![]() 29.09.2013 19:23:37 | |
---|---|
the-Antero: En edelleenkään pidä 1250€ turvonneena pyyntönä jos se kaupan myyntihinta on 2300€ Taas muuten näytti saksassa menneen Duotone 563 eurolla footswitchin kera. http://www.ebay.com/itm/231060028433 | |
![]() 29.09.2013 21:26:48 | |
ReBeat: Taas muuten näytti saksassa menneen Duotone 563 eurolla footswitchin kera. http://www.ebay.com/itm/231060028433 Meikäläisen mielestä tällainen vertailu on aika persiistä. Jos joku saksalainen myy eBayssa halvalla, niin se ei tarkota että pitäisi jokaisen Muusi.nettiläisenkin tehdä niin. Ei voida puhua turvonneesta hintapyynnistä jos se on noin 55% uuden hinnasta, vaikka jossain päin maailmaa menisi halvemmallakin. Kaipa se on sitä, että kaikki pitäisi saada halvalla, mielummin ilmaiseksi koska joku jossain joskus on saanut samanlaisen aina vähän halvemmalla. http://www.sieni.us/?id=38 | |
![]() 29.09.2013 23:42:06 | |
Mr. Speed: Kaipa se on sitä, että kaikki pitäisi saada halvalla, mielummin ilmaiseksi koska joku jossain joskus on saanut samanlaisen aina vähän halvemmalla. Tää on just se pussihousufakta, eli kun oot kerran nähny jossain rompetorilla tai vastaavassa tupajumien iltamissa 500e kamppeen satasella, on se kapine siitä eteenpäin maksimissaan satasen vehje. Piste. Näin se pussihousu ajattelee ja niitä on sitten aivan sairaan paljon. Ne on niitä mitkä tekis mieli potkasta pihatieltä v****un ennenku ne avaa edes suunsa. Amen. Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! | |
![]() 30.09.2013 09:08:58 | |
Gary the pine: Tää on just se pussihousufakta, eli kun oot kerran nähny jossain rompetorilla tai vastaavassa tupajumien iltamissa 500e kamppeen satasella, on se kapine siitä eteenpäin maksimissaan satasen vehje. Piste. Näin se pussihousu ajattelee ja niitä on sitten aivan sairaan paljon. Ne on niitä mitkä tekis mieli potkasta pihatieltä v****un ennenku ne avaa edes suunsa. Amen. hyvin sanottu. sama toimii monesti myös toisin päin. eli jos joku on kerran nähny alle viidenkympin romusta pyydettävän kahtasataa huuto-netissä tai ebayssa niin se on vastedes sitten vähintään 200 euron arvoinen vehje. | |
![]() 30.09.2013 09:18:17 | |
Gary the pine & rrroope: .. Näinhän se on. Torillakin kommentoidaan välillä ihan asiallisia myyntihintoja, koska itse on saanut saman tuotteen jostain pilkkahinnalla... Joltain autoforumilta luin hauskan jutun joskus, kun myyjä oli myynyt jotain vanhoja (jenkki) auton osia jollain torilla. Ostaja oli jostain lampusta, jonka hinta oli jo ennenstään erittäin halpa, vääntänyt ja vääntänyt omaa kohtuutonta tarjoustaan kunnes myyjä oli ottanut vasaran ja lyönyt lampun rikki todeten, että nyt saat sen siihen hintaan.... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 30.09.2013 10:29:21 | |
Laulava Kylätohtori: Näinhän se on. Torillakin kommentoidaan välillä ihan asiallisia myyntihintoja, koska itse on saanut saman tuotteen jostain pilkkahinnalla... Joltain autoforumilta luin hauskan jutun joskus, kun myyjä oli myynyt jotain vanhoja (jenkki) auton osia jollain torilla. Ostaja oli jostain lampusta, jonka hinta oli jo ennenstään erittäin halpa, vääntänyt ja vääntänyt omaa kohtuutonta tarjoustaan kunnes myyjä oli ottanut vasaran ja lyönyt lampun rikki todeten, että nyt saat sen siihen hintaan.... :---------D Asiallinen mies. | |
![]() 30.09.2013 10:33:01 (muokattu 30.09.2013 10:47:52) | |
