![]() 04.04.2022 16:17:15 | |
---|---|
darrell: "Relikoin" itse suurimman osan kitaroistani hiomalla ja/tai pyöristämällä otelaudan terävät reunat sen tuntuiseksi, että kitaraa on soitettu, ja paljon. Tällä on aivan selvä soittotuntumaa parantava vaikutus ja kyse on paljon soitetun soittimen tuntuman tavoittelusta, eli tavallaan relikointia. Joissain jopa suht halvoissa kitaroissa nuo jutut on tehty jo tehtaalla, tässä hyvä esimerkki siitä mitä saa tai paremminkin ei saa sillä että lavassa lukee Fender ja hintaa on 200 Donaa enemmän kuin miten paljon enemmän saa kun siinä lukee jotain muuta. https://www.youtube.com/watch?v=JXTP7_8wnEg Jäi sanomatta aiemmin se että mun Yamaha SG on "relikoitu" juurikin hiomalla kaulan lakkapintaa enempi satiinilakattua kaulaa muistuttuvaksi, originaali lakkaus oli todella nihkeä varsinkin jos kädet hikoilivat keikkatilanteissa jossain kesälavan kuumuudessa.Kitaran ulkonäköön se ei vaikuttanut mitenkään. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 04.04.2022 16:44:41 (muokattu 04.04.2022 18:26:19) | |
Toi Darrel Braun tuossa videolla on juurikin aika omituinen halpisten ympärillä pyörivä - ja niitä itselleen haaliva - höpöttäjä. Tunnetusti F ja G vastainen. Vähän lipasee halpismerkki tehtaita, mikä aika noloa, niin halpiksia putoo syliin demottavaksi ja seinälle laitettavaksi. Limaista mutta maukasta?8DDD Mutta ei se mitään, jos ei näistä tajuu, niin tottakai pitää niitä esimerkkeinä tänne pudotella. Toinen on Mexicon Fender, Ensenadassa tehty, eikä näköjään edes kovin halpa sellaiseksi. n. 1000€ https://www.fender.com/en-FI/electr … ratocaster-plus-top/0144552531.html Toinen Larry Carlton S7FM TBK Thomannilla n. 550€ https://www.thomann.de/fi/larry_carlton_s7fm_tbk.htm Mexicon fenkku tyyppiä SSS ja Sire HSS. Ja soundia ei esitelty kuin Sirestä 8DDDD | |
![]() 04.04.2022 17:42:00 | |
WanhaWetäjä: ... originaali lakkaus oli todella nihkeä varsinkin jos kädet hikoilivat keikkatilanteissa jossain kesälavan kuumuudessa.Kitaran ulkonäköön se ei vaikuttanut mitenkään. Tämä! ...on sitä vintagepaskennusta korotettuun hintaan. Meinaan nuo nihkeälakatut kaulat. Aikoinaan poitsulle olin ostamassa bassoa, foorumit kehui Squierin Vintage Modified bassoja, meinasin tilata sokkona Thomanilta. Onneksi menin F-musiikkiin testaan. Aivan paska! Peukku jäi kiinni kaulaan soittaessa. Matkaan lähti satasen halvempi Squier Affinity presari, jossa oli mukava moderni-C profiilin satiinilakattu kaula. Testasin Fender meksikon ja USA mallit myös, ne oli lähinnä vaan 3-5x kalliimpia, ei mitään merkittävää eroa soitettavuudessa tai soundissa perus-Skujuun. Okay, joku ehkä tykkään nihkeälakatuista kauloista, minä en. Just my opinion. :-) | |
![]() 04.04.2022 17:49:05 (muokattu 04.04.2022 17:49:17) | |
Ei ole koskaan tullut vastaan nihkeää lakkausta. En tiedä mikä juttu se on. Onko käynyt säkä vai onko mun iho jotenkin.. jotain. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. | |
![]() 04.04.2022 17:51:23 | |
