Aihe: Jopparit
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Gary the pine
01.01.2015 18:34:47
J.Nikkanen: No pientä provokoukkua ja toinen nielee melko ahnaasti niin miksipä ei? Mutta eiköhän nämä rölöt ollut mun kohdalta tässä. Muiden puolesta en lupaa mitään.

Hyvää viihdettähän tää on, mutta kun kaverilla nyt ei selkeesti oo ihan samat kortit handussa ku valtaosalla, niin eihän toi tosta muuksi muutu vaikka tätä tankkausta jatkais koko solidaarinen mnet-yhteisö hamaan tappiin asti. Mulle ainakin on sekin pikkusen epäselvää, että mistä helvetistä noi itkuhuutopotkuraivarit oikein lähti, vaan eipä sillä ehken ole väliäkään. Ulosantikin on tollasta tajunnanvirtaa, niin vaikea saada kiinni punasesta langasta, jos sellasta edes on.
Tulin, näin, paskoin housuun.
J.Nikkanen
01.01.2015 18:39:07
Gary the pine

Jees, lienette oikeassa. Mun offarit loppuu tähän viestiin.
Mukahauska allekirjoitus.
Luuviulu
01.01.2015 20:14:32
-Tämä lähti siitä, kun huomasin mua solvatun trokariksi. Sit aloin puolustelee itteäni siitä. Sit siihen tuli kaikenlaista ihan asiaankuulumatonta mun haukkumistani mitä erilaisimmilla tavoilla muilta ihmisiltä ja myynti-ilmoitukseni haukuttiin jne jne jne. -Mä en ole täällä KOSKAAN mitään laitonta / "eettisesti" väärää tehnyt ja silti huomaan mua täällä kaikenlaisten ihme tyyppien mua solvaavan, niin en käsitä mitä olen tehnyt ansaitakseni pelkkää vittuilua lähes joka suunnasta.

Tänään laitoin myynti-ilmoituksen. Siinä on pedaaleita, jotka on kaikki ollut mulla vuosia ja myyn ne pois, koska en tarvitse niitä. -Arvatenkin tosta VAIHTEEKSI mua tullaan haukkumaan jobbariksi ja myynti-ilmoitus on vituttava jne jne jne vaikka mun mielestä jokainen mulla nyt tälläkin hetkellä täällä oleva ilmoitus on asiallinen, selkeä ja ei millään tavalla "trokarimainen", enkä ymmärrä, että miksi. Kaikista nt myymistäni tavaroista olen maksanut ENEMMÄN, kuin mitä nytkin hinnoiksi laitoin, mutta olen jo varma, ettei se mitään auta. Olen monen mielestä huijari-trokari-jobbari-yms vaikka kaiken myyn ostamaani halvemmalla ja jokainen kenen kanssa olen kaupan tehnyt on tavaransa / rahansa AINA saanut ja tulee saamaankin.

-Mä en jatka tätä ketjua enempää. Jos mun myynti-ilmoitukseni vituttaa, niin jättäkää lukematta. En osaa parempaakaan neuvoa antaa.
rosberg
01.01.2015 21:41:24
Olipa taas kivat tekstit.
Ollaan kaikki täällä netissä nätisti ja mulla on muuten enemmän pedaaleja.
http://cheepthrillguitar.blogspot.fi/
kerpuusi
01.01.2015 21:58:21
Hyvin te vedätte.
basisti1971
02.01.2015 09:42:39
Moi.

Lienee syynä sukupolvien välinen kuilu tähän erikoislaatuiseen näkemyseroon, mutta sen lyhyen ajan jonka itse olen tavaraa ostanut ja myynyt -80 luvun puolivälistä etiäpäin- trokariksi/jobbariksi on leimautunut jokainen joka ostaa "yli oman tarpeen" ja pukkaa sitten tarpeettomimman eteenpäin.

Tosin, kuten jo aiemmin totesin, pelkkä ostaminenkin "yli oman tarpeen" moisen leiman tuo.

Ja "oman tarpeen" määrittelee tietty sidosryhmät...

Henk. koht. kokemuksen mukaan tähän asti kaikki jotka hommaa harjoittavat, tai siihen ryhtyvät, ovat valtaosin jo alun alkaen varsin hyvin tajunneet että moinen leima siitä otsalohkoon napsahtaa ennemin tai myöhemmin. Yleensä ennemmin.
Koskaan aiemmin en ole kuitenkaan huomannut kenenkään ottaneen vääjäämättömästä leimautumisesta tämän viestiketjun kommenttien kaltaisesti hernettä nenään.