Itsellä oli jo aikaa sitten myynti-ilmoitusta telecasterin control platesta, Dimarzion telekytkimestä+hihat tyylisestä mustasta nupista, Gotohin hardtail talloista ja holkeista sinne bodyn toiselle puolelle, 3/3 Gotoh virityskoneistoja, telen potikan nuppeja, 250 ja 500 CTS potikoita ja Switchcraftin jakkeja jne... Itse hommasin aikoinaan paljon näitä osia ja oli tarkoitus rakentaa lap steel kitaroita ja telejä kun sairastuin vakavasti. Olisi ollut vähän muuta ajateltavaa. Sairaus kuitenkin vei niin voimat ettei siitä rakentamisesta sitten tullut mitään ja nykyään asun sellaisessa paikassa ettei täällä oikein pysty mitään rakennushommia tekemään. Kuntokin on edelleen sellainen, ettei enää oikein jaksa. Sillä näitä osiakin siten jäi. Nämä osat olivat uusia ja kromattuja, lisäksi löytyy vielä mikkejä ja kaikenlaista muutakin osaa. Kuitenkin otin ilmoituksen pois sen takia, että alkoi tulla ostoilmoituksia jostain yhdestä potikan nupista ja jakista. Ei minulla ole tarve tuollaisa muutaman euron osia alkaa erikseen mymään jos ei mitään muuta tarvitse. Tuleehan siihen postitkin päälle, että se on lähes sama mistä ne ostaa. Sekä minulle vaivaa paketoida ja viedä postiin alle 10 euron tavaraa. Siihen päälle vielä seurata pankkia onko maksu suoritettu ja milloin ne osat sitten pitäisi lähteä heti viemään ettei siitäkin aleta valittamaan. Muutamien kanssa sain tehtyä hyvät kaupat ja kiitokset Gabelle ja muutamalle muulle. Toinen homma minkä havaitsin oli sitten sellaiset jotka olivat teleä rakentamassa ja kun ne esittivät listan mitä kaikkea tarvitsisivat ja minä heille vastasin.... niin sieltä tulee jokaisesta osasta joku euroopan edullisin hinta ja kaupat jää tekemättä kun en myy kaikkia osia niillä hinnoilla x 0.7 millä halvimmat paikat myyvät. Monesti kun vielä tarkistin näitä linkitettyjä paikkoja ,niin niitä kaikkia osia ei ollut edes heti saatavilla. Siis omat osanin olen ostanut ,tyhmämä varmaan, ihan Suomesta. Kun nämä metalliosat eivät vanhene, eivätkä halpene niin pidetään sitten jemmassa. Ei ne niin paljoa tilaa vie. Kuitenkin ihmetyttää sellainen ,mukamas ostaminen, että tilataan talla jostain Saksasta, control plate toisesta paikasta jne.. Kaikkiinhan tulee vielä postikulut päälle---> tulee vielä kalliimmaksi kuin ostaa samalla kertaa yhdestä paikasta. Tuossa jo aikaisemmin olikin juttua ,että kun joku narkomaani on myynyt jonkun vahvarin tai arvokitaran todella halvalla niin se on sitten ihan käytäntö ettei siitä sen enempää kannata maksaa kun tällaisella hinnallakin niitä on joku joskus myynyt. Myös toisinpäin ihan sama juttu. Ollaan nähty, että joku on saanut jostain ihan älyttömän kovan hinnan ,vaikka uusia jo saisi useita sillä hinnalla. Se on sitten sen soittimen arvo kun sitä aletaan myymään. Tässä monelta tuntuu unohtuvan sellainen ,että Suomessa ja Saksassa on aivan eritilanne monien asioiden hinnoissa. Saksa kun on isompi maa niin sinne luonnollisesti ostetaan enemmän jotain tuotetta ja se saadaan myös silloin halvemmalla tehtaalta. Myöskin euroopassa ja Suomessa on myyty vähän toisenlaisia kitara ja vahvistin merkkejä ,että kaikkia ei voi suoraan senkään takia verrata keskenään. Vielä kun tähän soppaan lisätään se, että joku laite on ostettu Suomesta jo ennen EU:ta ja mahdollisesti jo 90-luvulla tai aikaisemmin. Pitäisikö se laite silloin myydä sillä hinnalla millä se Suomessa on ,vaikka Kitarapajalla, myynnissä vai jollakin keskieuroopan ebay hinnoilla. Kaikki tavarathan ovat aina liikkeissä hieman kalliimpia, mutta suhteuttaa siihen kuitenkin. Minulle on aivan sama mistä kukakin tavaransa ostaa,mutta itse ostan ainakin kaikki vähänkin arvokkaammat laitteet niin että niitä voi kokeilla. Siitä vaikka maksaa hieman enemmän kuin sitten ostaa "halvalla" jostain eurooppalaisista huutokaupoista ja hyvällä tuurilla paketissa ei ole yhtään mitään. | |
