Kefiiri 26.02.2007 11:44:01 (muokattu 26.02.2007 12:09:34) | |
---|
Valalle en mene ;-) mutta muistaakseni sielläkin moinen on. Jos kuitenkaan ei ole, niin eiköhän tuo 8 ohmin lähtö ole riittävän lähellä. Näinhän se yleensä nähdään että yks pykälä puoleen tai toiseen ei pitäis vielä aiheuttaa tärviötä. Mutta kun pääteputken anodijännitekin kuulemma on Junnussa arveluttavan korkea, niin en taida uskaltaa kiusata ressukkaa väärällä sovituksella tuohon suuntaan. Toihan on helpoin konsti mitä tuolla aiemmin suositeltiin, että hommaa neljä 16 ohmin kaappia ja kytkee ne rinnan! Vaikuttavan näköistäkin. |
VIPMetal 16.03.2007 23:08:56 (muokattu 17.03.2007 00:55:23) | |
---|
No eipäs kehitellä uutta ketjua, kun löyty tämä... Eli: Ostin tänään ton vahvistimen ja ongelmana on semmonen kilinä/sirinä. Muuten huiput soundit, mutta tietyillä taajuuksilla/nuoteilla kuuluu raivostuttavaa kilinää. Pahenee, jos avaa volaa enemmän. Mietin tässä, et oisko sit putket paskana? Miten tosta vaihdetaan tuo etuasteputki? Pitääkö avata koko toosa? Kun tuossa on tuo "slideputki" siinä ympärillä? Kokeilin sitä hieman väännellä, mutta yleensä siinä sit joku hajoaa, kun alkaa voimalla vääntämään... E: No niin, muistin yhtäkkiä, et mullahan on treenikämpällä pari vanhaa Sovtekin etuasteputkea. Vaimo ja tyttö nukkuvat, joten kävin hakemassa ne näin yömyöhällä. Muistin palatessani miten sen metallisuojuksen saa siitä pois, kun olihan vanhassa VOXissakin semmonen. No China 12AX7 putki pois ja Sovtekki tilalle. Johan sirinät oli tipotiessään. Tai ainakin niillä volumella millä uskalsin tuota näin yöllä kokeilla. Update: Sirinä tuli hetken soittelun päästä takaisin kehiin... ???? Pääteputki? Kaiutin? Pitäisköhän suosiolla viedä takaisin liikkeeseen? Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
masterhat 05.04.2007 21:13:16 | |
---|
tuollasen hommasin himaan, ja nyt pitäis vielä homata tuolle kaveriksi joku perus Overdrive. Lähinnä siksi että kotona voi rämpytellä erisoundilla, ja ettei pedaalilaukkua tarvi raahata reenikseltä aina messiin. Bad monkey, SD-1, you name it..? ei mitään kallista, alle 100 budjetti mielusti. I am the Horsemaster |
Karipiirto 05.04.2007 21:15:09 | |
---|
Mulla olis SD-1. Jos kiinnostaa ja lähtee kyllä reippaasti alta sadan euron. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
masterhat 05.04.2007 21:19:00 | |
---|
Mulla olis SD-1. Jos kiinnostaa ja lähtee kyllä alta sadan euron. ;) no täytyy kartoittaa hieman muitakin vaihtoehtoja, mutta laitetaas korvan taakse I am the Horsemaster |
VIPMetal 05.04.2007 21:53:14 | |
---|
Suosittelisin Marshallin Guv'noria. Melko miehekäs rokkisärö lähtee ton Valven kautta. I like it. Oli muuten tossa aiemmin just putkissa vikaa, uusilla putkilla huippusoundi. Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
Ziggy Bubba 05.04.2007 21:56:17 | |
---|
Omaa Bad Monkeytani testasin kaverin Valve Junnulla ja komiasti toimi. Toisaalta myös kaverin sd-1 kuulosti ihan mukavalta... Hinta/laatu-suhteeltaan Bad Monkey on kyllä omien kokemusten perusteella ylittämätön peli OD-osastolla - tuon kanssa ei mene varmasti harhaan, jos tubescreamer-tyylinen roso on hakusessa. Myspace.com/Crookmachine |
Petrukki 05.04.2007 21:56:55 | |
---|
Eli, miten toimii rankemmissa säröissä spedujen kanssa, kokemuksia kellään? jou |
käsi 05.04.2007 22:00:12 | |
---|
Suosittelisin Marshallin Guv'noria. Melko miehekäs rokkisärö lähtee ton Valven kautta. I like it. Oli muuten tossa aiemmin just putkissa vikaa, uusilla putkilla huippusoundi. komppia tohon guv´noiriin. Toimii ton junnun kanssa todella mainiosti. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
Ziggy Bubba 05.04.2007 22:06:43 (muokattu 05.04.2007 22:45:35) | |
---|
Eli, miten toimii rankemmissa säröissä spedujen kanssa, kokemuksia kellään? Tuo elementtikin on jo sen verran pieni, että kovin botnekasta soundia ei ole odotettavissa. Hienoisena mutuna sanoisin että parempaan hevanderiin pääset esim. isompi elementtisellä trankulla. Eivätkä ne putket paljoa enää vaikuta kun tuon eteen heittää jonkun hi-gain purkin... Myspace.com/Crookmachine |
käsi 05.04.2007 22:11:43 | |
---|
