Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5130 131 132 133 134497 498 499 500 501
Jucciz
18.06.2012 23:07:40
julkke: Laittakaa ne massit rinnan marsun kaiutinlähtöihin, toinen siis vain dummyloadina. Näin molemmat kuormat saavat siitä 170-180 watista puolet eli siinä juuri sopivasti 85-90w.

Nojoo, tää ois mahdollista, mutta vähän kikkailua. No, onneks tuo 2203 on ainut kone, jota ei luultavasti voi jarrutella turvallisesti MASS:illa. Muut on 50W tai vähemmän.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Räbbänä
18.06.2012 23:09:17
Ibaneziin piti uutta mikkiä hommata Dimmu Marstion Pafien muodossa ja jenkkilästä lähti HH routtauksella olevaa peilipleksiäkin tilaukseen.
↑↑↓↓←→←→BA
Vetehinen
18.06.2012 23:33:14
Grugi: Ei ollu taas vaikeeta.
http://www.dlxmusic.fi/ProductSecti … ductList.aspx?keyword=marshall+logo

No kappas. Siinähän se tuubi onkin.
And there was the slow movement and the lovely last singing movement still to come. I was cured all right.
A.O.K.
19.06.2012 00:13:22

jii.haanpaa: Näytti siinä speksisivulla tosiaan olevan kyseessä juuri 6550:t kun avasi toisenkin silmän. 6550:lle nuo tehot olisivat ymmärtääkseni jotakuinkin normaalit. Ainakin GE:n datasheetin kurveista löytyy näköjään myös särön käppyrät (esim noin 34W kohdalla 4% särö). Mutta putkihan on siitä epeli, että kun se menee ronskisti särölle, niin tehot (lue: desibelit) ei pahemmin kasva. A.O.K:n kommentti on helpommin nielaistavissa, jos kyse olisi trankkuvahvarista.

Mutta oikeastaan se mun pointti oli, että jos noi tehot on tuollaiset, niin ne varmaan ovat sellaiset valmistajasta riippumatta, jos vaan jännitteet täsmäävät.

Juu, mulla on 50W minimassi ja 50W marsun kaverina se tosiaan käy melko kiihkeen kuumana. Ehjänä on kuitenkin pysynyt, mutta en mä sitä dummy loadina nupit kaakossa käytäkään.

En mä tosiaankaan ole varma että olinko ollenkaan tuossa oikeassa, on niin pitkä aika kun noita koulun penkillä yritin laskea ja taisi jäädä kurssikin suorittamatta... Mutta kyllä se sähkömagneettinen teoria ja laskukaavat ovat täysin samat, riippumatta onko kyseessä putki- vai transistorivahvistin. Tässä ollaan taas putkiwatti vs transistoriwatti -ikuisuuskysymyksen äärellä...
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
jii.haanpaa
19.06.2012 00:46:04
A.O.K.: En mä tosiaankaan ole varma että olinko ollenkaan tuossa oikeassa, on niin pitkä aika kun noita koulun penkillä yritin laskea ja taisi jäädä kurssikin suorittamatta... Mutta kyllä se sähkömagneettinen teoria ja laskukaavat ovat täysin samat, riippumatta onko kyseessä putki- vai transistorivahvistin. Tässä ollaan taas putkiwatti vs transistoriwatti -ikuisuuskysymyksen äärellä...

Nyt en pysy perässä :) tossa viimisessä oli kyse transistorin ja tyhjiöputken erilaisesta särökäyttäytymisestä. Kyllä ne molemmat silti teoriaa tottelee.

Jos sulla on selitys sille kuinka kahdesta EL34:sta saadaan ulos 90w rms-tehoa vaikka äärisäröllä, niin se tässä lähinnä on askarruttanut ja hämmennystä aiheuttanut. Ko. speksisivuun oli putkiksi merkitty 6550t ja niistähän tuo kyllä saadaan irti.
Jucciz
19.06.2012 02:04:33
jii.haanpaa: Ko. speksisivuun oli putkiksi merkitty 6550t ja niistähän tuo kyllä saadaan irti.