jkiva: Tämä! ...on sitä vintagepaskennusta korotettuun hintaan. Juuri näin, Benton-Squier palapelissä on paksu ja kova lakka sekä sellainen on kaikin puolin parempi kuin mikään muu? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 04.04.2022 19:20:58 (muokattu 04.04.2022 19:45:09) | |
p130: Juuri näin, Benton-Squier palapelissä on paksu ja kova lakka sekä sellainen on kaikin puolin parempi kuin mikään muu? Squiereissahan on sekä paksua ikävää lakkaa että halvemmissa mukavaa satiinilakkaa, ei voi yleistää. Itsellä "tahmaavin" kitara on 40 vuotta vanha japanilainen, paksuhko polylakka, lohkeilee rumasti ja sadekelillä käsi jumahtaa täysin. Kammottavin kokemus tosiaan on ollut kostealla ilmalla ulkona soittaminen, vaikka katos päällä olikin. En hio! Elämän ei pidä olla liian helppoa :) En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 04.04.2022 20:20:34 | |
Squiereissahan on sekä paksua ikävää lakkaa että Paksua on, ei ikävää, ts. mulla on sentyyppinen näppi ettei paksukaan polylakka haittaa. Mutta ymmärrän kyllä tuollaisen olevan pahimmillaan yhtä helvettiä sellaiselle, jolla kädet hikoavat. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ | |
![]() 05.04.2022 14:02:53 | |
BigPapa: Toi Darrel Braun tuossa videolla on juurikin aika omituinen halpisten ympärillä pyörivä - ja niitä itselleen haaliva - höpöttäjä. Jotkut höpöttelee omiaan liian paksut 60-70 luvun Clapton tyyppiset pentatoniset F lasit silmillään eivätkä hyväksy edes selkeitä faktoja jos ja kun ne ovat itselle epäedullisia. Tunnetusti F ja G vastainen. Se on vaan hyvä että on heitäkin jotka näkevät ja kokevat asioita ilman F ja G laseja, sitäpaitsi onhan ko höpöttäjä rankannut 5. parhaaksi kitaraksi mitä on ikinä soittanut Fender telecasterin, toki Japanissa tehdyn eli se ameriikkahurmos tuosta puuttuu mutta kuitenkin ja nämähän ovat myös täysin makuasioita. Löytyy myös vertailua Gibson vs Epiphone, aivan asiallisia joissa suunnilleen samanarvoisten Les Paulien ominaisuuksia verrataan. Youtubessa on runsaasti eri ihmisten tekemiä vertailuja eri kitaramerkeistä ja malleista, osa täysin maksettuja mainoksia, osa omien mieltymysten mukaan tehtyjä, osa myös objektiivista kerrontaa kitaroiden ominaisuuksista. Tänä päivänä on hyviä vaihtoehtoja halvemman luokan kitaroissa, onhan tälläkin palstalla kavereita jotka vetelee HB kitaroilla tyytyväisinä, nämä lienevät myös niitä omituisia höpöttäjiä, täh? Ei se millä vaan miten, siitä kai soittamisessa on kyse. Vähän lipasee halpismerkki tehtaita, mikä aika noloa, niin halpiksia putoo syliin demottavaksi ja seinälle laitettavaksi. Hoho, lievä harhaisuus ja saliittoteoriat pukkaavat pintaan, kuulostaa vakavalta. Limaista mutta maukasta?8DDD Mutta ei se mitään, jos ei näistä tajuu, niin tottakai pitää niitä esimerkkeinä tänne pudotella. Mitäpä kaltaisellesi persoonalle voi sanoa, aina oikeassa ja muut eivät tiedä mistään mitään, huh huh, mahtaa olla lähipiirilläsi raskasta. Toinen on Mexicon Fender, Ensenadassa tehty, eikä näköjään edes kovin halpa sellaiseksi. n. 1000€ https://www.fender.com/en-FI/electr … ratocaster-plus-top/0144552531.html