Joees 20.02.2014 21:34:38 | |
---|
Gabe: Itse olen viime vuodet soittanut suurimman osan ajastani telellä... ja senkin tallamikki valittuna. Kitaroita on tullut ja mennyt tasaiseen tahtiin mutta päädyn aina tähän yhdistelmään. Katsotaan suoko Esquire sen auvon ja onnen minkä toivon. :) Tuosta ei kylläkään voi enää enempää karsia... mutta yksinkertaista yksinkertaiselle... Jos tietää että sitä kaulamikkiä ei tarvitse tai sitten semmonen on saatavilla toisesta kitarasta niin Esquire on todella jees. Ehdottomasti. Oon aina ollut sitä mieltä että yksimikkisellä ruoskalla soittaminen on tietyssä määrin todella vapauttavaa kun ei voi oikeestaan keskittyä muuhun kuin olennaiseen. Ja jos et tonea hirmusti rullaile niin suosittelen ehdottomasti sitä asentoa jossa se tone skipataan kokonaan. Toimii. Mulla on palapelissä mikkinä sinkkukoon hummeri ihan hurinoiden eliminoimiseksi reeniksellä, siellä kun kuolleiden sikojen haamut tuppaa leikkimään sähköillä. Sarjaan, rinnan ja puolitukset on valittavissa, toimii. Tosin tuon Little 59:n vaihtaisin mielelläni johonkin toiseen. Toki haluaisin vielä toisen Esquiren sinkkumikillä... Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Sarko 20.02.2014 21:40:29 | |
---|
Mulla oli taannoin Fenderin Tele, joka oli karsittu Esquereksi. Hieno kitara ja todellakin oli vapauttava kokemus soittaa sillä. Tätä soittamalla opin myös hyödyntämään kitaran tone- ja volume-potikoita. Ehkä tästä syystä LP Jr. kiinnostaa todella kovasti juuri tällä hetkellä! "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Gabe 20.02.2014 21:55:10 (muokattu 20.02.2014 21:57:06) | |
---|
Joees: Jos tietää että sitä kaulamikkiä ei tarvitse tai sitten semmonen on saatavilla toisesta kitarasta niin Esquire on todella jees. Ehdottomasti. Oon aina ollut sitä mieltä että yksimikkisellä ruoskalla soittaminen on tietyssä määrin todella vapauttavaa kun ei voi oikeestaan keskittyä muuhun kuin olennaiseen. Ja jos et tonea hirmusti rullaile niin suosittelen ehdottomasti sitä asentoa jossa se tone skipataan kokonaan. Toimii. Mulla on palapelissä mikkinä sinkkukoon hummeri ihan hurinoiden eliminoimiseksi reeniksellä, siellä kun kuolleiden sikojen haamut tuppaa leikkimään sähköillä. Sarjaan, rinnan ja puolitukset on valittavissa, toimii. Tosin tuon Little 59:n vaihtaisin mielelläni johonkin toiseen. Toki haluaisin vielä toisen Esquiren sinkkumikillä... Tuollaiset kaulamikit ja tonet sun muut on ihan turhaa hifistelyä. :) Siihen minun Esquireen tulee se 3-asentoinen mikrofonivalitsin jolla saa valittua tonet nollille, tonepotikan normaalisti mukaan tai tonepotikka ohi täysin. Tästä on haaveiltu nyt sen verran monta vuotta että pakko vain luottaa itseensä ja tilata semmoinen. Uskoisin että tuo on se minun juttu. Sarko: Mulla oli taannoin Fenderin Tele, joka oli karsittu Esquereksi. Hieno kitara ja todellakin oli vapauttava kokemus soittaa sillä. Tätä soittamalla opin myös hyödyntämään kitaran tone- ja volume-potikoita. Ehkä tästä syystä LP Jr. kiinnostaa todella kovasti juuri tällä hetkellä! Minulla on myös LP JR, se on todella hyvin vapauttava kitara. Tosin Jaagermaisteri hakee sen ryöstöhintaan kun pitää vielä muutama seteli raapia tuon teettämistä varten. Ikävä tulee.. onneksi lupasi tuoda sen joskus yökylään. :) |
Sarko 20.02.2014 21:58:07 | |
---|
Makea kytkentä ois myös sellainen, jossa valitsimen ensimmäinen asento ohittaa tonen, toisessa asennossa tone olisi toiminnassa normaalisti ja kolmannessa asennossa olisi ns. "cocked wah"-soundi. Kelepais! "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Sarko 20.02.2014 21:58:39 | |
---|
Gabe: Minulla on myös LP JR, se on todella hyvin vapauttava kitara. Tosin Jaagermaisteri hakee sen ryöstöhintaan kun pitää vielä muutama seteli raapia tuon teettämistä varten. Ikävä tulee.. onneksi lupasi tuoda sen joskus yökylään. :) Meinasin juuri ehdottaa että myisit sen minulle :D "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
JaaGeRMaisTeR 20.02.2014 22:00:44 (muokattu 20.02.2014 22:06:35) | |
---|
Sarko: Mulla oli taannoin Fenderin Tele, joka oli karsittu Esquereksi. Hieno kitara ja todellakin oli vapauttava kokemus soittaa sillä. Tätä soittamalla opin myös hyödyntämään kitaran tone- ja volume-potikoita. Ehkä tästä syystä LP Jr. kiinnostaa todella kovasti juuri tällä hetkellä! Sama vika. Kyllä LP jr on itelläkin ollut mielessä nyt muutaman kuukauden. Pöljänä omastani aikoinaan luovuin. No tällänen tulee varmasti hankittua, kunhan saa vähän ensin karsittua rompetta. Sanottakoon tähän LP:n ostoon, että myyjältä tuli sellanen lista ehtoja ja toiveita, että hullu joka ostamaan rupeaa :D Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216 |
Joees 20.02.2014 22:07:13 | |
---|
Gabe: Tuollaiset kaulamikit ja tonet sun muut on ihan turhaa hifistelyä. :) Siihen minun Esquireen tulee se 3-asentoinen mikrofonivalitsin jolla saa valittua tonet nollille, tonepotikan normaalisti mukaan tai tonepotikka ohi täysin. Tästä on haaveiltu nyt sen verran monta vuotta että pakko vain luottaa itseensä ja tilata semmoinen. Uskoisin että tuo on se minun juttu... Anna mennä vaan. Tilaa riittävän tukevalla ja mukavalla kaulaprofiililla niin voin sit ostaa sen sulta pois, halvalla tietenkin. Mimmosta ulkoasua oot funtsinut? Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Gabe 20.02.2014 22:20:25 (muokattu 20.02.2014 22:29:33) | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Sanottakoon tähän LP:n ostoon, että myyjältä tuli sellanen lista ehtoja ja toiveita, että hullu joka ostamaan rupeaa :D Joo, et päässyt helpolla tämän kanssa. Naureskelin sitä eilen illalla :) Äijä on niin kova kauppamies että oli pakko ottaa opiksensa edellisestä. :D Mutta lupasin sentään olutta kaupanpäälle. Joees: Anna mennä vaan. Tilaa riittävän tukevalla ja mukavalla kaulaprofiililla niin voin sit ostaa sen sulta pois, halvalla tietenkin. Mimmosta ulkoasua oot funtsinut? Joo, tuhti kaulaprofiili satiinilakalla tulee. Tällaista olen vähän pohtinut: http://i54.photobucket.com/albums/g … eleclarkster/Guitars/50sEsquire.jpg Tosin otelauta tulee ruusupuusta ja arvon lavan muotoa vielä... perinteinen lerppakulli vaiko heppa? |
Joees 20.02.2014 22:37:40 | |
---|
Gabe: Joo, tuhti kaulaprofiili satiinilakalla tulee. Tällaista olen vähän pohtinut: http://i54.photobucket.com/albums/g … eleclarkster/Guitars/50sEsquire.jpg Tosin otelauta tulee ruusupuusta ja arvon lavan muotoa vielä... perinteinen lerppakulli vaiko heppa? Ihan mainio, musta pleksi varmasti toimiikin hyvin rupulaudan kanssa. Perinteinen lapa on aina jees mut jos joku muu viehättää niin anna mennä vaan, ei jää sit kaduttamaan. Kenelläs meinasit teetättää? https://dl.dropboxusercontent.com/u/38537399/DSC_1874.JPG Tuo oli tuo mun palapeli. Ulkonäkö saattaa hämätä, tuossa on mukava pesismaila kaulana. Finlandia Instruments teki muuten tosi jees kaulan mutta nauhat on ehkä liian pyöristetyt, helposti lipsauttaa ohuen een reunan yli jos unohtaa että ne reunat on niin pitkälle pyöristetyt. Tosin kaikkeen tottuu, tai oonhan mä tuohon jo tottunut. Pieniä vikoja, ei jaksa välittää. Reverselapa oli perversio joka oli pakko toteuttaa, en oo katunut hetkeäkään. Tulee vaan typerän tyytyväinen virne kasvoille aina kun tuon näkee. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
JaaGeRMaisTeR 20.02.2014 22:53:14 | |
---|
Gabe: Joo, et päässyt helpolla tämän kanssa. Naureskelin sitä eilen illalla :) Äijä on niin kova kauppamies että oli pakko ottaa opiksensa edellisestä. :D Mutta lupasin sentään olutta kaupanpäälle. Se on hyvä veto :D Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216 |
