Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5131 132 133 134 135301 302 303 304 305
Myrkky Nuoli
13.02.2014 10:23:28 (muokattu 13.02.2014 10:24:41)
Juu eli Gibson oli melkeinpä se viimeinen linnake, joka jaksaa tuohon nähdä vaivaa. Nyt ne säästää valmistuskuluissa ja markkinoivat sitä uutena innovaationa. Haistakaapa.. :D

Ei nyt samalla tavalla vehkeestä tämä uudistus kuin piirilevyelektroniikat, mutta en kyllä kehtais kovin isoa showta tuosta tehdä.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Mr. Speed
13.02.2014 12:39:32
zedder: Voisiko olla niin että on olemassa sellaisia Gibson -ihmisiä jotka ovat kuin ravihevoset silmälaput sivuilla eikä muita kitaramerkkejä ole heille olemassakaan?

Heille tuollainen "keksintö" voisi olla uusi asia.

Kyllä he sen olemassaolosta tietävät, mutta repivät perseensä siitä ettei tuo ole perinteinen LP-juttu.
http://www.sieni.us/?id=38
hallu
13.02.2014 12:54:19
zedder: Voisiko olla niin että on olemassa sellaisia Gibson -ihmisiä jotka ovat kuin ravihevoset silmälaput sivuilla eikä muita kitaramerkkejä ole heille olemassakaan?

Heille tuollainen "keksintö" voisi olla uusi asia.

Ei ole, sillä muita kitaramerkkejä ei ole olemassa;-) olen kuullut, että jotkut vinosilmät valmistavat kitarankaltaisia tuotteita, mutta Gibson lienee ainoa kun tekee kitaroita:-D
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
hollstro
13.02.2014 13:08:49

Mr. Speed: Kyllä he sen olemassaolosta tietävät, mutta repivät perseensä siitä ettei tuo ole perinteinen LP-juttu.

Perinteinen Les Paul sivulistameininki on todella mukava kädelle. Eiköhän muutaman vuoden päästä homma palaa takaisin ja sitä keuhkotaan "traditional"-fiitserinä, lisähintaan tottakai.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Mr. Speed
13.02.2014 13:11:33
hollstro: Perinteinen Les Paul sivulistameininki on todella mukava kädelle. Eiköhän muutaman vuoden päästä homma palaa takaisin ja sitä keuhkotaan "traditional"-fiitserinä, lisähintaan tottakai.

Joo, kyllä mä itseasiassa pidän tosta perinteisen sivulistameiningin tuntumasta, mutta ymmärrän kanssa tuon toisen näkökannan tässä :D

Tuo perinteinen reunalista jäänee kuitenkin perinteikkäämpiin VOS-malleihin.
http://www.sieni.us/?id=38
hallu
13.02.2014 13:15:47
hollstro: Perinteinen Les Paul sivulistameininki on todella mukava kädelle. Eiköhän muutaman vuoden päästä homma palaa takaisin ja sitä keuhkotaan "traditional"-fiitserinä, lisähintaan tottakai.

Siis onko tässä puhuttu kokoajan Gibsonin nauhanpääkanttauksesta? sehän on ehdottomasti yksi niistä asioista joissa Gibson on aina ollut muita edellä ja olen ihmetellyt miksei esimerkiksi Tokai ole sitä käyttänyt, vaikka Tokain paremmat Paulit ovat muuten ihan Gibson tasoa (öljykaulaa lukuunottamatta, mutta sekin lähinnä makuasia).

Ainoa asia on sitten löytää soitinkorjaaja, joka fiksaa Gibsonin nauhat säilyttäen ne kanttaukset tai osaa valmistaa uudet. Jos Gibson siitä luopuu, niin itse en todellakaan pidä sitä parannuksena vaan huononnuksena.
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Myrkky Nuoli
13.02.2014 14:01:17
hallu: Siis onko tässä puhuttu kokoajan Gibsonin nauhanpääkanttauksesta? sehän on ehdottomasti yksi niistä asioista joissa Gibson on aina ollut muita edellä ja olen ihmetellyt miksei esimerkiksi Tokai ole sitä käyttänyt, vaikka Tokain paremmat Paulit ovat muuten ihan Gibson tasoa (öljykaulaa lukuunottamatta, mutta sekin lähinnä makuasia).

Ainoa asia on sitten löytää soitinkorjaaja, joka fiksaa Gibsonin nauhat säilyttäen ne kanttaukset tai osaa valmistaa uudet. Jos Gibson siitä luopuu, niin itse en todellakaan pidä sitä parannuksena vaan huononnuksena.

My thoughts exactly.
Estranged
13.02.2014 17:39:13
Mr. Speed: Joo, kyllä mä itseasiassa pidän tosta perinteisen sivulistameiningin tuntumasta, mutta ymmärrän kanssa tuon toisen näkökannan tässä :D

Tuo perinteinen reunalista jäänee kuitenkin perinteikkäämpiin VOS-malleihin.

