tumppusormi 04.12.2015 14:17:43 | |
---|
Jucciz: Lähinnä se kun oot tehny itteäs tunnetuksi, paitsi markkinoinnin ammattilasiena, myös enemmän tuonne raskaampaan suuntaan kallellaan olevan soundien ystävänä. Voihan toki olla, että perinteikäs Stratocaster-soundi on myös sun erikoisosaamisalaa. Jos näin on, olen valmis hyväksymään, että olin väärässä. Eikö noista henkilökohtaisuuksiin menemisistä jo ole opittu jotain ? Vaikka ei pidä toisen mielipiteistä, niin ei kai sitä henkilöä kohtaan tarvitse hyökätä. Menee viikonloppukin pilalle siinä touhussa. |
tumppusormi 04.12.2015 14:22:57 | |
---|
Zed: On, mutta eihän se mitään todistanut. Umpipaskat soittajat eikä yhtään kuulostanut Stratolta. Johan se on todistettu, että rungon materiaali vaikuttaa soundiin. Miten ihmeessä jostakin materiaalista tehty kitara, joka nyt kuulostaisi samalta kuin joku toisesta materiaalista tehty kitara, todistaa ettei materiaalilla olisi mitään merkitystä? Vastaa vähän samaa, kuin todistaisin, että saan kahden luvun yhteenlaskusta numeron neljä useilla eri numeroilla -> kaikkien yhteenlaskujen tulos on neljä. |
varpio 04.12.2015 14:26:00 | |
---|
tumppusormi: Johan se on todistettu, että rungon materiaali vaikuttaa soundiin. Ja sekin on todistettu että eipäs vaikuta. |
Entropia666 04.12.2015 14:29:01 (muokattu 04.12.2015 14:33:29) | |
---|
Jucciz: Lähinnä se kun oot tehny itteäs tunnetuksi, paitsi markkinoinnin ammattilasiena, myös enemmän tuonne raskaampaan suuntaan kallellaan olevan soundien ystävänä. Voihan toki olla, että perinteikäs Stratocaster-soundi on myös sun erikoisosaamisalaa. Jos näin on, olen valmis hyväksymään, että olin väärässä. On mulla strato ollu ja hyvät sinkut kuulostaa aina hyvältä. Olen valmis ottamaan vastaan sun hyväksynnän väärässä olemisesta. Sattuuhan näitä. edit. itseasiassa tuossa juurikin vartti sitten virittelin tämmösiä soundeja: https://www.instagram.com/p/-3puBThZwt/?taken-by=entropias |
Entropia666 04.12.2015 14:29:38 | |
---|
tumppusormi: Eikö noista henkilökohtaisuuksiin menemisistä jo ole opittu jotain ? Vaikka ei pidä toisen mielipiteistä, niin ei kai sitä henkilöä kohtaan tarvitse hyökätä. Menee viikonloppukin pilalle siinä touhussa. Juccizella on hampaankolossa meikän dadaamisesta. |
ibnz 04.12.2015 14:35:12 | |
---|
tumppusormi: Johan se on todistettu, että rungon materiaali vaikuttaa soundiin. ... Mihinkäs suuntaan se vaikuttikaan taas? Mieluummin ei |
tumppusormi 04.12.2015 14:35:51 | |
---|
varpio: Ja sekin on todistettu että eipäs vaikuta. Ollaan taas juupas eipäs pisteessä, eli vastataan taas todistuksen kanssa https://www.youtube.com/watch?v=p4PY_nwKO5s Pitäisi kelvata todisteeksi tai sitten osoitetaan kohdat, jossa on mahdollisesti virhe. Lisäksi tuossa on vain rungon vaikutus. Kaula vaikuttaa vielä enemmän (yleisen käsityksen mukaan). Jos soitetaan vapailla kielillä, niin onhan kaulaa kielten alla pitempi matka kuin runkoa. |
trih 04.12.2015 14:36:29 | |
---|
tumppusormi: Tuohon perinteeseen varmaan vaikuttaa enimmkseen se missä maassa lankkusähkökitara kehitettiin ja mitä puita/materiaaleja siihen aikaan oli saatavilla. Muovitkin oli tuohon aikaan erilaista kuin nykyään. Ja se puun työstettävyys on myös erittäin ratkaiseva. Tossa olisi yksi kallis ja erikoinen puulajike https://www.youtube.com/watch?v=rXs … =PLvHM0_cyyFLx9eXyiSFFe1VfQgm1T6XU5 Kannattaa katsoa tuosta videosta myös tuon puun työstettävyys. En katsonut videota, mutta tuohon aikaisempaan kommenttiini ajattelin myös sen puun työstettävyyden edullisuuden ja helppouden verrattuna (juuri vaikka menneisyyden) muihin tuotantotapoihin ja materiaaleihin. Lisäksi siitä saa hienon näköisenkin kun vähän panostaa kuvioiden sovitteluun. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
tumppusormi 04.12.2015 14:38:57 | |
---|
ibnz: Mihinkäs suuntaan se vaikuttikaan taas? Vähän vaikuttaa provoalta kysymykseltä, niin kysytään ihan vastakysymys, että mihin suuntaan tonea ne vahvistimet EQ:t ja muut härpäkkäät vaikuttavat ? |
