![]() 19.12.2024 20:25:44 (muokattu 19.12.2024 20:27:41) | |
---|---|
mpekkanen: Mä kyllä suosittelen Japanin Tokaita, mikä on tonnin uutena ja niitä pyörii myös käytettynä. Mulla oli joskus Fenderin strat plus jossa satula oli rullamalli niinkuin Jeff Beck stratossa. Ne kielet liikkui sivusuunnassa siinä satulassa ja en tykännyt siitä. Oikeast Japanin Tokain body on tehty kahdesta palasta ja siinä on Gotoh metalliosat ja luusatula. Samalla hinnalla Fenderin meksikolaiset on useammasta palasta ja en tiedä löytyykö edes luusatulaa. Vahva suositus Tokaille joka on hyvä valinta jos ei sitten puhuta jostain custon shop Fendereistä ja niitä ei taida saada alle 3500€, vai mitä ne cs nykyään maksaa... Japanin Tokai on niin edullinen, että siihen voi melkein itse customoida ja vaihtaa mikit jos niin haluaa. Ne originaalit kyllä ajaa ihan asiansa, ettei niitä välttämättä ole pakko vaihtaa. Mulle kävi viime vuonna niin, että ostin ensin uuden Tokain Telen, TTE-55 ja tykkäsin siitä niin paljon, että tilasin saman tien myös straton ja en ole katunut kumpaakaan kauppaa. Japsistratot, jos saa oikeaa vuosikertaa, on jopa Tokaita halvempia ja parempia. Minulla kummassakin on jo alunperin luusatula, ja vemputinkin toimii. Mikeistä jorkut tykkää, mutta olen ne vaihtanut itsestä parempiin. Näyttää torilla olevan yksi oikean aikakauden keihäs myynnissä. | |
![]() 19.12.2024 20:59:21 | |
JohnnyBGoode: Japsistratot, jos saa oikeaa vuosikertaa, on jopa Tokaita halvempia ja parempia. Minulla kummassakin on jo alunperin luusatula, ja vemputinkin toimii. Mikeistä jorkut tykkää, mutta olen ne vaihtanut itsestä parempiin. Näyttää torilla olevan yksi oikean aikakauden keihäs myynnissä. Joo, omiin Tokai kitaroihin en ole nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa mikkejä, eli ovat originaali kuosissa. Toimivat molemmat kitarat kaikin puolin erinomaisesti. Tokihan käytettynä voi aina löytää hyviä diilejä, mutta valitettavan paljon on myös sellaisia kauppamiehiä liikenteessä, ettei heiltä kannata ostaa ollenkaan mitään. Itse kun ostin tuon Telen, niin halusin nimenomaan uuden sellaisen ja sain sen kotiin tuotuna samaan rahaan Soitin Jylhästä. Kun tykkäsin siitä kaupasta, niin tein melko nopeasti kaupat myös siitä stratosta. Kun ostaa uuden, niin siinä on takuu ja luultavasti sitä kitaraa ei tarvitse vielä erikseen säätää esim tallan suhteen, kun edellinen omistaja on vääntänyt intonaation päin persettä jne. Ei tule myöskään matkakuluja ja soittimella tosiaan takuu, jos ostaa uuden. Käytetyssä on joskus käynyt jopa sellainen ilmi, että kitarassa muka ollut kalliit boutique mikit ja oikeasti ollut ihan normaalit tehdasmikit, mikä selvinnyt sitten kauppojen jälkeen kun on mikkien alle katsonut. Että niihin myyjän sanoihin ei voi aina luottaa... Mutta jokainen punnitsee ihan itse mikä itselle kannattaa ja mikä ei. | |
![]() 26.12.2024 20:03:55 | |
Armoton Gretsch Hot Rod -kuume on päässyt iskemään viime aikoina. Etenkin aavitusken aikaisemmat versiot pyörii mielessä. Vaikken välttämättä trestle bracingistä niin paljon välitäkään, sattuvat kitaran muut speksit hyvin omaan makuun. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)