![]() 18.05.2019 19:58:32 | |
---|---|
antnis: Knopflerilla on sitäpaitsi viimeeksi ollut hyvä kitarasoundi joskus 1979 No joo, en nyt soundeista valittaisi, sormetkin tuntuu miehellä vielä liikkuvan. Tuskin tässä Kemper oli ja voi jopa ollakkin. So what... :-) https://www.youtube.com/watch?v=2_wcFUbXExk | |
![]() 18.05.2019 20:59:55 | |
Ben Granfelt oli näköjään siirtynyt Bluguitar Amp1-vahvistimeen ja Bluboxiin siinä perässä. Eli ei täysin digiä, mutta kompaktia kuitenkin, eikä perinteisiä mikitettyjä kaappeja ketjussa. Soundit hunajaa kuten ennenkin. | |
![]() 18.05.2019 21:09:31 (muokattu 18.05.2019 21:11:48) | |
The Jack: Vanhemmassa videossa mikä on soitettu oikealla vahvistimella on mielestäni enemmän sävyjä ja dynamiikkaa. Varsinkin loppusoolossa huomaa miten kaulamikillä matalia säveliä kovempaa näppäillessä Lespasta irtoaa toisessa videossa maukasta paksua fuzzimaisuutta ja säröä, kun taas Kemper-versiossa soundi pysyy enemmän cleaninä. Itse en kyllä kitarasoundista löydä tuollaisia eroja. Se on selvää, että noista videpista sävyjä ja dynamiikkaa on enemmän vahemmassa, koska uudemman videon äänenlaatu on aika surkea. Yläpää puuttuu koko bändiltä ja pelkästään se tappaa heti sävyt. Uudemmassa vedosaa Mark ei myöskään kynsi kovin syvältä eli niitä ruttusoundeja ei ole edes pyydetty esiin. Kannattaa katsoa vaikka Tim Pearsen video Kemperin ja työhepoisiensa soundeista. Siinä on äänenlaatu kunnossa ja vakaa - täysin samaa voi sanoa soitostakin. | |
![]() 18.05.2019 21:19:07 (muokattu 18.05.2019 21:19:38) | |
Vesa423: Ben Granfelt oli näköjään siirtynyt Bluguitar Amp1-vahvistimeen ja Bluboxiin siinä perässä. Eli ei täysin digiä, mutta kompaktia kuitenkin, eikä perinteisiä mikitettyjä kaappeja ketjussa. Soundit hunajaa kuten ennenkin. Mulla on sellainen muistikuva, että joskus ikuisuus sitten, kun itselleni tuli ensimmäinen mallintava laite, Benillä oli Line6 AX2, johon oli modattu efektilenkki. Sen jälkeen Benille kävi niin kuin monelle muullekin ja laitteisto yksinkertaistui perinteitä kunnioittaen. Nytkö on sitten ympyrä kierretty... | |
![]() 18.05.2019 22:34:53 | |
Mikko1978: Mulla on sellainen muistikuva, että joskus ikuisuus sitten, kun itselleni tuli ensimmäinen mallintava laite, Benillä oli Line6 AX2, johon oli modattu efektilenkki. Sen jälkeen Benille kävi niin kuin monelle muullekin ja laitteisto yksinkertaistui perinteitä kunnioittaen. Nytkö on sitten ympyrä kierretty... https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=216038#p216038 "Improvisation is a genesis of composition" - YJM | |
![]() 18.05.2019 23:27:48 | |
Mikko1978: Mulla on sellainen muistikuva, että joskus ikuisuus sitten, kun itselleni tuli ensimmäinen mallintava laite, Benillä oli Line6 AX2, johon oli modattu efektilenkki. Sen jälkeen Benille kävi niin kuin monelle muullekin ja laitteisto yksinkertaistui perinteitä kunnioittaen. Nytkö on sitten ympyrä kierretty... Viimeisten reilun 10 vuoden aikana kun olen Benin keikkoja nähnyt, on yleensä ollut liilkeellä Englin vahvistimilla, stereona varmaan useimmiten. Kevyempi kattaus voi toki tällä kertaa johtua Guitars guitars more guitars-kiertueesta, jossa lavalla myös kaksi muuta kitaristia. Jos kaikilla olis hirmu stereosetit, vois olla tiukkaa mahtua ja roudata. | |