Ja miksi ottaisi?

Lapsikin tietää (/tiesi), että trokarilta jolla on hyvät suhteet, saa tavaran nopeasti ja halvemmalla kuin jos itse yrittää etsiä.

Hyvämaineisen trokarin kun etsii, on aina kanava jos jotakin tarvitsee.
Eikä tarvitse pelätä että kyseessä on lämpöinen tavara.

Ylivoimaisesti parhaat kaupat olen suunnasta riippumatta tehnyt trokarien kanssa.
Myydessä ehdottomana plussana on se että lähes poikkeuksetta maksetaan/ostetaan käteisellä, ei edes yritetä tyrkyttää mitään vaihdossa.

Huonot trokarit/huijarit vaihtoivat toimintaympäristöään kun alkoi maa polttelemaan jalkojen alla, mutta Suomen mittakaavassa tulee rajat vastaan tosi nopeasti. Viidakkorumpu kun rummutti jo ammoin.
Näin nettiaikaan ei klassisilla huijareilla ole juurikaan elinededellytyksiä.
Ja hyvä näin.

Luuviulu: -Tämä lähti siitä, kun huomasin mua solvatun trokariksi. Sit aloin puolustelee itteäni siitä.

:), ja teit sen sitten kehuskelemalla tyyliin "aina 30 shdonaa thashkushha shkittan oshtoon/aina 30 markkaa taskussa hampurilaisen ostoon"?
(Toisen henkilön viestiketjun "omimisesta" nyt puhumattakaan?)

Ei siinä mitään jos joku esittämääsi tavaranhankintatapaan pystyy, vilpittömästi hattua nostaisin jos käyttäisin, saadaanhan näin laatutavaraa lisää markkinoille kiertoon, mutta noin yleisellä tasolla sympatioita ropissee aikalailla samaan malliin kuin herra Hulkollekin aikoinaan. Veikkaisin.

Suurimmalla osalla kun ei ole syystä tai toisesta edellytyksiä ostella mitä huvittaa, ja myydä persnetolla heti eteenpäin jos ei miellytä.
Kateushan siinä sitten iskee päälimmäiseksi tunteeksi kun toisella on asiat näennäisesti paremmin kuin itsellä, ja lyödään vyön alle toivoen että saadaan hiltymään.
MOT.

T:Samuli
LaMotta
02.01.2015 13:10:14

Kyllä kai soittimia jobbaamalla jonkinlaista tiliäkin voi tehdä jos niissä pitää jatkuvasti kiinni noin 10000 euroa.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
basisti1971
02.01.2015 14:20:24
Moi.

LaMotta: Kyllä kai soittimia jobbaamalla jonkinlaista tiliäkin voi tehdä jos niissä pitää jatkuvasti kiinni noin 10000 euroa.

Minkä kukin tiliksi, ja miten kukin tilin laskee.

Jos tuolla investoinnilla saat esim. 500€/kk kasaan kulujen jälkeen, kannattaa tosissaan miettiä kaupan alan koulutusta.
Em. koulutus kyllä sitten saattaa ajaa jonkin ihan muun paljon tuottavamman hyödykkeen kauppaan mukaan ;).

Puhtaasti liiketaloudelliselta kantilta on inventaariosta tässä tapauksessa mahdollista saada ~2%/v tuotto.
Tuokin 2% tietty vaatii näkemystä ja duunia, ja on pidemmän ajan keskiarvo.
Jos pystyy tavalla tai toisella luomaan arvonlisää pilkkomalla/yhdistelemällä/entisöimällä tai korjaamalla, lopullinen tuottoprosentti kasvaa toki.
Jos näin tekee, ei kyseessä kuitenkaan ole enää jobbaaminen, vaan arvonlisän tuominen.
Tuo 2% voitto kääntyy myös melko nopeasti kymmenien prosenttien tappioksi jos tuli valittua sijoitus-soittimet väärin, tai maksettua niistä "liikaa".

