Dropped C 23.03.2009 22:24:54 | |
---|
Jacksonist: Rupesin kattomaan mitä Peavey 5150:sta pyydetään, ja ei perkele, nuo pyynnöthän on naurettavia. Tavan 5150 tuhat euroa tai 5150 II 1070e. Uuden 6505:n saa englannista 860 punnalla, 925 eurolla. Joo, mutta on ne sitten pyörineetkin jo jonkin aikaa tuolla torilla nuo yksilöt, kun sitä välillä tulee ajankuluksi selattua. |
Antti1 23.03.2009 22:27:37 | |
---|
Jacksonist: Uuden 6505:n saa englannista 860 punnalla, 925 eurolla. Noitahan sai vieläkin halvemmalla tuossa joulun tienoilla, reippaasti alta monien käytettyjen hintojen. |
pekurides 23.03.2009 22:28:04 | |
---|
Jarskimo: Toi näytti mun mielestä Vintage kitaralta voip olla..... epiphoneissa on orkkiksena jo ne Groverin virittimet ni mitä niitä suotta samanlaisiin modaaman... tai sitten se on joku ihan muu. Tietä Jos vaikka olisi jonkun kitaranrakentajan tekemä loistava customkeppi niin alkaisi hintakin olemaan kohdillaan_=) Kyllä se kannattais ihan reilusti ilmoittaa mikä laite kyseessä niin loppuu turhat jupinat. Tunteella päin vittua. |
taskumatti 23.03.2009 22:46:48 | |
---|
Hello musician. I want to play a game. |
Räbbänä 24.03.2009 00:49:07 | |
---|
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta |
Mr. Speed 24.03.2009 11:09:01 (muokattu 24.03.2009 11:15:28) | |
---|
Antti1: Noitahan sai vieläkin halvemmalla tuossa joulun tienoilla, reippaasti alta monien käytettyjen hintojen. Suomestakin saa alle tonnilla just nyt tuota, ja 1200 eurolla plussaa. Jossain välissä olivat kyllä oikeasti halpoja, ja mä meinasinkin ostaa 6505+:n alle tonnilla :) EDIT: korjattu virhe. Lisäksi tuolla torilla näkee Peaveyn ValveKinkku kaappeja 300 eurolla, kun uuden saa Suomesta 280 eurolla :) http://www.stpaulssound.fi/soittimet.html Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
cerulean 24.03.2009 11:57:20 | |
---|
Jacksonist: Rupesin kattomaan mitä Peavey 5150:sta pyydetään, ja ei perkele, nuo pyynnöthän on naurettavia. Tavan 5150 tuhat euroa tai 5150 II 1070e. Uuden 6505:n saa englannista 860 punnalla, 925 eurolla. Perusteluna tohon voisin ehkä pitää, että 5150:stä ei valmisteta enää. Samahan se on vaikka Fenderin Twin Reverbeissä. Reissuen saa paljon halvemmalla kuin alkuperäisen (itse en ole myymässä mitään, joten en sen takia puolustele) After Ruth left me, I've been ruthless |
oiva tumpeloinen 24.03.2009 12:02:34 | |
---|
cerulean: Perusteluna tohon voisin ehkä pitää, että 5150:stä ei valmisteta enää. Samahan se on vaikka Fenderin Twin Reverbeissä. Reissuen saa paljon halvemmalla kuin alkuperäisen (itse en ole myymässä mitään, joten en sen takia puolustele) Kovin monessa tapauksessa reissussa on kuitenkin jotain eroja alkuperäiseen. Kovin usein tulee vastaan esim. tiettyä komponenttia ei enää saa ja se on korvattu eri osalla. Toinen syy on tietenkin vintits-arvo. SISOn kanssa noissa on mun mielestä kuitenkin semmoinen ongelma, että 6505:n ja 5250:n erot on logo. Ne ainakin valmistajan (ja monen käyttäjäkokemuksen) mukaan on identtiset koneet muuten. Ja kun 5150 on kohtuullisen yleinen, eikä kovinkaan kauan sitten lopetettu tuote, niin mä en näkis kauheaa vintits-arvoakaan niillä. Mut jokainen tietenkin arvostaa kojeensa eri tavalla, ei siinä mitään. Mä en vain näe yhtään syytä, miksi ne wanhat olisi arvokkaampia. Myyjien mielestä ne tottakai on. |
Dunga 24.03.2009 12:56:44 (muokattu 24.03.2009 12:58:01) | |
---|
cerulean: Perusteluna tohon voisin ehkä pitää, että 5150:stä ei valmisteta enää. Samahan se on vaikka Fenderin Twin Reverbeissä. Reissuen saa paljon halvemmalla kuin alkuperäisen (itse en ole myymässä mitään, joten en sen takia puolustele) Aika ontuvat perustelut ja vertailut munsta. Eikös tuo 6506 ole aivan sama värkki, vain eri nimellä? En näe mitään tolkkua, miksi joku maksaisi käytetystä yli uuden hinnan. e. voisi lukea tosiaan loputkin kommentit, yllä samaa juttua. War... war never changes. |
Jii-Gee 24.03.2009 16:22:24 | |
---|
|
Henkka370 24.03.2009 18:17:29 (muokattu 24.03.2009 18:18:12) | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=305527 Oikein ilmotetaan, että musamaailmasta lähtis tämmöne 540e ja itte myyn 500e Ainin saihan tossa kantopussinki! E: Itsekkään en ymmärrä sitä, että nuo 6505 ja 5150 ovat käytettynä ihan pirun kalliitta... Uuden saa samalla hinnalla Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus? |
oiva tumpeloinen 24.03.2009 18:22:33 | |
---|