ibnz 04.12.2015 14:44:11 | |
---|
tumppusormi: Vähän vaikuttaa provoalta kysymykseltä, niin kysytään ihan vastakysymys, että mihin suuntaan tonea ne vahvistimet EQ:t ja muut härpäkkäät vaikuttavat ? Olen ollut siinä uskossa, että jos hommaan yleisesti ymmärretyn "tummasaundisen" vahvistimen verrattuna vaikka johonkin perusstyrkkariin, se myös on "tummasaundisempi". Tai jos hankin samoin perustein jonkun "tummempisaundisen" mikin, se vaikutus on samansuuntainen (verrokkiin nähden). Jne. Entäs ne puut, etenkin puulajit, onhan niistä mytologiaa ja kansantaruja netti täynnä. Oliko osoitettu, että yleisesti "tummasaundisempi" puulaji todella vie saundia siihen suuntaan? Vai onko se ihan random efekti, jolloin millä tahansa on väliä saundiin - selitysvoima nolla? Mieluummin ei |
varpio 04.12.2015 14:45:35 | |
---|
tumppusormi: Pitäisi kelvata todisteeksi tai sitten osoitetaan kohdat, jossa on mahdollisesti virhe. En edes rupea tähän. Huono testiasetelma. |
tumppusormi 04.12.2015 14:56:23 | |
---|
ibnz: Olen ollut siinä uskossa, että jos hommaan yleisesti ymmärretyn "tummasaundisen" vahvistimen verrattuna vaikka johonkin perusstyrkkariin, se myös on "tummasaundisempi". Tai jos hankin samoin perustein jonkun "tummempisaundisen" mikin, se vaikutus on samansuuntainen (verrokkiin nähden). Jne. Entäs ne puut, etenkin puulajit, onhan niistä mytologiaa ja kansantaruja netti täynnä. Oliko osoitettu, että yleisesti "tummasaundisempi" puulaji todella vie saundia siihen suuntaan? Vai onko se ihan random efekti, jolloin millä tahansa on väliä saundiin - selitysvoima nolla? Tietoa ei ole, mutta se mitä luulen kun katsoo seuraavasta taulukosta http://www.csudh.edu/oliver/chemdata/woods.htm katsoo kohtaa Modulus of elasticity, air dry, Mitä suurempi luku sen kirkkaampi, eli vähemmän vaimenemista ja muistuttaa enemmän sitä ratakiskoa. |
tumppusormi 04.12.2015 14:58:33 | |
---|
varpio: En edes rupea tähän. Huono testiasetelma. No selitä miksi se on huono ? Muutoin tulee vaikutelma, että kanta on jo etukäteen lukittu ja mikään mahti maailmassa ei sitä enää muuta. |
varpio 04.12.2015 15:09:25 | |
---|
tumppusormi: No selitä miksi se on huono ? En ehdi, pitää lähteä vodkakauppaan. Palaan asiaan jos jaksan ja kunhan en ole enää liian selväpäinen. |
naavanka_ 04.12.2015 15:16:07 | |
---|
Ei vittu teijjän kanssa. Nyt pojat (pun) viinakauppaan! |
Funkånaut 04.12.2015 15:28:55 | |
---|
Kannattais opetella soittamaan, niin vois muuttaa omaa soundia puun/työkalun mukaiseksi. it`s not hard from Albert very simple music but English media is strong talent is Albert real star and musical nero - timaro60 (YouTube) |
ibnz 04.12.2015 15:30:27 | |
---|
tumppusormi: Tietoa ei ole, mutta se mitä luulen kun katsoo seuraavasta taulukosta http://www.csudh.edu/oliver/chemdata/woods.htm katsoo kohtaa Modulus of elasticity, air dry, Mitä suurempi luku sen kirkkaampi, eli vähemmän vaimenemista ja muistuttaa enemmän sitä ratakiskoa. Jos teet tuosta taulusta scatterplotin ja fittaat (esim.) lineaarisen yhtälön, näkee että tuota "saundia" selittää tuossa taulukossa puun tiheys aika vahvasti. Sitten tsekkaamaan lajien tiheysvaihteluvälit vaan :) Mieluummin ei |
naavanka_ 04.12.2015 15:40:35 | |
---|
Funkånaut: Kannattais opetella soittamaan, niin vois muuttaa omaa soundia puun/työkalun mukaiseksi. Onko sinulla imaginäärimatriisia ja Excel-taulukkoa tälle? |
Funkånaut 04.12.2015 15:41:33 | |
---|
naavanka_: Onko sinulla imaginäärimatriisia ja Excel-taulukkoa tälle? Tiedän aiheesta kaiken, joten en tarvitse lähteitä. it`s not hard from Albert very simple music but English media is strong talent is Albert real star and musical nero - timaro60 (YouTube) |
naavanka_ 04.12.2015 15:43:07 | |
---|
Funkånaut: Tiedän aiheesta kaiken, joten en tarvitse lähteitä. Kuuleham poika, minä tein hiekkalaatikot joissa sinä vielä taputtelit basgamia kun soitin diu diu Alpun kanssa Hesen Dollybaarissa. |