Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5138 139 140 141 142444 445 446 447 448
Åboensis
15.03.2016 14:53:40

Presidentti: Vastasin asiallisesti ja sitä seurasi ikuinen radiohiljaisuus.

Tästähän on ollut puhetta (purnausta) ennenkin mutta edelleen vaan jaksaa välillä ihmetyttää ihan normaalien kommunikaatiotaitojen puute... Eli tehdään tiedustelu tai parhaassa tapauksessa tiedusteluja myynnissä olevasta tavarasta, mutta asiallisen ja informatiivisen vastauksen jälkeen ei olla enää missään yhteydessä. Samoin ostoilmoitukseen tehtyyn tarjoukseen ei reagoida millään tavalla, vaikka tarjottu tavara on periaatteessa juurikin etsityn kaltaista - ei edes lyhyesti tyyliin "Anteeksi mutta juuri nyt ei nappaa".

Kuitenkin kävijätiedoista näkee, että paikalla on oltu... Mikä siinä on niin vaikeaa? Itse pyrin vastaamaan jokaiseen saamaani pikaviestiin edes jotain, että lähettäjä tietää sen saapuneen perille ja tulleen luetuksi.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
BugBadWolf
15.03.2016 16:13:51 (muokattu 15.03.2016 16:18:02)
Åboensis: ... Mikä siinä on niin vaikeaa?...

Olisiko se niin, että ei haluttu tarjous koetaan jopa jonkinlaisena loukkauksena? Itse olen parikin kertaa päätynyt jopa jonkinlaisen raivarin kohteeksi n 10% tinkimisyrityksen jälkeen. Myös joka pisniisistä voittoa tahtovilla kauppiailla on taipumusta ottaa nokkiinsa, jos ostajalla ei ole halua osallistua heidän elämänsä rahoittamiseen.

Ja onhan meidän joukossamme toki niin suuria tähtiäkin, että rahvaan lähestymisyritykset eivät saa jumalia kiinnostumaan. Taiteilijat... Toisinaan sellaisia ...keleen prinsessoita, että tulee mieleen heittää puhelin paskakaivoon ja erakoitua ulos sellaisesta maailmasta, jossa niitä pesii ;D

Olen ajatellut sen niin, että vaikka välillä joku kampe poltteleekin, ei sitä ole pakko hankalalta tapaukselta ostaa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Åboensis
15.03.2016 18:03:31 (muokattu 15.03.2016 19:14:38)

BugBadWolf: Olisiko se niin, että ei haluttu tarjous koetaan jopa jonkinlaisena loukkauksena? Itse olen parikin kertaa päätynyt jopa jonkinlaisen raivarin kohteeksi n 10% tinkimisyrityksen jälkeen. Myös joka pisniisistä voittoa tahtovilla kauppiailla on taipumusta ottaa nokkiinsa, jos ostajalla ei ole halua osallistua heidän elämänsä rahoittamiseen.

No jaa, voihan se olla näinkin ;D. Hieman vain tahtoo hämmästyttää, jos ihminen etsii soitinta X hintaan Y, ja kun hänelle sellaista tarjoaa, ja ehdottaa vieläpä mahdollisten toimituskulujen puolittamista, ei silti saa minkäänlaista vastausta.

Ei sillä, että minulta olisi mikään pakko ostaa, mutta voisi silti vaikkapa ystävällisesti kertoa, ettei esim. väri tällä kerralla miellytä, ehti jo hankkia tuotteen muualta tms. Siis ihan tällaista normaalia kohteliaisuutta ;D.

