Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5139 140 141 142 143300 301 302 303 304
Corto
26.05.2014 07:51:31
Vaihdatin LP Studio 50s Tributeeni Burstbucker-mikit. Nyt on kaikki hyvin.
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Sarko
26.05.2014 16:45:52 (muokattu 26.05.2014 16:46:13)
mattim: Hyvä valo, onko tuo laituri jo uudelleenkäsittelyn tarpeessa ?

Pinnoitteeseen ei kannata koskea, helposti tippuu vintagevehkeen jälleenmyyntiarvo.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
varakeef
26.05.2014 17:06:00
Sarko: Pinnoitteeseen ei kannata koskea, helposti tippuu vintagevehkeen jälleenmyyntiarvo.

Liplap kustomshopista saa varmaan relikoidun laiturin.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Numb
27.05.2014 12:24:35

varakeef: Liplap kustomshopista saa varmaan relikoidun laiturin.

Liplap Custom Shop Aged Mika Häkkinen Signature -laituri...
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Insane Kane
27.05.2014 13:17:15
Meikä muuten värjää liplapin puut... Ja kaikki on hyvin.
käsi
01.06.2014 00:52:55 (muokattu 01.06.2014 01:31:45)

Omistan edelleen gibsonin ja kaikki on hyvin. Ei mulla muuta.

Eikun oikeasti. Onko teillä kokemusta noista uusista lpj malleista. Karvalakkimallejahan noi on. Testasin taannoin sellaista kaupassa. Säädöt oli ihan ok, mutta pienellä ruuvaamisella olisi parempi. Ihan ok tuntuma siitä jäi. Mutta, se viimeistelyn taso oli ihan järkyttävää huonoa. Ihan tehtaalla tulleita jälkiä. Esim. Otelaudasta oli aika rumasti lähtenyt aika iso viilu. 4 senttiä pitkä pätkä, kohdassa jossa otelauta kiinnittyy runkoon ja yläpuolella. Eli soittoon tuo ei vaikuta, mutta kosmeettinen virhe on kohtalaisen iso. Ja yksi nauha irvisti tuon takia aika pahasti.

Nauhat oli muutenkin huonosti asennettu, tai sitten noi rahtauksessa tuleet lämpö heilahtelut jne oli ne saanut liikahtelemaan. Paljon muitakin pikku juttuja, kosmeettisia.
Tuo oli vaan huonoin G-pajan tuotos mitä oon viimeistelyn suhteen nähnyt koskaan.
Soitettavaksi ja tuntuma muuten oli ihan hyvä.
JaaGeRMaisTeR
01.06.2014 01:26:43
käsi: Omistan edelleen gibsonin ja kaikki on hyvin. Ei mulla muuta.

Eikun oikeasti. Onko teillä kokemusta noista uusista lpj malleista. Karvalakkimallejahan noi on. Testasin taannoin sellaista kaupassa. Säädöt oli ihan ok, mutta pienellä ruuvaamisella olisi parempi. Ihan ok tuntuma siitä jäi. Mutta, se viimeistelyn taso oli ihan järkyttävää huonoa. Ihan tehtaalla tulleita jälkiä. Esim. Otelaudasta oli aika rumasti lähtenyt aika iso viilu. 4 senttiä pitkä pätkä, kohdassa jossa ottelusta kiinnittyy runkoon ja yläpuolella. Eli soittoon tuo ei vaikuta, mutta kosmeettinen virhe on kohtalaisen iso. Ja yksi nauha irvisti tuon takia aika pahasti.

Nauhat oli muutenkin huonosti asennettu, tai sitten noi rahtauksessa tuleet lämpö heilahtelut jne oli ne saanut liikahtelemaan. Paljon muitakin pikku juttuja, kosmeettisia.
Tuo oli vaan huonoin G-pajan tuotos mitä oon viimeistelyn suhteen nähnyt koskaan.
Soitettavaksi ja tuntuma muuten oli ihan hyvä.

Paria Lpj:tä räplännyt ja tuollasta uutta melody makeria. Ihan hyvät viimeistelyt on olleet. Parempaa jälkeä omasta mielestäni kuin vanhemmissa junioreissa ja mm:ssä.. Olisiko ollut siellä käsissä joku maanantai edition.
käsi
01.06.2014 01:30:22

JaaGeRMaisTeR: Paria Lpj:tä räplännyt ja tuollasta uutta melody makeria. Ihan hyvät viimeistelyt on olleet. Parempaa jälkeä omasta mielestäni kuin vanhemmissa junioreissa ja mm:ssä.. Olisiko ollut siellä käsissä joku maanantai edition.

