käyttäjäkokemuksia löytyi. Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)