E: Tai toisaalta jos erikseen pyydetään myynnissä olevasta soittimesta lisätietoja, kuviakin jne. ja ne saatuaan sulkeudutaan kuin simpukka. Onko aikuisten oikeasti liikaa vaadittu, että ilmoitettaisiin, ettei tämä sittenkään ollut sitä mitä etsittiin tms.? Vaikka siinä samalla kun käy tsekkaamassa, onko torille tullut jotain muuta mielenkiintoista... ;D.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Aman
15.03.2016 18:58:25

Hyvin liukahti parit tavarat. Fenkun body ja timefactor löysivät uudet omistajat alle kymmenessä minuutissa. Ei valittamista. Tosin yksi spedu on hyvin vähän herättänyt kiinnostusta, josko sitä ongelmaa korjaisi hinnan höyläämisellä.
Perusasioiden äärellä, isolla ilolla: WuHuu - Facebook ja WuHuu - Youtube
Kuuppakullervo
15.03.2016 19:53:44 (muokattu 15.03.2016 19:55:03)

BugBadWolf: Maksoin hulluuksissani combostani 1900, kun oli uudenveroisessa kunnossa...Vastaavasta saisi minulta tänään tasarahan.

Vaikka kansalaisilla tuntuu olevan se idea että nuppi olisikin nykyisin comboa kalliimpi, minuun se ei ole tarttunut. Siksipä - taas kerran kunto huomioonottaen - comboon verrattuna tarjous on muutaman satasen vähempi.

Ystävällisesti valaisset, jos olen pudonnut viimeaikaisen hintakehityksen kelkasta.

En minä tiedä mikä se käypä "katuhinta" nykyään on, mutta kysäisin koska viestistäsi päätellen sinulla joku ajatus asiasta on.

Maksoin omasta Mark V -nupistani uutena Levytukulle muistaakseni jotain 2500,- vuonna 2011. En muista mikä virallinen hinta lapussa silloin luki, Tompalla oli kuitenkin selvästi kalliimpi. Ja vaikka olisi ollut samanhintainen tai pikkuisen halvempikin, olisin mieluummin ostanut suomalaiselta jälleenmyyjältä, koska tuollaisen 25 kg rotiskon kanssa takuu- yms. korjaukset on tarvittaessa aika paljon kivempi hoitaa kun myyjä on kotikaupungissa. Tuohon aikaan niitä ei myöskään vielä juuri lainkaan liikkunut Suomessa käytettynä.

Sitten tuli EUn pankkikriisi, tuli Kreikka, tuli pakolaiskriisi, ja kas kummaa, taalan kurssi on nykyään n. 25% kalliimpi kuin viisi vuotta sitten. Nyt Mark V nupin ovh Levytukussa näyttää olevan 3399,- (en tiedä mikä olisi päivän käteiskauppahinta, varmaan neuvoteltavissa halvemmaksi), T-kaupassa 3099,-. Paljon alle 3 kiloeuron nyt tuskin uuteen kuitenkaan käsiksi pääsee.

Ymmärrän hyvin, jos kunnoltaan uudenveroisen (putket on kulutustavaraa joo, mutta varsinkaan etuasteputkia ja tasuria eli kahdeksaa sen kahdestatoista putkesta ei tarvi alvariinsa olla vaihtamassa) Mark V-nupin myyjä ei ole innosta kiljuen myymässä sitä "1900 euroa miinus muutama satanen" eli ilmeisesti n. 1500-1600 euron hintaan. Viimeisen vuoden aikana muutama Mark V-nuppi on torilla näkynyt n. 1900-2000 euron pyynneillä, eivätkä ne ilmot kauhean kauaa ole siellä roikkuneet. En voi tietenkään tietää mihin hintaan kaupat on lopulta tehty.

En ole omaa nuppiani myymässä, tykkään siitä enkä keksi minkä korvaavan tilalle ottaisin, joten sikäli asia on minulle yhdentekevä, mutta yleisellä tasolla pidän hiukan outona, että kalliista, mutta selvästi "suurenkin yleisön" haluamista vahvistimista tms.vermeistä lähtisi arvosta 50% heti kun ne on kannettu kaupasta ulos. Kysynnän ja tarjonnan lakihan sen hinnan lopulta määräävät joo, mutta en usko että noin surkea arvon/arvostuksen säilyminen on edes harrastajayhteisön (lue: meidän kaikkien) edun mukaista pitkällä tähtäimellä. Kukaan ei enää haluaisi eikä uskaltaisi ostaa kaupasta mitään uutta, koska se olisi tonnin setelien vetämistä vessasta alas. Jos kukaan ei koskaan osta uutta, ei niitä käytettyjäkään kiertoon tule.