![]() 30.09.2013 13:29:31 | |
rrroope: hyvin sanottu. sama toimii monesti myös toisin päin. eli jos joku on kerran nähny alle viidenkympin romusta pyydettävän kahtasataa huuto-netissä tai ebayssa niin se on vastedes sitten vähintään 200 euron arvoinen vehje. http://www.autotalli.com/vaihtoauto … /900/1987/Kauhava?pos=13&page=2 Eli nyt 100000€ on virallinen pyynti vm. -87 Saab 900 sedanista. Ainakin jos se myydään Pohjanmaalla. If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee | |
![]() 30.09.2013 13:44:25 | |
Mr. Speed: Ei voida puhua turvonneesta hintapyynnistä jos se on noin 55% uuden hinnasta, vaikka jossain päin maailmaa menisi halvemmallakin. Kiinnostais kuulla jos joku tietää varmuudella jonkun tyypin ostaneen uuden Duotonen joskus hintaan 2300 euroa. Itse en usko että näin ikinä on päässyt tapahtumaan, ennenkuin joku todistaa. Mutta juu, narkomaanit saksassa duotoneja halvalla myyvät. Kotiin tyhjä paketti tulee. | |
![]() 30.09.2013 14:21:37 (muokattu 30.09.2013 14:22:42) | |
ReBeat: Kiinnostais kuulla jos joku tietää varmuudella jonkun tyypin ostaneen uuden Duotonen joskus hintaan 2300 euroa. Itse en usko että näin ikinä on päässyt tapahtumaan, ennenkuin joku todistaa. Mutta juu, narkomaanit saksassa duotoneja halvalla myyvät. Kotiin tyhjä paketti tulee. Voi olla, että kaikki F-Musiikissa asioineet ovat saaneet sen satasen kaksi tingittyä pois hinnasta, jolloin hinta on vaivaiset 2100-2200 euroa. Silloin 1250 euron pyynti ei edelleenkään ole päätön, ja voin aivan varmuudella todeta, että joku on ainakin lähelle pyyntihintoja HukkaKettusta F-Musiikista ostanut. Vaikea kuvitella, että kyseinen pulju pitäisi niitä vieläkin mallistossaan jos näin ei olisi. Todistusvastuu taitaa muuten olla sinulla, kun tuota 1250 euron hintaa syytit päättömäksi. Sä selkeästi olet edellämainittua pussihousukansaa. Kuka on väittänyt, että Saksassa ne olisi kaikki nistejä rahan tarpeessa ja lähettäisivät 16 kiloa kiviä postissa rahat saatuaan? Hieno homma jos ostat jotain eBaysta halvalla, mutta sekään ei tee vielä hintapyyntiä päättömäksi. Päätön hintapyynti on kohtuuton siihen nähden mitä tuote maksaa uutena, ei siihen nähden mihin hintaan kamat maailmalla liikkuu. Tähän samaan ilmiöön törmäsin tossa aikaisemmin kun eräs kaveri oli kiinnostunut Mesan 2:90 päätteestä. Ei suostunut vaihtamaan nuppiaan siihen 700-800 euron arvoon missä ne normaalisti liikkuvat(M.netin torilla), mutta samaan hengenvetoon totesi noita Mesoja liikkuvan eBayssa välillä 700 eurolla ja olisi halunnut vaihtaa päikseen. Hänen mielestään mun silloinen 1xxx euron pyynti oli älytön. Tämä analogia siis toimi vain toiseen suuntaan ja yllättäen hän ei itse halunnut luopua tuotteestaan polkuhinnalla, vaikka sitä toiselta osapuolelta vaati. ReBeat, sä varmaan jatkossa myydessäs kamoja torilta katsot eBaysta sen halvimman hinnan ja laitat pyynnin sen mukaan? Vaikka uuden hankintahinta olisi moninkertainen verrattuna tähän hintaan? Älkää viitsikö jeesustella pyyntihinnoista, jotka on ihan linjassa verrattuna uuteen tuotteeseen. Vaikka kaikki pitäisikin saada halvalla tai mielellään ilmaiseksi, niin tyhmää se silti on leimata hinta päättömäksi, joka on kuitenkin todella paljon uuden hintaa alempana. Jos jonkun hinta on selkeästi liikaa, niin älkää vikiskö. Menkää töihin, lototkaa tai olkaa ilman. Tai vaihtoehtoisesti metsästäkää maailmalta/torilta halvempi. Fakta on se, että jos hinta on kohdallaan, menee kama kaupaksi, edes vaihtokauppojen merkeissä. Äärihalpa hinta houkuttelee impulsiivisempia ostajia, kun "nyt sattui saamaan niin halvalla". Kohtuullinen hinta houkuttelee kamasta oikeasti tietäviä, jotka saattavat juuri sillä hetkellä etsiä vastaavaa. En sano, etteikö myös moinen henkilö tartu halvempaan hintaan jos "varustelu" on sama. Kaikki eivät kuitenkaan halua ostaa esimerkiksi ulkomailta tai testaamatta, joten sellainen hintavertailu on aika hölmöä. http://www.sieni.us/?id=38 | |