![]() 18.05.2019 23:56:40 | |
Vesa423: Viimeisten reilun 10 vuoden aikana kun olen Benin keikkoja nähnyt, on yleensä ollut liilkeellä Englin vahvistimilla, stereona varmaan useimmiten. Kevyempi kattaus voi toki tällä kertaa johtua Guitars guitars more guitars-kiertueesta, jossa lavalla myös kaksi muuta kitaristia. Jos kaikilla olis hirmu stereosetit, vois olla tiukkaa mahtua ja roudata. Bluguitarin kaapit näyttäisivät köllöttelevän keskellä lavaa: https://youtu.be/8MQnUnHIin0 2019-3-15 https://youtu.be/AfSdfg2FWKg vs. 2017-11-3 https://youtu.be/B8KZRS9wUrg "Improvisation is a genesis of composition" - YJM | |
![]() 19.05.2019 00:26:34 (muokattu 19.05.2019 00:36:25) | |
Vesa423: Viimeisten reilun 10 vuoden aikana kun olen Benin keikkoja nähnyt, on yleensä ollut liilkeellä Englin vahvistimilla, stereona varmaan useimmiten. Kevyempi kattaus voi toki tällä kertaa johtua Guitars guitars more guitars-kiertueesta, jossa lavalla myös kaksi muuta kitaristia. Jos kaikilla olis hirmu stereosetit, vois olla tiukkaa mahtua ja roudata. Siitä viimeisten aikojen Englin setistähän oli ihan youtube-vidiokin olemassa. https://www.youtube.com/watch?v=wuTAKyc1JbI Nykyisestä Blug1 laudasta on Benin FB-suvuilla muutamiakin kuvia. Komea, kätevä, pienehkö ja silti kuulostaa sille itselleen.. :-) En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 19.05.2019 10:52:50 (muokattu 19.05.2019 11:07:45) | |
Mikko1978: Kannattaa katsoa vaikka Tim Pearsen video Kemperin ja työhepoisiensa soundeista. Siinä on äänenlaatu kunnossa ja vakaa - täysin samaa voi sanoa soitostakin. Katselin Pearsen videon Kemperin profiloinnista, ja tosiaan soundit on 1:1 alkuperäisen kanssa. Kiinnitin kuitenkin huomiota, ettei mies muuttanut ollenkaan soittaessaan mikkivalitsimen paikkaa tai säätänyt tonea eikä volumea kitarasta. Jotkut soittaa pelkästään yhdellä kitaralla ja käyttäen pelkästään tallamikkiä eivätkä rullaa kitaran säätimiäkään. Tällaiseen soittoon Kemper on taatusti loistava valinta, ja en ihmettele sitä että pääasiassa yhdellä metallisoundilla soittava hevimies valitsee Kemperin. Toinen asia on sitten onko joku pystynyt mallintamaan vaikka täysillä olevan plexi-Marshallin Kemperiin tavalla, jossa soundi reagoi soittajan kitaran säätimien käyttöön identtisesti esikuvansa kanssa? Olen itse kiinnostunut tällä hetkellä opettelemaan juuri hienovaraisia muutoksia mitä pystyy tekemään kitaran omilla valitsimilla. Pitääkö Kemperiin tehdä oma profiili jokaiselle stratocasterin viidelle mikkiasennolle? Entä jos tykkään soitella 5-10 hyvin erityylisellä kitaralla. Pitääkö minun muokata profiilit erikseen joka kitaralle? Kiinnostaisi kuunnella esimerkki, jossa on mallinnettu vaikka Jubileen perussärö heikotehoisilla mikeillä ja sitten kitaraksi vaihdetaan EMG-81 hevikeppi. Reagoiko Kemper yhtään samalla tavalla tähän muutokseen kuin aito Jubilee? Knopflerista vielä, ettei roudauksen helppous pitäisi olla syy Kemperin käyttöön. Mark ei varmasti kanna laitteitaan käsimatkatavaroissa, ja tuskin soittaa vuokravehkeillä. Areenoilla esiintyvänä hänellä on luultavimmin perinteinen kahden lavan rekoilla kiertävä systeemi käytössä. Siinä tavaramäärässä ei muutama nuppi tai kombo tee juuri muutosta. | |