Tuo elementtikin on jo sen verran pieni, että kovin botnekasta soundia ei ole odotettavissa. Hienoisena mutuna sanoisin että parempaan hevanderiin pääset esim. isompi elementtisellä trankulla. Ei se putki paljoa enää auta kun tuon eteen heittää jonkun hi-gain purkin... onhan tuo elementti pieni, ja siksi perus soundi on kireähkö. Tosiaan mitään kovin botnekasta soundia ei saa. Kikkeliheviin kyllä saa ihan ok soundin. Eikä choruksista sun muista mun mielestä saa oikeinmitään irti tuon vahvarin kanssa, mutta maku asioita. Kokeilin sd-1:lle tuota junnua, en oikein pitänyt, heviin ehkä siedettävä meininki. Guv´noirilla saan taas itse säädettyä paremmin rokkiin sopivat soundit. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
VIPMetal 05.04.2007 22:16:59 (muokattu 05.04.2007 22:19:08) | |
---|
Mulla oli Line6 Über Metal-pedaali, mutta täytyy sanoa ettei kyllä toiminut ollenkaan tuon vahvistimen kanssa. Ehkä olin jo muutenkin kyllästynyt siihen sirinään. =) Ja marsun 4x12" kaapin kautta lähtee kyllä hieno soundi. Ehkä joudun ostamaan sen nuppi+kaappi yhdistelmän siihen 300€ paikallisesta musaliikkeestä.. =) Tosin ei oo tarvetta... Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
HeavyMachinery 05.04.2007 22:19:14 | |
---|
Eli, miten toimii rankemmissa säröissä spedujen kanssa, kokemuksia kellään? Ainakin päätteen englin e530 etuselle toimii komeasti :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Corto 05.04.2007 22:49:39 (muokattu 05.04.2007 22:50:05) | |
---|
Ehkä joudun ostamaan sen nuppi+kaappi yhdistelmän siihen 300€ paikallisesta musaliikkeestä.. =) Tosin ei oo tarvetta... Eipä oo juuri mullakaan, mutta joku pakko se olis vaan saada tuo Valve Junior nuppi ja siihen matsaava 1x12 kaappi. Vaikka vasta ostin itselleni sen uuden trankkunupinkin. Älkää kertoko vaimolle! |
käsi 05.04.2007 23:01:58 | |
---|
Eipä oo juuri mullakaan, mutta joku pakko se olis vaan saada tuo Valve Junior nuppi ja siihen matsaava 1x12 kaappi. Vaikka vasta ostin itselleni sen uuden trankkunupinkin. Älkää kertoko vaimolle! tuota nuppi + kaappi yhdistelmää olen pitkään miettiny, onneksi se on sen verran siistin näköinen että voipi myös väittää se olevan ihan kiva sisustuselementti Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
VIPMetal 06.04.2007 20:17:08 | |
---|
onneksi se on sen verran siistin näköinen että voipi myös väittää se olevan ihan kiva sisustuselementti Tossahan ois yks hyvä ostoperuste! =) Taitaapa jäädä nyt kitara kesältä ostamatta... Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
Jfox 21.04.2007 23:32:30 (muokattu 21.04.2007 23:35:16) | |
---|
Itse olen kanssa kelaillut tuon Epiphone Valve Jr. 5W pelin ostamista. Kuulin vehjettä soitettavan eräällä keikalla ja tykästyin konseptiin. Olisko kellään kokemuksia jostain säröpedaalista, joka toimisi hyvin kyseisen vahvistimen kanssa? E: niin taisikin olla keskustelua aiheesta aiemmin... pahoittelut. |
masterhat 22.04.2007 17:54:19 | |
---|
Itse olen kanssa kelaillut tuon Epiphone Valve Jr. 5W pelin ostamista. Kuulin vehjettä soitettavan eräällä keikalla ja tykästyin konseptiin. Olisko kellään kokemuksia jostain säröpedaalista, joka toimisi hyvin kyseisen vahvistimen kanssa? E: niin taisikin olla keskustelua aiheesta aiemmin... pahoittelut. no käytännösä moni perus-OD toimii mainiosti. Sitten vain maun mukaan hieman gainia ja styrkka ruvelle I am the Horsemaster |
Jfox 22.04.2007 21:47:27 (muokattu 22.04.2007 22:22:26) | |
---|
no käytännösä moni perus-OD toimii mainiosti. Sitten vain maun mukaan hieman gainia ja styrkka ruvelle Onko kokemuksia, voisiko tuota säröpedaalin kanssa soitella metelin puolesta suht hyvä saundisesti kerrostalossa päiväsaikaan/mikä ois semmonen pedaali joka toimii pienilla volyymeillä? Itsellä tässä vaiheessa vaan, kerrostalossa sinänsä toimiva, transistori ratkaisu, joten siitä tyhmät kysymykseni;) |
käsi 23.04.2007 08:51:01 | |
---|
Onko kokemuksia, voisiko tuota säröpedaalin kanssa soitella metelin puolesta suht hyvä saundisesti kerrostalossa päiväsaikaan/mikä ois semmonen pedaali joka toimii pienilla volyymeillä? Itsellä tässä vaiheessa vaan, kerrostalossa sinänsä toimiva, transistori ratkaisu, joten siitä tyhmät kysymykseni;) tuota marshallin guv'noiria käyttelen tuon kanssa kotisoitossa ja silla saan omaa korvaani miellyttävät soundit helposti aikaiseksi. Myös silloin kun vielä omistin marsun bluesbreaker II pedaalin käytin sitä välillä, hieman vähemmän säröä ja toimi mun korvaan mainiosti tuon epin kanssa. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |