Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5133 134 135 136 137419 420 421 422 423
Marley
28.02.2017 15:37:42
Ostin kasan kieliä, ja Dunlop Jazz III -plektroja testiin. Niin moni tuntuu noilla soittavan ja kehuvan ko. plekuja että pakko kokeilla itsekin.
kekkuliheikki
28.02.2017 16:32:42
Marley: Ostin kasan kieliä, ja Dunlop Jazz III -plektroja testiin. Niin moni tuntuu noilla soittavan ja kehuvan ko. plekuja että pakko kokeilla itsekin.

Jazz III Tortex on kova. Lentaa plektrasta liekit kun tiluttaa.
En allekirjoita.
Jeszse
28.02.2017 16:45:21
Läskimpään suuntaan, kaks settiä 13-62 kieliä. Oon vetäny joitain vuosia toisen bändin drop-B vireessä 12-60 setillä, jossa paksuin kieli on vähän niillä rajoilla et onko liian löysällä, ku muut taas on sopivan lempästi hakattavissa semmosessa musassa. Nyt kuitenki tuli yllättävä tarjous että vois reenata tommosen bändin kamaa jotka soittaa drop A# vireestä, ja veikkaan että noilla kielillä ei kandee kyl kokeilla sitä.

Myös ensikosketus punottuun kolmoskieleen, yay.
Siirryn huoneisiin || The Jasser Arafats || Crimson Day
pappasfin
28.02.2017 19:45:47 (muokattu 01.03.2017 22:52:55)
Ibanez George Benson 40th HII AA jazzari tuli hankittua.

Tuohon sitten laiteltu kiinni Dáddario Chormes XL Flat wound hiotut kielet ja niille säädetty.

Erinomainen kitara, joka istuu syliin, käsiin ja on soinniltaan erinomainen. Päälliskansi koko kuusta ja sen kuulee soundissa. Todella laadukkaan oloinen jazzari kokonaisuudessaan.

Tämä on tätä halvempaa Bensonin mallistoa ja Kiinassa tehty mutta erittäin hyvä esimerkki siitä, että Kiinasta tulee myös erittäin hyviä soittimia.

Kopan koko on just passeli eli ei se isoin mutta ei myöskään liian pieni eli antaa just sopivasti sitä kaikupohjan mukanaan tuomaa eloa soundiin ja kuitenkin sopii hyvin syliin.

Profiilista löytyy 3 kuvaa:

EDIT laitoin oikean linkin ;D https://muusikoiden.net/jasenet/145557

Lisää kuvia dropboxissa:

https://www.dropbox.com/sh/7ku5aotm … uld1/AAA6EN27EwFEdJrDbg0VOO4Fa?dl=0
PappaSFin
Attew
01.03.2017 18:41:12

Ostin tänään Sennheiser e609 mikin. Tulikin yhtäkkiä tarve tuoda oma mikki millä mikittää kitarastyrkkari keikalla myöhemmin tällä viikolla. Ajattelin että tämä keikka menee ilman ständiäkin, mikkiä roikottamalla.
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Rhapa
01.03.2017 21:28:34
pappasfin:

https://muusikoiden.net/jasenet/oma/omatkuvat.php?

Hetken mietin, et mitäs mitäs, ennenkuin tajusin, et toi linkki vie MUN omiin kuviin :p
TTV
01.03.2017 21:35:08
Rhapa: Hetken mietin, et mitäs mitäs, ennenkuin tajusin, et toi linkki vie MUN omiin kuviin :p

Haha, samaan hööpöön menin minäkin. Katoin, että kellä on samat kamat ja lapsuus :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
01.03.2017 21:40:38
TTV: Haha, samaan hööpöön menin minäkin. Katoin, että kellä on samat kamat ja lapsuus :-)

Pelästyin itsekin, että nyt isälläni on vähän selitettävää, mutta ei sentään...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
pappasfin
01.03.2017 22:54:52
Korjasin tuon linkin näyttämään https://muusikoiden.net/jasenet/145557

:D
PappaSFin
RaskasMielinen
01.03.2017 23:25:49

En varsinaisesti ostanut vaan vaihdoin Gibson Classic Custom Les Paulin (2007 Guitar of the Week -sarjan #28) saman vuotiseen Ibanez Universeen.

