![]() 05.03.2016 19:07:50 | |
---|---|
tuskiz: Se kieltämättä vaatii paljon vaivaa ja aikaa painaa sitä ilmoituksen uusimista 3kk välein, tarvitaan peräti viisi klikkausta hiirellä mikäli mnetin etusivulta mennään. Tavaran myyminen on mentaalista kidutusta ja mieli vaihtelee koko ajan. Ensin päättää että myy tavaran mutta tunnin päästä kirjottaa permanentti tussilla nimensä siihen ettei sitä myisi ikinä. Ei sellaista tussin pois pyyhkimistä jaksa montaa päivää. Pakko saada heti pois tai ei ollenkaan. | |
![]() 05.03.2016 19:52:50 | |
freakingenius: Tavaran myyminen on mentaalista kidutusta... Eikös se pahin vaiva ole kuitenkin sen jo torilta bongatun uuden kyttääminen? Vanhaa romua on nurkat väärällään, eukolle on tullut luvattua joku typerä 10 kitaran ja 10 vahvistimen kiintiö (no limits pedaalien ja PA-krääsän kanssa, koska se ei osaa laskea niitä;) ja kampe ei kun seisoo. Muka jonkunlainen budjettikin on säädetty, tyyliin korkeintaan 200 välirahaa kalliimpaan tms. Jokainen minuutti odotetaan erikseen, eikä niitä kyselyitä vaan tule. Lopulta langetaan uuteen myymättömistä vanhoista huolimatta, luottokortti on jälleen polvillaan ja ennestäänkin ahtaissa nurkissa on taas uusi tarpeeton kampe lisää. Ihmisten pitäisi alkaa myymään romujaan heti, kun ne käyvät tarpeettomiksi. NOTE TO SELF: Lue omat juttusi ja tee niinkuin sanot ;D | |
![]() 05.03.2016 20:00:45 | |
BugBadWolf: Eikös se pahin vaiva ole kuitenkin sen jo torilta bongatun uuden kyttääminen? Vanhaa romua on nurkat väärällään, eukolle on tullut luvattua joku typerä 10 kitaran ja 10 vahvistimen kiintiö (no limits pedaalien ja PA-krääsän kanssa, koska se ei osaa laskea niitä;) ja kampe ei kun seisoo. Muka jonkunlainen budjettikin on säädetty, tyyliin korkeintaan 200 välirahaa kalliimpaan tms. Jokainen minuutti odotetaan erikseen, eikä niitä kyselyitä vaan tule. Lopulta langetaan uuteen myymättömistä vanhoista huolimatta, luottokortti on jälleen polvillaan ja ennestäänkin ahtaissa nurkissa on taas uusi tarpeeton kampe lisää. Ihmisten pitäisi alkaa myymään romujaan heti, kun ne käyvät tarpeettomiksi. NOTE TO SELF: Lue omat juttusi ja tee niinkuin sanot ;D Onhan tuokin perseestä :D onneks itellä ei oo niin paljon tavaraa että ei vois sen puolesta ostaa lisää. | |
![]() 06.03.2016 09:40:15 | |
tuskiz: Se kieltämättä vaatii paljon vaivaa ja aikaa painaa sitä ilmoituksen uusimista 3kk välein, tarvitaan peräti viisi klikkausta hiirellä mikäli mnetin etusivulta mennään. Mulle on ihan sama, vaikka kuli Intiasta tulisi tekemään sen puolestani, kyse ei ole mistään vaivasta. Ei vaan kiinnosta roikottaa romua torilla viikkoja. Ja mitä se kenellekään kuuluu, vaikka jakaisin romuni ilmaiseksi pois. Se on kuitenkin käytännössä ihan sama, saako jostain pedaalista kympin pari enemmän vai vähemmän... They pass too much electricity. -SRV | |
![]() 06.03.2016 10:23:23 | |
Laulava Kylätohtori: Ja mitä se kenellekään kuuluu, vaikka jakaisin romuni ilmaiseksi pois. Ilmaiseksi ei kannata lähteä netissä jakamaan yhtään mitään, siitä tulee vain kauhea riita ja tappelus ;D. Yritettiin vaimon kanssa lahjoittaa meille tarpeettomaksi jäänyttä tavaraa jollain fb:n kirppiksellä ilmaiseksi ja heti syttyi kauhea sota siitä kuka oli varannut mitä ensiksi ja kuka tulee hakemaan milloin jne. Hirveä päänsärky. Parempi laittaa vaikka nimellinen hinta, esim. 1e, karsii jostain syystä heti pahimmat kylähullut ja kamanhaalijat... "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - | |
![]() 06.03.2016 10:43:49 | |
Åboensis: Ilmaiseksi ei kannata lähteä netissä jakamaan yhtään mitään, siitä tulee vain kauhea riita ja tappelus ;D. Yritettiin vaimon kanssa lahjoittaa meille tarpeettomaksi jäänyttä tavaraa jollain fb:n kirppiksellä ilmaiseksi ja heti syttyi kauhea sota siitä kuka oli varannut mitä ensiksi ja kuka tulee hakemaan milloin jne. Hirveä päänsärky. Parempi laittaa vaikka nimellinen hinta, esim. 1e, karsii jostain syystä heti pahimmat kylähullut ja kamanhaalijat... Komppia tälle, kun jotain saa ilmaiseksi, kömpii luolista esiin ne eliömuodot joista et oo koskaan edes kuullutkaan... Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 06.03.2016 12:23:23 | |
freakingenius: Tavaran myyminen on mentaalista kidutusta ja mieli vaihtelee koko ajan. Kyllähän oman hyvän soittimen tai vahvistimen myyminen aina hetken kirpaisee, mutta täytyy vaan pitää pää kylmänä; tarpeettomana lojuvaa kamaa on vaan turha seisottaa nurkissa jos ei sitä käytä. Myydyn (hyvän) tavaran perään haikailu kestää yleisimmin kaksi vrk ja sen jälkeen alkaa helpottamaan. Jos tuskaa kestää kaksi kuukautta, niin sitten tuli virhe. Joskus niinkin on käynyt muttei sekään enää vuosien jälkeen häiritse :-) - Rock ... erityisesti kasarirock ! - | |
![]() 06.03.2016 17:34:40 | |
Osteri: Kyllähän oman hyvän soittimen tai vahvistimen myyminen aina hetken kirpaisee, mutta täytyy vaan pitää pää kylmänä; tarpeettomana lojuvaa kamaa on vaan turha seisottaa nurkissa jos ei sitä käytä. Myydyn (hyvän) tavaran perään haikailu kestää yleisimmin kaksi vrk ja sen jälkeen alkaa helpottamaan. Jos tuskaa kestää kaksi kuukautta, niin sitten tuli virhe. Joskus niinkin on käynyt muttei sekään enää vuosien jälkeen häiritse :-) Hyvä kijoitus +. Tähän lisään vielä omakohtaisen näkemykseni omasta soittoharrastuksestani. Monesti niitä hyviä soittimia joita joskus saattaa haikailla, kun on ne mennyt myymään tai vaihtamaan johonkin muuhin--->Niin kaikista näistä soittimista ja kaupoista on myös kertynyt kokemusta ja tietoa siitä mitä tarvitsee ja mitä ei. Kaikki harrastukset kuitenkin maksavat ja yleensä vaihtamalla voi välillä tulla myös tehtyä rahallisestikkin "huonoja" kauppoja. Se ei kuitenkaan ole niin vaarallista jos asiaa tarkastelee hieman pidemmässä juoksussa. Huonotkin kaupat ovat saattaneet viedä asioita parempaan suuntaan, vaikka joku yksittäinen kauppa ei ihan heti siltä tuntuisikaan. Itsellä on musamaku ja soittotyylikin muuttunut hyvinkin paljon siitä, mitä se oli vaikka 20 vuotta sitten. Silloin oli moniakin hyviä soittimia joita joskus muistelee. Tosiasia on kuitenkin, ettei ne soittimet toimisi niinkään hyvin tänäpäivänä kuin silloin. Laadukkaita soittimia varmasti, mutta blues/kansanmusiikkiin ei niin tarpeellisia esim. monet Floyd Rose kitarat joita joskus minulla oli. Aika saattaa kullata muistoja, mutta jos miettii hieman pidemmälle-->niin ihan aina niille hyville kamoille ei olisi nykyäänkään käyttöä. Ei sitäkään vertaa kuin joskus aikaisemmin, vaikka olisi soitin tms. kuinka laadukas tahansa ja hyvä. Näin ainakin itsellä, mutta jokaisella on varmasti elämän tilanteet aina omanlaisensa. | |
![]() 06.03.2016 21:23:48 | |