Jää myös ainakin LP Tradiin.
✡ "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen | "Vielä ku Esso ois kaunis. Ja nainen. Kun nyt se on komea. Ja mies. Junou. Melkeen sama mutta enempi munaa suussa." -Kitaravirtuaali
Hynkel
13.02.2014 17:44:05
Jälleen tuli yksi täydellinen Gibson kotiin. Tällä kertaa "Captain" Kirk Douglas Signature SG, kerrassaan hieno peli ja KAIKKI HYVIN! Kuvia profiilissa!
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
hollstro
13.02.2014 17:59:27 (muokattu 13.02.2014 18:00:31)

hallu: Siis onko tässä puhuttu kokoajan Gibsonin nauhanpääkanttauksesta? sehän on ehdottomasti yksi niistä asioista joissa Gibson on aina ollut muita edellä ja olen ihmetellyt miksei esimerkiksi Tokai ole sitä käyttänyt, vaikka Tokain paremmat Paulit ovat muuten ihan Gibson tasoa (öljykaulaa lukuunottamatta, mutta sekin lähinnä makuasia)

Kyllä Tokaikin käyttää, kun käyttää tarpeeksi paalua. Tässä mun 1985 LS-200:n kaula:
https://picasaweb.google.com/104356 … 8mVCg#slideshow/5965354518810761090
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
mattim
13.02.2014 18:33:55 (muokattu 13.02.2014 18:36:28)

hollstro: Kyllä Tokaikin käyttää, kun käyttää tarpeeksi paalua. Tässä mun 1985 LS-200:n kaula:
https://picasaweb.google.com/104356 … 8mVCg#slideshow/5965354518810761090

Käyttää monissa kohtuuhintaisissakin malleissa. Tässä oikeassa laidassa mun Tokai LC70/75 vuodelta 2001 http://www.dvdplaza.fi/galleria/showfull.php?photo=23307

Matti
.
p130
13.02.2014 21:28:26

hallu: Ainoa asia on sitten löytää soitinkorjaaja, joka fiksaa Gibsonin nauhat säilyttäen ne kanttaukset

Oikeasti pätevät ja osaavat sällit tämän tekevät, eräskin kehui olevan helpompaa tehdä nauhanvaihto säilyttäen reunalista alkuperäisessä asussaan kuin yleisempään tyyliin tasoittaen.

http://www.kitarakorjaamo.com/
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Myrkky Nuoli
14.02.2014 01:04:15
p130: Oikeasti pätevät ja osaavat sällit tämän tekevät, eräskin kehui olevan helpompaa tehdä nauhanvaihto säilyttäen reunalista alkuperäisessä asussaan kuin yleisempään tyyliin tasoittaen.

http://www.kitarakorjaamo.com/

Ei oo muuten todellakaan joka nurkilla näitä jätkiä.
Spiral
24.02.2014 19:41:26

Kyllä taas tämäkin "innovaatio" ihmetyttää.
http://youtu.be/gYCRhvH6P_8

Makuasioita, mutta itse en innostu tuosta muutoksesta.
LaMotta
24.02.2014 20:05:21

Spiral: Kyllä taas tämäkin "innovaatio" ihmetyttää.
http://youtu.be/gYCRhvH6P_8

60 vuoden kehitystyön seurauksena nauhaprofiilin madaltamisen päätellään parantavan soitettavuutta? Lapakulmassa ja kaulan poikkileikkauksessa satulan kohdalla ei edelleen mitään parannettavaa? Ei tallaa jossa pystyy säätämään yksittäisen kielen korkeutta? Tai jotain muuta oikeaa parannusta. Perinteistä kannattaa pitää kiinni.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Sarko
24.02.2014 20:08:15
Kirjoitetaan tää nyt tänne kun kuuluu aiheeseen. Aiemmin mainitsin asiasta tuonne rölöön.

Kävin tänään testaamassa Gibsoneita tuolla Oulun Kitarapajalla. Testasin seuraavia Melody Maker vm. 2010, Joan Jett Melody Maker vm. 2008, Les Paul Jr. BJA 2010 ja SGJ vm. 2014. Testasin jokaista ilman sähköjä n. 10 minuuttia istualtaan, että sais jotain osviittaa tuntumasta. Joan Jett ei istunut räpylään yhtään, ihmeellisen jäykkä tatsi ja ei säväyttänyt millään tasolla. Perus-MM taas oli mainio, kevyt ja robusti tuntumaltaan, mukava soittaa ja kaula istui hyvin käteen, resonoi kivasti soitettaessa mutta LP-muoto ei jotenkin muodoltaan tunnu istuvan syliin, sellaista hakemista oli vähän. LP Jr. oli selkeästi laadukkain koko porukasta tuntumaltaan, mainion tatsi ja soundi. SGJ:ssä oli taas porukan paras kaula, mukavan muhkea ja istui omaan tatsiin kuin naulattu. Tämä oli LP Jr.:n ohella perkussiivisin akustiselta soundiltaan, tuli etäisesti Tele mieleen. Vaikuttaiskohan toi vaahterakaula siihen jotenkin vai toi lankkuformaatti ylipäätään? Samanlaista vibaa kuin SGJ vm. 2013, josta tykkäsin viime vuonna testatessa.