![]() 19.05.2019 11:27:06 | |
The Jack: Katselin Pearsen videon Kemperin profiloinnista, ja tosiaan soundit on 1:1 alkuperäisen kanssa. Kiinnitin kuitenkin huomiota, ettei mies ei muuttanut ollenkaan soittaessaan mikkivalitsimen paikkaa tai säätänyt tonea eikä volumea kitarasta. Jotkut soittaa pelkästään yhdellä kitaralla ja käyttäen pelkästään tallamikkiä eivätkä rullaa kitaran säätimiäkään. Tällaiseen soittoon Kemper on taatusti loistava valinta, ja en ihmettele sitä että pääasiassa yhdellä metallisoundilla soittava hevimies valitsee Kemperin. Toinen asia on sitten onko joku pystynyt mallintamaan vaikka täysillä olevan plexi-Marshallin Kemperiin tavalla, jossa soundi reagoi soittajan kitaran säätimien käyttöön identtisesti esikuvansa kanssa? Olen itse kiinnostunut tällä hetkellä opettelemaan juuri hienovaraisia muutoksia mitä pystyy tekemään kitaran omilla valitsimilla. Pitääkö Kemperiin tehdä oma profiili jokaiselle stratocasterin viidelle mikkiasennolle? Entä jos tykkään soitella 5-10 hyvin erityylisellä kitaralla. Pitääkö minun muokata profiilit erikseen joka kitaralle? Kiinnostaisi kuunnella esimerkki, jossa on mallinnettu vaikka Jubileen perussärö heikotehoisilla mikeillä ja sitten kitaraksi vaihdetaan EMG-81 hevikeppi. Reagoiko Kemper yhtään samalla tavalla tähän muutokseen kuin aito Jubilee? Knopflerista vielä, ettei roudauksen helppous pitäisi olla syy Kemperin käyttöön. Mark ei varmasti kanna laitteitaan käsimatkatavaroissa, ja tuskin soittaa vuokravehkeillä. Areenoilla esiintyvänä hänellä on luultavimmin perinteinen kahden lavan rekoilla kiertävä systeemi käytössä. Siinä tavaramäärässä ei muutama nuppi tai kombo tee juuri muutosta. Mitä roudaukseen tulee, niin ihan taatusti kustannushyöty on laskelmissa mukana isoillakin tähdillä. Vaikka ne ei itse roudaa, niin teknisen puolen järjestelmisestä koituu kustannuksia ja jos homma sujuu jollain Kemperillä halvemmalla ja samalla laadulla, niin eikö silloin olla digitalisaation ytimessä? se heitto käsimatkatavaroiwta oli tietenkin vitsi ja sen tarkoitus oli vain kiinnittää huomio siihen puoleen, että nää tyypit jotka reissaa keikoilla ympäriinsä, siihen hommaan liittyy seikkoja mitä ei joku meikäläinen arvaakaan. Digitalisaatio varmasti tarjoaa ratkaisun moneen käytännön ongelmaan tienpäällä ja kun soundit jokatapuksessa on mitä on, niin mitä sillä on silloin väliäkään. Mutta siis Kemper ei profiloi vahvistinta, vaan se ottaa "valokuvan" kulloisestakin signaaliketjusta. Käsittääkseni siihen profiiliin voi kaapata vaikka pölynimurin mukaan jos haluaa, mutta ei se voi sitä tallentaa, mitä tapahtuu kun jotakin siinä ketjussa muutetaan. Sen homman käsittääkseni taitaa paremmin Axe johon kai on mallinnettu niitä vahvistimia