Niin, tuossa lapussahan ei varsinaisesti sanottu, millä putkilla lukema oli saatu - ainoastaan se, että jenkkikoneet toimitettiin 6550:illä.

Mut joo, oishan se jännä jollain ihan oikealla mittarilla testata, paljonko vaikkapa aivan julmetulle särölle puskettu EL34-pääte oikeasti antaa watteja. Ei kai tää vaikea ois testata asiaankuuluvilla mittalaitteilla?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
T_V_H
19.06.2012 02:08:58
Juuri vaihdoin itselle G&L:än Legacy deluxe straton ja Warmothin paloista kootun straton, vielä kun opettelis soittamaan....

Onko kellään muuten kokemuksia tuosta Blackstarin 1 Wattisesta putkicombosta? Aika pahasti kaasuttelis kerrostalokäyttöön.
fox
19.06.2012 02:34:40

Jucciz:
Mut joo, oishan se jännä jollain ihan oikealla mittarilla testata, paljonko vaikkapa aivan julmetulle särölle puskettu EL34-pääte oikeasti antaa watteja. Ei kai tää vaikea ois testata asiaankuuluvilla mittalaitteilla?

Ennenmuinon 2:lla lähti 50 W ja nelikolla se sata wattia. Mutta nykyään voi olla nuo lamppukoneetkin niin tehoisia että..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jucciz
19.06.2012 02:42:02
fox: Ennenmuinon 2:lla lähti 50 W ja nelikolla se sata wattia. Mutta nykyään voi olla nuo lamppukoneetkin niin tehoisia että..

Paperillahan noin lukee aina. Sit kun tuutataan hanikat kaakossa, voi viisari värähtää noiden maagisten lukemien yli, kertovat hirvet.
leavings
19.06.2012 11:20:55
T_V_H: Juuri vaihdoin itselle G&L:än Legacy deluxe straton ja Warmothin paloista kootun straton, vielä kun opettelis soittamaan....

Onko kellään muuten kokemuksia tuosta Blackstarin 1 Wattisesta putkicombosta? Aika pahasti kaasuttelis kerrostalokäyttöön.

Musakaupassa on tullut tota Blackstaria kokeiltua, vallan hyvä vahvistin jos kerrostalokäyttöön meinasit. Mitään rajuja hevisoundeja tuosta en saanut irti mutta muuten pitäisi palvella komiasti.
Grugi
19.06.2012 11:34:15
Bum: Musakaupassa on tullut tota Blackstaria kokeiltua, vallan hyvä vahvistin jos kerrostalokäyttöön meinasit. Mitään rajuja hevisoundeja tuosta en saanut irti mutta muuten pitäisi palvella komiasti.

Onhan täällä ollut puhetta kyseisestä laitteesta ja muistaakseni ihan hyvää siitä on puhuttu. Jos nyt yhtään menee samaa linjaa tuon HT-5 kanssa niin kelpo hankinta varmasti. Ite ainakin tykkään omasta stackistä ja ihan hyvin on voinut kerrostalossa päräytellä jos ei nyt ihan iltamyöhään soittele.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
antnis
19.06.2012 13:37:49
Ostin kolmannen kerran Champion 600:n, jokohan nyt oppis. Joku vois myydä mulle siihen 8-tuumaiselle elementille väsätyn kotelon, torilla oli yksi pari kk sitten mutta en silloin tajunnut ottaa talteen.
Aurora Borealis
19.06.2012 15:09:10

