kallepeltopelle 30.11.2012 22:07:08 (muokattu 01.12.2012 23:02:51) | |
---|
Ohhoh...taasko mun pitää itseni munata... Mutta kysymys...itseä kiinnostaisi ajaa stereona Matrix GT-1000 päättärillä molempiin kanaviin (stereo) ja kahteen erilliseen kaappiin. Mutta jotta näin voisi tehdä...kaappimallinnus olisi kytkettävä pois globaalisti. Mikä huonontaa äänenlaatua...kuulemma ?? Tiedän että Monitor Out- ulostulossa on käytössä ns. Cab Driver-toiminto joka tarkoittaa sitä että vaikka kaappimallinnus on pois päältä niin jotain kuitenkin siirretään. Mutta MONITOR OUT toimii ainoastaan monona. Eli kysymys: pystyttekö kuulemaan eron MONITOR OUT cab off VS. MAIN OUT (kaapit kokonaan pois) välillä ? Eli tuoko kaappiosion täydellinen sammuttaminen huonomman soundin ? Olen kyllä vähän kaikkea kokeillut, nykyään useinmiten päällä 2 kpl studiomonitoreja ( Genelec) MAIN OUT lähdössä, luonnollisesti kaappimallinus päällä+ Matrix yhdellä kanavalla (cab off) Marsun 2x12 kaappiin. Tämä sekamelska kieltämättä hyvältä kuullostaa. Jess. Olen tietoa yrittänyt löytää Kemperin omasta forumista, ja kun vihdoin pikkuisen alkaa selkiämään niin sitten joku neropatti kysyy kaappien poistosta ja jostain IR-jutuista. Ei tajua... |
Migo 20.12.2012 09:24:18 | |
---|
Onkos tähän kemperiin tarjolla mitään editoria tietokoneelle, jossa voi muokkaa presetit sunmuut sitä kautta? |
MoreK 20.12.2012 10:02:04 | |
---|
Editoria ei ole, eikä ilmeisesti ihan lähiaikoina tulossa. Tuolla on pitkä viestiketju aiheesta: http://www.kemper-amps.com/forum/in … read&threadID=5769&pageNo=1 Sen sijaan Rig Management softa on tekeillä. Tällainen viesti suoraan mr. Kemperiltä lokakuulta: "We are working on a rig management software. But I cannot give you a release date estimation" |
kallepeltopelle 24.12.2012 22:53:50 (muokattu 25.12.2012 09:49:18) | |
---|
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=1189726 Tässä on tarkoitus kertoa että hyvin nimekäs tuottaja, Michael Wagener innostui Kemperistä. Kannattaa lukea... linkki aukeaa Gearpagen sivulta. Aikamoinen juttu ja plussa Kemperille. E: klikatkaa jutun alareunassa olevaa kuvaa suuremmaksi...on herralla kohtalaisen paljon härpäkkeitä... |
krk 31.12.2012 21:09:39 | |
---|
Laitanpa tänne muutamat näytteet Kemper-demoilusta siltä varalta että joku ei olisi näitä noissa Roots-skaboissa tsekannut. http://maihinnousu.net/s/18535- Tässä hain Claptonin Cream-soundia - Ruokangas Unicorn > CornellPlexi 18/20 V (Boost, muuten kuivana) > PRE-73 > Mackie Onyx > PreSonus Firebox > Reaper (huone- ja nauhaplugareita) http://maihinnousu.net/s/18581- Tässä tavoittelin samasta Fender Dlx -profiilista eri kitaroilla ensin puhtaampaa ja sitten ruttuisempaa sävyä. Vahvarin säädöt ovat siis samat sekä yksikelaisilla stemmakitaroilla että humbucker-soololla, mutta avasin vaan jälkimmäiseen Unicornia reilummin, jolloin isäntää alkoi löytyä. Unicornista alkuun kaulamikki, sitten talla, lopuksi taas kaula. - Ruokangas VSOP / Unicorn > TAF Tiny Teeny Feet (= Fender Dlx 69, kuivana) > PRE-73 > Mackie Onyx > PreSonus Firebox > Reaper (huone- ja nauhaplugareita) Ostin pelin syyskuun alussa ja kaiken kaikkiaan tyytyväisyys on tässä matkalla vaan kasvanut. Toimii sekä kuulokkeilla (mikserin kautta) että Geneleceillä ihan mahtavasti, hiljaa ja lujaa ja siltä väliltä. Ostin muutama kaupallisen profiilinkin (TAF ja AH) ja on ne kyllä loistavia. Loistavia on jo niin paljon että ne alkaa jo riittää... no, vähäksi aikaa... :-) - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
Ziggy Bubba 31.12.2012 22:02:34 | |
---|
KRK: Tokassa on jo siistiä tilasoundia, vähän ehkä semmosta siistiä santana-vibaa. Ekoissa ehkä omaan makuun vähän ohut ja sirahtävä toi liidisoundi, mutta varmaan makuasioita. Paljon parempaa pikkumuroa tämä on, kuin mitä olen Axesta koskaan kuullut. Ja mähän oon se putkipuristi ;) |
Ziggy Bubba 31.12.2012 22:07:02 (muokattu 31.12.2012 22:08:07) | |
---|
Mutta tosta mulla on vähän sanottavaa, siis että joutuu soittamaan aktiiviskobejen läpi. Musta se fiilis on nimittäin vaan aivan eri, versus kuin siinä että hyvä kitarakaappi soi siinä naaman edessä. Noilla studiopöntöillä on tapana myös tuupata yläpäitä vähän turhan "tarkkaan", jolloin vähintään tuunaus on tarpeen. Itellä on Adam A7 -pöntöt, joilla oon testannut mm. niin sanottuja hyviä presettejä XT Livestä. Pointti siis on, että fiilis studiomonitoreilla ja kitarakaapilla on tosi eri, ihan sama miten päin ne kääntää. |
krk 31.12.2012 22:13:26 (muokattu 31.12.2012 22:14:28) | |
---|
Ziggy Bubba: KRK: Tokassa on jo siistiä tilasoundia, vähän ehkä semmosta siistiä santana-vibaa. Ekoissa ehkä omaan makuun vähän ohut ja sirahtävä toi liidisoundi, mutta varmaan makuasioita. Paljon parempaa pikkumuroa tämä on, kuin mitä olen Axesta koskaan kuullut. Ja mähän oon se putkipuristi ;) Tarkka äijä olet, ton ekan "sirahtavuus" on nauhasaturaatioplugarista, hain just tollasta siihen. Tässä on vaihtoehtoinen versio jossa sitä saturaatiota on vähemmän (ei kuitenkaan ihan kokonaan pois) https://dl.dropbox.com/u/5279424/Kama/Roots259_krk_2.mp3 "Ohuus" johtuu tietty muista säädöistä ja siitä että oli tallamikki. Tossa "Santana"-näytteessähän mulla on kaulamikkiäkin käytössä. Aktiivimonitorit: totta kai noissa on erilainen fiilis kuin kitarakaapissa, mutta meinasin että näihin omiin kotiolotarpeisiin noi on tosi passelit. Toisaalta stereoefektit on aika kivat noilla... E. Kiitokset kun viitsit kommentoida. - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
Ziggy Bubba 01.01.2013 02:05:38 (muokattu 01.01.2013 02:07:01) | |
---|
krk: Aktiivimonitorit: totta kai noissa on erilainen fiilis kuin kitarakaapissa, mutta meinasin että näihin omiin kotiolotarpeisiin noi on tosi passelit. Toisaalta stereoefektit on aika kivat noilla... Vähän taustoja, eli mulla on itellä pienessä yksiössä todella kookas 2x12 kaappi, jota edeltää kaksi putkinuppia, jotka soivat mitä hienoimmin myös hiljaa. Hommat voi tehdä usealla eri tavalla, enkä siis tietenkään väitä yhtä toista paremmaksi. Kiitokset kun viitsit kommentoida. Eipä mitään, oikein mukava vaihtaa ajatuksia. |
