![]() 14.11.2023 22:28:34 | |
---|---|
https://www.tori.fi/etela-karjala/G … c_8030A_pari_ja_7050B_121099221.htm 750€ 30 pari on tyypillisesti 600€ tienoilla ja 7050 500€ ylöspäin. Onneksi ei ole lähistöllä. | |
![]() 15.11.2023 08:32:17 | |
Gary the pine: Tuo on kyllä hyvä kone ja hinnan puolesta aivan oikeassa ketjussa. Täysin samaa mieltä! :D https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY | |
![]() 15.11.2023 09:31:12 | |
Jonttu: Laitan ihan hävyttömästi nyt oman ilmoitukseni tänne, https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1855021 Engl Invader 750€ Hyvä hinta ja varmasti hyvä kone, mutta näille monipuolisille monikanavanupeille ei näytä kysyntää juuri tällä hetkellä olevan. Pilkkahinnalla näyttää menevän takavuosien Englin ja H&K:n lippulaivat torilla. Mesat tuntuvat olevan poikkeus tähän sääntöön, sillä Dual Rectot liikahtavat torilta melkoisen nopeasti eteenpäin. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? | |
![]() 15.11.2023 09:47:51 | |
Guitaristi: Hyvä hinta ja varmasti hyvä kone, mutta näille monipuolisille monikanavanupeille ei näytä kysyntää juuri tällä hetkellä olevan. Pilkkahinnalla näyttää menevän takavuosien Englin ja H&K:n lippulaivat torilla. Mesat tuntuvat olevan poikkeus tähän sääntöön, sillä Dual Rectot liikahtavat torilta melkoisen nopeasti eteenpäin. Saman olen huomannut, ollut myynnissä aika pitkään jo toi. Digivehkeet ei myöskään kauaa torilla vanhene. https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY | |
![]() 15.11.2023 11:35:23 | |
Guitaristi: Hyvä hinta ja varmasti hyvä kone, mutta näille monipuolisille monikanavanupeille ei näytä kysyntää juuri tällä hetkellä olevan. Pilkkahinnalla näyttää menevän takavuosien Englin ja H&K:n lippulaivat torilla. Mesat tuntuvat olevan poikkeus tähän sääntöön, sillä Dual Rectot liikahtavat torilta melkoisen nopeasti eteenpäin. Todella näin. Mulla on vuoden vanha H&K myynnissä ja vasta kun pudotin pyyntihinnan alle puoleen uuden nykyhinnasta, alkoi tulla kyselyitä. Jännästi on tiettyjä merkkejä jotka on kroonisen aliarvostettuja... ja ehkä myös vähän toisin päin. | |
![]() 15.11.2023 12:14:05 | |
Jonttu: Saman olen huomannut, ollut myynnissä aika pitkään jo toi. Digivehkeet ei myöskään kauaa torilla vanhene. Vaikka putkinarkkari itsekin olen niin en edes muista koska olin viimeksi omassa työhuoneessa laittanut putkivehkeen päälle vaikka moista okt:ssa saakin aika rauhassa luukuttaa. Plugarit ja mallintavat ovat ottaneet viime vuosina niin isoja harppauksia, että ei vain näe oikein vaivaa säätää putkien kanssa. Keikalla ja treeniksellä mallintavien kanssa pelaaminen on vaan niin vaivatonta. Olisihan se erikoista jos se ei näkyisi putkivehkeiden menekissä ja hinnassa. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 15.11.2023 14:13:01 | |