![]() 30.09.2013 14:43:16 | |
Mr. Speed: Päätön hintapyynti on kohtuuton siihen nähden mitä tuote maksaa uutena, ei siihen nähden mihin hintaan kamat maailmalla liikkuu. No mun mielikuva muodostuu osittain siitä että muistan kun Duotonet oli vaikka kuinka pitkään alennusmyynnissä esim. MusikStore Kölnissä, nykyään musicstore.de. Ne oli jotain max 1700e, samaan aikaan kun Puretonet oli ~1300e (jonka OVH kanssa muka jotain kahta tonnia). Niin toi "uuden hinta 2300e" vaan vaikuttaa vähän humoristiselta. Ja noita menee aika tasaseen tahtiin edullisemmin tuolla missä niitä yhtään enemmän on. Ei tarvis mistään narkomaanitoreilta etsiä. Mutta ei mulla tähän enempää. Oon aatellut ite metsästää joskus tuollaista ja jos myisin niin tietenkin pyytäisin siitä ylihintaa, niinkuin aina teen, ainakin ensin. | |
![]() 30.09.2013 15:27:36 (muokattu 30.09.2013 15:33:05) | |
ReBeat: Kiinnostais kuulla jos joku tietää varmuudella jonkun tyypin ostaneen uuden Duotonen joskus hintaan 2300 euroa. Itse en usko että näin ikinä on päässyt tapahtumaan, ennenkuin joku todistaa. Mutta juu, narkomaanit saksassa duotoneja halvalla myyvät. Kotiin tyhjä paketti tulee. Joskus jo vuosia sitten oli Saksassa eräällä tyypillä jenkki B.C. Rich myynnissä ja se oli niitä 70-luvun lopun soittimia. Hän möi sen todella halvalla ja kun katsoi hänen profiilistaan mitä hän oli myynyt niin ensin oli lähtenyt huonekalu ja sitten telkkarit,levyt. Lopuksi kaverilla oli kuvia siitä kitarasta niin siinä huoneessa ei ollut kuin patja lattialla. Hän oli myynyt jopa uuninkin keittiöstä. Hinta oli todella edullinen ja niin oli kaikella muullakin mitä hän oli myynyt. Siitä vain tuli tämä mieleen ,että ihmiskohtaloita voi olla oikeasti monenkinlaisia. Jokainen ottaa itse vastuun kun tilaa yksityisiltä henkilöiltä tavaraa ja jos sieltä ei tule mitä on luvattu niin kyllähän siitä voi rikosilmoituksen tehdä ja käynnistää vuosien oikeusprosessin. Jos myyjä on jo valmiiksi rikollinen ja varaton niin eipä niitä rahoja tästä "edullisesta" tuotteesta tule välttämättä enää ikinä näkemään. Siksi ainakin minun mielestä kannattaisi kokeilla ja testata ihan itse kaikki vähänkään kallimmat tavarat ,ettei tule sitten mitään pettymyksiä ja vuosien tappeluita jotka eivät pahimmassa tapauksessa hyödytä muita kuin lakimiehiä. Aina se halvin vaihtoehto ei ole loppupeleissä kaikista edullisin. | |
![]() 30.09.2013 19:20:47 | |
mpekkanen: Eikä ole edes eka kerta kun myydään käytettyjä bassonkieliä!!! On kai ne kalliimpia kuin kitarankielet,mutta jäähän niihin painaumat tallasta ja koneistoista. Eli tuskin ovat pitkäikäiset,vaikka olisi uutena laitettu, viritetty ja otettu pois. Voi ne pitkään kestääkin. Mutta kun se saundi on auttamattomasti tumppuuntunut, niin kuka sitä wanhoja halajaa? | |
![]() 30.09.2013 20:45:31 | |
Dropped C: Voi ne pitkään kestääkin. Mutta kun se saundi on auttamattomasti tumppuuntunut, niin kuka sitä wanhoja halajaa? Jos diggaa tumpusta soundista a la Beatles tai Motown. Täällä harrastetaan kellonaikoja ja kuunnellaan Pikku G:tä.
