Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5129 130 131 132 133444 445 446 447 448
askomiko
27.01.2016 15:59:20
Itse ostan torilta tavarat näin:

"Terve!

Ostan tuon, laita tulemaan osoitteella X. Mitenkä tehdään maksun kanssa?"

Myydessäni saan yhteydenottoja keskimäärin näin:

"Äbäym tarjoan 0,5x pyyntihintasi."
"Vaihda separaattoriin ja ladan kampiakseliin."
"Voisitko tuoda 1200km päähän että saan testata 100e soitintasi?"
"Vaihda tähän Jack&Danny laatusoittimeen?"
"Saanko osamaksulla."

Eipä silti, kyllä sieltä joku täysjärkinenkin aina on löytynyt seasta.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
tuskiz
27.01.2016 17:39:45
Ei kamalan yllättäen vähän huonosti tuntuu menevän kaulavikanen kiinakitara kaupaksi, pitäisiköhän harkita vaihtokauppojen sallimista. maksettu mainos

Täytyy kyllä sanoa, että hieman ottaa nuppiin nuo pikkusummien tinkijät myös, hinta yleensä on se mikä on jossei tarjousta ole mainittu ja varsinkin jos se on valmiiksi omalla nöyrällä mielipiteelläni alhainen, eipä noista tarvi kuitenkaan soittohousujaan repiä ja on sitä tullut myös annettua neuvoa näille budjetilla liikkeessä oleville mistä saattaisi löytyä omaan hintaan sopivaa tavaraa.
fox
27.01.2016 18:51:15

Juzpe: Tahdikkuus ja tyylitietoisuus on molemminpuolista hommaa. Jos on olevinaan muiden yläpuolella, eikä suostu neuvottelemaan asioista tai kommunikoimaan normaalisti, on kyllä ihan itse tilannut paskan niskaansa.

Hyvinkin pitkälti juurikin näin. Tietenkin isoon porukkaan mahtuu monenmoista sukankuluttajaa, mutta onpa täälläkin vuosien mittaan törmännyt muutamaan oikein "loistoyksilöön"..
Vastaavasti tosin enemmistö kaupantekijöistä, sekä itse kaupankäyntitapahtumat, ovat olleet positiivisia kokemuksia.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Laulava Kylätohtori
28.01.2016 09:38:52 (muokattu 28.01.2016 09:39:29)
tuskiz: Täytyy kyllä sanoa, että hieman ottaa nuppiin nuo pikkusummien tinkijät myös, hinta yleensä on se mikä on jossei tarjousta ole mainittu ja varsinkin jos se on valmiiksi omalla nöyrällä mielipiteelläni alhainen, eipä noista tarvi kuitenkaan soittohousujaan repiä ja on sitä tullut myös annettua neuvoa näille budjetilla liikkeessä oleville mistä saattaisi löytyä omaan hintaan sopivaa tavaraa.

Itse tulee tingittyä liian usein olemattomia summia. En tiedä miksi ja välillä oikein itseäkin hävettää. Aikuinen töissä käyvä mies tinkaamassa muutamia euroja spedun hinnasta - ei mitään järkeä...

e. paitsi "postit samaan hintaan" on ajaton klassikko, joka on suorastaan velvollisuus pistää aina...
They pass too much electricity. -SRV
Rämppy
28.01.2016 09:43:56 (muokattu 28.01.2016 09:44:51)
Laulava Kylätohtori: Itse tulee tingittyä liian usein olemattomia summia. En tiedä miksi ja välillä oikein itseäkin hävettää. Aikuinen töissä käyvä mies tinkaamassa muutamia euroja spedun hinnasta - ei mitään järkeä...

Mut hei! Tuossahan on se kaupanteon viihdeaspekti. Aina pikkuisen pitää tinkaista, edes kakskyt senttiä. Tulee hyvä mieli ja voittajan olo. Ei sillä ole väliä paljonko lähtee kunhan lähtee.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Laulava Kylätohtori
28.01.2016 09:44:37
Rämppy: Mut hei! Tuossahan on se kaupanteon viihde-aspekti. Aina pikkuisen pitää tinkaista, edes kakskyt senttiä. Tulee hyvä mieli. Ei sillä ole väliä paljonko lähtee kunhan lähtee.

