McNulty 14.05.2014 12:38:56 (muokattu 14.05.2014 12:40:30) | |
---|
jippe: Todella ikävä juttu kaikinpuolin. Jos tässä nyt oikein repii, niin positiivistakin löytää: Ajatelkaapas jos tämä kitarateknikko olisikin valinnut uransa toisin ja päätynyt hammasteknikoksi? Voihan tuon koko tapauksenkin kääntää positiiviseksi. Yrittäjä/tekijä sai "kantapään kautta" opin siitä, mitä on vastuu tehdystä työstä ja asiakashankinta/-menetys. Yksinkertaisesti näin marginaalisella toimialalla ei voi "perseillä", ei ainakaan liikaa. Muuten se on hommat kaputt. Nyt oppina oli se, ettei tällaiseen ole jatkossa varaa, ei olisi ollut varaa tähänkään. Asiakkaalle jäi yksi kokemus ja kevyempi lompsa, joka toivottavasti ajan hampaissa muuttuu oluttuopin ääressä naureskeltavalle jutulle. Ns. halpaa, kun rahalla selviää. Ts. sekä tekijä että Arttu asiakkaana ovat saaneet tästä positiivista oppia, jos sen siten haluaa nähdä. Asiakkaan saaminen on vaikeaa, ja se maksaa rahaa (mainostamista, panostusta erilaisiin asioihin tyytyväisyyden takaamiseksi yms.), mutta sen menettäminen on helppoa. Yksi väärä sana tai teko ja kyseinen asiakas voi olla loppuun asti menetetty. Sen takaisinsaaminen maksaa moninkertaisesti enemmän mitä uusasiakashankinta. Ja kun meillä on nykyään somet ja muut puskaradiot, niin sana huonoista kokemuksista leviää nopeammin kuin se kuuluisa kulovalkea. Toivottavasti jatkossa yrittäjä/tekijä hiffaa asiakassuhteiden merkityksen ja sen että häntä arvo(s)tetaan työn lopputuloksien pohjalta. Tyytymätön asiakas on ehdoton "njet njet" jota pitää pystyä välttelemään loppuun asti. Pahimmillaan seuraukset ovat tämän keskusteluketjun kaltaisia. Eikä tilannetta todellakaan paikkailla uhittelemalla tai räyhäämällä. Vaikka kuinka sapettaisi, yrittäjä irvistelee yksin kotonaan ja pui nyrkkiä taskussa... inhottavankin asiakkaan edessä pitää pystyä hymyilemään ja olemaan asiakaspalvelutehtävien vaatimalla tasolla. Mikäli tähän ei kykene, on väärällä alalla. Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä. |
Alex_K 14.05.2014 12:41:58 | |
---|
Olis se kun kirurgi kaivaisi yhteyksien numeroita jos asiakkaan leikkaus olisi mennyt pieleen.. "osaan soittaa onen intron" |
Gabe 14.05.2014 12:42:21 | |
---|
jippe: Ajatelkaapas jos tämä kitarateknikko olisikin valinnut uransa toisin ja päätynyt hammasteknikoksi? Asiakas: On vähän vihlonut tuota hammasta, voisi tarkastaa onko siinä reikää. Hammasteknikko: Ok, revitäänkö samalla kaikki hampaat pois? Asiakas: Öö.. no ei. Jos katsotaan vaan onko reikiä. Hammasteknikko: Ok, se on sellainen viidenkympin urakka. Asiakas: Kuulostaa hyvältä. Lopputulos on että kaikki hampaat revitään pois ja tilalle istutetaan vähän sinne päin sojottamaan erikokoisia proteeseja. Kahden hammasteknikon voimin sitten yritetään kiskoa paria sataa työstä jota ei haluttu ja vähän uhkaillaan päälle kun tekee reklamaatiota. |
tjj2000 14.05.2014 12:42:26 | |
---|
Jos on kuitilla tehty, niin valitus tänne: http://www.kuluttajariita.fi/fi/.Ja vaikka kuittia ei ole, on suullinen sopimus lain edessä yhtä validi kuin paperilla oleva; näytön osoittaminen on tietenkin hankalampaa. Jos hinta on "halpa", ja ei ole sovittu erikseen kuitittomuudesta, on vastuu työntekijällä halvasta hinnasta. Näytöksi laitat keskustelunne facebookissa ja muualla, kuvat kitarasta ja ym seikat. Saisit ainakin oikeutta itsellesi. Muinoin menin hammaslääkäriin tarkistuttamaan hampaani, hinta oli sovittu X markkaa. No hampaat tarkastettiin, lääkäri alkoi ronkkimaan hampaita ja tunki fluorit suuhun kysymättä mitään. No hinta olikin 3 x suurempi, kuin pelkkä tarkastus. Maksoin "hölmönä!" vaaditun summan. Asiaa vähän aikaa tuumailtuani soitin lääkärille, keskustelin tyypin kanssa pitkään puhelimessa, ennenkuin meni jakeluun ja että myönsi tehneensä väärin, kun ei ollut kysynyt lisätöistä mitään. En lähtenyt hakemaan rahoja, mutta vääryys tuli oikaistua. Autojen huolto on myös ollut perinteinen ko. kitarahuollon tyylinen villi länsi; ala on viime aikoina siistiytynyt huomattavasti. Nykyään sovitaan kirjallisesti mitä huollossa tehdään. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