silleen, että sinne on tallennettu mitä tapahtuu kun jotain säädintä säädetään. Ainakin mulle on kerrottu, että Axesta löytyy se kokonainen vahvistin. Mun mielestä jokainen ratkaisee soittamiseen ja äänentoisoon liittyvät pulmansa niillä välineillä kuin parhaaksi katsoo. Mun mitelestä silloin kun kaikki menee PA:n kautta sillä ei ole merkitystä minkä purkin läpi soitetaan, mutta sitten jos lavalta vuotaa jotakin saliin, niin silloin on merkitystä niillä kaapeilla mistä se vuoto tapahtuu. Jos kuuntelu tapahtuu pelkästää monitorista tai kuulokkeista, niin ihan sama, mutta jos kuuntelee kitarakaappia niin silloin sillä kitarakaapilla alkaa olla merkitystä. Ja turha varmaan sanoakaan, että mun mielestä bändi kuulostaa parhaalta silloin kun se soittaa kohtuu kokoisessa liiterissä kohtuullisen kokoiselle yleisölle hyvässä tasapainossa pelkällä backlinella (suurin osa raflakeikoista menis hyvin pelkillä laulukamoilla), mutta sellainen ei tietenkään ole mahdollista jonkin ison tähden kohdalla (olisikin melkoista ylellisyyttä saada kuulla jotain Mark Knoffleria aidoilla kitaravahvistimella aidossa tilassa, ilman että siinä olisi mitään välissä). Mun mielestä PA tarjoaa ratkaisun Betlesille ja muille isoille toimijoille saada musa livetilanteessa kuulumaan sadalletuhannelle ihmiselle, mutta pzzerian nurkassa PA:n tarkoitus on tarjota ratkaisu kysymykseen, miten ollaan häiritsemättä yleisöä, koska sillä voidaan siivota kompressoreilla ja limittereillä ja equttimilla kaikki ahdistavat ja häiritsevät taajuudet ääniaalloilta, niin että keikkakokemus muistuttaa vahvasti käyntiä tavaratalossa joulun alla :-D . Sellaisella keikalla lavalta tapahtuva baclinen vuotaminen saliin on ainoa osa soundia joka hengittää, mutta Kepereillä sun muilla siitäkin päästään. Se voittaa, kenellä on lopussa eniten | |
![]() 19.05.2019 12:06:32 | |
The Jack: Katselin Pearsen videon Kemperin profiloinnista, ja tosiaan soundit on 1:1 alkuperäisen kanssa. Kiinnitin kuitenkin huomiota, ettei mies muuttanut ollenkaan soittaessaan mikkivalitsimen paikkaa tai säätänyt tonea eikä volumea kitarasta. Jotkut soittaa pelkästään yhdellä kitaralla ja käyttäen pelkästään tallamikkiä eivätkä rullaa kitaran säätimiäkään. Tällaiseen soittoon Kemper on taatusti loistava valinta, ja en ihmettele sitä että pääasiassa yhdellä metallisoundilla soittava hevimies valitsee Kemperin. Toinen asia on sitten onko joku pystynyt mallintamaan vaikka täysillä olevan plexi-Marshallin Kemperiin tavalla, jossa soundi reagoi soittajan kitaran säätimien käyttöön identtisesti esikuvansa kanssa? Olen itse kiinnostunut tällä hetkellä opettelemaan juuri hienovaraisia muutoksia mitä pystyy tekemään kitaran omilla valitsimilla. Pitääkö Kemperiin tehdä oma profiili jokaiselle stratocasterin viidelle mikkiasennolle? Entä jos tykkään soitella 5-10 hyvin erityylisellä kitaralla. Pitääkö minun muokata profiilit erikseen joka kitaralle? Kiinnostaisi kuunnella esimerkki, jossa on mallinnettu vaikka Jubileen perussärö heikotehoisilla mikeillä ja sitten kitaraksi vaihdetaan EMG-81 hevikeppi. Reagoiko