Se on just näin. :)
klobasa
28.01.2016 09:52:11
Kaupanteko ilman tinkausmahdollisuutta on kuin parittelu niin, että toista osapuolta ei huvita ollenkaan.
Juzpe
28.01.2016 09:54:43

Laulava Kylätohtori:

e. paitsi "postit samaan hintaan" on ajaton klassikko, joka on suorastaan velvollisuus pistää aina...

Veit siis multa mahdollisuuden el classicon käyttöön tarjoamalla sitä itse. Juoni äijä, perkele.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Seba
28.01.2016 10:36:08

klobasa: Kaupanteko ilman tinkausmahdollisuutta on kuin parittelu niin, että toista osapuolta ei huvita ollenkaan.

Sitä kutsutaan ostamiseksi.
Toisesta suunnasta myymiseksi.
Mutta tosiaan kunnon kaupanteko on hauskaa. Joskus väännettiin lespaa myydessäni ihan tosissaan, ja lopulta ihan periaatteen vuoksi vielä muistaakseni vängättiin luovutustaistelua jostain mitättömästä 6€ yms summasta pitkän väännön jälkeen :)

Vaikka sain muualta vielä paremmankin tarjouksen, tai oikeastaan kaksikin, niin myin silti vääntökumppanille koska se oli sen arvoista, ja sovituista kaupoista ei mies vetäydy vaikka mikä ois.
hallu
28.01.2016 10:49:12
Seba: .................

Vaikka sain muualta vielä paremmankin tarjouksen, tai oikeastaan kaksikin, niin myin silti vääntökumppanille koska se oli sen arvoista, ja sovituista kaupoista ei mies vetäydy vaikka mikä ois.

Se on justiinsakin noin. Sovitusta pidetään kiinni vaikka mikä olisi. Itse pidän siitä kiinni ja odotan sitä myös kauppakumppaniltani. Toistaiseksi ne harvat kaupat mitä olen tehnyt, ovat onnistuneet hyvin ja asiallista porukkaa soittajat näyttäisi olevan pääsääntöisesti.

Juuri nyt harkitsen parin kitaran laittamista myyntiin ja käyn tahollani jakpinpainia, että pistänkö vaiko enkä pistä ja mitä niistä pyytäisin ja entä jos ostaja ei tykkääkään niistä tai mitä jos ne vaikka ei menekään----- ja ja ja . :-D

Mulla olisi torilla yksi kitara joka vähän sytytti, mutta tärkeämpää olisi saada kitaroiden määrä vähenemään edes yhdellä, mutta mieluiten kahdella yksilöllä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Numb
28.01.2016 10:52:55

Seba: Vaikka sain muualta vielä paremmankin tarjouksen, tai oikeastaan kaksikin, niin myin silti vääntökumppanille koska se oli sen arvoista, ja sovituista kaupoista ei mies vetäydy vaikka mikä ois.

Mulle on pari kertaa käynyt niin, että kun olen sopinut myyväni tuotteen jollekulle, olen saanut paremman tarjouksen. Tavara on aina lähtenyt sille, jonka kanssa olen kaupat ensin sopinut.

Tavaran kaupaksikäymisestä torilla sen verran, että yhtään myyntiin laittamaani tuotetta ei ole jäänyt myymättä.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Laulava Kylätohtori
28.01.2016 10:53:46
Juzpe: Veit siis multa mahdollisuuden el classicon käyttöön tarjoamalla sitä itse. Juoni äijä, perkele.

Mulkku mikä mulkku... :D
Lunnu
28.01.2016 11:52:52
Laulava Kylätohtori: Mulkku mikä mulkku... :D

https://www.youtube.com/watch?v=GkdprEj23HE
Nostalgy is not what it used to be
Metalkallo
28.01.2016 23:03:54
Numb: Mulle on pari kertaa käynyt niin, että kun olen sopinut myyväni tuotteen jollekulle, olen saanut paremman tarjouksen. Tavara on aina lähtenyt sille, jonka kanssa olen kaupat ensin sopinut.

Tavaran kaupaksikäymisestä torilla sen verran, että yhtään myyntiin laittamaani tuotetta ei ole jäänyt myymättä.

Plussaa tästä, näin sen pitäisikin mennä.
Tukka päässä, järki jäässä.
RaskasMielinen
29.01.2016 00:27:28

Hyvin näyttää menevän kaupaksi - ainakin halvempi kama, siis satasen molemmin puolin.
Kun laitan jotain myyntiin, niin en jaksa roikottaa, vaan ainakin pyrin laittamaan hinnat sellaisiksi, että sitten liikkuu kanssa. Persnettoahan siitä aina tuppaa vähän tulemaan mutta mikäpä harrastus ei maksaisi.
Jack of all trades - master of none
Laulava Kylätohtori
29.01.2016 08:53:44
No niin, Matkahuolto loistaa taas. Viimeksi lähettämäni kitara seikkaili yhden viikonlopun omilla teillään ja nyt on meikäläiselle tulossa oleva paketti teillä tietämättömillä. Eilen aamuyhdeksän jälkeen jätetty matkikseen ja viiteen mennessä oli saatu Parkanosta Tampereelle. Nyt ei tiedetä, missä on, mutta ilmeisesti matkalla Ouluun. Pitäisi siis tulla Raumalle....

Voi vittu! Hinnat vaan nousee, mutta meininkin on tällaista...
Laulava Kylätohtori
29.01.2016 09:18:21
Siellä se on nyt Oulussa. Voi vitun apinat. Miten on edes mahdollista. Pitäisikö tehdä reklamaatio. Ei se mitään kuitenkaan hyödytä. Parempi olisi soittaa jonnekin ja haukkua joku pystyyn... Prkl!
Gabe
29.01.2016 09:28:15
Laulava Kylätohtori: Siellä se on nyt Oulussa. Voi vitun apinat. Miten on edes mahdollista. Pitäisikö tehdä reklamaatio. Ei se mitään kuitenkaan hyödytä. Parempi olisi soittaa jonnekin ja haukkua joku pystyyn... Prkl!

Mullekin on käynyt noin. Nehän laitetaan aina johonkin isompaan kolliin ja sen kollin viivakoodia piipataan aina matkalla, joku on viskannut sen jossain vaiheessa väärään pinoon. Ja yleensähän näin käy aina tälleen että se makaa sitten viikonlopun jossain mahdollisimman kaukana.

Mitä on muuten tulossa?
edenbeast
29.01.2016 11:31:36
Laulava Kylätohtori: Siellä se on nyt Oulussa. Voi vitun apinat. Miten on edes mahdollista. Pitäisikö tehdä reklamaatio. Ei se mitään kuitenkaan hyödytä. Parempi olisi soittaa jonnekin ja haukkua joku pystyyn... Prkl!

Noh noh, kyllä se sieltä vielä tulee. Ja jos oikein hyvä tuuri käy niin jopa ehjänä :) Mullekin on tulossa rumpusetti matkahuollossa vaan ei oo taas vuorokauteen kirjattu mitään tapahtumia seurantaan...
edenbeast
29.01.2016 11:47:31 (muokattu 29.01.2016 11:48:36)
edenbeast: Noh noh, kyllä se sieltä vielä tulee. Ja jos oikein hyvä tuuri käy niin jopa ehjänä :) Mullekin on tulossa rumpusetti matkahuollossa vaan ei oo taas vuorokauteen kirjattu mitään tapahtumia seurantaan...

Edit. Yhtäkkiä ilman varoitusta matkahuolto kertookin että paketti lähtenyt Joensuusta kohti Lieksaa klo 11.36. Oliskohan matkahuollon sivuilla jotain häikkää nuissa kirjauksissa kun välistä puuttuu muutama etappi?

Editti nro 2. Kämmi... Piti editoida vanha kirjoitus mutta enpäs näköjään editoinutkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)