Ege 26.04.2010 12:48:11 | |
---|
Ambitus: Onks kukaan hommanu Liquid Foot-controlleria ton Axen kaveriksi? Olis kiva tietää hieman kokemuksista miten ne skulaa yhteen. Niille jotka eivät tiedä laitetta, niin: http://www.liquid-foot.com/index.shtml Hyvin toimii. Tässä muutama juttu mikä tulee ekana mieleen: - Hakee automaattisesti presettien nimet axelta, joten ei tarvitse niitä itse näpytellä controlleriin. - Yleisesti helppo "ohjelmoida" axe:n kanssa. - Saat myös näkymään Axen tunerin Liquid Footin näytöllä. - LF:n virran saannin saa myös muistaakseni niin, että axe-fx syöttää virtaa phantom power liitännän kautta. Varmaan paras midiohjain Axen kanssa (Fractal ei ole vielä(kään) julkistanut omaansa..) |
Ambitus 26.04.2010 13:24:31 | |
---|
Ege: Hyvin toimii. Tässä muutama juttu mikä tulee ekana mieleen: - Hakee automaattisesti presettien nimet axelta, joten ei tarvitse niitä itse näpytellä controlleriin. - Yleisesti helppo "ohjelmoida" axe:n kanssa. - Saat myös näkymään Axen tunerin Liquid Footin näytöllä. - LF:n virran saannin saa myös muistaakseni niin, että axe-fx syöttää virtaa phantom power liitännän kautta. Varmaan paras midiohjain Axen kanssa (Fractal ei ole vielä(kään) julkistanut omaansa..) Ok! Miten sä hommasit ton (kumpi sulla on? pro ja jr.?) ja kauan jouduit odottelee? On ollu jotain juttua noilla foorumeilla, että jonotusajat on aivan holtittomat. Miten sulla toi on käytännössä kytkettynä? ja kuinka toi phantom power sulla kulkee? 7-pin din-liittimen läpi? Tuntuuko se laite pomminkestävältä? Et vois olla keikkaystävällinen sijoitus? Ja onko sulla expressiopedaaleita siinä kiinni? Jos on, niin miten ne on toiminu? sori..kauheesti kysmyksiä. Eipä oo tollasta tullu koskaan maailmalla vastaan ja gasittaa niin maan prkleesti. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
Kontiak 26.04.2010 14:31:57 | |
---|
Mallintavissa on yleensä ollut puutetta erottelevuudessa, kun soitetaan isommilla säröillä. Onko Axessa onnistuttu tässä paremmin? |
Ege 27.04.2010 00:19:03 (muokattu 27.04.2010 00:41:43) | |
---|
Ambitus: Ok! Miten sä hommasit ton (kumpi sulla on? pro ja jr.?) ja kauan jouduit odottelee? On ollu jotain juttua noilla foorumeilla, että jonotusajat on aivan holtittomat. Miten sulla toi on käytännössä kytkettynä? ja kuinka toi phantom power sulla kulkee? 7-pin din-liittimen läpi? Tuntuuko se laite pomminkestävältä? Et vois olla keikkaystävällinen sijoitus? Ja onko sulla expressiopedaaleita siinä kiinni? Jos on, niin miten ne on toiminu? sori..kauheesti kysmyksiä. Eipä oo tollasta tullu koskaan maailmalla vastaan ja gasittaa niin maan prkleesti. Sori, jäi tietenkin mainitsematta se tärkein asia, en itse omista, vaan kaverini omistaa jr:n sekä axen yhdistelmän. Kirjoittelin hänen "puolestaan" kommentit. Omistan itse siis pelkästään Axen. Vastailen näihin uusiinkin kysymyksiin sen perusteella mitä olen häneltä / muilta kuullut: - Eli jr löytyy, ei tarvinnut pro:n ominaisuuksia sekä halusi nimenomaan pienemmän laudan (omisti ennen Axess FX-1 controllerin) - Odotusta ei ollut, osti jr:n käytettynä jenkeistä, ei suoraan valmistajalta. Jonotusajat ovat suht pitkät mutta