Kemper yhtään samalla tavalla tähän muutokseen kuin aito Jubilee? Knopflerista vielä, ettei roudauksen helppous pitäisi olla syy Kemperin käyttöön. . Ennemmin kuin täällä vakaasti kantaa ottaen keskustelujen tai pakattujen youtube-videoiden perusteella soundien vivahteita analysoiden, kannattaa noita eri vehkeitä käydä kokeilemassa jonkun tutun luona.... ja vertaamalla sitä täysillä soivaan plexiin...jolle Suomen keikoilla tai kotistudioissa onkin valtavasti käyttömahdollisuuksia :-) Mä en usko, että jos vivahteet tai mikkiasennot ei ole kohdallaan, eivät nuo nimimiehet saati sitten m.net asiantuntijat noilla mulinexeilla soittelisi. Semminkin kun tuo roudaus ei varmaan ole herroille ongelma. Mä tykkään elävästä soundista myös, ja loppujen lopuksi tuottotavasta riippumatta se kajarista ulostuleva juttu on se "juttu". Itse en myöskään arvioi soittoa/ääntä tuottavan laitteen perusteella, vaan lopputulokset. Valitettavan usein on käynyt siten, että valvekingillä soittava rimppakinttu, on kuulostanut paremmalta kuin butiikkivehkeet omissa käsissä :-(. Pari esimerkkiä jotka ovat mun korvaan kohillaan: Kemper: Elävää soundia mikkien vaihtoineen ja volapotikan ruuvauksella: https://www.youtube.com/watch?v=-EVIJCuMFko Tässä käytössä pod2, tosin Pete taitaa nykyään olla jo Fractalin veneessä: https://www.youtube.com/watch?v=1SN_0U1Gslo https://www.youtube.com/watch?v=pFBYP9ezgPw&t=608s Ja Helixiäkin loppuun: https://www.youtube.com/watch?v=lvbC7oIup8U En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 19.05.2019 16:05:14 | |
Tami: Ennemmin kuin täällä vakaasti kantaa ottaen keskustelujen tai pakattujen youtube-videoiden perusteella soundien vivahteita analysoiden, kannattaa noita eri vehkeitä käydä kokeilemassa jonkun tutun luona.... ja vertaamalla sitä täysillä soivaan plexiin...jolle Suomen keikoilla tai kotistudioissa onkin valtavasti käyttömahdollisuuksia :-) En ole ottanut vakaasti kantaa, ja siksi olen käyttänyt kirjoituksissani kysymysmerkkejä ja ilmauksia kuten "mielestäni" sekä "omiin korviin". Hallun esimerkki valokuvasta oli hyvä, ja se vahvistaa mielikuvaa että Kemperiä ei tule ainakaan toistaiseksi omaan talouteen. Kemperistä lähtee hyvät soundit, mutta silti siinä on aina mukana tietynlainen karikatyyri, enkä ole ainakaan vielä kuullut sen ylittävän missään määrin esikuviaan. Hyvien kuulokkeiden kautta YouTubea kuuntelemalla on saanut monesti hyvinkin todenmukaisen kuvan soundeista useammasta vahvarista ja pedaalista. | |
![]() 19.05.2019 18:27:17 | |
The Jack: Katselin Pearsen videon Kemperin profiloinnista, ja tosiaan soundit on 1:1 alkuperäisen kanssa. Kiinnitin kuitenkin huomiota, ettei mies muuttanut ollenkaan soittaessaan mikkivalitsimen paikkaa tai säätänyt tonea eikä volumea kitarasta. Jotkut soittaa pelkästään yhdellä kitaralla ja käyttäen pelkästään tallamikkiä eivätkä rullaa kitaran säätimiäkään. Tällaiseen soittoon Kemper on taatusti loistava valinta, ja en ihmettele sitä että pääasiassa yhdellä metallisoundilla soittava hevimies valitsee Kemperin. Toinen asia on sitten onko joku pystynyt