Ymmärrän oikein hyvin sellaisenkin kamarunkkauksen muodon, että loistotilaisuuden tarjoutuessa ostaa halvalla heräteostoksen kokeiltavaksi, ja jos ei natsaa niin laittaa about samaan hintaan takaisin kiertoon. Mutta jos todella tietää haluavansa jonkin laitteen, on sitä kokeillut ja uskoo/tietää siitä saavansa pitopelin, en oikein ymmärrä että sitten kokee vääryyttä siitä, että kukaan ei halua myydä sellaista hyväkuntoisena käytettynä 50 pinnan halvennuksella.
balanced1
15.03.2016 20:37:35
BugBadWolf: Olisiko se niin, että ei haluttu tarjous koetaan jopa jonkinlaisena loukkauksena? Itse olen parikin kertaa päätynyt jopa jonkinlaisen raivarin kohteeksi n 10% tinkimisyrityksen jälkeen. Myös joka pisniisistä voittoa tahtovilla kauppiailla on taipumusta ottaa nokkiinsa, jos ostajalla ei ole halua osallistua heidän elämänsä rahoittamiseen.

Ja onhan meidän joukossamme toki niin suuria tähtiäkin, että rahvaan lähestymisyritykset eivät saa jumalia kiinnostumaan. Taiteilijat... Toisinaan sellaisia ...keleen prinsessoita, että tulee mieleen heittää puhelin paskakaivoon ja erakoitua ulos sellaisesta maailmasta, jossa niitä pesii ;D

Olen ajatellut sen niin, että vaikka välillä joku kampe poltteleekin, ei sitä ole pakko hankalalta tapaukselta ostaa.

Olen ajatellut, että jos "tarjoan puolet" ostajalla ei ole enempää rahaa niin ei minun ole sellaiselle mikään pakko mitään myydä.
BugBadWolf
15.03.2016 20:53:28
Kuuppakullervo:...en oikein ymmärrä että sitten kokee vääryyttä siitä, että kukaan ei halua myydä sellaista hyväkuntoisena käytettynä 50 pinnan halvennuksella.

Kaliiden kamppeiden jälleenmyyntiarvosta voidaan olla montaakin mieltä. Aivan yhtä montaa, kuin sanan "muutama" tarkoituksesta...

...näköjään...

Missä lukee, että Thomann x 0,7 olisi käytetyn tavaran arvo? Ja miksi se ei pidä joka laitteessa? Ostatko Vettan, jos hintalapussa lukee 0,7 x pari tonnia? Ja nousiko käytetyn vahvistimen hinta, kun taala keikahti? Ei minulle ainakaan tullut Mark V:stä laskua perään, sen paremmin kuin muistakaan ameriikan romuista.

Jos ei jonkinlainen vintage-hulluus iske, käytetyn laitteen hinta putoaa joka sekunti. Halusi sitä, tai ei. Muusikoiden tunneperäinen suhtautuminen soittimiinsa sotkee nämä hintahommelit yhdessä heikon saatavuuden kanssa. Tosiasiassa käytetyn laitteen hinta kyllä putoaa alle puoleenkin uuden hinnasta. Ja hyvästä syystä.

En koe vääryyttä mokomasta. Ihmettelen kyllä kovasti sitä, että joku voi kokea vääryyttä siitä että tarjoan kolmannelle osapuolelle kasakaupalla rahaa. Minä tarjoan. Jos jollain lojuu viitonen tarpeettomana, se myy sen. Jos ei raha kelpaa, ei kukaan ole pakottamassa myymään.

Että sillee...
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
15.03.2016 20:57:18
balanced1: Olen ajatellut, että jos "tarjoan puolet" ostajalla ei ole enempää rahaa niin ei minun ole sellaiselle mikään pakko mitään myydä.

Yhtä paljon kun on voittoa kyttääviä ostajia, on myös samanlaisia myyjiä. Kyllä se raha kelpaa kaikille. Mutta minusta on jonkin verran eroa siinä, josko tarjoaa 9 euroa pyydetystä kyymmenestä, tai vain joka toisen euron.

