Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5139 140 141 142 143444 445 446 447 448
juki
16.03.2016 16:44:55
trih: Näihin nykyajan hintoihin... Jos thomannilta ostaa Squierin CV Telen ja kertoo sen hinnan sitten myydessä 0,7:llä, päästään samaan hintaan mitä se maksoi uutena halvimmillaan muutama vuosi sitten, ennen tätä euron köyhtymistä. Nykyään 425 e, aiemmin 299 e. Hurja tuo euron tippuminen. Missä on 30 % palkankorotus :D

Totta näinhän siinä voi käydä.

Nim. "Ostin Fenkun road wornin, rankasin viitisen vuotta ja myin nykyhintax0,7 pois...eli samalla mitä uudesta maksoin.."
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
the-Antero
16.03.2016 17:20:44

PIM: Et oo sattunut valuuttakursseja seurailemaan viime vuosina? Euro on devalvoitunut liki 30% dollariin nähden parissa vuodessa joten noiden muutaman vuoden takaisten hintojen perään on ihan turha enää haikailla.

Empä hirveesti. Hiljaa kyräilly mielessäni kun sama palkka tuntuu paljon pienemmältä :D
(((MORE FUZZ)))
Kuuppakullervo
16.03.2016 18:24:37

juki: Totta näinhän siinä voi käydä.

Nim. "Ostin Fenkun road wornin, rankasin viitisen vuotta ja myin nykyhintax0,7 pois...eli samalla mitä uudesta maksoin.."

No mutta Road Wornithan vaan paranee ku niitä rankaisee, tulee entistä "wornimpia" :D
Corto
16.03.2016 18:43:36
trih: Missä on 30 % palkankorotus :D

Eipä näy horisontissa. Köyhällä ei ole varaa kuin ostaa velaksi ja soittaa bluesia.
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
BugBadWolf
16.03.2016 21:52:59
the-Antero: ...sama palkka tuntuu paljon pienemmältä :D

No se pätee vain dollarikaupalla hankitavaan tavaraan.

Eli kaikkeen ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
petrip
17.03.2016 11:13:49
Torilla näyttää olevan myynnissä 4 kpl PRS CE -kitaroita alle tonnin, eikä tunnu menevän kaupaksi. Ovat kuitenkin hyviä ja laadukkaita jenkkikitaroita. Takavuosina tuohon hintaan olisi mennyt saman tien. Ihmettelen vaan...
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
toivase
17.03.2016 11:26:11
petrip: Torilla näyttää olevan myynnissä 4 kpl PRS CE -kitaroita alle tonnin, eikä tunnu menevän kaupaksi. Ovat kuitenkin hyviä ja laadukkaita jenkkikitaroita. Takavuosina tuohon hintaan olisi mennyt saman tien. Ihmettelen vaan...

Tätä minäkin ihmettelen niin maar ... ja tasaseen ;).
BugBadWolf
17.03.2016 13:33:50 (muokattu 17.03.2016 13:42:02)
toivase: Tätä minäkin ihmettelen niin maar ... ja tasaseen ;).

Yksi ihmettelijä liittyy joukkoon. Kun saisi (vink vink) yhden Tokain myytyä, pääsisi kitarapuolen budjettikin kuntoon ja harventaisin noista puoli-ilmaisista PRS:istä yhden.

Minusta tuo vaahterakaulainen soi tavan customia hauskemmin, mutta mielipidekysymyshän se toki on. Aivan järjettömän aliarvostettuja vehkeitä nuo CE:t.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
petrip
17.03.2016 14:28:14
Huomasin senkin, että osassa on niin suorkea kuva ilmoituksessa, että ei saa mitään selvää kitarasta. Ei luulisi olevan vaikeaa tänä päivänä saada kohtuullisia kuvia päivänvalossa kameralla kuin kameralla.

BugBadWolf: Yksi ihmettelijä liittyy joukkoon. Kun saisi (vink vink) yhden Tokain myytyä, pääsisi kitarapuolen budjettikin kuntoon ja harventaisin noista puoli-ilmaisista PRS:istä yhden.