Toinen Larry Carlton S7FM TBK Thomannilla n. 550€ https://www.thomann.de/fi/larry_carlton_s7fm_tbk.htm Mexicon fenkku tyyppiä SSS ja Sire HSS. Ja soundia ei esitelty kuin Sirestä 8DDDD Jos joku ei tiedä miltä perus Strato soundaa niin jo on kumma, sitäpaitsi ko vertailussa ei haettu soundia vaan kitaran ominaisuuksia ja viimeistelyä jossa Fender valitettavasti jäi toiseksi jokaisella osa-alueella, onko se niin vaikea myöntää? Tuossa sitten toisenlaista F-tarinaa littyen myös relikointiin. https://www.youtube.com/watch?v=EtQdRCqhm-g Hauska yksityiskohta on tuo että ns hyvien puiden lisäksi on olemassa ns superhyviä puita jotka on valittu tuohon kalliimpaan kitaraan, uskokoon ken haluaa...3000 lisää hintaa siitä että kitaran rakentaa joku nro 1. rakentaja superpuista, no joo. Toki kitaroissa on eri mikitys joten ihan suoraan noiden soundia ei voi verrata. Tuo pidempi sustain on kanssa ikuisuusjuttuja, jos joku soittaa sooloissaan 14 sec pitkiä ääniä niin ok, ei kyllä ole koskaan ollut tarvista moiseen eikä tule varsinkaan 3000:n lisähintaan. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 05.04.2022 14:19:11 (muokattu 09.04.2022 10:42:34) | |
WanhaWetäjä: Jotkut höpöttelee omiaan liian paksut 60-70 luvun Clapton tyyppiset pentatoniset F lasit silmillään eivätkä hyväksy edes selkeitä faktoja jos ja kun ne ovat itselle epäedullisia. Katos vaan kun lähettiin henkilökohtasuuksien suuntaan taas ja vääristellen hiihtelemään. Jonkin sortin miinusmerkkisellä egolla varustellut tapaavat noin kirjoitella. Darrellin Braunin keisistä ei mitään faktoja kiveen hakattuina löydy. No tää ei ole mitään uutta. Antaa tulla vaan lunta tupaan. Jos joku ei tiedä miltä perus Strato soundaa niin jo on kumma, sitäpaitsi ko vertailussa ei haettu soundia vaan kitaran ominaisuuksia ja viimeistelyä jossa Fender valitettavasti jäi toiseksi jokaisella osa-alueella, onko se niin vaikea myöntää? Onko vaikee myöntää, että Braunin Darrel ei stratoa tuossa videolla soittanut rinnan tuon Siren kanssa, kuten vertailuissa yleensä ja aina on tapana. Siihen lienee syynsä. "Perus"-stratojakin on muuten eri soundisia, jos ei siitä satu olemaan tietoa, tai muuten vaan halu on vetää mutkia suoriksi noin ikäänkuin vittuilunomaisesti, sitähän sulta riittää. https://youtu.be/yoV73C8aelY Fender Custom Shop vs Masterbuilt - Is There Really A $3K Difference? Noi soundaa molemmat todella hienoilta, aivan hillittömän upeilta. Jos joku sitten haluaa sen 3000€ tai $ siitä lisää maksaa - Masterbuildista - joka on viimesen päälle mittatilaustyönä jopa tehty - parhaimman sepän toimesta, joka löytyy, ja sellaisella ammattitaidolla, jota ei ehkä ihan kaikilta sepiltä löydy, niin se on sitten hänen asiansa. Ei kuulu mulle, eikä sulle. https://youtu.be/URpvd7UfSm0 Meksikon Straton speksit Neck Neck Material Maple Neck Finish Satin Urethane Finish on Back, Gloss Urethane Finish on Front Neck Shape Modern "C" Scale Length 25.5" (648 mm) Fingerboard Material Maple Fingerboard Radius 9.5" (241 mm) Number of Frets 22 Fret Size Medium Jumbo Nut Material Synthetic Bone Nut Width 1.650" (42 mm) Position Inlays Black Dot Truss Rod Standard Truss Rod Nut 3/16" Hex Adjustment Electronics Bridge Pickup Player Series Alnico 5 Strat_ Single-Coil Middle Pickup Player Series Alnico 5 Strat_ Single-Coil Neck Pickup Player Series Alnico 5 Strat_ Single-Coil Controls Master Volume, Tone 1. (Neck/Middle Pickups), Tone 2. (Bridge Pickup) Switching 5-Position Blade: Position 1. Bridge Pickup Position 2. Bridge and Middle Pickup Position 3. Middle Pickup Position 4. Middle and Neck Pickup Position 5. Neck Pickup Configuration SSS Hardware Bridge 2-Point Synchronized Tremolo with Bent Steel Saddles Hardware Finish Nickel/Chrome Tuning Machines Standard Cast/Sealed Pickguard 3-Ply Black/White/Black Control Knobs Parchment Plastic Switch Tip Parchment Neck Plate 4-Bolt with "F" Logo Siren speksit: Body: Alder Top: Flamed maple Bolt-on neck: Roasted maple Fretboard: Roasted maple Abalone Dots fretboard inlays 22 Medium jumbo frets Scale length: 648 mm (25.5") Fretboard radius: 241 mm (9.5") Nut width: 42 mm (1.65") Bone nut Pickups: 1 S7 humbucker (bridge) and 2 S7 single coils (middle and neck) 1 x Volume and 1 x tone control 5-Way switch Ivory Pearl pickguard S7 2-Post Tremolo with Steel Block and Stainless Saddle Sire Premium Locking machine heads Chrome hardware Colour: Transparent Black Burst Jokainen voi ihan itse näistä katsella ja valita mieleisensä speksit, kuten on ollut kitaran ostajilla ja soittajillakin aina tapana, ilman mitään "ylempää" annettua suurta johdatusta. Kas kun kullakin on vapaus ja valta mieleisensä soittimet hankkia. Katsoppas: onko pakko jos ei haluu 8DDDDD | |
![]() 05.04.2022 14:32:48 | |
Soittakaa sitä kitaraa älkääkä olko niin jumalattoman saamattomia akateemikkoja. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. | |
![]() 05.04.2022 16:00:29 | |
BigPapa: Katos vaan kun lähettiin henkilökohtasuuksien suuntaan taas ja vääristellen hiihtelemään. Jostain olen saanut päähäni että olet suuri Clapton fani ja myös F ja G fani ja soittosi on hyvin pitkälle vanhaa 60-70 luvun pentatonista joten mikä tuossa on vääristelyä? Jonkin sortin miinusmerkkisellä egolla varustellut tapaavat noin kirjoitella. No faktojahan nuo ovat, sun ylisuuri egosi ei vaan ota mitään vastaan. Darrellin Braunin keisistä ei mitään faktoja kiveen hakattuina löydy. No tää ei ole mitään uutta. Antaa tulla vaan lunta tupaan. Silkka faktaa tuo vertailu, pitää vaan ottaa ne F lasit silmiltä. Onko vaikee myöntää, että Braunin Darrel ei stratoa tuossa videolla soittanut rinnan tuon Siren kanssa, kuten vertailuissa yleensä ja aina on tapana. Siihen lienee syynsä. "Perus"-stratojakin on muuten eri soundisia, jos ei siitä satu olemaan tietoa, tai muuten vaan halu on vetää mutkia suoriksi noin ikäänkuin vittuilunomaisesti, sitähän sulta riittää. Ei todellakaan, ko Stratoa voi kuulla toisessa vertailussa jossa toisena osapuolena on Yamaha Pacifican keskihintainen malli. Kuten todettua, soundeja ei voi edes suoraan verrata koska toinen