mallintamaan vaikka täysillä olevan plexi-Marshallin Kemperiin tavalla, jossa soundi reagoi soittajan kitaran säätimien käyttöön identtisesti esikuvansa kanssa? Olen itse kiinnostunut tällä hetkellä opettelemaan juuri hienovaraisia muutoksia mitä pystyy tekemään kitaran omilla valitsimilla. Pitääkö Kemperiin tehdä oma profiili jokaiselle stratocasterin viidelle mikkiasennolle? Entä jos tykkään soitella 5-10 hyvin erityylisellä kitaralla. Pitääkö minun muokata profiilit erikseen joka kitaralle? Kiinnostaisi kuunnella esimerkki, jossa on mallinnettu vaikka Jubileen perussärö heikotehoisilla mikeillä ja sitten kitaraksi vaihdetaan EMG-81 hevikeppi. Reagoiko Kemper yhtään samalla tavalla tähän muutokseen kuin aito Jubilee? Eri kitarat ja mikkikombinaatiot tulevat läpi vastaavasti kuin kopioidussa vahvistimessa. Ei sinun pidä muokata mitään eri kitaroille/mikeille, mutta se on kyllä mahdollista. Kemperhän kopioi sen, miten signaaliketju toistaa siihen syötetyn signaalin. Luonnollisesti eri mikit ja kitarat onnistuvat samalla mallilla. Tässä noita volan asentoja, mikkejä ja vähän muutakin on verrattu. https://youtu.be/pyNP3QEBiBU | |
![]() 19.05.2019 18:29:05 | |
The Jack: En ole ottanut vakaasti kantaa, ja siksi olen käyttänyt kirjoituksissani kysymysmerkkejä ja ilmauksia kuten "mielestäni" sekä "omiin korviin". Hallun esimerkki valokuvasta oli hyvä, ja se vahvistaa mielikuvaa että Kemperiä ei tule ainakaan toistaiseksi omaan talouteen. Mitä huonoa tuossa valokuvassa on? | |
![]() 19.05.2019 19:14:50 | |
The Jack: En ole ottanut vakaasti kantaa, ja siksi olen käyttänyt kirjoituksissani kysymysmerkkejä ja ilmauksia kuten "mielestäni" sekä "omiin korviin". Hallun esimerkki valokuvasta oli hyvä, ja se vahvistaa mielikuvaa että Kemperiä ei tule ainakaan toistaiseksi omaan talouteen. Kemperistä lähtee hyvät soundit, mutta silti siinä on aina mukana tietynlainen karikatyyri, enkä ole ainakaan vielä kuullut sen ylittävän missään määrin esikuviaan. Hyvien kuulokkeiden kautta YouTubea kuuntelemalla on saanut monesti hyvinkin todenmukaisen kuvan soundeista useammasta vahvarista ja pedaalista. Prkl, mun viestissä piti lukea "kantaa ottavien".... Mutta mun mielestä noiden mulinexien ongelma tai heikoin kohta on soundien sijaan se mille se "tuntuu". FX:t, Kemper ja Helixit on käyötössä olleet ja Helixillä mennään edelleenkin. Mutta volapotikalla puuhailu onnistuu, hyvät äänet syntyy, on käytännöllistä kuljettaa jne jne, mutta silti tunne peruspolkimilla on vahvareilla on erilainen. Enkä väitä, että se on huonompi/parempi, vaan erilainen. Ihan kuin vanha marsu kuulostaa marsulle, mutta hiukan erilaiselle kuin joku toinen yksilö. Ja edelleen, minun mielestä mulinexit ovat mulle toimivia, kuulostavat hyvälle, ei kuitenkaan samanlaiselle kuin vahvarit, ja mulle on herttaisen sama millä kukin soittaa. Se on kuitenkin höpön-puppua todeta youtube-videoiden, keikkanauhoitteiden tai muiden mielipiteiden perusteella yhtään mitään siitä, mille joku vehje kuulostaa omassa kädessä, omassa signaaliketjussa, omilla kuulokkeilla, oman bändin kanssa jne jne. Kyllä ne vaan valitettavasti pitää kokeilla ite! En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 19.05.2019 19:23:39 (muokattu 19.05.2019 19:49:09) | |