penatuna 01.01.2013 09:05:39 | |
---|
Ziggy Bubba: Mutta tosta mulla on vähän sanottavaa, siis että joutuu soittamaan aktiiviskobejen läpi. Voi Kemperiä soittaa kitarakaapinkin läpi, kunhan päättärin hommaa. Toimii mainiosti, tosin kaappimallinnukset kannattaa pitää pois päältä... |
juki 10.01.2013 20:50:23 (muokattu 10.01.2013 20:51:05) | |
---|
Pikkusormi annettu Kemperille, saas kattoo miten käden käy. :) krk: Laitanpa tänne muutamat näytteet Kemper-demoilusta siltä varalta että joku ei olisi näitä noissa Roots-skaboissa tsekannut. Ostin muutama kaupallisen profiilinkin (TAF ja AH) ja on ne kyllä loistavia. Loistavia on jo niin paljon että ne alkaa jo riittää... no, vähäksi aikaa... :-) Hyvän kuulosia raitoja ja soittoa, mutta noista profiileista; Amp Factoryn luomuksiin oon törmännyt, mitä noi AH:t mahtaa olla? ps. Näytti KPA sivuille tulleen just Rig Pack 04 saataville: "This archive contains 5 rigs tailored for acoustic guitars and 19 additional rigs demonstrating effects." Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
MoreK 10.01.2013 22:12:22 | |
---|
|
krk 11.01.2013 18:42:08 | |
---|
juki: Hyvän kuulosia raitoja ja soittoa, mutta noista profiileista; Amp Factoryn luomuksiin oon törmännyt, mitä noi AH:t mahtaa olla? Kiitos ja sori: Armin Heinrich: http://www.soundside.de/shop/Profiles.htm - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
jhlamm 14.01.2013 10:04:01 | |
---|
Kysytään nyt yleisesti mielipidettä. Ootteko kokeilleet noita kaupallisia soundeja? Itsellä, kun on kokemusta vain noista ilmaiseksi ladattavasti. Ne ovat kyllä osittain laadukkaitakin, mutta onko noissa myynnissä olevissa kemper paketeissa sitä jotain? Usein nuo mallinnetut soundit ovat jonkun jo valmiiksi ruuvaamia ja nupit välillä milloin missäkin. Lataamani englin soundit olivat kaikki pelkkää mutaa ja bassoa... :/ Pitänee varmaan kokeilla noita mesan paketteja kun sai parilla punnalla stileton ja sitten rectifierin... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
MoreK 14.01.2013 17:26:11 | |
---|
jhlamm: Kysytään nyt yleisesti mielipidettä. Ootteko kokeilleet noita kaupallisia soundeja? Olen ostanut noita Amp Factoryn profiileja ja ovat kaikki laadukkaita. Mutta, mutta. Noista ilmaisista löytyy myös helmiä, jotka ovat tasoltaan samaa luokkaa. Itse asiassa soittelen pääasiassa kahdella ilmaisella (Marshall Golub ja yksi Till'sin seteistä). Tosin siellä on seassa sitten paljon kuraakin, varmaan suurin osa. Sen sijaan nuo Kemperin mukana tulevat factory soundit ovat yllättävän surkeita. Kävin eilen just läpi kaikki 700 profiilia ja poistin huonoimmat. Yksi factory profiili taisi jäädä. Nämä on tietysti makuasioita ja riippuu myös millä kalustolla soittelee ja millaista musaa. Minua ei esim. trash/deadth metal soundit kiinnosta, joten niistä en tiedä. |
MoreK 17.01.2013 06:37:47 (muokattu 17.01.2013 06:43:08) | |
---|