paranemaan päin, yhdenmiehen yritys kyseessä joten joutuu hieman odottelemaan.. Jeff on kuulemma erinomainen asiakaspalvelija! Vastailee yleensä nopeasti maileihin ja jenkeissä soitteleekin ihmisille ja neuvoo tarvittaessa kädestä pitäen. - Ei käytä phantom poweria (en tiedä miksei) Luulisin että tuollaisella 7pin kaapelilla se virta siirretään, ainakin sitä myydään lf:n nettisivuilla. - On todella kestävä, tuskin saat rikki menemään, vaikka kaikki on tietenkin mahdollista :) - Itse käytän pedaalina tätä: http://www.mission-engineering.com/Mission-Engineering/Products.html ja malli on SP-1R. Sivua kun selailet alaspäin niin siellä on malli myös LF:lle, tuo taitaa olla "optimoitu" tms malli. Muistaakseni jos pedaalin liittää LF:ään tarvitsee käyttää 1/4" stereokaapelia tavallisen monon sijaan, muuten ei toimi. Kannattaa kysellä tuolta ja varmistaa jos meinaa ostella. Missionin pedaalit ovat hyviä, halusin perinteisen wah pedaalin kuorissa olevan expression pedaalin että saisi kunnon "tuntuman" Nuo Ernie Ballin pedaalit eivät oikein toiminut mulla, makuasioita nämäkin. Pedaalit ovat kestävän oloisia eikä mulla ole tuo punainen väri mihinkään lohkeillut / haalistunut vaikka vuoden verran se tuossa on ollut. En tosin keikkaile mutta kuitenkin. Käytän tuota siis axessa olevaan wah/ whammy / shimmer efektiin. Tuolla eräällä jenkkipalstalla ylistetään LF:ää ja kaverini ostikin juniorinsa lähinnä näiden kokemuksien perusteella, ei ole kuulemma katunut ostosta. Jos nyt itsekin saisi rahaa jostain niin ostaisin... |
Christeraser 27.04.2010 11:50:37 | |
---|
|
MoreK 03.05.2010 21:34:59 | |
---|
|
Kontiak 03.05.2010 23:41:28 | |
---|
|
Mandarax 03.05.2010 23:47:24 | |
---|
skeba: "Petrucci-soundit" saa helposti 99%:sesti kohdilleen No nyt saa sitten vihdoin sen häiritsevän yhden prosentin korjattua. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
ReBeat 03.05.2010 23:54:38 | |
---|
Nyt ei pysty ainakaan ikinä harkitsemaankaan tuota laitetta. Etupaneelia katsoessa tulisi liian usein häiritsevä olo, että onko sitä itsekin joku petrucci-wannabe. |
Spiral 24.05.2010 21:39:14 | |
---|
|
Terry Pantheras 25.05.2010 10:25:56 | |
---|
|
Mr. Speed 25.05.2010 10:30:50 | |
---|
Terry Pantheras: Kyllä tuo käyttäjälista alkaa olemaan jo suhteellisen vakuuttava... Kovia nimiä. Tosin, tohonhan riittää se,että sitä käyttäisi, vaikka ihan vähänkin. En halua ollenkaan vähätellä tota laitetta, mutta kyllähän Mesakin ilmoittaa rehellisesti Metallican jäbät, vaikka taitaa Hetfieldin setuppiin enempi tuo Diezel liittyä. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. |
kimurantti1 25.05.2010 12:51:18 (muokattu 25.05.2010 13:00:42) | |
---|
Mr. Speed: Kovia nimiä. Tosin, tohonhan riittää se,että sitä käyttäisi, vaikka ihan vähänkin. En halua ollenkaan vähätellä tota laitetta, mutta kyllähän Mesakin ilmoittaa rehellisesti Metallican jäbät, vaikka taitaa Hetfieldin setuppiin enempi tuo Diezel liittyä. Eikös Mark IIC+ studiossa vieläkin pauhaa? Ainakin niin muistelin jostain lukeneeni, että monien muiden kokeilujen jälkeen päätyivät käyttämään laitetta, joka aiemminkin oli toiminut. Live-hommista ei ole mitään