mpekkanen 15.04.2025 14:13:00 | |
---|
Tympee Huttunen: Kai sitä rahaa sille Coca Cola Companylle kuitenkin menee. Eiköhän siitä prosentit mene jenkkeihin. Ja samoin on Fanta, Sprite, Pepsi, Dr Pepper jne. |
PIM 15.04.2025 15:19:00 | |
---|
Mä osallistun jenkkimyyntiboikottiin ja lupaan olla myymättä ainoaa jenkkiäni eli Washburn WM-100:sta. En olisi myynyt muutenkaan, mutta kun nyt voin tuntea samalla olevani hyvä ihminen niin tyhmäähän tämä tilaisuus olisi jättää käyttämättä. PS: Jos nyt joku ihan välttämättä haluaa ostaa tämän Chicagon custom shopin tekeleen, niin ainakaan ihan halvalla se ei lähde, sillä joku arvohan se on omallatunnollanikin, sentään kohtuu puhdas ja aika vähän käytettykin. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Krice 15.04.2025 15:23:25 | |
---|
En muistanut kertoa, että minulla ei ole jenkkiboikottia, kunhan vitsailin tuosta jenkkikamojen ostamisesta. Mutta minulla on yleinen boikotti kuluttamista vastaan, en osta juuri mitään sellaista mitä en oikeasti tarvitse. |
samiko 15.04.2025 21:28:33 | |
---|
Krice: En muistanut kertoa, että minulla ei ole jenkkiboikottia, kunhan vitsailin tuosta jenkkikamojen ostamisesta. Mutta minulla on yleinen boikotti kuluttamista vastaan, en osta juuri mitään sellaista mitä en oikeasti tarvitse. Et osta "juuri mitään" sellaista mitä et tarvitse... eli sekään ei ole ihan ehdotonta :D. Ja kuka meistä nyt sellaista ostaisi mitä ei ainakin ostohetkellä luule tarvitsevansa. |
msalama 16.04.2025 08:23:34 | |
---|
Tuo "luulee tarvitsevansa" on petollista. Teimme rouvan kanssa pitkästä aikaa syvällisemmän kevätsiivouksen, ja ai saatana että sitä kamaa sitten lähtikin kierrätykseen ja roskiin. Jos nääs sattus joskus tarvitteen, kun halavalla lähtis... paitti ettei tarvinnu... Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Penasol 16.04.2025 08:48:31 (muokattu 16.04.2025 08:49:37) | |
---|
msalama: Tuo "luulee tarvitsevansa" on petollista. Teimme rouvan kanssa pitkästä aikaa syvällisemmän kevätsiivouksen, ja ai saatana että sitä kamaa sitten lähtikin kierrätykseen ja roskiin. Jos nääs sattus joskus tarvitteen, kun halavalla lähtis... paitti ettei tarvinnu... "Tätä voi käyttää joskus johonkin materiaaliksi." Niminmerkki: Rojut pois vintiltä. Muok. Äh. Vahinkopoikottikatkeamus. Luulin kirjoittavani eri ketjuun. Joo joo seli seli selkärangaton jne. Olen tosissani enkä hyväksy huumoria. |
LaXu 16.04.2025 18:42:34 | |
---|
msalama: Tuo "luulee tarvitsevansa" on petollista. Teimme rouvan kanssa pitkästä aikaa syvällisemmän kevätsiivouksen, ja ai saatana että sitä kamaa sitten lähtikin kierrätykseen ja roskiin. Jos nääs sattus joskus tarvitteen, kun halavalla lähtis... paitti ettei tarvinnu... Paitsi sit sen yhden kerran kun "Mä tiedän että meiltä löytyy varastosta tää joku harvoin tarvittava työkalu/tarvike" ja koet suurta ylpeyttä kun löydät sen ja se ratkaisee senhetkisen ongelman just täydellisesti. |
msalama 16.04.2025 20:28:46 | |
---|
Kyllä vain, mutta parasta on, kun innovoi työkalun itse. Meinasin tuossa pari vuotta sitten vaipua epätoivoon, kun yritin tuloksetta metsästää vm. -73 Gretsch Clipperiini kaularaudansäätöavainta, kunnes tajusin että miljoonalaatikosta löytämästäni helvetin stydistä sokkatapistahan väsää sellaisen komeasti. Ja toimihan se! Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Laulava Kylätohtori 17.04.2025 10:47:23 | |
---|
LaXu: Paitsi sit sen yhden kerran kun "Mä tiedän että meiltä löytyy varastosta tää joku harvoin tarvittava työkalu/tarvike" ja koet suurta ylpeyttä kun löydät sen ja se ratkaisee senhetkisen ongelman just täydellisesti. No silloin se on tietysti hukassa. :) Romu tahtoo olla vähän sellaista, että kun sitä säilöö, sitä ei tarvitse koskaan. Mutta heti, kun hävität sen, tarvitsisit sitä. Ihan uskomatonta, mutta monta kertaa käynyt näin. Joskus aikoinaan, kun oli auto ja sille varaosa-auto täynnä lisävaraosia, kaikki osat, joita tarvitsi, oli juuri niitä, joita ei ollut. Ja niitä olemassa olevia ei tarvinnut koskaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