Kemper vs Fractal vs Tube Amp - Soldano X88R https://youtu.be/buPuZ9jHPmM Jos se nyt on oikea kuulohavainto, että Kemperin saundissa on jotenkin 'kuollut' (kuin elämä olisi imaistu pois) vaikutelma, niin kyllähän se isompi puute on kuin joku viisi prosenttia. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM | |
![]() 19.05.2019 19:37:39 | |
hallu: Mun mielestä PA tarjoaa ratkaisun Betlesille ja muille isoille toimijoille saada musa livetilanteessa kuulumaan sadalletuhannelle ihmiselle, mutta pzzerian nurkassa PA:n tarkoitus on tarjota ratkaisu kysymykseen, miten ollaan häiritsemättä yleisöä, koska sillä voidaan siivota kompressoreilla ja limittereillä ja equttimilla kaikki ahdistavat ja häiritsevät taajuudet ääniaalloilta, niin että keikkakokemus muistuttaa vahvasti käyntiä tavaratalossa joulun alla :-D . Sellaisella keikalla lavalta tapahtuva baclinen vuotaminen saliin on ainoa osa soundia joka hengittää, mutta Kepereillä sun muilla siitäkin päästään. Suhteellisen harhainen näkemys. PA:n tehtävä on vahvistaa ääntä, ei olla osa jotain kuvitteellista salaliittoa, joka on suunnattu "oikeaa musiikkia" vastaan "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 19.05.2019 20:47:40 (muokattu 20.05.2019 08:01:30) | |
Juu, ei Kemperistä pahaa sanaa. Pari vuotta oli käytössä mutta lähti kuitenkin. Hyvä putkinuppi ja laadukas kaappi, ja väliin UA:n Ox. Siinä se on. :-) | |
![]() 19.05.2019 21:58:05 (muokattu 19.05.2019 21:59:34) | |
tai antaa olla suotta kiivastuin.... Se voittaa, kenellä on lopussa eniten | |
![]() 20.05.2019 06:41:03 | |
The Jack: Knopflerista vielä, ettei roudauksen helppous pitäisi olla syy Kemperin käyttöön. Mark ei varmasti kanna laitteitaan käsimatkatavaroissa, ja tuskin soittaa vuokravehkeillä. Areenoilla esiintyvänä hänellä on luultavimmin perinteinen kahden lavan rekoilla kiertävä systeemi käytössä. Siinä tavaramäärässä ei muutama nuppi tai kombo tee juuri muutosta. Ehkä ne syyt on ihan muut, kuten vaikka se että säädetään vahvistimia koko setin ajan per biisi. Guy says two Reinhardts are used in leap-frog fashion, meaning one is in use while the other is prepared for the next song. I guess the same is true for the Reinhardt and the Komet we see here. However, this also means that when Mark wants to play two songs that both require e.g. the Komet but with different settings, he has to play one other song with a different amp in between so that his technician Glenn Saggers has time to prepare all settings. Or Glenn has to be very quick and change the settings in a short break while Mark e.g. announces the next song. https://www.mk-guitar.com/2015/05/3 … pfler-rig-on-the-2015-tracker-tour/ Se voi olla mukavampaa kun settilistaa ei tarvi rakentaa sen mukaan mitä teknikko kerkee säätää lavan sivussa käyttöön, kun yhdellä polkasulla se on käytössä. shitfuck inc. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)