BulletFace: Vaikka putkinarkkari itsekin olen niin en edes muista koska olin viimeksi omassa työhuoneessa laittanut putkivehkeen päälle vaikka moista okt:ssa saakin aika rauhassa luukuttaa. Plugarit ja mallintavat ovat ottaneet viime vuosina niin isoja harppauksia, että ei vain näe oikein vaivaa säätää putkien kanssa. Keikalla ja treeniksellä mallintavien kanssa pelaaminen on vaan niin vaivatonta. Olisihan se erikoista jos se ei näkyisi putkivehkeiden menekissä ja hinnassa. Allekirjoitan täysin. Sama se on itselläkin kotona, melkeinpä tulee toi Axe napautettua päälle ja soitettua sen läpi kun että virittelee putkinupin ja pedaalilaudan siihen kaveriksi. Joskus tuli Ax8 ja päätteen läpi vedettyä, mutta kyllästyin siihen säätämiseen aika äkkiä.. Helpommin saa nupista soundit pihalle. En sitten tiedä miten tilanne on Qc+pääte rintamalla? Käsittääkseni siinäkin vehkeessä on säädettävää jonkin verran? mutta OSTAKAAS TOI ENGL NYT POIS! :D https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY | |
![]() 15.11.2023 18:00:36 | |
Ite kait liikun taas toiseen suuntaan ja putkivehkeitä digin tilalle. Digillä on niin ankia soittaa. Ei ole vaan mojoa. Hirveän säätämisen jälkeenkään ei päästä edes kuin lähes siihen aidon suuntaan. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 15.11.2023 20:19:48 | |
Shredator: Ite kait liikun taas toiseen suuntaan ja putkivehkeitä digin tilalle. Digillä on niin ankia soittaa. Ei ole vaan mojoa. Hirveän säätämisen jälkeenkään ei päästä edes kuin lähes siihen aidon suuntaan. Invader sopisi oikein hyvin tohon sun omakuvan hyllyyn ;) :D https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY | |
![]() 16.11.2023 17:28:24 (muokattu 16.11.2023 22:14:44) | |
E570 special edition / Z12 lankku täällä. Hiljaisessa myynnissä, yht sanotaanko vaikka 900€. Teen myynti-ilmon kuhan ehin Tunnuksesi on pistetty jäähylle! Muusikoiden.net | |
![]() 17.11.2023 11:16:30 | |
Shredator: Ite kait liikun taas toiseen suuntaan ja putkivehkeitä digin tilalle. Digillä on niin ankia soittaa. Ei ole vaan mojoa. Hirveän säätämisen jälkeenkään ei päästä edes kuin lähes siihen aidon suuntaan. Täällä aivan samat fiilikset. Ainakaan omaan tyyliin (americana, blues, rock, soul) ei vaan saa ruuvattua hyvää saundia. En ole myöskään kuullut mitään mullistavia clippejä. Suurin syy kuitenkin se miltä vehkeet tuntuu sormien alla, mallintavilla itselle suurin miinus tuleekin juuri tuntumasta. Kokemuksia tosin vain HX Stomp ja Neuralin Tone King Imperial plugarista. | |
![]() 17.11.2023 13:05:06 | |
Simeonii: Täällä aivan samat fiilikset. Ainakaan omaan tyyliin (americana, blues, rock, soul) ei vaan saa ruuvattua hyvää saundia. En ole myöskään kuullut mitään mullistavia clippejä. Suurin syy kuitenkin se miltä vehkeet tuntuu sormien alla, mallintavilla itselle suurin miinus tuleekin juuri tuntumasta. Kokemuksia tosin vain HX Stomp ja Neuralin Tone King Imperial plugarista. On pakko sohaista tähän ampiaispesään. Ennen kuin ostin Helixin vuosia sitten, en koskaan saanut äänitettyä omaan korvaan hyvää saundia eikä homma oikein livenäkään toiminut kuin silloin tällöin. Helixin oston jälkeen miksaajat ovat kehuneet, että saundi on valmista kamaa eikä juuri tarvitse tehdä tiskin päässä mitään. Mikitetyn styrkkarin kanssa koskaan ei näin ollut. Nauhoittaessa on sama tilanne. In-earien kanssa soittaessa lavalla puhkuvalla 4x12:lla ei oikein ole merkitystä. Tästä huolimatta olisi hienoa joskus päästä soittamaan isolle lavalle isolla styrkkarisaundilla, mutta toistaiseksi mallintavat ovat ylivoimaisia minun käyttööni. Itse aiheeseen kommentoin, että putkistyrkkarien hinnat ovat alhaalla vähäisen kysynnän vuoksi enkä usko niiden renesanssiin. Voin olla väärässä. Aika näyttää. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 17.11.2023 13:29:28 | |