skebaskula 14.05.2014 14:18:20 (muokattu 21.05.2014 09:16:15) | |
---|
Hei rakennettiin/modattiin Sebastian woods guitarsin kanssa kitara täysin mun speksien mukaan, ja siitä tuli minusta juuri sellainen kuin halusinkin. Lisäksi Juhan kanssa sovittiin päivittäin, että tulisin seuraamaan prosessia, jotta lopputuloksesta saatassiin mahdollisimman hyvä. Tarkoitus oli, että kitara muistuttaisi elementtejä Suomen luonnosta kuten metsää, vettä, kalliota, kelopuuta, tuhkaa jne. ja musta se onnistui loistavasti. Mikit eivät enää hurisseet ja kaulaprofiilista tehtiin juuri sellainen kun pitikin. Nyt kitaran kaula muistuttaa ibanezin ja musicman jp6:n kaulaa, ja on helkutin paljon parempi soittaa kun ennen. Lisäksi kampi ja talla on sata kertaa parempi kuin ennen. Lisäksi kammen pää (se muovinen osa mistä pidetään kiinni) on veistetty puusta, joka on vielä maalattu mustaan ja keltaiseen maaliin upottamalla, jolloin pinnasta tulee musta keltaisilla detaileilla, niin kuin halusinkin. Kerroin vain toisenlaisen tarinan, minkä olen kokenut Sebastian Woods Guitarsin palvelusta. Kernaasti |
Hynkel 14.05.2014 14:55:50 | |
---|
Kyllä, ihan totta. Ja virheistä oppimisen ensi askel on virheen myöntäminen. Rauhaa ja rakkautta kaikille! Meditation is not what you think. |
Arttu_Ace 14.05.2014 15:44:01 | |
---|
Hyvin tehdyn, asiakkaan toiveiden mukaan toteutetun kitarahuollon näkeminen herättää oikeastaan vaan enemmän kysymyksiä: miksi minun kitarani tehtiin niin pahasti pitkin honkia kun tehtiin, jos kerta osaamista on? Jäsen skebaskulalta haluaisin tietää, että pitikö budjetti ja toivottu aikataulu paikkansa kitarasi kanssa? www.soundcloud.com/theeastwood |
Hobare 14.05.2014 15:53:43 (muokattu 14.05.2014 15:54:35) | |
---|
"When it comes down to what you really, really need when youre playing, you use your hi-hat, snare, ride, and kick drum. Honestly, I think the more gear you have, the less creative youll be." |
Jormaz 14.05.2014 15:53:45 | |
---|
Eniten mua hämmentää se miten päin helvettiä nauhoitus oli tehty. Osassa nauhoista ruoto tuli otelaudan reunaan asti mutta osassa se oli nipsaistu pois ikään kuin olisi tehty reunalistalliseen kitaraan. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
skebaskula 14.05.2014 15:59:14 (muokattu 15.05.2014 19:02:04) | |
---|
Arttu_Ace: Hyvin tehdyn, asiakkaan toiveiden mukaan toteutetun kitarahuollon näkeminen herättää oikeastaan vaan enemmän kysymyksiä: miksi minun kitarani tehtiin niin pahasti pitkin honkia kun tehtiin, jos kerta osaamista on? Jäsen skebaskulalta haluaisin tietää, että pitikö budjetti ja toivottu aikataulu paikkansa kitarasi kanssa? "miksi minun kitarani tehtiin niin pahasti pitkin honkia kun tehtiin, jos kerta osaamista on?" No siun pitää varmasti sitä kysyä itse Juhalta ja harmillista jos noin on käynyt. En oikein osaa tuohon vastata, kun en siitä mitään tiedä. Mutta siis pysyimme hyvin budjetissa ja aikataulussa, ja se jäi oikeastaan alle mitä ajateltiin, kun ei lähdetty tekemään niitä visioita, mitä silloin aluksi mietittiin. Juha kutsui minut aina viikottain pajalle ja kävin viikottain seuraamassa projektia, ja kaikki mitat otettiin mun sormien ja peukun asennon perusteella. Samoin värit ja kaikki