Mulla on ollut yhdeksän Les Paul -mallista kitaraa (2 kpl Gibsonia, 2 kpl ESP:ä, 1 kpl 1000-sarjainen LTD, 1 kpl Tokai LS-85, 2 kpl J&D).

Noista enään se kaikkein halvin eli toinen J&D on tallella ja se on ollut oikeastaan ainoa, joka sopii mulle edes jotenkin.

En osaa selittää, kyse ei ole pelkästään kaulasta, bodyn mallista nyt puhumattakaan. Mulla on ollut kevyitä, painavia ja siltä väliltä. Kyse ei ole myöskään skaalasta, sillä mulla on edelleen kaksi muun mallista Gibsonia, jotka koen omakseni (Midtown Custom ja Joan Jett Melody Maker).

Les Paul on itselleni ehkä ikonisin kitaramalli, mutta se ei siis jostain kumman syystä vaan sovi mulle. Ehkä kyse on siitä, että en saa actionia säädettyä mieleisekseni. Olen tässä asiassa hyvin kranttu: reliefiä ei juuri nimeksikään, kielet hyvin alhaalla ja ei saa rämistä. Olisiko jotain tekemistä Les Paul -mallin mittojen/mittasuhteiden/kulmien kanssa??

Niin tai näin, vaihtoehdotuksia tuli hetkessä paljon ja kaikki mieleisiäni, joten käsittelin niitä saapumisjärjestyksessä. Tartuin siis lopulta Universeen. Luovuin aikanaan yhdestä Universe-yksilöstä. Toiste en ole ajatellut tehdä samaa virhettä. Universe sopii mulle kuin hansikas käteen, siis erinomaisesti istuva sellainen.

Ehkä joskus vielä tulee vastaan myös (Gibson) Les Paul, joka sopii mulle :)
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
korvaoo
02.03.2017 12:20:02
Jahhas tullut törsättyä viimepäivinä ihan liikaa, eli TAKAMINE EG523SC jumboakkari, sille Hiscoxin kotelo, Stephin hihna, Artin halpisputkietuaste joka on lähinnä tuota akkaria varten, mutta toki myös jos pitää mikitellä jotain... T-marketin pussukka omakasaamalle V:lle, Beghringer U-phoria usb interface, niin saa myös piilopirtille nauhotuskamat...
kaikki paitsi on turhaa.
sustain65
02.03.2017 14:01:59
RaskasMielinen:
Les Paul on itselleni ehkä ikonisin kitaramalli, mutta se ei siis jostain kumman syystä vaan sovi mulle. Ehkä kyse on siitä, että en saa actionia säädettyä mieleisekseni. Olen tässä asiassa hyvin kranttu: reliefiä ei juuri nimeksikään, kielet hyvin alhaalla ja ei saa rämistä. Olisiko jotain tekemistä Les Paul -mallin mittojen/mittasuhteiden/kulmien kanssa??

Kun lespalla soittaa rokkia, niin siinä ei pienet nauharäminät haittaa tai kuulu. :)
Pablo Honey
02.03.2017 14:12:10
pappasfin: Ibanez George Benson 40th HII AA jazzari tuli hankittua.

Tuohon sitten laiteltu kiinni Dáddario Chormes XL Flat wound hiotut kielet ja niille säädetty.

Erinomainen kitara, joka istuu syliin, käsiin ja on soinniltaan erinomainen. Päälliskansi koko kuusta ja sen kuulee soundissa. Todella laadukkaan oloinen jazzari kokonaisuudessaan.

Tämä on tätä halvempaa Bensonin mallistoa ja Kiinassa tehty mutta erittäin hyvä esimerkki siitä, että Kiinasta tulee myös erittäin hyviä soittimia.