hajua. Vain hyppääminen Axe-FX:n leiriin ei tullut kyllä yhtään yllätyksenä, päinvastoi mä ainakin olin jo odottanut sitä. Saas nähdä miten Vai tuota käyttää, että onko vain efektiprosessorina vai otetaanko sieltä ihan vahvistinmallinnoksiakin. Jälkimmäisessä tapauksessa homma menisi mielenkiintoiseksi, kun Vailla on kuitenkin Carvinin nimikkovahvistin, Ibanezin Jemini-säröpedaali jne. Jos selviää että Vai ottaa perussoundinsakin tuolta (uskon että Axe-FX varmasti hoitaa kympillä sen soundimaailman mitä Vailta ollaan totuttu kuulemaan), niin se kyllä vaikuttaa ainakin Legacyn myyntiin. |
Antti1 25.05.2010 12:53:36 | |
---|
kimurantti1: Eikös Mark IIC+ studiossa vieläkin pauhaa? Ainakin niin muistelin jostain lukeneeni, että monien muiden kokeilujen jälkeen päätyivät käyttämään laitetta, joka aiemminkin oli toiminut. Live-hommista ei ole mitään hajua. Kyllä siellä studiossa on ainakin viimeisimmällä ollut paljon muutakin, mutta joku tuntemattomaksi jäänyt taho (Metallican joku liveheebo) väitti pääosan Jamesin soundista tulevan edelleen tuosta. Käytettyjä vahvareita siis oli Mark, Recto, VH4, Krank Rev ja joku muu. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
markokor 26.05.2010 12:33:24 | |
---|
Huomasitteko muuten että Axelle on tulossa oma kontrolleri MFC-101? "Join Fractal Audio and Atomic Amps at The 2010 New York Amp Show on June 5th & 6th. Come try the Axe-Fx Ultra and Atomic Reactor FR (Feel free to bring your own guitar!) We'll be demo'ing the MFC-101 midi foot controller and making an announcement at the show about its imminent availability. Get your free Fractal or Atomic T-shirt by being the first person each day to mention our "secret password", posted to Twitter and Facebook the morning of the show." |
RekoS 26.05.2010 13:01:57 | |
---|
Kauankohan tämänkin halpenemista joutuu vielä opiskelijatuloilla odottelemaan... |
Harrastelija 26.05.2010 13:26:52 | |
---|
mamaze: Kauankohan tämänkin halpenemista joutuu vielä opiskelijatuloilla odottelemaan... Luultavasti yhtä kauan kun muillakin tuloilla :) Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Tarvitset hyvän mutta edullisen Starton? Kts. ilmoitus profiilissa. |
Antti1 26.05.2010 13:28:18 | |
---|
Mulla on vähän sellainen kutina, ettei tuon laitoksen hinta tule lähitulevaisuudessa laskemaan. Korkeintaan siinä vaiheessa, kun se tuomitaan hiukan jo vanhentuneeksi ja markkinoille on ilmaantunut saman sarjan kilpailijoita halvemmalla. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
Boltsa 26.05.2010 16:57:06 (muokattu 26.05.2010 16:57:18) | |
---|
Antti1: Mulla on vähän sellainen kutina, ettei tuon laitoksen hinta tule lähitulevaisuudessa laskemaan. Korkeintaan siinä vaiheessa, kun se tuomitaan hiukan jo vanhentuneeksi ja markkinoille on ilmaantunut saman sarjan kilpailijoita halvemmalla. Eli Behringer julkaisee kopion laitteesta ja mainostaa sitä oman tuotekehityksensä huippuna. Sitä päivää odotellessa... Boltsa |
mitja 26.05.2010 17:42:03 | |
---|
Boltsa: Eli Behringer julkaisee kopion laitteesta ja mainostaa sitä oman tuotekehityksensä huippuna. Sitä päivää odotellessa... Bugeran EXA XF tulee pian markkinoille. |