on HSS toinen SSS, noissa vertailuissa korostetaan myös sitä että jos hakee perinteistä stratosounia niin Fender lienee selkee 1. valinta, muussa tapauksessa valinta on joku muu. Myös tuossa Pacificassa osa ominaisuuksista menee Fenderin edelle, mm lukkovirittimet, parempi vibratalla ja satula mutta moitteita tuli huolimattoman näkösesti väsätyistä sähköistä, ainakin jonkun Pacifican kohdalla näin oli. Mulla on ollut pari Stratoa ja yks halpis Pacifica, kaikista sain uskottavaa ääntä ulos, heikoin tai paremminkin mulle sopimattomin noista oli halpis Fender, en muista oliko japani vai mehiko, ostin käytettynä mutta hirveä halko vs amerikan Starato joka oli ihan ok ja jolla tein keikkaa monta vuotta. Noi soundaa molemmat todella hienoilta, aivan hillittömän upeilta. Jos joku sitten haluaa sen 3000€ tai $ siitä lisää maksaa - Masterbuildista - joka on viimesen päälle mittatilaustyönä jopa tehty - parhaimman sepän toimesta, joka löytyy, ja sellaisella ammattitaidolla, jota ei ehkä ihan kaikilta sepiltä löydy, niin se on sitten hänen asiansa. Ei kuulu mulle, eikä sulle. Hoho, enkö saa tästäkään sanoa omaa mielipidettä? Hyvältähän nuo kuulostavat kun on tekijämies puikoissa, tuskin nuo sun tai mun soittamana yhtä hyviltä kuulostaisivat, täh? Tämä taas perustuu siihen että olen kuullut soittoasi ja oma soittoni on tunnetusti munatonta silkkimunasoundia, kuten eräs mestari totesi. Tosin ko Stratojen soundi oli mun korvaan varsin silkkimunaista, ei lainkaan riipivää rupea kuten eräillä. https://youtu.be/URpvd7UfSm0 Meksikon Straton speksit Neck Neck Material Maple Neck Finish Satin Urethane Finish on Back, Gloss Urethane Finish on Front Neck Shape Modern "C" Scale Length 25.5" (648 mm) Fingerboard Material Maple Fingerboard Radius 9.5" (241 mm) Number of Frets 22 Fret Size Medium Jumbo Nut Material Synthetic Bone Nut Width 1.650" (42 mm) Position Inlays Black Dot Truss Rod Standard Truss Rod Nut 3/16" Hex Adjustment Electronics Bridge Pickup Player Series Alnico 5 Strat_ Single-Coil Middle Pickup Player Series Alnico 5 Strat_ Single-Coil Neck Pickup Player Series Alnico 5 Strat_ Single-Coil Controls Master Volume, Tone 1. (Neck/Middle Pickups), Tone 2. (Bridge Pickup) Switching 5-Position Blade: Position 1. Bridge Pickup Position 2. Bridge and Middle Pickup Position 3. Middle Pickup Position 4. Middle and Neck Pickup Position 5. Neck Pickup Configuration SSS Hardware Bridge 2-Point Synchronized Tremolo with Bent Steel Saddles Hardware Finish Nickel/Chrome Tuning Machines Standard Cast/Sealed Pickguard 3-Ply Black/White/Black Control Knobs Parchment Plastic Switch Tip Parchment Neck Plate 4-Bolt with "F" Logo Siren speksit: Body: Alder Top: Flamed maple Bolt-on neck: Roasted maple Fretboard: Roasted maple Abalone Dots fretboard inlays 22 Medium jumbo frets Scale length: 648 mm (25.5") Fretboard radius: 241 mm (9.5") Nut width: 42 mm (1.65") Bone nut Pickups: 1 S7 humbucker (bridge) and 2 S7 single coils (middle and neck) 1 x Volume and 1 x tone control 5-Way switch Ivory Pearl pickguard S7 