Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 5128 129 130 131 132
TheMurno
12.07.2023 12:57:20 (muokattu 12.07.2023 12:57:34)
Boozer: Hiljensinkö keskustelun kolmeksi kuukaudeksi :D
Ehkä noi mun kuvat laudasta ei näy oikein. Keskustelua ja kuvia pedaalilaudoistanne tarvitaan! En olisi osannut kasata omaa hässäkkääni ilman lukematta Muusi.netiä 20v!

Mulla on niin rumat pedaalilaudat, ettei niistä kehtaa keskustella tai kuvia laittaa.
lifer
02.10.2023 07:17:00

Voikohan tämä olla näin yksinkertaista?
Laitoin piruuttani Bossin looperin ketjun päähän ja soundi kuulosti aiempaa kirkkaammalta.
Yksi buffered bypass löytyy ketjun alusta heti fuzzfacen jälkeen. Sen jälkeen ketjussa vain tavallisia true bypasseja (wah, od, od, octaver, chorus/multimuljutin, delay).
Eli tällä havainnolla kannattaisi hankkia vikaksi esim Boss delay nykyisen sijaan tai jokin muu buffered bypass ominaisuudella rakennettu vehje?

Piuhat 4-6 m pitkät about, jos sillä on väliä. Pedaalien välipiuhat luokkaa ihan ok nyt ainakin.
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
Laboriel
23.11.2023 01:27:42

Miten kytkeä BOSS NS2 4CM:llä, kun on käytössä Electro Harmonix Super Switcher?

Seuraavat pedaalit tulis switcheriin:

Compressor: Carl Martin (Andy Timmons)
Bogner LA Grange
Boss Blues Driver
Strymon Iridium
Strymon Mobius
Strymon Timeline
Strymon BigSky

Looper JamMan Stereo

Tarkoitus ois kohinat poistaa säröpedaaleista ja ehkä myös Iridiumista.
lifer
25.07.2024 20:26:56

Mikä on mielestäsi hiljaisin eli paras efektilaudan virtalähde? Minimissään 9 lähtöä oltava ja koko saisi olla pieni, jotta mahtuu sisään jonnekin. Käytössä single coilit ja Fuzz, joten hurinaa piisaa.
Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti".
McNulty
29.07.2024 12:53:59
lifer: Mikä on mielestäsi hiljaisin eli paras efektilaudan virtalähde? Minimissään 9 lähtöä oltava ja koko saisi olla pieni, jotta mahtuu sisään jonnekin. Käytössä single coilit ja Fuzz, joten hurinaa piisaa.

Mulla on itselläni käytössä vanhempi GigRig Generator (ja sen kaverina ne Distributor ja Isolator moduulit). Se on oikein hyvä ratkaisu jos kaipaa useamman hurinattoman lähdön. Ja jos ei tuota modulaarista hässäkkää halua, niin heiltä tuli jokin aika sitten se GenX14-virtalähde. Ongelmanahan näissä GigRigin kamppeissa on saatavuus. Joko tilaamalla suoraan valmistajalta (vähän kökkö Brexitin takia) tai sitten Looper's Paradisesta (kaikki asiakkaat eivät ole olleet tyytyväisiä palveluun).

Toinen loistava vaihtoehto on Cioks DC7, josta voi huoletta jakaa parille vähemmän krantulle pedaalille haaroituskappaleella sähköt. 9VDC lähdöissä kun on jerkkua se 660mA kussakin. Itse tosin ratkaisin isomman laudan ongelman sillä, että hankin Cioksin DC7 + 8 EXP laajennuksen. Nykyään nämä taitaa saada yhdessä bundlessa.
https://www.customboards.fi/product … ower-bundle-future-power-generation

Toki, voihan tuota DC7 laajentaa sillä pienemmällä 4 Expanderillakin.

VoodooLab ja Truetone alkavat olla vähän vanhanaikaisia, mutta ajavat hienosti asiansa nekin. Kokemusta on PP2+:sta ja CS12. Vaativat kuitenkin enemmän tilaa laudan alta jos ne sinne haluaa jemmata. Varsinkin tuo Truetone, se on aika paksu mötikkä. Strymonin virtalähteestä on maailmalta kuulunut sekä hyvää, että huonoa. Muutamat Zumat ovat antautuneet tai osa ulostuloista on mennyt tyystin mykäksi. Mutta varauksella Strymonin virtalähteitä voi myös suositella. Henkilökohtaista kokemusta Strymonista ei ole, muuta kuin että yhden sellaisen olen puolitutun muusikkofrendin lautaan asentanut. Hiljainen ja hurinaton oli sekin.

Mä olen itse tykästynyt Cioksin virtalähteisiin niiden tehon, ohuen profiilin ja RCA-iittimien takia. Erinomainen ratkaisu muuttuvaan tarpeeseen, erilaisten virtasyöppöjen sähköistämiseen ja helposti laajennettavissa (ainakin tuo DC7).
moving in stereo
McNulty
05.08.2024 01:36:05
Pari päivää sitten TC Electronicin kanavalla julkaistiin video Steve Lukatherin nykyisestä pedaalilaudasta. Tässä linkki: https://www.youtube.com/watch?v=f4_FssJYQ08

Videolla Jon "Goz" Gosnell käy läpi Luken signaaliketjun ja efektit, mutta oli mielenkiintoista huomata, että Strymonin virtalähde oli vaihtunut Cioksiin. Ilmeisesti sen erään, pari vuotta sitten tapahtuneen, episodin myötä. Goz sai tuolloin raikuvat aplodit, mutta ilmeisesti virtapuolella päädyttiin uusiin ratkaisuihin. Pari Strymonia näytti Luken laudasta edelleen löytyvän (Lex ja BlueSky). Ja onpi muuten se ykkösversio BlueSky-reverbistä. Totesin sen itsekin parempisoundiseksi (tämä toki subjektiivista) kuin se uudempi 6-potikkainen versio 2.
moving in stereo
Paraskin puhuja
18.08.2024 10:23:47
Sellainen kyssäri tuli mieleen, että voiko tuollaisiin virtalähteisiin laittaa useamman jatkojohdon pötköön? https://www.thomann.de/fi/rockpower_rp_nt_50_eu_power_supply.htm
ituvirtanen
18.08.2024 15:29:47

Paraskin puhuja: Sellainen kyssäri tuli mieleen, että voiko tuollaisiin virtalähteisiin laittaa useamman jatkojohdon pötköön?

Voi. Tarkista ensin riittääkö teho (milliampeerit) ajamaan koko ketjua. Toinen asia on sitten se, että mitä pitempiä ketjuja liitetään yhteen, sitä enemmän jännite laskee päädyssä.

Joskus digi- ja analogipurkit tykkäävät huonoa toisistaan samassa ketjussa. Testaamalla selviää.
lifer
29.10.2024 12:59:16

Mikä olisi paras overdrive seuraavilla spekseillä?
- Kaksi kanavaa, jotta toinen voi olla enemmän clean boost ja toinen on/off särö tai vaihtoehtoisesti toinen voi olla kurttuisempi ja toinen sellainen reunasäröisempi.
- Jos on hyvät noisegatemaiset ominaisuudet niin se on plussaa.

Nyt on Mad Professorin Twimble käytössä ja se on ihan ok, mutta ainahan sitä mielii jotain muutakin. Käyttö on sellaista, että yleensä on fuzzface siellä pohjalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5128 129 130 131 132
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)