Olisihan se hienoa, jos kaikki ajattelisivat kaikesta samalla tavalla. Näitäkään kisoja ei tarvitsisi pitää. Mutta kun jokaisella on oma kuvitelmansa siitä miten kamppeiden arvo tulee ja menee, tällaista tämä on.

Ja tulee aina olemaan.
Laulava Kylätohtori
15.03.2016 21:10:49
BugBadWolf: Kaliiden kamppeiden jälleenmyyntiarvosta voidaan olla montaakin mieltä. Aivan yhtä montaa, kuin sanan "muutama" tarkoituksesta...

...näköjään...

Missä lukee, että Thomann x 0,7 olisi käytetyn tavaran arvo? Ja miksi se ei pidä joka laitteessa? Ostatko Vettan, jos hintalapussa lukee 0,7 x pari tonnia? Ja nousiko käytetyn vahvistimen hinta, kun taala keikahti? Ei minulle ainakaan tullut Mark V:stä laskua perään, sen paremmin kuin muistakaan ameriikan romuista.

Jos ei jonkinlainen vintage-hulluus iske, käytetyn laitteen hinta putoaa joka sekunti. Halusi sitä, tai ei. Muusikoiden tunneperäinen suhtautuminen soittimiinsa sotkee nämä hintahommelit yhdessä heikon saatavuuden kanssa. Tosiasiassa käytetyn laitteen hinta kyllä putoaa alle puoleenkin uuden hinnasta. Ja hyvästä syystä.

En koe vääryyttä mokomasta. Ihmettelen kyllä kovasti sitä, että joku voi kokea vääryyttä siitä että tarjoan kolmannelle osapuolelle kasakaupalla rahaa. Minä tarjoan. Jos jollain lojuu viitonen tarpeettomana, se myy sen. Jos ei raha kelpaa, ei kukaan ole pakottamassa myymään.

Että sillee...

Turha se on valittaa. Ladot vaan kiltisti taaloja tarpeeksi tiskiin, niin kaupat voi onnistuakin. Ostaessa sillä ostajan mielipiteellä siitä, miten hinta muodostuu, ei ole mitään merkitystä. Sama tietysti toisinkin päin. Se on myyjän turha yrittää perustella, miksi siitä omasta romusta voi pyytää sen summan X, jos ketään ei ole sitä valmis maksamaan...

Toria, kun selailee, niin täytyy sanoa, että hinnat on aika eri maailmoista ihan noin yleisestikin osto- ja myynti-ilmoissa. Ei uskoisi, että samoista kamppeista puhutaan... :D
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
15.03.2016 21:19:42
Laulava Kylätohtori:.. Ei uskoisi, että samoista kamppeista puhutaan... :D

Kun tätä ympärilläni olevan romun määrää katselee, niin ei siitä nyt kyllä sellaista kuvaa saa että olisin jotenkin normaalia hankalampi maksaja. Näyttäisi että minusta saa tiristettyä rahaa liiankin helposti. Kun hinta on valmiiksi oikea, haen kitisemättä kauempaakin. Pari päivää sitten esimerkiksi ajatti Porinkeikan (3 tuntia/sivu) ja raha oli myyjällä tassussa muutaman tunnin sisällä puhelusta.

Onnistunut kauppahan on sellainen, jossa ostaja ja myyjä kykenevät kumpikin kätkemään naamalleen pyrkivät tyttöelefantin takapäätä muistuttavat ilmeet ja saavat käteltyä väkinäisesti hymyillen. Jos toinen hymyistä on aito, toista on viilattu linssiin ;D
mpekkanen
15.03.2016 21:25:13
90-luvun alussa kun olin itse soitinkaupassa töissä, niin silloin oli ihan yleisesti sellainen sääntö...että kun tavaran on ostanut, niin siitä OVH:sta tippuu heti 40 % pois.
Jos osti 3000 markan soittimen tänään ja toi sen seuraavana päivänä vaihtoon johonkin, niin siitä sai periaatteessa 1800 markkaa vaihdossa. Tietenkin jos tilanne olisi ollut tällainen, niin se olisi vaikuttanut missä kunnossa se soitin on päivän jälkeen ja mihin se halutaan vaihtaa. Noin se kuitenkin meni silloin ja en usko, että on tuosta kovinkaan paljoa muuttunut. Tai on siinä mielessä, että nykyään ei liikkeet halua ottaa vaihdossa oikein mitään. Edes myyntitiliin ei oteta ihan kaikkia soittimia...
Koskapa soittimien katteet pyörivät liikkeelle yleensä 30-40 % välissä tai oli näin ainakin ennen. Siitä voisi siis päätellä jotain tuosta miten hinta muodostuu ja tuskin se kate on kauheasti tuosta ainakaan muuttunut...Poikkeuksia on molempiin suuntiin, mutta näin se taitaa mennä nykyäänkin.