Kemperiltä julkaistiin uusia tuotteita: Kemper Profiler Rack ja Kemper Profiler PowerRack: http://www.skatingdog.com/?p=392 Kemper Profiler Powerhead: http://www.skatingdog.com/?p=402 Pikaluvulla sisuskalut vaikuttavat samalta kuin alkuperäisessä Kemperissä. Edellinen on räkkimallinen joko 600W vahvistimella tai ilman ja jälkimmäinen tuttu "lunchbox" malli 600W vahvistimella. Nykyiset Kemperin omistajat voivat asennuttaa omaansa vahvistimen, hinta kerrotaan myöhemmin. |
Groove Man 17.01.2013 21:49:50 | |
---|
MoreK: Kemperiltä julkaistiin uusia tuotteita... Nähtäväksi jää vaikuttaako nämä tuohon 'vanhan' lunchboxi mallin hinnoitteluun ja tuleeko NAMM myötä firmalta jotain muutakin uutta. Mikäli räkkimallissa on samat sisuskalut niin ainakin version II julkistus on sitä myöden epätodennäköistä. |
nakedzen 17.01.2013 21:55:22 | |
---|
Groove Man: Nähtäväksi jää vaikuttaako nämä tuohon 'vanhan' lunchboxi mallin hinnoitteluun ja tuleeko NAMM myötä firmalta jotain muutakin uutta. Mikäli räkkimallissa on samat sisuskalut niin ainakin version II julkistus on sitä myöden epätodennäköistä. Se on siksikin epätodennäköistä että tuo versio I ei ole edes valmis vielä. :D |
penatuna 19.01.2013 13:23:05 (muokattu 19.01.2013 13:23:19) | |
---|
Alkanut kiinnostaa kokeilu myös FRFR -meiningillä. Nythän on kolmekin ehdokasta: Matrix CFR12, Atomic CLR ja BlueAmps FRFR. Noista ilmeisesti Blueamps ei ole täysin FRFR kyllä... Eniten kiinnostaisi kokeilla MAtrixia, kun firman päättäri jo löytyy. Pelottaa vain normi kitarakaappiin tottuneena, että lavasoundi ei ole tarpeeksi "tymäkkä". Eihän tuota voi tietää ennen kuin itse kokeilee, mutta jos jollain tulee noista kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Aika uusia laitteitahan kaikki ovat, joten tuskin kovin moni vielä suomesta on mitään noista kokeillut. |
Hombre 26.01.2013 17:20:55 (muokattu 26.01.2013 17:22:09) | |
---|
Groove Man: Nähtäväksi jää vaikuttaako nämä tuohon 'vanhan' lunchboxi mallin hinnoitteluun ja tuleeko NAMM myötä firmalta jotain muutakin uutta. Mikäli räkkimallissa on samat sisuskalut niin ainakin version II julkistus on sitä myöden epätodennäköistä. Näyttää hinnat nousseen about ALV korotuksen verran - ei muuta. NAMM13 -- Powerhead/Powerrack: http://www.youtube.com/watch?v=SROUrzwg20w Pistää miettimään miten toi KPA päätteen hinta/laatu 550 egen pyynnillä on suhteessa muihin vastaaviin. Onko overkill, jos varsinainen PA möly menis aktiivikaapeilla ja vahvistus vain omaan monitorointiin..vaiko ehkä sitten budjetilla EH:n caliber 44. Jos joku on jossain nähny/kuullu vertailua ns. halpis- ja laatupäätteiden välillä niin saa mieluusti kertoa. Ja toisena miten käyttis tuollanen 600W päätteessä on perinteisen kitarakaapin toimiessa monitorina; esmes joku 1x12" tai 2x12" ämyri(t) tyyliin Celestion G12H, V30 tms. Jos volapotikka toimii 'tavalliseen' tapaan niin tehoja 8 ohmilla masteri klo12 asennossa olisi 150W ja klo9 vielä vajaat 40W. Masterin 'herkkyys' kuin vanhemmissa Fenkun HRD:ssa konsanaan. ;) - |