Hyvinkin mahdollista että on joku vahinko kappale. Ei noita ole hinnalla pilattu, mutta en tuosta maksaisi sitä hintaa mikä lapussa lukee. Tuollaista olen miettinyt itselleni varakitaraksi. Tosin vähän eri mikityksellä kuin omani on niin saisi muutakin iloa siitä irti.
JaaGeRMaisTeR
01.06.2014 01:36:54
käsi: Hyvinkin mahdollista että on joku vahinko kappale. Ei noita ole hinnalla pilattu, mutta en tuosta maksaisi sitä hintaa mikä lapussa lukee. Tuollaista olen miettinyt itselleni varakitaraksi. Tosin vähän eri mikityksellä kuin omani on niin saisi muutakin iloa siitä irti.

Voisin suositella tuota uutta melody makeria varaskebaksi. Siinä oli kaikki lessun ominaisuudet ohuemmalla bodyllä. Tuo LPJ painoi melko paljon ainakin omiin mieltymyksiin. Ja jos tuo elintasomaha ilmaantuu, on kitaralla sentäs ohuempi body.
käsi
01.06.2014 01:42:03

JaaGeRMaisTeR: Voisin suositella tuota uutta melody makeria varaskebaksi. Siinä oli kaikki lessun ominaisuudet ohuemmalla bodyllä. Tuo LPJ painoi melko paljon ainakin omiin mieltymyksiin. Ja jos tuo elintasomaha ilmaantuu, on kitaralla sentäs ohuempi body.

Pitääpi käydä tutustumassa niihin. Romuna oleva selkä myös kaipaa välilä vähän kevyempää soitinta. Toi mun vanha Classic painaa oikeasti ihan hitosti, mutta sen verran mahtava soitin että pienen selkäkivun kyllä kestää.
texjazz
14.09.2014 12:18:54

Eilen hain Leylan kotiin. Voi kuinka HÄN tykkääkään tuossa laukussaan rötköttää ja väliaikaisesti näytteillä olla. Sanoin sille huomenta. Vaimo ja tytär hymyilivät. Onni levisi koko olohuoneeseen, kissat kehräsivät ja aurinko vilkuili kaakosta terassioven ikkunan läpi.

Leyla matkasi Ameriikasta Pohjanmaan kautta Jyväskylään. Siinä makasi Anglian takapenkillä ja kovasti sitä jännitti ensimmäinen. Mutta hyvin oli nukkunut turvallisessa, omassa Gibson-laukussaan. Jouhevan hyvä ja asiantunteva oli palvelu Topsoundissa. Saattohoiti myyjä Leylan luovutuskuntoon. Ja kyllähän kitara pitää kokeilla omin käsin, kuunnella sen akustinen sointi ja intuitiolle voima antaa. 2013 Stankun epäsymmetrinen kaula sopii meikäläisen käteen mainiosti. Kannen loimu saa kannen elämään kuin revontulten räiske Haltin yllä.

Laylan hintaa en pahana lopulta pitänyt, enkä ostokrapulaa ole saanut, vaikka tujauksen Laphroaigia sekä pari kirkasta HÄNen kunniaksi nautinkin.

Leylan kitarakennelnimi on Gibson Les Paul Standard 2013 HB. Voi kuinka kaunis HÄN onkaan.

Mutta nyt on Sale-pressa Kansanradiossa.
Kaikki on jo tehty.
Corto
15.09.2014 15:41:59 (muokattu 15.09.2014 15:43:09)
Gibsonin vuoden 2014 Melody Makerit näyttää kyllä juuttaan hyvältä. Hintaakin vaan alkaa olla jo LP Juniorin verran...

http://www2.gibson.com/Products/Ele … ars/2014/Les-Paul-Melody-Maker.aspx
JaaGeRMaisTeR
15.09.2014 21:26:28 (muokattu 15.09.2014 21:28:04)
Corto: Gibsonin vuoden 2014 Melody Makerit näyttää kyllä juuttaan hyvältä. Hintaakin vaan alkaa olla jo LP Juniorin verran...

Tykkään itse enemmän uudesta MM:stä kuin vanhasta junnusta. Kaareva kansi ja ohut body oli tällä keskikeholla hyviä uudistuksia.