Se mitä olen torilla muutamista tuotteista ihmetellyt on muutamien kitaroiden aivan tajuton hinnan nousu 90-lukuun verrattuna.
Kramerin USA kitaroita sai 90-luvulla 2500-3000 markkaan jos olivat hyvässä kunnossa ja mukaan tuli kova laukku. Nykyään on niiden hinnat lähes järjestäin yli 800 euroa. Floyd Rose kitarat kun eivät oikein kelvanneet enää 90-luvun puolivälin jälkeen millään järkevillä hinnoilla kenellekkään.
Tokain Japanin Les Pauleja sai 90-luvulla( vielä 90-luvun lopussakin) kovan laukun kanssa ja mikit vaihdettuna EMG:ksi tai Duncaniksi 2500-3000 markalla myöskin. Silloin Gibsonin Studiot mallit olivat käytetynä kalliimpia. Nykyään on Japanin Tokait ihan järjestäin Gibsonin halvimpia Studio malleja useita satoja euroja kalliimpia.
Charvel model(5 ja 6) läpirunkoiset mallit ja 90-luvun alun Japanilaiset Jackson Pro kitarat ovat kalliimpia kuin vähemmän "seksikkäillä" väreillä olevat Jacksonin Custom Shop kitarat.
Niissä Japanin Charvel/Jacksoneissa oli kuitenkin 80/90-luvun vaihteessa 2-3 kertaa pienempi hinta kuin Jackosonin Custom Shop kitaroissa. Joku CS Jackson saattoi maksaa vieläkin enemmän, mutta ei mene tänään kaupaksi kun on väärän värinen...Varmaan se maalauttaminen ei niin paljoa maksaisi jos olisi muutoin hankkimassa hyvää soitinta, mutta...

Samoin jo 80-luvulla sai MXR ja vastaavia yhden ja kahden nappulan efektejä ihan muutamalla kymmenellä markalla. Särkijöitä, phasereita jne. ja nämä ihmeet saattavat maksaa nykyään kolmenumeroisia summia euroina.
Phaser on jo efektinakin sellainen, ettei sitä edes kovinkaan moni käytä nykyään. Silti niitäkin myydään aivan käsittämättömiin hintoihin.

Tämä kirjoitus ei ollut mitään merkkiä vastaan. Tulipa vain todettua, miten trendit ovat muuttuneet.
Myöskin jokainen voi hommata millaisen soittimen haluaa ja varsinkin jos se itsestä on hyvä, niin mikäs siinä...
Erikoista on kuitenkin, miten tietyt asiat tulevat muotiin ja tietyt taas menevät muodista. Ne ei aina käy välttämättä käsikädessä laadun ja hinnankaan kanssa, mutta mitäpä siitä.

Jos olisi osannut ennustaa tulevaa, niin 80-luvulla olisi kannattanut ostaa näitä eräitäkin Squier kitaroita ja oikein kunnolla. Se oli vaan sitä aikaa kun vain amerikassa tehty kitara sai kitaristien yleisen hyväksynnän ja Japanin tuotokset olivat sitten niille joilla ei ollut "oikeaan" varaa. Korealaiset ja muut aasian pelit olivat silloin lähes jotain neuvostoliittotasoisia monien mielestä, vaikka se ei tietenkään pitänyt paikkansa.
Nykyään tuntuu porukka arvostavan Japanin kitaroita jopa amerikan pelejä joku osa soittajista enemmän ja eipä siinä mitään. Hieman huvittaa on kyllä joskus katsella kun vaikka Maya merkkisistä soittimista pyydetään useita satoja. Vintagea ja kunnolla tehty aasilainen :D
Kuuppakullervo
15.03.2016 21:42:55

BugBadWolf: Ja nousiko käytetyn vahvistimen hinta, kun taala keikahti? Ei minulle ainakaan tullut Mark V:stä laskua perään, sen paremmin kuin muistakaan ameriikan romuista.