mpekkanen:... Huonotkin kaupat ovat saattaneet viedä asioita parempaan suuntaan... Muusikoilla menee oman soundin ja parhaiten itselleen sopivien työkalujen hakemisessa kauan. Varsinkin nuorempana tulee langenneeksi monesti laitteisiin niiden nimen ja maineen perusteella. Huono kauppa ja Siperia ovat monesti parhaita opettajia. Kuinkahan monesti kauppa on tehty siksi, että sillä ja tuolla julkkiksella on tietynmerkkinen laite? Ja kun se ei toimi omissa käpälissä, rahat ovat menneet hukkaan. Myymällä tai ostamalla väärän laitteen oppii ymmärtämään sen, millaisella kalustolla itse toimii parhaiten. Kyllähän se kirvelee, mutta pitkässä juoksussa tiedon lisääntyminen auttaa aina. | |
![]() 06.03.2016 22:22:46 | |
BugBadWolf: Muusikoilla menee oman soundin ja parhaiten itselleen sopivien työkalujen hakemisessa kauan. Varsinkin nuorempana tulee langenneeksi monesti laitteisiin niiden nimen ja maineen perusteella. Huono kauppa ja Siperia ovat monesti parhaita opettajia. Kuinkahan monesti kauppa on tehty siksi, että sillä ja tuolla julkkiksella on tietynmerkkinen laite? Ja kun se ei toimi omissa käpälissä, rahat ovat menneet hukkaan. Myymällä tai ostamalla väärän laitteen oppii ymmärtämään sen, millaisella kalustolla itse toimii parhaiten. Kyllähän se kirvelee, mutta pitkässä juoksussa tiedon lisääntyminen auttaa aina. Tämäkin on hyvä kirjoitus(+ myös) ja ainakin minun kohdalla pitänee myös paikkansa. Kestää aikansa kun oppii sen ettei niiden omien idoleiden ja muiden mielipiteet jostain kamoista ole aina kuitenkaan ihan sellaisia millä se oma soitto "paranee" ihan oikeasti. Joku voi myös ihan vilpittömästi kehua jotain laitetta, mutta siltikään se ei ole itselle hyvä, vaikka samantyylistä soundia tai soitinta itse etsisikin. Menee aikansa, kun soittaja uskaltaa soittaa vaikka Harley Bentonin kitaralla vaikka "parempiakin" olisi itsellä ja sillä HB:llä ei soiteta siksi etteikö rahaa olisi muuhunkin. Hyvät soittajat saavat mieleisensä laitteet moniltakin valmistajilta. Ei niiden kitaroiden lavassa ole pakko lukea jotain tiettyä ja maagista juttua, että sen soittajan soitto kulkee ja toimii. Tämä on kyllä aika yksinkertainen asia, mutta käytännössä sitä ei kuitenkaan aina tajuta. Harrastuksen aloitusvaiheessa, sitä saattaa haluta kuulua "samaan" talliin omien esikuvien kanssa ja sen oman mielipiteen löytyminen muunlaisista tai merkkisistä voi olla vaikeaa. Oikeaa laatua ei välttämättä edes eroteta. Virheistä kuitenkin oppii, jos ei heti niin kyllä kuitenkin joskus. Eikä soittaminen ole siltikään harrastuksena kauhean kallis, vaikka sen voi kyllä sellaiseksikin tehdä. | |
![]() 08.03.2016 14:12:49 | |
Otsikon kysymykseen voisi ainakin sanoa, ettei nää ainakaan mitkään vintagemarkkinat ole. ;) Toki nykyisen taloustilanteen valossa vähänkään arvokkaamman pelin myymiseen saa varata aikaa. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
![]() 08.03.2016 16:53:59 | |
PIM: Otsikon kysymykseen voisi ainakin sanoa, ettei nää ainakaan mitkään vintagemarkkinat ole. ;) Toki nykyisen taloustilanteen valossa vähänkään arvokkaamman pelin myymiseen saa varata aikaa. Mahtaako tuo vintage buumi olla vähän laantumaan päin jo suomessakin? Kitarapajalla on ollut jo jonkin aikaa 1966 vuoden strato 6500e kaupan. Tokihan tuollaiset hinnat tekevät sen että saa olla kärsivällisyyttä myynnissä, vissiin nuo refin ym. ei myöskään ole hyvä vintage soittimissa. | |
![]() 14.03.2016 12:45:12 | |