Haeroe: On pakko sohaista tähän ampiaispesään. Ennen kuin ostin Helixin vuosia sitten, en koskaan saanut äänitettyä omaan korvaan hyvää saundia eikä homma oikein livenäkään toiminut kuin silloin tällöin. Helixin oston jälkeen miksaajat ovat kehuneet, että saundi on valmista kamaa eikä juuri tarvitse tehdä tiskin päässä mitään. Mikitetyn styrkkarin kanssa koskaan ei näin ollut. Nauhoittaessa on sama tilanne. In-earien kanssa soittaessa lavalla puhkuvalla 4x12:lla ei oikein ole merkitystä. Tästä huolimatta olisi hienoa joskus päästä soittamaan isolle lavalle isolla styrkkarisaundilla, mutta toistaiseksi mallintavat ovat ylivoimaisia minun käyttööni. Itse aiheeseen kommentoin, että putkistyrkkarien hinnat ovat alhaalla vähäisen kysynnän vuoksi enkä usko niiden renesanssiin. Voin olla väärässä. Aika näyttää. Mielipiteitä ja makuja on moneen lähtöön, ei siinä. Huomioitavaa on myös että meillä on jo sukupolvi soittajia jotka ovat alusta lähtien soittaneet mallintavilla ja ovat tottuneet siihen soundiin, osa ei edes tiedä muusta. Tässä taannoin oli hauska pätkä kun eräälle modernille kitarasankarille lyötiin kouraan analogikamppeet ja hymy oli sen mukainen; Ai TÄLTÄKÖ se kuulostaa, ja ennen kaikkea tuntuu Ite suosisin livekäytössä hybridiä, eli vahvistin on oikea mutta kaappi tuleekin esim. Two Notes Captorin kautta linjaan ja monitoriin. Ja se on se putkivehkeiden tulevaisuus,-vahvistin jossa on IR:t ja efektit jo integroituna. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 17.11.2023 16:58:36 | |
Haeroe: On pakko sohaista tähän ampiaispesään. Ennen kuin ostin Helixin vuosia sitten, en koskaan saanut äänitettyä omaan korvaan hyvää saundia eikä homma oikein livenäkään toiminut kuin silloin tällöin. Helixin oston jälkeen miksaajat ovat kehuneet, että saundi on valmista kamaa eikä juuri tarvitse tehdä tiskin päässä mitään. Mikitetyn styrkkarin kanssa koskaan ei näin ollut. Nauhoittaessa on sama tilanne. In-earien kanssa soittaessa lavalla puhkuvalla 4x12:lla ei oikein ole merkitystä. Tästä huolimatta olisi hienoa joskus päästä soittamaan isolle lavalle isolla styrkkarisaundilla, mutta toistaiseksi mallintavat ovat ylivoimaisia minun käyttööni. Itse aiheeseen kommentoin, että putkistyrkkarien hinnat ovat alhaalla vähäisen kysynnän vuoksi enkä usko niiden renesanssiin. Voin olla väärässä. Aika näyttää. Ite en taas siedä kuulokesoitto tai in-eareja. Ilman pitää liikkua ;-) | |
![]() 18.11.2023 11:29:30 | |