Minusta tuo vaahterakaulainen soi tavan customia hauskemmin, mutta mielipidekysymyshän se toki on. Aivan järjettömän aliarvostettuja vehkeitä nuo CE:t.
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
BugBadWolf
17.03.2016 14:56:43 (muokattu 17.03.2016 14:57:00)
petrip: Huomasin senkin, että osassa on niin suorkea kuva ilmoituksessa, että ei saa mitään selvää kitarasta. Ei luulisi olevan vaikeaa tänä päivänä saada kohtuullisia kuvia päivänvalossa kameralla kuin kameralla.

No jaa... Puhelimellahan noita monesti kuvataan. Omatkin kuvat ovat vähän mitä sattuu. Vaikka kokoa piisaa, luuri (ja tutiseva vanha ukko) tekee kuvista puuroa.

Kyllähän se hyvä kuva toki helpottaisi kaupantekoa. Useampikin. Mutta parastahan se on kuitenkin aina (jos mahdollista) hoitaa ostohommat nokatusten. Se on kuitenkin ainoa tapa, jolla laitteiden todellinen kunto selviää.
BugBadWolf
17.03.2016 23:05:46
No toimiihan se ostoilmoituskin, kun vain malttaa olla kärsivällinen.

Kauankohan se nyt kestää tämä sielunrauha, ennenkuin alkaa ostattamaan kolmatta Mark V:tä? ;D
-Kaihomieli-
17.03.2016 23:16:05 (muokattu 17.03.2016 23:16:57)
Kyllä kaikki mennyt enemmin tai myöhemmin kaupaksi, mutta viime päivinä on ilmennyt vaikeuksia ostaa mitään.
Myyjiä ei ole tuntunut kiinnostavan vastata puhelimeen eikä pikaviesteihin, vaikka paikalla ovat olleetkin.

Ei väkisin.
hevikukko
17.03.2016 23:54:16 (muokattu 19.03.2016 21:32:39)
Myynti hiukan virkistyi. Hyvä näin.
Allekirjoitus:
Åboensis
23.03.2016 10:53:05

Miten kauan olette muuten pitäneet tavaraa varattuna mahdolliselle ostajalle? Nimittäin itsellä on sikäli erikoinen tilanne, että ollaan sovittu spostitse kaupoista viikko sitten, mutta sen jälkeen kaverista ei ole kuulunut mitään. Profiilista näkee, että on käynyt Mnetissä, muttei ole vastannut yhteydenottopyyntöön.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Laulava Kylätohtori
23.03.2016 11:07:11
Åboensis: Miten kauan olette muuten pitäneet tavaraa varattuna mahdolliselle ostajalle? Nimittäin itsellä on sikäli erikoinen tilanne, että ollaan sovittu spostitse kaupoista viikko sitten, mutta sen jälkeen kaverista ei ole kuulunut mitään. Profiilista näkee, että on käynyt Mnetissä, muttei ole vastannut yhteydenottopyyntöön.

Unohda ja myy jollain toiselle. Kyllä viikossa olisi pitänyt vastata. Ja turhaa se on olettaa, että toinen pitää kamoja viikkotolkulla varattuna, jos itse ei viitsi edes yhteydenottopyyntöön vastata...
They pass too much electricity. -SRV
tuskiz
23.03.2016 13:11:27
Näistä vastaamattomista yhteydenotoista, oletteko kenties yrittäneet viestitellä vaan Mnetin pikaviesteillä? Koska mä voin vannoa että joskus ne ei mene eteenpäin vastaanottajalle tai päinvastoin taas vastaus ei saavu ja katoaa unholaan, kannattaa ihmeessä käydä läpi kaikki sähköpostit ja puhelinnumerot mikäli mahdollista.
BugBadWolf
23.03.2016 13:24:02
tuskiz: ...joskus ne ei mene eteenpäin vastaanottajalle tai päinvastoin taas vastaus ei saavu ja katoaa unholaan...

Joskus ei ole muita vaihtoehtoja edes tarjolla.