Kun kaupan kohde ei tässä tapauksessa ole edes päivittäis-kulutushyödyke, vaan työkalu tai harrasteväline, joiden kauppa on kovasti suhdanneherkkää, pitäisi vielä tietysti pystyä ostamaan matalasuhdanteen aikana ja myymään korkeasuhdanteen aikana.

Valitettavasti, kuten kaikki toimintaa harjoittaneet ovat karvaasti huomanneet parin ekan rankemman pompsun jälkeen, kohtuuhintaista ostettavaa ei yksinkertaisesti ole tyydyttämään kysyntää.
Ellei lähde kotomarkkinoita pidemmälle onneaan kokeilemaan.

Monia noviiseja saattaa myös kaihertaa kun spesiaalimman tavaran aktiivinen myynti kestää oman kokemuksen mukaan 6-12kk, jos sen pienenkin "tilin" haluaa tehdä.

LaMotta
02.01.2015 14:25:51 (muokattu 02.01.2015 14:37:09)

Tilin tekeminen ei vaadi koulutusta vaan alan ja tuotteiden tuntemusta, tuuria sekä hyvää bisnesnenää.

basisti1971: Minkä kukin tiliksi, ja miten kukin tilin laskee.

Piirsin asian mielessäni niin, että kymppitonnin investoinnilla saisi tuurilla ehkä tehtyä noin tonnin voittoa. Mutta Suomi ja mnet on, tälläkin forumilla jo esiin tulleen kateus-kortin vuoksi, liian pieni tuon kaltaisen kuukausitienestin hankkimiseksi, joten itse en viitsisi alkaa moiseen jos olisi mahdollisuus tienata se tonni noin puolessa vuodessa :)
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
käsi
02.01.2015 14:28:10

LaMotta: Tilin tekeminen ei vaadi koulutusta vaan alan ja tuotteiden tuntemusta, tuuria sekä hyvää bisnesnenää.

Ja kohtalaisen pääoman minkä voi sitouttaa kiinni laitteisiin eli inventaarioon.
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
LaMotta
02.01.2015 14:30:06 (muokattu 02.01.2015 14:30:20)

käsi: Ja kohtalaisen pääoman minkä voi sitouttaa kiinni laitteisiin eli inventaarioon.

Niin kuin totesin. 10 000 euroa. Tämä siis yksityishenkilönä tapahtuvassa harrastusluonteisessa ostamisessa ja myymisessä. Soitinliikkeen perustaminen vaatii varmaan nollan perään. En tiedä. Mutta se on toinen juttu se.
mpekkanen
02.01.2015 15:15:18
LaMotta: Kyllä kai soittimia jobbaamalla jonkinlaista tiliäkin voi tehdä jos niissä pitää jatkuvasti kiinni noin 10000 euroa.

Näinhän se varmaan on.

Kuitenkin jos tuollainen rahamäärä on soittokamoissa kiinni ja myydään palacastereita joista tulee muutamia kymppejä voittoa niin voisi sen rahan varmaan paremminkin sijoittaa. Jos haluaa oikeasti rahaa tehdä.
Tähän kun vielä laittaa sen kaiken ajan joka menee kaulojen, mikkien ja muun osien vaihtamiseen(tätähän ne jobbarit juuri harrastaa), niin että näiden "pala-ihmeiden" myynti kannattaa---->Niin ei kateeksi käy.

Oikeasti hyvien soittimien ostaminen ja myyminen onkin sitten toinen juttu. Esimerkiksi vanhoja JV Squiereita jos olisi tajunnut silloin 80-luvulla ostaa niin nyt niillä olisi jo pitkään tehnyt tiliä. Nykyään ei taida sellaisia kitaroita tai vastaava kamaa olla joka kymmenien vuosien päästä on verrattavissa vaikka JV Squiereihin. Ainakin itse luulen näin.

Tietokoneet on tehnyt sellaiseksi koko musatouhun, että jos jotain on myymässä niin aina löytyy jostain päin maailmaa joku joka myy sitä samaa halvemmalla(tässä kohtaahan ei tietenkään niitä mahdollisia tulli+rahtikuluja lasketa).
Jos vain jaksaa etsiä, niin lähes kaikesta löytyy aina tällainen "halvempi" versio. Se on sitten toinen juttu onko sitä halvempaa oikeasti edes olemassa, onko se soittokuntoinen tai onko kukaan muutenkaan ostamassa/myymässä mitään. Tämän edullisemman tuotteen hinnalla on sitten hinta määritelty sille myytävälle tuotteelle.

Joskus kun ihmiset asuivat vielä asunnoissa, eikä netissä niin kaupankäyntikin oli erilaista. Ostaja meni Helsinkiin tai Ouluun jos halusi kokeilla tuotetta ensin, tai tilasi sen sitten riskillä.
Nykyään tämäkin on muuttunut niin, että myyjän pitäisi varmaan viedä soitin ostajalle. Tosin tämäkään ei taida auttaa kun monet eivät osaa ihan perinteisiä käytöstapoja. Ensin kysytään kaikki mahdollinen ja kerrotaan olevan kiinnostunut ja jopa parhaimmillaan valmiita ostamaan. Sitten kun tähän "ostajan" ilmoitukseen vastaa ja näkee vaivaa niin sen jälkeen koko kaverista ei enää kuulu mitään. Ei varmaan olisi vaikea ilmoittaa, ettei tavara kiinnostakkaan. Olipa se syy sitten mikä tahansa.
Eli vaikka sen kitaran sinne "ostajalle" veisikin niin takeita siitä, että rahaa löytyy tai ettei mieli ole muuttunut--> ei ole.

Kaikki huijarit ovat pilanneet netistä ostamisen ja ainakaan itse en tee enää kauppoja kuin tuntemieni ihmisten kanssa tai sitten ainoastaan naamatusten. Tosin naamatustenkaan, tuskin aletaan pulttikaulaista palacasteria purkamaan jotta kaikkien osien alkuperä selviää. Siksipä en sellaista myöskään osta ja muutenkin mennään lähinnä akustisilla.
LaMotta
02.01.2015 15:23:36

mpekkanen: Kuitenkin jos tuollainen rahamäärä on soittokamoissa kiinni ja myydään palacastereita joista tulee muutamia kymppejä voittoa niin voisi sen rahan varmaan paremminkin sijoittaa. Jos haluaa oikeasti rahaa tehdä.

Jotensakin näin. Jos vaikka kaverin laivakontissa toisi USAsta autojen ja prätkien mukana kymppitonnin edestä kitaroita ja vahvistimia, niin sillä lastilla voisi ehkä saada jotain konkreettista aikaan. Mutta vahvistimetkin kun laitattaa ammattilaisella meidän verkkosähkölle sopiviksi, niin mitähän tuostakin mahtaisi käpälään jäädä?
kekkuliheikki
02.01.2015 16:30:23
En jaksa lukea. Voisiko joku referoida nopeasti?
En allekirjoita.
LaMotta
02.01.2015 16:32:27 (muokattu 02.01.2015 16:32:37)

kekkuliheikki: En jaksa lukea. Voisiko joku referoida nopeasti?

Jos ostat ja myyt liian usein liian näkyvästi, se herättää kateutta.
Juho1
02.01.2015 16:32:51
kekkuliheikki: En jaksa lukea. Voisiko joku referoida nopeasti?

Joku ilmeisesti viittaisi että luuviulu? olisi trokari ja nyt sitten väännetään aiheesta.
rosberg
02.01.2015 17:22:38
olisin itse luullut, että jengillä palaa käämit siihen akustisen kitaran kaikulaitteeseen jos johonkin, mutta nyt kävi näin.
http://cheepthrillguitar.blogspot.fi/
Funkånaut
02.01.2015 17:35:20

Kyllä mä olen osan voitolla myynyt, mitä Torilta olen ostanut ja lihoiksi laittanut. Osan sitten tappiolla, eli plus/miinus nolla loppupeleissä. Meinaan, jos mulle tarjotaan esmes sadanviidenkympin laitetta päikseen vaihdossa satasen efektiin, niin pitäiskö mun maksaa siitä laitteesta 50€ + efekti, jos mulla ei alun perinkään ole ollut kyseiselle laitteelle edes tarvetta? Tai kääntäen, jos haluaisin Torilta kahdensadan basson ja annan vaihdossa 250€ arvoisen skeban, niin voinko olettaa että myyjä haluaisi maksaa 50€ välirahaa tuosta vaihtokaupasta?

Valehtelu ja tietojen pimittäminen sen takia, että saisi myydessä enemmän massia, on yksiselitteisesti väärin. Jos esmes maininta soittimen kaulan korjauksista "katoaa" parin päivän aikana saman soittimen kohdalla myyjän vaihtuessa ja hinnan kasvaessa kaksinkertaiseksi, niin vähintään kusipäisestä toiminnasta voi silloin trokarin kohdalla puhua.
""Everything I know about morality and the obligations of men, I owe it to football." - Albert Camus Elämän tarkoitus
basisti1971
02.01.2015 18:24:44
Moi.

LaMotta: Tilin tekeminen ei vaadi koulutusta vaan alan ja tuotteiden tuntemusta, tuuria sekä hyvää bisnesnenää.

Ei tietenkään vaadi koulutusta, jos puuha on kertaluonteista nappikauppaa, josta ei ole tarkoitus kummoisia voittoja saadakaan.

Jos taas on oikeasti tarkoitus edes jotain konkreettista tienata, ei perusasioiden tietämyksestä varmasti haittaakaan ole.

LaMotta: Piirsin asian mielessäni niin, että kymppitonnin investoinnilla saisi tuurilla ehkä tehtyä noin tonnin voittoa. Mutta Suomi ja mnet on, tälläkin forumilla jo esiin tulleen kateus-kortin vuoksi, liian pieni tuon kaltaisen kuukausitienestin hankkimiseksi, joten itse en viitsisi alkaa moiseen jos olisi mahdollisuus tienata se tonni noin puolessa vuodessa :)

20 prosenttia puhdasta voittoa jatkuvasti pienellä pääomalla on täysi mahdottomuus näillä markkinoilla.
Jos moinen olisi mahdollista niin kaikkihan näin tekisivät päivätöiden sijaan.
Tai ainakin päivätöiden ohessa.
Varsinkin kun saman rahan saa huomattavasti kivuttomammin ja parhaassa tapauksessa 0-investoinnilla tekemällä työtä.

LaMotta:Jos vaikka kaverin laivakontissa toisi USAsta autojen ja prätkien mukana kymppitonnin edestä kitaroita ja vahvistimia, niin sillä lastilla voisi ehkä saada jotain konkreettista aikaan. Mutta vahvistimetkin kun laitattaa ammattilaisella meidän verkkosähkölle sopiviksi, niin mitähän tuostakin mahtaisi käpälään jäädä?

Näin on vaihtelevalla menestyksellä toimittu 80 luvulta lähtien, siitä asti kun autotuonti alkoi.

Harrasteajoneuvopiirit kun ovat aina olleet lähellä meitä rokkikukkoja.
Moni on myös molemmissa mukana, kuten minäkin.

Vahvistimia Jenkkilästä myyntiin tuoneet ovat lähes poikkeuksetta lyöneet käpälänsä kakkaan, syystä jonka jo arvasitkin.
Stepperimuuntajallahan noita on ollut tapana käyttää, kuten sitä 110V SWR SM400 styrkkaria jonka aikoinaan tahallaan rikottuna ostin.
Lienee olleen juuri kuvatunlaisen aivopierun hedelmä tuo järjetön tuhoaminen.
Kuten ehkä myös nuo mun 2 Neulapoikien vanhaa 110V Carverin PM1.5 PA vahvaria, H-luokan keveydestä kun ei juurikaan ole iloa kun stepperi painaa enemmän kuin nuo kaksi vahvistinta :/.

Instrumenttien tuonti on toki "helpompaa" universaalista käyttöjännitteestään johtuen ;), mutta äärimmäisen vaikeata niilläkään tiliä on tehdä kun kaikki kustannukset ynnää yhteen.

Ainoa tapa jolla kuvittelisin jonkinmoista tiliä voivan tehdä instrumenttikaupassa Jenkkilästä meille, on huolinnan ja kuljetuksen järjestäminen kunhan ostaja hoitaa ostoksensa paikkaan jossa kontti pakataan.
Em. palvelun tarjoajia on kyllä jo useampia ollut kauan, joten kilpailemaan tuossakin joutuu.

LaMotta
02.01.2015 20:07:23

basisti1971: Moi.

Omaan visiooni ei kuuluisi itsensä elättäminen soittimien kanssa puuhastellen, vaan lisäansiot, jotka realistisesti arvioituna jäisivät luultavasti pidemmän päällä jonnekin 100-300 euroon / kk. Noin mitättömien summien vuoksi en viitsisi alkaa hommaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)