Simeonii: Ite en taas siedä kuulokesoitto tai in-eareja. Ilman pitää liikkua ;-) Tottahan minäkin mieluummin soittaisin isolla voluumilla isolla lavalla siten, että puntti lepattaa 4x12:n laittaessa ilman liikkeelle. Se fiilis ja yhteys vermeisiin on aika ainutlaatuinen kokemus. Käytäntö vain on, että tuota ei pääse missään amatöörin (ja aika vähän ammattilaisenkaan) keikoilla tekemään ongelmitta. Toiseksi 4x12-komootin kantaminen on pari kertaluokkaa ikävämpää kuin Quad Cortexin ja in-earien. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 18.11.2023 14:03:58 | |
Haeroe: Tottahan minäkin mieluummin soittaisin isolla voluumilla isolla lavalla siten, että puntti lepattaa 4x12:n laittaessa ilman liikkeelle. Se fiilis ja yhteys vermeisiin on aika ainutlaatuinen kokemus. Käytäntö vain on, että tuota ei pääse missään amatöörin (ja aika vähän ammattilaisenkaan) keikoilla tekemään ongelmitta. Toiseksi 4x12-komootin kantaminen on pari kertaluokkaa ikävämpää kuin Quad Cortexin ja in-earien. Se on kyllä totta että ei enää ihan surutta voi täysiä luukuttaa. Tämän takia jouduin luopumaan Magnatonesta kun sitä ei saanut vietyä keikoilla ruvelle. Hommasin master volumellisen 50w nupin ja homma toimii hyvin vähän isommalla 1x12 kaapilla. Että en mäkään sitä ilmaa tolla saa keikoilla liikuteltua, mutta kyllä me melko kovaa silti soitetaan.Ja tässä tilanteessa en näe mitään hyötyä siirtyä mallintaviin, joutuu kumminkin aina kantamaan jonkun rhodesin, jos itellä on liian vähän roudattavaa :D | |
![]() 18.11.2023 14:07:46 | |
Itse olen sitä mieltä, että kyllähän nuo putkarit tulee aika varmasti kuolemaan lopulta (ehkä 10 vuoden sisällä) vaikken sitä itsekään haluaisi. Nuo mallintavat digivehkeet jo sen verran helppoja, kevyitä ja hyvän kuuloisia. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 18.11.2023 14:40:49 (muokattu 18.11.2023 15:01:56) | |
Niin kauan kun sähköä pistorasiasta irtoaa, on tulevaisuudessa pieni joukko old school-meininkiä rakastavaa sakkia, jotka luukuttaa putkivahvistimilla, vaikka kuinka hienoja digivermeitä olis tarjolla. Putkivahvistimet ei tule häviämään, vähenemään päin toki. Ehkä hieman samaan tyyliin kuin on vinyyli vs. CD-levyt. Itse käytän kyllä myös digivermeitä, mutta sydän sykkii putkivahvistimille. Jottei aivan OT:ksi menis, niin totean vain, että jos ja kun esim. Marshallin 2203 ilmestyy tonnin pintaan myyntiin, niin ei kauaa keiku ilmoitus, kun se on varattu taikka hävinnyt, eli vielä on toivoa! :-D Klikkaa musanäytettä! | |
![]() 18.11.2023 16:10:51 (muokattu 18.11.2023 16:12:12) | |
Metalkallo: Itse olen sitä mieltä, että kyllähän nuo putkarit tulee aika varmasti kuolemaan lopulta (ehkä 10 vuoden sisällä) vaikken sitä itsekään haluaisi. Nuo mallintavat digivehkeet jo sen verran helppoja, kevyitä ja hyvän kuuloisia. Tästä voisin olla siinä samaa mieltä, että ajan myötä putkivahvarit tulevat vääjäämättä kuolemaan pois, mutta olen valmis lyömään vaikka vetoa, että eivät kuitenkaan vielä 10 vuodessa. Marginalisoitua ne kyllä saattavat jo tuossa ajassa, mutta kitaristit ovat hyvin konservatiivista porukkaa. Koska rockin suurimmilta klassikkolevyiltä löytyy putkivahvarin murinaa, aina tulee kitaristeja, joiden on pakko saada juuri samaa sorttia. Toisaalta kehitys on aika selvä: - Harvoilla