Summa summarum, käyn vielä testaamassa sähköillä koko remmin, miinus JJ MM.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
jussip
24.02.2014 22:20:44
Muutaman viikon olen ollut erittäin tyytyväinen Les Paul Standard fadedin omistaja. Hankala arvioida onko siinä parasta sen miellyttävä kaula ja soittotuntuma, ulkonäkö vai hunajainen saundi.

Huomasin tämän heti melko kevyeksi eikä puntari väittänyt 3,3 kilon lukemalla vastaan. Standard faded -sarjaa on tehty kaiketi vuodesta 2005 vuoteen 2008 asti, omani on vuodelta 2008. Ensimmäiset sarjat tehtiin kevennysporaten, kun -06 tai -07 siirryttiin kammiointiin ulkomaan foorumitietäjien mukaan. Mahtaakohan voimakas akustinen sointi johtua sitten kammioinnista.

Yhteenvetona säikeen teemaan: nyt on mullakin kaikki hyvin.
JaaGeRMaisTeR
24.02.2014 22:46:30
jussip: Muutaman viikon olen ollut erittäin tyytyväinen Les Paul Standard fadedin omistaja. Hankala arvioida onko siinä parasta sen miellyttävä kaula ja soittotuntuma, ulkonäkö vai hunajainen saundi.

Huomasin tämän heti melko kevyeksi eikä puntari väittänyt 3,3 kilon lukemalla vastaan. Standard faded -sarjaa on tehty kaiketi vuodesta 2005 vuoteen 2008 asti, omani on vuodelta 2008. Ensimmäiset sarjat tehtiin kevennysporaten, kun -06 tai -07 siirryttiin kammiointiin ulkomaan foorumitietäjien mukaan. Mahtaakohan voimakas akustinen sointi johtua sitten kammioinnista.

Yhteenvetona säikeen teemaan: nyt on mullakin kaikki hyvin.

Komia kitara kyllä profiilissa :) Orkkis mikeillä melkosen priima soitin kyllä. Mahtaako laukku tuoksahtaa kuin voimakkaasti vanilijalle?
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
Myrkky Nuoli
25.02.2014 09:06:04
LaMotta: 60 vuoden kehitystyön seurauksena nauhaprofiilin madaltamisen päätellään parantavan soitettavuutta? Lapakulmassa ja kaulan poikkileikkauksessa satulan kohdalla ei edelleen mitään parannettavaa? Ei tallaa jossa pystyy säätämään yksittäisen kielen korkeutta? Tai jotain muuta oikeaa parannusta. Perinteistä kannattaa pitää kiinni.

No vittula. Jopas nyt. Ehdottomasti ei näin. Gibsonin vaijeri on ollu täydellistä meikän käteen.
Arms
25.02.2014 09:08:17
Laitanpa ketjuun myös omasta Les Paulistani jotain.

Muistaakseni joskus aiemmin tässä ketjussa himoitsin Les Paulin Traditional Pro II -mallia ja nyt sellainen on ollut talossa muutaman kuukauden. Omani on Merlot Red väritteisellä loimukannella ja "kullatuilla osilla".

Itselleni tuo kitara oli pitkän tovin himon kohteena, koska siitä löytyi mikkien puolitusmahdollisuus ja itselleni sopiva 50's kaula. Kitarasta löytyy myös Boost-piiri, jota en ensin osannut kaivata, mutta nyt olen huomannut, että se on erittäin hyvä ominaisuus. Sillä saa tasattua äänenvoimakkuuden suurinpiirtein samaksi single coil asennossa kuin mitä se on Humbuckereilla. Joten itselläni on aina boosti päällä, kun käytän mikkejä single coileina.

Muutokset joita kitaraan olen teetättänyt ovat uusi Tusq-satula, jolla vire ongelmat poistuivat täysin sekä GraphTechin String Saverit tallassa.

Oikein mainio kitara ja sopii omaan soitteluuni erittäin hyvin niin kotona kuin bänditreeneissä. Jos jotain haluaa moittia, niin tallassa oleva varsin kuuma 57' Super mikki on single coilina hieman liian kirkas ja tiukka. Tämän kanssa olen oppinut elämään siten, että pyöräytän tallamikin volumea 8-9 paikkeille, joka leikka hieman yläpäätä pois.

Kaikinpuolin pienten muutosten jälkeen olen erittäin tyytyväinen kitaraani ja olen joutunut toteamaan, että yleisestikin Les Paul on se kitara, jolla soittamisesta pidän eniten ja se sopii omaan käteen todella hyvin.

Nyt pohdinnassa on, josko pitäisi laittaa myyntiin talossa oleva toinen Les Paul, joka on 50's Tribute Studio. Tuo kitara on ollut kovassa soitossa ennen viimeisintä hankintaa ja onkin kasvanut lähes käsien jatkeeksi, koska myös se on erittäin hyvä kitara, mutta uuden Les Paulin tultua taloon, on tuo jäänyt vähälle käytölle, eikä oikein ole tarvetta kahdelle kitaralle.

Täytyy pohtia tuota myyntiä, ettei tule tehtyä mitään turhan hätiköityä, mikä harmittaisi myöhemmin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)