Noniin. Taas mentiin. Tänään kotiutui Laney VC30 212-combo 6505+:n seuraksi. Pikaisen testauksen perusteella on kyllä jokaisen euron arvoinen, vaikka säätöjä pitääkin vielä hakea.
"Mitenkäs se oikein meni? No laitetaan lisää säröä" #facepalm#
Swan
19.06.2012 16:10:43
Ostin Rocktronin talk boxin. Vöyvöyvöy u-u-u vöyvöyvöy..
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
Karvamammutti
19.06.2012 16:17:42
Marshallin 1960TV tuli vahingossa ostettua.
"Say Jar Jar Binks is an abomination. Say it!" -Wade Wilson
T_V_H
19.06.2012 19:06:44
Grugi: Onhan täällä ollut puhetta kyseisestä laitteesta ja muistaakseni ihan hyvää siitä on puhuttu. Jos nyt yhtään menee samaa linjaa tuon HT-5 kanssa niin kelpo hankinta varmasti. Ite ainakin tykkään omasta stackistä ja ihan hyvin on voinut kerrostalossa päräytellä jos ei nyt ihan iltamyöhään soittele.

No joo, enitenhän tuossa 1 wattisessa houkuttelee se hinta, ja on myös pieni epäilys siitä että tuo 5 wattinen versio taitaa olla turhan äänekäs peli meikäläisen käyttöön. Vähän olen myös kallistunut tuon nuppiversion puoleen nimittäinen 8 tuumainen kaiutin mikä tuosta combosta löytyy kuullostaa ainakin paperilla aika tuhnulle.
artal
19.06.2012 23:03:09
PIM
19.06.2012 23:49:33
Jucciz:
Sen sanon kuitenkin, että 100-wattinen Weber Mass alkoi käydä pelottavan kuumana 100-wattisen Marshallin perässä kun sitä täysillä soitti vain joitakin minuutteja. Tämän perusteella en uskaltaisi pitkiä aikoja kyllä em. toimintaa harrastaa.

Mitäs jos ottasitte tekin toisen parin pääteputkia pois ja ajaisitte päätettä 50wattisena täyden satasen sijaan niin syntuis puolet vähemmän hukkalämpöä? Itse olen Kochin LoadBoxin ja Palmer PGA-04:n kanssa huudattanu vuositolkulla Marsujani 50wattisena volumet täpöllä ja hyvin on kestäneen niin vahvistimet kuin keinokuormatkin.
Jucciz
20.06.2012 00:02:09
PIM: Mitäs jos ottasitte tekin toisen parin pääteputkia pois ja ajaisitte päätettä 50wattisena täyden satasen sijaan niin syntuis puolet vähemmän hukkalämpöä? Itse olen Kochin LoadBoxin ja Palmer PGA-04:n kanssa huudattanu vuositolkulla Marsujani 50wattisena volumet täpöllä ja hyvin on kestäneen niin vahvistimet kuin keinokuormatkin.

Täähän toki vois olla ihan hyvä idea. Ei mulla ittellä ole muita satawattisia kuin tuo JCM800 ja siinä on myös Master volume, jolla voi ihan järkevästi jarruttaa tehoa jonkin verran soundin kärsimättä. Siinä kutosen-seiskan paikkeilla soundi on jo oikein murea, rapea ja terve.

Ois kyllä hauska joskus kokeilla, missä kohtaa JCM800:n master volume -potikan asteikkoa ollaan 3 desibelin päässä täydestä höngästä. Sit vaan merkkais siihen kohtaan potikan liikerataa pienen merkin, "50 watin" pykälän, ja vaikka pari muutakin pykälää, tyyliin 25W, 10W jne. Äänittämällähän tuon voisi testata.
Entropia666
20.06.2012 07:45:50

Vahingossa tuossa pölähti 2204 modattu klooni kotia. Hupsista saatana.
Kuvia: https://picasaweb.google.com/114673 … CL3B9s61yamc_QE&feat=directlink
Helvetin hyvä kun tuossa on PPIMV, soundi on hyvä jo hiljaisella. Pelkkää pyhyyttä kovalla.

P.S. Nyt ois DSL myynnissä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=648307
Rokkifotoja: H A J E . F I
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)