Ei tule laskua perään, mutta käytetyn kapineen vaihtoehto on uusi. Jos uuden hinta nousee huomattavasti, se vähentää uuden laitteen kysyntää ja todennäköisesti sitä kautta lisää käytettyjen kysyntää (jos laite nyt ylipäätään on sellainen että sen joku haluaa). Koska kysyntä nostaa vapailla markkinoilla hintaa, edellisestä voi helposti päätellä että uuden laitteen hinnan nousulla on todennäköisesti taipumus nostaa myös käytetyn hintaa, riippumatta siitä mitä ensimmäinen omistaja on laitteesta alunperin maksanut, ja täysin riippumatta mistän "reiluus"aspekteista. Ei se sen kummenpaa ole.

Eikä se 0,7x ovh ole tietenkään mitään jumalan sanaa suuntaan tai toiseen. Vaikkapa käytetytyt Axe Fx2:t ja Strymonin isot spedut (Timeline, Mobius) näyttää vaihtavan torilla omistajaa 1-2 vrk:ssa n. 0,8x ovh pyynneillä silloin harvoin kun niitä myyntiin tulee. Kysyntä ja tarjonta...
BugBadWolf
15.03.2016 21:53:12 (muokattu 15.03.2016 21:58:56)
Kuuppakullervo: ... Kysyntä ja tarjonta...

No joo. Viitosten ostoilmoituksia on torilla yksi. Vaihtoon kelpaisi toki useammallekin, mutta vaihtoromun kanssa on muutenkin vähän toisenlaiset säännöt. Pörssissä tämä tarkoittaisi sitä, että hinta V:n romahtaa promilletasolle huipustaan. Että mennäänkö niillä säännöillä? Kyllä se minulle passaa.

Edit: Ja käytetyn kapineen vaihtoehto on toinen käytetty. Kahdesta samanlaisesta halvempi menee kaupaksi.
BugBadWolf
15.03.2016 21:57:56
mpekkanen:...Maya merkkisistä soittimista pyydetään useita satoja. Vintagea ja kunnolla tehty aasilainen :D

Tähän saat varmaankin kasan sellaisia vastauksia, jossa käsitellään kysynnän ja tarjonnan lakeja ja ennenkaikkea sitä, kuinka on luonnollista että 80-luvun alussa kaappiin roskikseen heittoa varten unohdettu leikkikalu on muuttunut aivan järkevistä syistä arvotavaraksi vuosien varrella.

Samat "vintaget" toki bonganneena... ;D

Ei näissä kauppahommissa järkeä ole. Ja joskus vielä tavallistakin vähemmän ;D
Laulava Kylätohtori
15.03.2016 22:18:39 (muokattu 15.03.2016 22:19:21)
BugBadWolf: Tähän saat varmaankin kasan sellaisia vastauksia, jossa käsitellään kysynnän ja tarjonnan lakeja ja ennenkaikkea sitä, kuinka on luonnollista että 80-luvun alussa kaappiin roskikseen heittoa varten unohdettu leikkikalu on muuttunut aivan järkevistä syistä arvotavaraksi vuosien varrella.

Samat "vintaget" toki bonganneena... ;D

Ei näissä kauppahommissa järkeä ole. Ja joskus vielä tavallistakin vähemmän ;D

Onhan niissä, selvä logiikka ja järki. Harmi vaan, että se logiikka tuntuu aina potkivan itseä naamaan.

Kun itse myin X:ää pilkkahinnalla monta viikkoa ja lopulta se meni todella halvalla, niin johan vittu viikon päästä on torilla ostoilmoituksia siitä. Ja tämä siis toistui enemmän kuin yhden artikkelin kanssa. Tai joku muu myi samaa kovempaan hintaan ja se meni heti...