E: Vieläkin Gibson tribute löytyy ja tyytyväinen olen. Mustat raudat ja vähän jykevämmät mikit teki kitaralle gutaa.
Kefiiri
16.09.2014 10:53:38
Corto: Gibsonin vuoden 2014 Melody Makerit näyttää kyllä juuttaan hyvältä. Hintaakin vaan alkaa olla jo LP Juniorin verran...

Niin onkos tuo nyt Les Paul vai Melody Maker... eihän tuossa ole enää mitään Melody Makeria jäljellä =0(
En ole musiikin asiantuntija.
Corto
17.09.2014 07:46:30 (muokattu 17.09.2014 07:46:58)
Kefiiri: Niin onkos tuo nyt Les Paul vai Melody Maker... eihän tuossa ole enää mitään Melody Makeria jäljellä =0(

Kieltämättä totta. Melody Makerin virtaviivaistettu lapa on "hukattu" ja hinta pompsahti ylös parilla satasella. Les Paul -etuliitekin lisätty, onko tämä nyt joku hybridi sitten?

Vähän muutenkin ihmetyttää noiden ~600-700€ ovh Gibsonien saralla, että mitä käytännön eroa enää on näillä eri budjettimalleilla (Melody Maker, Tribute, Junior, Special, jne.)? Toki bindaukset, pintakäsittelyt ja kansipalat kun ottaa veks niin hintaa saadaan Standardista alas mutta onko näillä halppiksilla nyt keskenään enää mitään oleellista eroa? Pää menee vallan sekaisin, eikä se tällä kertaa johdu nitrolakasta!
JaaGeRMaisTeR
17.09.2014 13:38:02
Corto: Kieltämättä totta. Melody Makerin virtaviivaistettu lapa on "hukattu" ja hinta pompsahti ylös parilla satasella. Les Paul -etuliitekin lisätty, onko tämä nyt joku hybridi sitten?

Vähän muutenkin ihmetyttää noiden ~600-700€ ovh Gibsonien saralla, että mitä käytännön eroa enää on näillä eri budjettimalleilla (Melody Maker, Tribute, Junior, Special, jne.)? Toki bindaukset, pintakäsittelyt ja kansipalat kun ottaa veks niin hintaa saadaan Standardista alas mutta onko näillä halppiksilla nyt keskenään enää mitään oleellista eroa? Pää menee vallan sekaisin, eikä se tällä kertaa johdu nitrolakasta!

Melody makerissa ohuemmpi body kuin muissa ja aina nuilla p90:llä. Tuollanen vanhempi tribute on kevennetty aika paljonkin verrattaen saman ikäisiin LPJ:hin. Jne

Onhan nuissa pieniä eroja. Hyvä puoli uudemmissa MM:ssä ja junnuissa on se, että ovat sentään LP:n näköisiä kansineen ja open book lapoineen. Jäänyt ne onnettomat lankun pois valikoimista.
Joees
17.09.2014 14:05:29
JaaGeRMaisTeR: Hyvä puoli uudemmissa MM:ssä ja junnuissa on se, että ovat sentään LP:n näköisiä kansineen ja open book lapoineen. Jäänyt ne onnettomat lankun pois valikoimista.

Mun mielestä kovin sääli että MM on pilattu just sillä että se näyttää nykyään enemmän LP:ltä.

Vaan mikäs siinä, kiva että on tommonenkin malli. Varmasti hyvin putoaa jonnekin studion ja specialin välimaastoon ehkä.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Mikki37
17.09.2014 14:20:49
Pitkästä aikaa Gibson talossa. Kaikki on hyvin, erittäin hyvin. Very nice (Borat äänellä)!
http://muusikoiden.net/dyn/users/127705.jpg
Yallup
17.09.2014 14:58:09
Onko silloin kaikki hyvin, jos on valkoinen LP ja se ottaa väriä hihnasta. Tarttuu tosi äkäiseen. Ainahan on varoiteltu näistä sopimattomista telineistä, mutta että hihnatkin nitrolle erikseen?
"Tosta se taitaa lähteä.."
hollstro
17.09.2014 15:09:43

Mikki37: Pitkästä aikaa Gibson talossa. Kaikki on hyvin, erittäin hyvin. Very nice (Borat äänellä)!
http://muusikoiden.net/dyn/users/127705.jpg

Komee. Mikäs tää on tarkemmila spekseiltään? RI vai vintage?
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)