mietittiin yhdessä. Tarkoituksena oli saada siihen suomalaista kalliota (pleksi) sitten sammalta, metsää, keloa, palanutta puuta (body). Sitten halusin, että kaulasta otetaan maalit pois ja se muokataan toiveideni mukaiseksi ja vedetään satiinilakalla. Samalla halusin, että kaikki metalliset osat tehdään relikoidun näköiseksi, ja siihen pitää saada palanutta kelopuuta detaljeiksi. Lisäksi halusin pinnasta rujon näköisen ja omasta mielestäni sain mitä halusin. Ei tuolla mitään hempeilyjä silkkihansikkain ole tarkoitus soittaa, vaan rujosti louhia matalalta hampaat irvessä. Auttoiko yhtään Arttu_Ace ? Kernaasti |
skebaskula 14.05.2014 16:02:41 (muokattu 21.05.2014 09:17:15) | |
---|
Hobare: Hyvä, että oot tyytyväinen, mutta omaan silmään työjälki on kyllä järkyttävän näköstä. Lisään viellä siullekin tämän, minkä Arttu_Ace:lle : Ei tuolla mitään hempeilyjä silkkihansikkain ole tarkoitus soittaa, vaan rujosti louhia matalalta hampaat irvessä. Kernaasti |
Hobare 14.05.2014 16:06:56 | |
---|
skebaskula: Lisään viellä siullekin tämän, minkä Arttu_Ace:lle : .... Janne Juu, luin kyllä viestisi, mutta olen silti erimieltä. Noh, makuasioita. "When it comes down to what you really, really need when youre playing, you use your hi-hat, snare, ride, and kick drum. Honestly, I think the more gear you have, the less creative youll be." |
skebaskula 14.05.2014 16:07:41 (muokattu 21.05.2014 09:17:48) | |
---|
Hobare: Juu, luin kyllä viestisi, mutta olen silti erimieltä. Noh, makuasioita. Toki. Kernaasti |
Tawsky 14.05.2014 16:10:23 | |
---|
Hobare: Hyvä, että oot tyytyväinen, mutta omaan silmään työjälki on kyllä järkyttävän näköstä. Täysin samaa mieltä. Tuon idean olisi voinut toteuttaa hyvinkin mutta mun mielestä tuo ainakin on aivan karmean näköinen. Body näyttää lähinnä vesiväreillä maalatulta. Onko nuo mikitkin maalattu? Ei kyllä juuri nappaa tosiaan. Mutta tämähän on vain oma mielipiteeni. saatanan paska ade -Traditional |
Gabe 14.05.2014 16:14:19 | |
---|
skebaskula:halusin pinnasta rujon näköisen. Tällä sektorilla ei ongelmia ilmeisesti olekaan ollut. Enemmän tuo siistin jäljen tuottaminen vaikuttaa ongelmalliselta. |
Antti1 14.05.2014 16:15:04 | |
---|
ADEHD: Täysin samaa mieltä. Tuon idean olisi voinut toteuttaa hyvinkin mutta mun mielestä tuo ainakin on aivan karmean näköinen. Body näyttää lähinnä vesiväreillä maalatulta. Onko nuo mikitkin maalattu? Ei kyllä juuri nappaa tosiaan. Mutta tämähän on vain oma mielipiteeni. Näinniinku teknisestä toteutuksesta, että duunit kaula kiinni rungossa? Ei saatana. Jopa noi työkuvat näytti siltä, että lopputuloksesta riippumatta työtavatkin ovat jopa suoranaisesti väärät. Hieno kitara pilattu täysin, mutta onneksi omistajansa on ilmeisen tyytyväinen. |
skebaskula 14.05.2014 16:15:29 (muokattu 21.05.2014 09:18:20) | |
---|
ADEHD: Täysin samaa mieltä. Tuon idean olisi voinut toteuttaa hyvinkin mutta mun mielestä tuo ainakin on aivan karmean näköinen. Body näyttää lähinnä vesiväreillä maalatulta. Onko nuo mikitkin maalattu? Ei kyllä juuri nappaa tosiaan. Mutta tämähän on vain oma mielipiteeni. Ei tuolla mitään hempeilyjä silkkihansikkain ole tarkoitus soittaa, vaan rujosti louhia matalalta hampaat irvessä. On. Kernaasti |
novo 14.05.2014 16:21:05 | |
---|
Uunon huikeat poikamiesvuodet maaseudulla? "Tutustuttuani lähteaineistoon..." Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Tawsky 14.05.2014 16:24:42 | |
---|
skebaskula: Ihan mielenkiinnosta kyselen että paljonko tän musarin tuunaus maksoi? saatanan paska ade -Traditional |
elon arska 14.05.2014 16:26:02 | |
---|
mitä vittua internetissäni tapahtuu? Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas. |