Gabe 20.02.2014 22:59:50 | |
---|
Joees: Ihan mainio, musta pleksi varmasti toimiikin hyvin rupulaudan kanssa. Perinteinen lapa on aina jees mut jos joku muu viehättää niin anna mennä vaan, ei jää sit kaduttamaan. Kenelläs meinasit teetättää? https://dl.dropboxusercontent.com/u/38537399/DSC_1874.JPG Tuo oli tuo mun palapeli. Ulkonäkö saattaa hämätä, tuossa on mukava pesismaila kaulana. Finlandia Instruments teki muuten tosi jees kaulan mutta nauhat on ehkä liian pyöristetyt, helposti lipsauttaa ohuen een reunan yli jos unohtaa että ne reunat on niin pitkälle pyöristetyt. Tosin kaikkeen tottuu, tai oonhan mä tuohon jo tottunut. Pieniä vikoja, ei jaksa välittää. Reverselapa oli perversio joka oli pakko toteuttaa, en oo katunut hetkeäkään. Tulee vaan typerän tyytyväinen virne kasvoille aina kun tuon näkee. Pitää pähkäillä, kumpikin miellyttää omalla tavallaan. Värikään ei ole vielä ihan lukkoon lyöty, mutta onneksi on aikaa pohtia. Muistankin tuon sinun, kaikessa yksinkertaisuudessaan todella upea soitin. :) Finlandia Instrumentsilta ajattelin tilata sen. Aurora Guitars oli myös harkinnassa, olisi tullut vielä 800€ edullisemmaksi. Paria Finlandia Instruments kitaraa aiemmin kokeilleena ja ne upeiksi todenneena päädyin sitten pelaamaan varman päälle, vaikka vähän hintavampi paja onkin. Toivottavasti saan rahoille vastinetta. JaaGeRMaisTeR: Se on hyvä veto :D Olut on aina hyvä veto. :D Odotan kyllä laamaakin kovasti. :) |
JaaGeRMaisTeR 20.02.2014 23:15:52 | |
---|
Gabe: Olut on aina hyvä veto. :D Odotan kyllä laamaakin kovasti. :) Pari bavariaa kyllä maistuisi. :) Sitä kannattaakin. Pääsee sitten pahasti pettymään :D Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216 |
klobasa 22.02.2014 12:56:18 | |
---|
Meksikon Robert Cray stratolle tekis mieli antaa kolmannen kerran mahdollisuus. Tai siis, sehän on just mulle sopivin strato koskaan, mutta straton muotoilu ei oikein sovi syliin. Ehkä olisin kasvanut ihmisenä ja nyt tulisin sen kanssa toimeen? |
kekkuliheikki 24.02.2014 10:26:30 | |
---|
Suhr-GASiin saattaa tulla helpotusta. Nyt on toi 1985 Jazz Chorus turhana mutta sita en kylla ala Suomeen lahettamaan. Hyva kun jaksaa kantaa olohuoneeseen. :( En allekirjoita. |
Gabe 24.02.2014 10:53:24 | |
---|
kekkuliheikki: Suhr-GASiin saattaa tulla helpotusta. Nyt on toi 1985 Jazz Chorus turhana mutta sita en kylla ala Suomeen lahettamaan. Hyva kun jaksaa kantaa olohuoneeseen. :( Nyt taitaa mnetin virallisen gas veikon titteli siirtyä Ranskaan. :-D |
Sarko 24.02.2014 11:02:07 | |
---|
Hurjat ovat kekkuliheikin GASit, en kadehdi. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
kekkuliheikki 24.02.2014 11:03:34 | |
---|
Sarko: Hurjat ovat kekkuliheikin GASit, en kadehdi. On on mutta nyt on tunnelin paassa valo. Jahka palapelin kaikki palaset napsahtavat kohdalleen on suu hymyssa ja GAS on vaan muisto menneisyydesta. En allekirjoita. |
Sarko 24.02.2014 11:18:08 | |
---|
kekkuliheikki: On on mutta nyt on tunnelin paassa valo. Jahka palapelin kaikki palaset napsahtavat kohdalleen on suu hymyssa ja GAS on vaan muisto menneisyydesta. Toivotaan näin, ei kannata kovin sitten surffailla kitarasivuilla tai saattaa tulla vastaan esim. kuumottava Fano ;) "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Sarko 24.02.2014 11:18:54 | |
---|
Piti muuten kysyä, oletko testannut tuota GASittelemaasi Suhria? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Gabe 24.02.2014 11:29:42 | |
---|
kekkuliheikki: On on mutta nyt on tunnelin paassa valo. Jahka palapelin kaikki palaset napsahtavat kohdalleen on suu hymyssa ja GAS on vaan muisto menneisyydesta. Eipä voi sanoa että jäi testaamatta eri vaihtoehdot. :-) |