Onhan vastaamattomuuteen toki monia syitä, mutta kyllä valitettavasti näyttää siltä että monilta on vain vanhat kunnon tavat hukassa. Syystä tai toisesta toki. En minä ainakaan viitsi kerjätä kenenkään huomiota. Jos joku ei vastaa, vaikka viestin lukeminen on viimeisen visiitin perusteella tapahtunut, jää se seuraavakin mahdollinen kauppa tekemättä.

Joka toinen tuntuu kuvittelevan että juuri heidän keksimänsä kaupankäynnin säännöt ovat ainoat oikeat. Vaan sepä johtaa - muidenkin kommenteista päätellen - pikemminkin myymättömiin kamoihin. Se, jonka kanssa ostaminen on helppoa, saa romunsa myydyksi.

Välillä sitä oikein ihmettelee, että kuinka vaikeaksi se täytyy oikein tehdä. Kun nakkaan pikaviestin kello 0130 ja saan vastaukseksi "soittaja on voittaja", alan pohdiskella vastaajan holttia. Monikaan ei halua vastata puhelimeensa siihen aikaan, mutta silti soittaa pitäisi. Jos näen jotain ostettavaa, haluan toki kertoa siitä myyjälle heti, ennenkuin joku vie kamppeen nokkani edestä.

Mutta joo. Itseltäni jää joskus ilmoittelematta kyselyvaiheen jälkeen se, että tuli päätyneeksi toiseen kapineeseen. Joutaisihan tässä siis itsekin vähän vielä petrata. Tosin en tapaa varailla värkkejä, vaikka sellaista on joskus tarjottukin.
Åboensis
23.03.2016 13:35:45

tuskiz: Näistä vastaamattomista yhteydenotoista, oletteko kenties yrittäneet viestitellä vaan Mnetin pikaviesteillä? Koska mä voin vannoa että joskus ne ei mene eteenpäin vastaanottajalle tai päinvastoin taas vastaus ei saavu ja katoaa unholaan, kannattaa ihmeessä käydä läpi kaikki sähköpostit ja puhelinnumerot mikäli mahdollista.

No juu, tämäkin kävi mielessä, koskapa sain yhden aiemman vastauksen pikiksen lisäksi myös spostitse. Niinpä laitoin vko sitten menemään viestiä sekä että...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
BugBadWolf
23.03.2016 13:47:14
Åboensis: No juu, tämäkin kävi mielessä, koskapa sain yhden aiemman vastauksen pikiksen lisäksi myös spostitse. Niinpä laitoin vko sitten menemään viestiä sekä että...

Varaajasi on mennyt puihin, mutta ei kehtaa sanoa. Muusikoissa on monenlaisia. Olen törmännyt niin koteihinsa jumittuneisiin teineihin, kuin julkkiksiin. Jokaisella oma tapansa asioida ihmisten kanssa. Itse en ole kovin innokas varaamaan kenellekään mitään ja sellaista onkin tapahtunut vain neuvottelujen edettyä puhelimeen asti. Sielläkin nouto/vientipäivä sovittuna.

Useampikin on tarjonnut varaamista jo ensimmäisten pikaviestien kohdalla ilmeisesti tarkoituksenaan sitoa minun kyselemääni laitteeseen. Olisiko kyse kovasta innosta saada rahat tassuun sitten joskus johtanut siihen, että varaus on tehty vähän niinkuin haluttomasti, vaikka ostaja ei ole ihan varma asiasta.

Parastahan olisi, jos väki oppisi puhumaan toisilleen ihan puhelimessa, niin ei tällaisten juttujen esiintymistiheys harvenisi paljonkin.
tuskiz
23.03.2016 13:51:47
Ihan totta, että ihmisiltä puuttuu varsinkin netin yli käytöstavat ja jotkut eivät vain viitsi ilmoittaa asiasta mitään tai muuten vain vastata, mutta tämä olikin tälläinen yleinen PSA että joskus ne pikaviestit ei vain tosiaan toimi syystä x, sähköpostilla jos vaikka varmistaa asian niin jossei siltikään kuulu mitään niin asian voi jättää siihen, ei nyt tietenkään tarvitse aikuisia ihmisiä lähteä koirien ja kissojen kanssa etsimään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)