Kuuntelen tämmöistä | |
![]() 30.09.2013 21:27:19 | |
Funkonaut: Jos diggaa tumpusta soundista a la Beatles tai Motown. Ostaa suoraan flatwoundit. "Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi."
-Jazzmies- | |
![]() 30.09.2013 21:55:10 | |
Presidentti: Ostaa suoraan flatwoundit. http://nyan.naurunappula.com/group/67/de/67de13766656029f/0/59.jpg Täällä harrastetaan kellonaikoja ja kuunnellaan Pikku G:tä.
Kuuntelen tämmöistä | |
![]() 30.09.2013 22:35:30 | |
Jos Ebay-pyynnit lasketaan, niin tässä jo aika paljon hintaa: http://www.ebay.com/itm/Rare-Early- … ultDomain_0&hash=item35caf9f4a7 Oli muutenkin tyhjä Laneyn kaappi 400€ ja Laney Klippikin 900€. Torilla on ollut noihin verrattuna varsin edullisesti vintage-Laneyta tarjolla. | |
![]() 30.09.2013 22:39:53 | |
Sori offtopic, mutta eikös kovat jätkät aikoinaan ole jopa keitelly bassonkieliään? Että saa uutta eloa niihin. | |
![]() 01.10.2013 00:54:44 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=800686 -tc D-Two delay 300eur http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_d-two.htm nii, uutena 279e | |
![]() 01.10.2013 07:34:59 | |
ReBeat: No mun mielikuva muodostuu osittain siitä että muistan kun Duotonet oli vaikka kuinka pitkään alennusmyynnissä esim. MusikStore Kölnissä, nykyään musicstore.de. Ne oli jotain max 1700e, samaan aikaan kun Puretonet oli ~1300e (jonka OVH kanssa muka jotain kahta tonnia). Niin toi "uuden hinta 2300e" vaan vaikuttaa vähän humoristiselta. Ja noita menee aika tasaseen tahtiin edullisemmin tuolla missä niitä yhtään enemmän on. Ei tarvis mistään narkomaanitoreilta etsiä. Mutta ei mulla tähän enempää. Oon aatellut ite metsästää joskus tuollaista ja jos myisin niin tietenkin pyytäisin siitä ylihintaa, niinkuin aina teen, ainakin ensin. Nyt ReBeat lopeta se rölötys. Yllä puhut tuotteen alennusmyynnistä? Siis mitä helvettiä? :D Sillon kun musiikkikaupalla on tuote alennuksessa niin sekö meinaa sitä että m.netin torillakin tuotteet pitää olla alennuksessa? Itsehän tiedän kolme ihmistä jotka ovat ostaneet Duotonen uutena hintahaarukalla 2000-2300€. Miten muuten tuo Puretonen hinta liittyy Duotonen hintaan? Kyseessä on kuitenkin täysin eri vahvistimet... Tietty ymmärrän että haluat Duotonen ja et halua maksaa liikaa koska eletään tiukkoja aikoja, mutta ehkä löydät sen Saksasta huokealla... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)