Kopan koko on just passeli eli ei se isoin mutta ei myöskään liian pieni eli antaa just sopivasti sitä kaikupohjan mukanaan tuomaa eloa soundiin ja kuitenkin sopii hyvin syliin.

EDIT laitoin oikean linkin ;D https://muusikoiden.net/jasenet/145557

Lisää kuvia dropboxissa:

https://www.dropbox.com/sh/7ku5aotm … uld1/AAA6EN27EwFEdJrDbg0VOO4Fa?dl=0

Wau! Onpas hieno, onneksi olkoon, olen onnellinen puolestasi ;-) Joo, aika kivikautisia ovat ne näkemykset että Kiinasta tulee pelkkää paskaa. Niinhän sitä sanottiin Japanistakin aikoinaan. Ei kai se valmistusmaasta kiinni ole se laatu, se nyt vaan sattuu olemaan aika paljon kustannustehokkaampaa valmistaa tuote Kiinassa kuin Yhdysvalloissa. Applen iPhonetkin valmistetaan Kiinassa...
Muovinen
03.03.2017 10:00:24

Pari kappaletta Senkun MD421 -pökylöitä kitarasoundia ja vähän muutakin kaappaamaan. Toinen sieltä mallin alkuajoilta ja toinen kasarilta eli mkI. Nyt on mennyt äänityspuolelle ihan tolkuttomasti rahnua, joten tänään haen vastapainoksi Tiny Terrorin testiin. Jos se alkais Marsulle kaveriksi.
Jucciz
03.03.2017 11:16:36
Muovinen: Pari kappaletta Senkun MD421 -pökylöitä kitarasoundia ja vähän muutakin kaappaamaan. Toinen sieltä mallin alkuajoilta ja toinen kasarilta eli mkI. Nyt on mennyt äänityspuolelle ihan tolkuttomasti rahnua, joten tänään haen vastapainoksi Tiny Terrorin testiin. Jos se alkais Marsulle kaveriksi.

421:iä ei oo koskaan liikaa. ;)
Kylyma
04.03.2017 15:14:21

http://www.schecterguitars.com/inte … itars/hellraiser-e-7-passive-detail

Taisin laittaa tuommoisen tilaukseen, menee tosin syksylle että saa tänne ton..
TTV
04.03.2017 17:15:52
Pitihän sitä taas jotain pientä laittaa:
Boss AC-3, Ibanez mini Chorus, Ibanez mini Analog Delay, DiMarzion 30cm efektipiuhoja (neonkeltainen ja -punainen) sekä Ibanezin pedaalipoweri.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
klobasa
04.03.2017 17:18:33
Jucciz: 421:iä ei oo koskaan liikaa. ;)

Mitä jos omistais niitä esim. miljoona kpl?

Ostin uuden kynsiviilan. Soittotatsi parani taas huikeasti kun teki miehisen diy manikyyrin.
hallu
04.03.2017 17:33:11
klobasa: Mitä jos omistais niitä esim. miljoona kpl?

Ostin uuden kynsiviilan. Soittotatsi parani taas huikeasti kun teki miehisen diy manikyyrin.

Etkö tiedä, että oikea miehinen diy manikyyri tehdään oikeaoppisesti pureskelemalla :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Haeroe
04.03.2017 18:13:17

Todistin itselleni, että komero vaikuttaa kitaravahvistimen saundiin oleellisesti. Tilasin Bluetonelta 1x12 -kaapin V30 -elementillä. Syynä tähän oli, että en oikein tykkää pienemmän VHT:ni oman elementin keskialuekorostuksesta. Tiesin myös, että styrkkarin saundi on parasta A-ryhmää, vaikka ko. merkkiä eivät isot starat käytäkään.

Nyt on saundi kohdillaan. Ainoa miinus on, että OD/särö -kattaus vaatii uudelleentutkintaa. Esim Bognerin La Grange, joka ei kuulostanut hyvältä VHT:n oman kaiuttimen kanssa, sai täysin uuden elämän uuden komeron kanssa. Vastaavasti Wamplerin Pinnacle kuulostaa liian yläpäävoittoiselta.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)