Ei ole koskaan ennen ollut myynnit näin tervanjuontia. Kaiuttimista ja pedaaleista ei kk aikana lainkaan yhteydenottoja. On se kumma kun ei kaiuttimetkaan liikahtaneet puoleen hintaan uusiin verrattuna. Täytyy pitää itsellä ja rakentaa niille kaappi. Vahvarin myyntiä takana on/off -tyylisesti yli puoli vuotta ja kaikki vaan huokailee testailun perään. Tekis melkein mieli kantaa vahvari ja romppeet Konttiin, murr. | |
![]() 14.03.2016 13:00:32 | |
klobasa: Ei ole koskaan ennen ollut myynnit näin tervanjuontia. Kaiuttimista ja pedaaleista ei kk aikana lainkaan yhteydenottoja. Kyllä mää tuosta SHOD:sta voin 30 maksaa :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o | |
![]() 14.03.2016 21:42:59 (muokattu 14.03.2016 21:45:56) | |
klobasa: Ei ole koskaan ennen ollut myynnit näin tervanjuontia. Kaiuttimista ja pedaaleista ei kk aikana lainkaan yhteydenottoja. On se kumma kun ei kaiuttimetkaan liikahtaneet puoleen hintaan uusiin verrattuna. Täytyy pitää itsellä ja rakentaa niille kaappi. Vahvarin myyntiä takana on/off -tyylisesti yli puoli vuotta ja kaikki vaan huokailee testailun perään. Tekis melkein mieli kantaa vahvari ja romppeet Konttiin, murr. Ihan kuollutta on. Taitaa nykyään moni kauppa kaatua jo hakumatkoihin. Yhdestä myynnissä olevasta kamppeesta sain tekstaritiedustelua, jossa ensimmäisenä tai oikeastaan ainoana asiana kysyttiin "Missä päin Espoota?". Vastasin asiallisesti ja sitä seurasi ikuinen radiohiljaisuus. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä, kun itse olen käynyt Turussa ihan arki-iltana pedaalikaupoilla (tosin lähtöpiste ei silloin ollut Espoossa, mutta näin yleisesti) "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies | |
![]() 14.03.2016 22:33:20 | |
PIM: ...Toki nykyisen taloustilanteen valossa vähänkään arvokkaamman pelin myymiseen saa varata aikaa. No ei saa. Jos jossain on "katuhintainen" Mesa Mark V, sen myyntiin ei tarvitse varata kuin 2 minuuttia ja odotusajaksi ajomatka + se aika joka kuluu suihkussakäynnin skippaamiseen deodoranttipurkin äärellä. Jos oikein hirmuisen kiire on myydä, annan rahat laskettavaksi jo ennen koesoittoa ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 14.03.2016 22:41:58 | |
BugBadWolf: No ei saa. Jos jossain on "katuhintainen" Mesa Mark V, sen myyntiin ei tarvitse varata kuin 2 minuuttia ja odotusajaksi ajomatka + se aika joka kuluu suihkussakäynnin skippaamiseen deodoranttipurkin äärellä. Jos oikein hirmuisen kiire on myydä, annan rahat laskettavaksi jo ennen koesoittoa ;D Ja mikähän se "katuhinta" Mark V:sta nykyään on?? | |
![]() 14.03.2016 23:05:18 | |
Kuuppakullervo: Ja mikähän se "katuhinta" Mark V:sta nykyään on?? Arvioni katuhinnasta perustuu toki vuosien ahkeraan lurkkaamiseen. En minä niin iso herra ole, että voin mokomasta määrätä (voin kyllä kokeilla, että jos vaikka 89 euroa olisi combon hinta, mutta tuskin menee läpi ;D ). Mutta... Maksoin hulluuksissani combostani 1900, kun oli uudenveroisessa kunnossa. Siis todella. Myyjällä oli arvovahvistimia huoneentäysi ja vermeessä oli tehtaan tägitkin vielä paikoillaan. Vastaavasta saisi minulta tänään tasarahan. Ja tietysti kunnon mukaan kitisemään hinnasta. Ostan toki ehjän, maailmaa kiertäneen työkalunkin, kunhan ruvet (ja tulossa oleva 11:n putken uusiminen) näkyvät hintalapussa. Vaikka kansalaisilla tuntuu olevan se idea että nuppi olisikin nykyisin comboa kalliimpi, minuun se ei ole tarttunut. Siksipä - taas kerran kunto huomioonottaen - comboon verrattuna tarjous on muutaman satasen vähempi. Sitä en tiedä, kuinka hulluksi tässä puutteessaan vielä tulee, mutta tältä se tänään tuntuu. Ystävällisesti valaisset, jos olen pudonnut viimeaikaisen hintakehityksen kelkasta. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 15.03.2016 00:39:38 | |