keikkapaikoilla todellakaan pääsee luukuttamaan putkivahvaria. Ovatpa ne vielä haastavia roudatakin 4x12-skoben kera. - Laadukkaiden putkien saatavuus heikentynyt jo jonkin verran ja hinnat nousseet, ja tilanne tuskin menee parempaan suuntaan enää. -> Soittajien kiinnostus putkivahvareihin vähenee, kun hyviä digivaihtoehtojakin on. -> Valmistajat panostavat vähemmän putkivahvaribisnekseen ja kehitystyöhön. Vähemmän uusia putkivahvareita markkinoilla. -> Putkille vähemmän kysyntää, putkien valmistajat vähenevät, hinnat nousevat, saatavuus heikkenee. -> Soittajien kiinnostus vähenee vielä enemmän. -> Vähemmän uusia putkivahvareita, vähemmän uusia putkia. -> Jne. En oikein keksi, mikä tuon aika vääjäämättömän kehityskulun voisi enää kääntää päinvastaiseen suuntaan. Marshall ja Mesa myytiin jo, ja Fenderkin on lopettanut joitain tuotelinjojaan. Aikanaan putkivahvareita on lähinnä vanhoilla pieruilla, jotka ovat jemmanneet niitä nuoruudestaan ja säilöneet muuttolaatikollisen vaihtoputkia pahan päivän varalle. Mallintavat ovat toisaalta menneet tällä vuosituhannella hurjasti eteenpäin, sitä en kiistä. (Line 6 nyt ehkä kuulostaa edelleen samanlaiselta digisirinältä kuin 20 vuotta sitten ainakin minun korviini, mutta kuulemma on vain niiden heikkojen cab-simujen syytä.) Mutta toisaalta uskon, että käsitystä digimallintimien tasapäisyydestä putkivahvareihin vahvistaa kaiken nettiytyminen. Nykynuoriso kuuntelee juutuubeista ja tiktokeista, miltä digimallintimet kuulostavat. Samasta paikasta myös, milta oikeat putkivahvarit kuulostavat. Yllätys yllätys, aika samaltahan ne kuulostavat, kun kaikki tulee pakatun bittivirran mukana kuulokkeeseen. Mutta se onkin sitten eri tilanne, kun itse pääsee soittamaan niitä livenä kunnon äänenpaineella. Itse haen edelleen diglalitetta, jolla olisi samanlainen vaste omaan soittoon kuin putkikoneilla. Ihan sinänsä hyviä soundeja niistä kyllä lähtee. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan. | |
![]() 18.11.2023 16:39:30 (muokattu 18.11.2023 16:40:54) | |
Kun kasarilla alkoi tulemaan ensimmäisiä digitaalisia multiefektejä, niin jo silloin jotkut arveli, että perinteiset putkivahvarit tulee kuolemaan lähitulevaisuudessa. Niin ei kuitenkaan käynyt ja ne saman aikakauden digivehkeet ovat nykyään sellaisia laitteita, ettei niitä kukaan halua. Jos sattuu ehjiä edes löytymään. En usko, että putkilaitteet ihan heti katoaa ja tulevaisuudessa tulee olemaan edelleen kitaristeja, jotka tykkää putkivahvareista. Koskapa putkilaitteita pystyy myös yleensä korjaamaan, niin ei se niiden huoltokaan tule aivan kokonaan loppumaan. Aina tulee olemaan kitaristeja jotka tykkää vintage laitteista ja kyllä nykyään myös isojen merkkien vintage kitarat ovat suuresti kysyttyjä, eikä ole näkyvissä että vintage laitteiden hinnat tulisivat alaspäin. Jos tänä päivänä ostaa esim tonnilla putkivahvarin ja samalla rahalla jonkun mallintavan vehkeen, niin oma veikkaukseni on että parin kymmenen vuoden päästä siitä putkivehkeestä saa paremmin rahaa kuin siitä digimyllystä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)