samiko 17.04.2025 11:14:59 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Romu tahtoo olla vähän sellaista, että kun sitä säilöö, sitä ei tarvitse koskaan. Mutta heti, kun hävität sen, tarvitsisit sitä. Ihan uskomatonta, mutta monta kertaa käynyt näin. Tää on hamstraajan harhaa. Jos on 200 turhaa tavaraa ja hävittää ne, on melko todennäköistä että muutamaa niistä olisi tarvinnut myöhemmin, aivan yllättäen. Aivot sanoo että ei olisi pitänyt luopua tavaroista vaikka oikeasti niistä 200 tavarasta kannatti luopua. Ei ole pitkääkään aikaa kun olisin tarvinnut vanhan nokialaisen laturia. Olisiko minun pitänyt sittenkin säilyttää kaikki vanhat kännykät, niiden johdot, laturit. laatikot, vyökotelot, vaihtokuoret jne? Ei. |
msalama 18.04.2025 16:01:46 | |
---|
Millä sinä ne käyttöjännitteet Noksulle sitten syötit, säädettävällä powerilla vai jäikö tekemättä? Siis siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että turha skeida "jos sattus tartteen" on bärkkelestä ja todellakin syö miestä, naista, eläintä, tilaa ja hyvinvointia. Asialliset romut sikseen, mutta hamsterius on sairautta! Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
PIM 18.04.2025 17:02:05 | |
---|
msalama: Millä sinä ne käyttöjännitteet Noksulle sitten syötit, säädettävällä powerilla vai jäikö tekemättä? Siis siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että turha skeida "jos sattus tartteen" on bärkkelestä ja todellakin syö miestä, naista, eläintä, tilaa ja hyvinvointia. Asialliset romut sikseen, mutta hamsterius on sairautta! No jos pitää valita, niin mieluummin se kuin joku syöpä, sokeritauti, ALS tai Alzheimer. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
mpekkanen 18.04.2025 17:13:58 | |
---|
Syövän takia kun kävin aikoinaan hoidoissa, niin yksi lääkäri kertoi, että jokainen sairastuisi syöpään jossain vaiheessa jos vaan eläisi tarpeeksi pitkään. Syövän todennäköisyys kasvaa sitä mukaan kun ikää tulee enemmän. |
msalama 18.04.2025 23:09:50 | |
---|
@PIM: No jos todellakin pitää valita, niin mieluummin ei mitään näistä, hamstraus mukaanlukien. Tosin todettakoon, että vakaviin sairauksiin voi olla vaikeampi vaikuttaa kuin keräilyviettiin, joten vertailusi oli ehkä siinä mielessä hieman ontuva. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
zedder 19.04.2025 16:12:53 | |
---|
No on kyllä happoisaa jutustelua täällä, etenkin osasto ja otsikko huomioiden. ** Aiemmin ketjussa keskusteltiin kohtuudesta: Tolkun henkilö tosiaan pyrkii välttelemään esim. kiinalaisen tai nyt jenkkimaman ostelua, mutta ei tee niiden boikotoinnista periaatetta johon on valmis hirttäytymään. Taiteellinen tyhjiö. |
lifer 20.04.2025 07:48:03 (muokattu 20.04.2025 08:01:16) | |
---|
Tämä oli kyllä hyvää keskustelua ja loistavaa sisältöä pääsiäisen varhaiseen aamuun. Käytetty kieli oli rikasta, toisilleen vittuiltiin asiallisesti ja aiheessa ei pysytty turhan tarkasti. "Fuck you and see you tomorrow!" En äänestäisi oranssinaamaa. Käytän suomalaisia musahyödykkeitä melko paljon. Ostin juuri ekaa kertaa Stewmackilta basson kaulan ja jännitän paljonko se lopulta tulee maksamaan. Lopetin kasvissyöjän urani kahden vuoden kohdalla, koska kyrsi tehdä itselleen ruokaa muun perheen jo syödessä maistuvaa liharuokaa. Poltan tupakkaa aina välillä olutta juodessa. Minulla on periaatteita ja jos ne ei kelpaa niin on niitä muitakin. Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti". |
msalama 20.04.2025 08:34:17 | |
---|
Niin, eikös se joku viisaampi joskus sanonut, että periaatteet tilanteen mukaan. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
PIM 20.04.2025 08:36:53 | |
---|
msalama: Niin, eikös se joku viisaampi joskus sanonut, että periaatteet tilanteen mukaan. Ja kun on paljon periaatteita, niin joka lähtöön löytyy sopiva sovellettavaksi. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
samiko 20.04.2025 10:34:03 (muokattu 20.04.2025 10:34:25) | |
---|
zedder: No on kyllä happoisaa jutustelua täällä, etenkin osasto ja otsikko huomioiden. ** Aiemmin ketjussa keskusteltiin kohtuudesta: Tolkun henkilö tosiaan pyrkii välttelemään esim. kiinalaisen tai nyt jenkkimaman ostelua, mutta ei tee niiden boikotoinnista periaatetta johon on valmis hirttäytymään. Niin, keskustellaan sellaisesta kohtuudesta, että käytännössä voi ostaa mitä vain mistä vain ottamatta yhtään siipeen niistä omista periaatteista, vaikka otsikko on boikotointi. |
msalama 20.04.2025 10:46:51 | |
---|
On kohtuullista pitää kohtuus kaikessa, kohtuus mukaanlukien. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |