Aihe: Jenkkiboikotti kitarakamoissa
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Penasol
13.04.2025 22:28:55 (muokattu 13.04.2025 22:35:53)

samiko: Jep jep. Kasvisyöjänä söin kerran kalaa autiolla saarella kun ei ollut muuta syötävää. Siinäs näette että kyllä sitä julkisesti julistettua boikotointia voi sillo höllätä ku tarttee jotain pakosti, esim. halpaa ja kivaa musaroinaa Aasiasta -söinhän saarella kalaakin.

Tai jos ei julistelisi yhtikäs mitään boikotteja jos ei niitä voi pitää. Tai ainakin myöntäisi että ei ollutkaan selkärankaa boikotointiin. Tai jos ei edes myönnetä, niin ottakoon irvailut ja ihmettelyt vastaan. Tai vaikka ei ota vastaan niin sitä tulee siltikin.

Voidaan me ottaa vähän arkisempaakin esimerkkiä puheiden ja tekojen välisestä ristiriidasta: samiko: Edelleen se on mulle ihan sama mistä mitäkin ostatte ja mitä julistatte.

Totta kai se on arvostettavaa ja toivottavaa, että kun boikottiin ryhtyy niin sen pitää. Mutta minusta on syytä ymmärtää ihmisen toimintaa ja heikkoutta siinä määrin, että ei ala siitä liiaksi vittuilemaan. Netissä vittuilu ja pään aukominen on toki ihan tavanomaista kommunikointia, ei sillä.

Ja kyllä, olen itsekin moneen kertaan väittänyt itselleni, ettei näillä jutuilla ole mitään väliä ja olisi parempaakin tekemistä kuin viisastella kitarakamapalstalla. Jotenkin siihen silti lipeää, kuten tiedät itsekin erittäin hyvin.

Muok.
Laitan tämän ketjun ja muun turhan kitarakamapalstalänkytyksen tai muiden joutavien juttujen kommentoinnin boikottiin. Katotaan pitääkö. Hyvää jatkoa.
Olen tosissani enkä hyväksy huumoria.
Muerte9
14.04.2025 00:40:57
Olen kyllä huomannut, että kovaa meteliä boikotoinnistaan pitävät valitsevat kohteensa aina niin ettei itselle siitä koidu pahempaa harmia. Israelia on boikotoitu jo kauan ja juutalaisen koulun lapsien edessä huudellaan iskulauseita. Samaan aikaan Venäjän ja Kiinan suurlähetystöt säästyvät milenosoituksilta ja boikotointitauluilta. Iloiset Israelin boikotoijat kyllä käyttävät kiinalaisia kännyköitään ja liikkuvat venäläisellä bensalla. Kiina sentään on miehittänyt Tiibetiä -59 alkaen ja tehnyt siellä kansanmurhaa. Venäläiset vuorostaan miehittävät useampaa maata ja tekevät siellä rutkasti sotarikoksia. Mielosoittakaa ja boikotoikaa ihan rauhassa mutta jotain johdonmukaisuutta peliin, kiitos.
"Kotoo töihi!"
msalama
14.04.2025 05:06:35

No mutta mitäs jos heitettäisiin koko boikottiajatus tunkiolle, ja sen sijaan vain VÄLTETTÄISIIN asioita, niin jäisi kaikki tämä jaskanpauhuu ja tuplastandardointi vähemmälle? Mäkin vältän terveyssyistä (kolesteroli) kovia rasvoja nykyisin, mutta herkuttelen silti harvoin esim. hotelliaamiaisilla pekonilla, makkaroilla ja hyvillä juustoilla. Eikö nyt aivan samoin voitaisi ajatella, että vältettäisiin oranssijäbälandian tuotteita maailmanpoliittisilla terveyssyillä, koska jäbä ja lakeijansa ovat myrkkyä demokratialle ja läntiselle liittoutumalle? Jä välttely vaikka sitten diskreetille tauolle, kun loput AV2:t myydään -35%:n alennuksella pois :)

PS. Syökää kalaa, kroppa ja aivot kiittävät.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
samiko
14.04.2025 09:42:17 (muokattu 14.04.2025 09:43:50)
Penasol:

Ja kyllä, olen itsekin moneen kertaan väittänyt itselleni, ettei näillä jutuilla ole mitään väliä ja olisi parempaakin tekemistä kuin viisastella kitarakamapalstalla. Jotenkin siihen silti lipeää, kuten tiedät itsekin erittäin hyvin.

Muok.
Laitan tämän ketjun ja muun turhan kitarakamapalstalänkytyksen tai muiden joutavien juttujen kommentoinnin boikottiin. Katotaan pitääkö. Hyvää jatkoa.

No eihän näillä jutuilla oikeasti kuulukaan olla mitään väliä, herran jestas :D. Mulle on aivan se ja sama (ihan aikuisten oikeesti), mitä täällä kukakin julistaa. Ja olisi todella sääli jos ihmisillä ei olisi parempaa tekemistä kun keskustella/kinastella netissä.

Jos ihminen pitää boikottina sitä että voi silti ostella silloin kun tuntuu siltä, niin mitä sillä on väliä? Pitäköön vaikka sohvaa autona ja punaista sinisenä. - Mutta kuitenkin, punainen ei ole sininen eikä sohva ole auto.

En minä tiedä mistään lipeämisestä yhtikäs mitään. Tai no karkinsyönnin osalta kyllä. Olen ollut karkkiboikotissa kohta puoli vuotta ja syönyt melki joka viikko ainankin yhden pussin. Hyvin menee ja boikotti pitää.

Enikeis, hyvää boikotin alkamista, ja vaikka sen boikotin katkaisisitkin, lupaan etten kirjoita siitä mitään.
msalama
14.04.2025 09:58:17

"Hyvin menee ja boikotti pitää"

:D

Kunnioitettava asenne, näin niitä karkkilakkoja pidetään. Tai kuten Francis Rossi aikoinaan sanoi: "One has to have moderation, but plenty of it."
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Laulava Kylätohtori
14.04.2025 18:21:13
Penasol: Voidaan me ottaa vähän arkisempaakin esimerkkiä puheiden ja tekojen välisestä ristiriidasta:

Totta kai se on arvostettavaa ja toivottavaa, että kun boikottiin ryhtyy niin sen pitää. Mutta minusta on syytä ymmärtää ihmisen toimintaa ja heikkoutta siinä määrin, että ei ala siitä liiaksi vittuilemaan. Netissä vittuilu ja pään aukominen on toki ihan tavanomaista kommunikointia, ei sillä.

Muok.

Tottakai niillä on väliä. Tavallisten ihmisten tavallisesta ostelusta se kokonaiskulutus syntyy. Investointihyödykkeidenkin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Penasol
14.04.2025 18:33:50

Laulava Kylätohtori: Tottakai niillä on väliä. Tavallisten ihmisten tavallisesta ostelusta se kokonaiskulutus syntyy. Investointihyödykkeidenkin.

Palaan poistumisestani kommentoimaan sen verran, että tarkennan tarkoittaneeni joutavaa nettilänkytystä. Siihen suhtaudun jokseenkin välinpitämättömästi - tai ainakin yritän, kunnes liityn siihen itsekin. Boikotoinnilla sen sijaan on merkitystä.

Vaan näin niistä poikoteista livetään. Toisille siihen riittää kiinalainen pedaali, eräille tuntemattoman ihmisen väärinymmärrys netissä.
Olen tosissani enkä hyväksy huumoria.
BugBadWolf
14.04.2025 19:56:06
Kuulkaahan herrasväki.

Soisin, että päättäisitte nyt, tuleeko se boikotti vai eikö tule. Minulla on parikin arvokkaampaa amerikkalaislelua myyntiä odottelemassa ja haluan tietää, milloin voin boikotin takia nostaa hintoja viisisatasella ihan vain siksi, että potentiaali käytetyn kapineen löytämiselle ohenee massiivisen boikotin takia.

Mitä politiikkaan ja boikotteihin noin muuten tulee, soisin kaikkien käyttävän ensin aivojaan, pohtivan syy- ja seuraussuhteita ja tekevän sen jälkeen itsenäisiä. loogisia ratkaisuja. Sitä en suosittele, että kansalaiset juoksevat somessa tarjolla olevien hullutusten perässä vaikeuttaen lähinnä tavallisten ihmisten - erityisesti itsensä - elämää ja yleensä toimivat vielä boikotoimiensa tahojen hyväksi useammin kuin harmiksi.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Little Savage
14.04.2025 20:30:10
Tuleeko boikotti vai ei? Jos sivuston omistajilla olisi selkärankaa niin pistäisivät torikaupan kiinni Made In USA tuotteilla. Uusilla ja käytetyillä.
Älä koske mun ratukasteriin.
Laulava Kylätohtori
14.04.2025 20:39:40
Penasol: Palaan poistumisestani kommentoimaan sen verran, että tarkennan tarkoittaneeni joutavaa nettilänkytystä. Siihen suhtaudun jokseenkin välinpitämättömästi - tai ainakin yritän, kunnes liityn siihen itsekin. Boikotoinnilla sen sijaan on merkitystä.

No minä tuota kirjoittaessa jo vähän mietin, että mistähän täällä oikeasti puhutaan, mutta laitoinpa nyt kuitenkin viestin menemään.

Vaan näin niistä poikoteista livetään. Toisille siihen riittää kiinalainen pedaali, eräille tuntemattoman ihmisen väärinymmärrys netissä.

Unohdat nyt vaan sen mnet boikotin ja jatkat keskustelua täällä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kivijalka
15.04.2025 11:00:15
Olen jauhanut purukumia jo 80-luvulta saakka enkä aio lopettaa nytkään, fuck tha police.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
msalama
15.04.2025 11:05:12

Fuck da fuzz, mä poltin pilveä lähes koko kasarin. Nyt en tosin ole nähnytkään yli kahteenkymmeneen vuoteen, joten fuck da hippies too.
Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
p130
15.04.2025 11:07:00

Kivijalka: Olen jauhanut purukumia jo 80-luvulta saakka enkä aio lopettaa nytkään, fuck tha police.

Wrigleyn tekeleet lopetat ja ainoastaan Jenkki käy.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
jakil
15.04.2025 11:12:59 (muokattu 15.04.2025 11:59:20)
Minun kontrobuutio tähän :)
Olimme 70- luvulla Tillikassa meidän bändin rumpalin kanssa neuvottelemassa jonkun puolihipin kanssa, aihetta en muista.
Tilattiin siten juotavaa, ottivat oluet, minä Coca Colan. Varmistin vielä tarjoilijalta, että onhan se varmasti PULLO Colaa, oli.
Kiusa se on pienikin kiusa, kun huomasin tuon kaverin naaman, joka oli kyllä ihan norsunvitulla.
Tuolloin nimittäin oli taas joku jenkkiboikotti meneillään, tällä kertaa jostakin syystä ei saanut juoda mistään hinnasta pullo Colaa, koska se kai tuli USA:ta tai jotan muuta.
Kivijalka
15.04.2025 12:57:00
p130: Wrigleyn tekeleet lopetat ja ainoastaan Jenkki käy.

Mutta Jenkkiähän tässä juuri piti boikotoida.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
mpekkanen
15.04.2025 13:36:28
Kyllä se suomessa myytävä cokis on ihan kotimaassa tehtyä. Ei tule jenkeistä asti se limsa...
p130
15.04.2025 13:55:07

Kivijalka: Mutta Jenkkiähän tässä juuri piti boikotoida.

Se tekee siitä sen.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
jakil
15.04.2025 13:55:15
mpekkanen: Kyllä se suomessa myytävä cokis on ihan kotimaassa tehtyä. Ei tule jenkeistä asti se limsa...

Vuonna 1973? veikkaan, että oli silloinkin, mutta olisiko niin, että ne pienet "hoikat" pullot olisi tuolloin tulleet ihan jenkeistä saakka.
mpekkanen
15.04.2025 14:08:30
jakil: Vuonna 1973? veikkaan, että oli silloinkin, mutta olisiko niin, että ne pienet "hoikat" pullot olisi tuolloin tulleet ihan jenkeistä saakka.

En osaa varmuudella sanoa miten on ollut 70 luvulla, mutta veikkaan että on ne ollut silloinkin kotimaisia. Jollakin lisenssillä noita ilmeisesti valmistetaan.
Joitakin bourbon viskejä tulee edelleen jenkeistä ja vähän jotain viinejä, mutta siinä taitaa olla jenkkilän nestemäinen tuonti tänä päivänä.
Tympee Huttunen
15.04.2025 14:09:35
mpekkanen: Kyllä se suomessa myytävä cokis on ihan kotimaassa tehtyä. Ei tule jenkeistä asti se limsa...

Kai sitä rahaa sille Coca Cola Companylle kuitenkin menee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)