E: Itsekkään en ymmärrä sitä, että nuo 6505 ja 5150 ovat käytettynä ihan pirun kalliitta... Uuden saa samalla hinnalla Ne taisi aiemmin maksaa enemmän. Mulla on muistikuva, että perusmalli olis maksanut jotakuinkin saman kuin mitä +-malli tänä päivänä uutena. |
Mr. Speed 24.03.2009 19:30:58 | |
---|
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Jacksonist 24.03.2009 19:44:23 | |
---|
Tuossa on vielä sellainen homma, että kun puhutaan putkivahvistimista niin se tosiaan "kuluu" käytössä. Voi olla että putkien vaihto/muu remppa on edessä nopeastikkin. Kyllähän kaikki tietysti kuluu, mutta esim. joku transistoripääte on aika huoltovapaa laite verrattuna putkinuppiin. Senkin takia mielestäni käytetyn putkinupin hinta tulisi olla selvästi uutta pienempi. |
oiva tumpeloinen 24.03.2009 20:37:24 | |
---|
|
Mr. Speed 24.03.2009 20:46:16 (muokattu 24.03.2009 20:48:26) | |
---|
oiva tumpeloinen: Tarkoitin siis, että molempien mallien hinnat on tullut alas. Muistikuvien mukaan perusmallista sai ennen maksaa toista tonnia mistä vain uutena ostettuna. Joo juuri sitä tarkoitinkin. Itse tarkoitin viestilläni, että moni taitaa ottaa hintareferenssinsä Thomannin hinnoille, vaikkeivat ne kilpaile Suomen, saati sitten Britannian kanssa. Noista 6505:sista(ei siis plussalla) pyydetään 700-800 euroa, kun 800 pintaan saa uuden Lontoomaasta. E: Jacksonistille: Joo, itsekin olen melko huvittuneena saanut lukea omaan "Edullista metallimörssäri putkinuppi" -ilmooni tulleita vastauksia. Myyjät oikeasti kuvittelevat, ettei vajaa 4 vuotta sitten ostetun putkinupin päättärit ala pikkuhiljaa olla vaihtokunnossa, myös "vain parin tunnin viikottaisella treenaamisella", tai sillä "ettei laitteella ole keikkailtu". Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
pekurides 24.03.2009 20:52:41 | |
---|
Jacksonist: Tuossa on vielä sellainen homma, että kun puhutaan putkivahvistimista niin se tosiaan "kuluu" käytössä. Voi olla että putkien vaihto/muu remppa on edessä nopeastikkin. Kyllähän kaikki tietysti kuluu, mutta esim. joku transistoripääte on aika huoltovapaa laite verrattuna putkinuppiin. Senkin takia mielestäni käytetyn putkinupin hinta tulisi olla selvästi uutta pienempi. asian voi nähdä toisinkin päin jos/ja kun aika monesti tehty myös putkiremppa ennen myyntiä ja jos sinne laitettu niitä "parempia" putkia niin silloinpas laite vielä saundaa kivemmalta kuin uutena. no, kyllähän tuo putkiremppa yleensä hinnassa näkyy, tai sitä pitää osata kysyä ja hinnoitella sen mukaan. Kyllä siihen pitkälti toista satkua saa helposti kulumaan... Tunteella päin vittua. |
oiva tumpeloinen 24.03.2009 21:00:59 | |
---|
pekurides: asian voi nähdä toisinkin päin jos/ja kun aika monesti tehty myös putkiremppa ennen myyntiä ja jos sinne laitettu niitä "parempia" putkia niin silloinpas laite vielä saundaa kivemmalta kuin uutena. no, kyllähän tuo putkiremppa yleensä hinnassa näkyy, tai sitä pitää osata kysyä ja hinnoitella sen mukaan. Kyllä siihen pitkälti toista satkua saa helposti kulumaan... Mun mielestä putkien vaihto ei oikein kauheasti nosta arvoa, jos siellä ei tosiaan ole jotain arvokkaampia tuubeja. Eikä sekään aina nosta, riippuen tilanteesta. Putket on kuitenkin kuluvaa osaa, eikä ostaja tiedä, onko niitä putkia oikeasti vaihdettu. Putkien vaihto on vähän sama kuin autossa (kyllä niitä tylsiä autovertailuja) öljyjen vaihto. Niitä pitää kuitenkin tehdä ja se on vain määräaikaishuoltoa niille. |
pekurides 24.03.2009 21:14:00 | |
---|
oiva tumpeloinen: Mun mielestä putkien vaihto ei oikein kauheasti nosta arvoa, jos siellä ei tosiaan ole jotain arvokkaampia tuubeja. Eikä sekään aina nosta, riippuen tilanteesta. Putket on kuitenkin kuluvaa osaa, eikä ostaja tiedä, onko niitä putkia oikeasti vaihdettu. Putkien vaihto on vähän sama kuin autossa (kyllä niitä tylsiä autovertailuja) öljyjen vaihto. Niitä pitää kuitenkin tehdä ja se on vain määräaikaishuoltoa niille. juup ei tietenkään nostele ,mutta kyllä mä loppuunajetusta vähemmän maksan kuin juuri rempatusta. Tunteella päin vittua. |
oiva tumpeloinen 24.03.2009 21:16:33 | |
---|
pekurides: juup ei tietenkään nostele ,mutta kyllä mä loppuunajetusta vähemmän maksan kuin juuri rempatusta. Joo, totta kai loppuunajettu on arvottomampi. Mut jos normisti lasketaan käytetyn hinta verraten uuden hintaan, niin se on silloin uusituilla putkilla. Loppuun ajetut putket pudottaa hintaa heti. Harva tosin myöntää, että on putket jo loppu vaikka sen tietäisikin. Ja siksi käytettyjen putkikoneiden ostossa saa aina varautua putkiremppaan. Mikä ainakin itsellä näkyy tarjouksessa. |