BugBadWolf: jos olen pudonnut viimeaikaisen hintakehityksen kelkasta. Minusta tuntuu siltä, että tuo hintakelkka on eräänlainen hiihtohissi tai jotain. Siinä vaan mennää niin kovaa vauhtia... ja toinen toiseen suuntaan ja toinen on sitten se kun itse lasketaan. Jos on itse jotain myymässä, niin se tavaran arvo on silloin aina tippumassa. Se mitä on itse myymässä ei silloin kiinnosta ketään ja se on muutoinkin lähes arvotonta, katsoo sitä asiaa sitten mistä tahansa tai kysyy keneltä tahansa. Tämä tilanne muuttuu heti kun olet sen tavaran myynyt tai vaihtanut. Kun olet jotain taas ostamassa, niin juurikin niiden hinta on jo pidemmän aikaa noussut vaikka kukaan muu ei siitä olisikaan kiinnostunut. Jos vielä tällaisen jonkun ylihintaisen tavaran saat ostettua, niin siitäkin pitäisi olla vielä muutenkin kiitollinen kuin että sen rahalla ostaa. Näin olen laittanut merkille, että tuo "hissi" toimii :) JA olen tässä asiassa erittäin mielelläni väärässä. | |
![]() 15.03.2016 01:06:12 (muokattu 15.03.2016 14:40:06) | |
mpekkanen:...JA olen tässä asiassa erittäin mielelläni väärässä. Mutta kun et ole. Minulla se menee juuri noin, oli se tavara sitten mitä hyvänsä. Olen kyllä katsellut että näissä kauppahommissa tahtoo syntyä pisnismiähiä enemmän kuin tämänkokoiseen maahan mahtuu. Seurasin esimerkiksi yhtä varsin tunnistettavaa vahvistin+kaappi-yhdistelmää ja joka kerran kun se vaihtoi omistajaa, hinta nousi satasen ;D Kama liikkuu myös laumoissa. Kun joku vetäisee torille normaalista (sikäli, kun sanaa voidaa tässä yhteydessä käyttää) hinnasta raisusti ylöspäin poikkeavan kapineen, perässä hiihtää 10 samaa kauppaa yrittävää. Sitten ihmetellään, kun kauppa ei käy. Ilmoitukset katoavat odottamaan parempia jackpot-aikoja ja seuraava muotivillitys alkaa. Tuossa Garyn aikaisemmin mainitsemassa jutussa taitaa olla perää enemmänkin. Jos joku tekaisee ostoilmoituksen, ko laitteen omistajissa alkaa käymään kauhea kuhina. "Mitä tuo vanha hippi on keksinyt siinä vehkeessä, mitä minä en?" Ja ei tunnu vain siltä että syyt olisivat aina musiikillisia. Joskus tuntuu että väki arvailee, josko ostohaluinen on keksinyt jonkun tavan tehdä pari nopeaa satasta. Laitteiden hankkiminen tapahtuu yleensä henkilökohtaisesta tarpeesta. Kyseessä ei ole salajuoni, jossa joku nurkissa tarpeettomana lojuva laite onkin huomattu timanttikilon arvoiseksi. Tilanne on aivan sama kuin kauppaopiston luokkaretkellä dildokauppaan. Sama koko ei vain toimi kaikilla ;D Joskus sitä toivoisi että kaupankäynnillä olisi selkeät säännöt. Että joku kampe nyt vain kertakaikkiaan maksaisi ostaessa summan X ja siitä vanhetessaan olisi X - ikä. Eli ainoa muuttuja olisi myykö se, vai ei. Mutta ei. Joku ostaa kamppeen satasella ja kauppaa tonnilla, koska "kysyntä ja tarjonta määräävät hinnat". Voisiko maahan järjestää sosialistisen diktatuurin vain siksi, että saisi laitemarkkinoiden hintahissin lopettamaan sahaamisensa? Et edes usko kuinka paljon odotan sitä hetkeä kun kamapaletti on taas kasassa ja voin lopetella kauppatouhut. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)