Kun raha poltti taskuja ja olisi pitänyt elementtejä tai kaappeja ostaa, niin ei saatana yhtään mitään tarjolla, eikä edes ostoilmoituksella saanut yhtään tarjousta, vaikka vaihtoehtoja oli monta, eikä hintaa ollut rajattu. Nyt on rahat käytetty ja tori täynnä mielenkiintoisia elementtejä ja kaappeja...

Pitäkää tunkkinne, saatana, minä aloin just opetella uusia biisejä ja keskityn nyt soittoon.... :D
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
15.03.2016 22:33:27
Laulava Kylätohtori: ...Pitäkää tunkkinne, saatana, minä aloin just opetella uusia biisejä ja keskityn nyt soittoon.... :D

Minullakin taitaa alkaa uusi pesti huomenna, mutta tässä minä vain nillitän kaupankäynnin mahdottomuudesta.

Mikset sinä ymmärrä myydä jotakin sellaista, jota minä olisin vailla? Saataisiin molemmat mielenrauha ;D
the-Antero
16.03.2016 07:37:49

Toi hinnan nousu on jännä juttu. Itse ostin muistaakseni 3-4 vuotta sitten Orangen AD30HTC nupin käytettynä hintaan 750€ joka oli melko hyvä hinta. Uusi maksoi silloin kaupassa 1190€ nyt kun kattoo esim thomannilta samaa nuppia niin hinta on 1463€ ja ylivedetty hinta on about 1700€ :D aikamoisesti on Oranget pompannu hinnassa ylöspäin.

Sama homma on PPC112 kaapin kanssa. Ostin käytettynä hintaan 170€ . En muista sen aikasia uusien hintoja mutta nyt uusi vastaava on noin 350€... Huh
(((MORE FUZZ)))
BugBadWolf
16.03.2016 13:19:16
the-Antero: ... ja ylivedetty hinta on about...

Se ylivedetty hinta... No Levytukku taitaa vetää ennätykset tuossa. Ylivedetty, eli muka ohjehinta Mark V combolle olisi 5018 euroa. Ei täällä myytäisi yhtään Mesaa, jos noita muka-hintoja joku yrittäisi tosissaan laitteista saada. Muka hirmu alennuksia antavat.

Vähän itseasiassa ärsyttää tuollainen. Pitävät ikäänkuin asiakasta typeryksinä.

Ennen näki sellaisia tarjouksia, että "ostakaa varaston viimeiset vanhalla hinnalla". Nyt ne pari vuotta sitten ameriikasta laivatut kapineet saavat kaikessa hiljaisuudessa lisää hintaa. Kovaa touhua tuo musiikkilaitekauppa.
PIM
16.03.2016 14:40:44
the-Antero: Toi hinnan nousu on jännä juttu. Itse ostin muistaakseni 3-4 vuotta sitten Orangen AD30HTC nupin käytettynä hintaan 750€ joka oli melko hyvä hinta. Uusi maksoi silloin kaupassa 1190€ nyt kun kattoo esim thomannilta samaa nuppia niin hinta on 1463€ ja ylivedetty hinta on about 1700€ :D aikamoisesti on Oranget pompannu hinnassa ylöspäin.

Sama homma on PPC112 kaapin kanssa. Ostin käytettynä hintaan 170€ . En muista sen aikasia uusien hintoja mutta nyt uusi vastaava on noin 350€... Huh

Et oo sattunut valuuttakursseja seurailemaan viime vuosina? Euro on devalvoitunut liki 30% dollariin nähden parissa vuodessa joten noiden muutaman vuoden takaisten hintojen perään on ihan turha enää haikailla.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
trih
16.03.2016 15:14:28
Näihin nykyajan hintoihin... Jos thomannilta ostaa Squierin CV Telen ja kertoo sen hinnan sitten myydessä 0,7:llä, päästään samaan hintaan mitä se maksoi uutena halvimmillaan muutama vuosi sitten, ennen tätä euron köyhtymistä. Nykyään 425 e, aiemmin 299 e. Hurja tuo euron tippuminen. Missä on 30 % palkankorotus :D
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)