2-Post Tremolo with Steel Block and Stainless Saddle Sire Premium Locking machine heads Chrome hardware Colour: Transparent Black Burst Jokainen voi ihan itse näistä katsella ja valita mieleisensä speksit, kuten on ollut kitaran ostajilla ja soittajillakin aina tapansa, ilman mitään "ylempää" annettua suurta johdatusta. Kas kun kullakin on vapaus ja valta mieleisensä soittimet hankkia. Katsoppas: onko pakko jos ei haluu 8DDDDD Osaat googlettaa ja copypastettaa, nice. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 05.04.2022 16:04:45 (muokattu 05.04.2022 17:49:00) | |
WanhaWetäjä: Jostain olen saanut päähäni että olet suuri Clapton fani ja myös F ja G fani ja soittosi on hyvin pitkälle vanhaa 60-70 luvun pentatonista joten mikä tuossa on vääristelyä? No faktojahan nuo ovat, sun ylisuuri egosi ei vaan ota mitään vastaan. Silkka faktaa tuo vertailu, pitää vaan ottaa ne F lasit silmiltä. Ei todellakaan, ko Stratoa voi kuulla toisessa vertailussa jossa toisena osapuolena on Yamaha Pacifican keskihintainen malli. Kuten todettua, soundeja ei voi edes suoraan verrata koska toinen on HSS toinen SSS, noissa vertailuissa korostetaan myös sitä että jos hakee perinteistä stratosounia niin Fender lienee selkee 1. valinta, muussa tapauksessa valinta on joku muu. Myös tuossa Pacificassa osa ominaisuuksista menee Fenderin edelle, mm lukkovirittimet, parempi vibratalla ja satula mutta moitteita tuli huolimattoman näkösesti väsätyistä sähköistä, ainakin jonkun Pacifican kohdalla näin oli. Mulla on ollut pari Stratoa ja yks halpis Pacifica, kaikista sain uskottavaa ääntä ulos, heikoin tai paremminkin mulle sopimattomin noista oli halpis Fender, en muista oliko japani vai mehiko, ostin käytettynä mutta hirveä halko vs amerikan Starato joka oli ihan ok ja jolla tein keikkaa monta vuotta. Hoho, enkö saa tästäkään sanoa omaa mielipidettä? Hyvältähän nuo kuulostavat kun on tekijämies puikoissa, tuskin nuo sun tai mun soittamana yhtä hyviltä kuulostaisivat, täh? Tämä taas perustuu siihen että olen kuullut soittoasi ja oma soittoni on tunnetusti munatonta silkkimunasoundia, kuten eräs mestari totesi. Tosin ko Stratojen soundi oli mun korvaan varsin silkkimunaista, ei lainkaan riipivää rupea kuten eräillä. Osaat googlettaa ja copypastettaa, nice. Mitä jos menisit välillä pilkkomaan puita, mielummin kuin lauseita, se sulta onnistuu varmaan paremmin kuin looginen ja/tai asiallinen keskustelu ilman asioiden irroittelemista yhteyksistään. 8DDDDD Kovin ovat omat mielipiteesi mielestäsi ainoita oikeita ja muiden mielipiteillä ei niin arvoa ole ja omiisi on kova yritys käännyttää ja olla oikeammassa kuin monet tämänkin palstan kirjoittajat. Egoni kanssa mulla ei ole mitää koko ongelmaa. Miinusmerkkinen ego taasen tuntuu joillekin tuovan tarvetta erikoislaatuiseen itsetunnon paikkaamiseen ylimielisellä, vähättelevällä, vääristelevällä ja epäloogisella kirjoittelulla ja väitteillä faktoista, jotka eivät faktoja ole. Jospa peilin edessä tuon vinouman oikaisu onnistuisi, vaikkakin epäilen, näyttää sen verran kroonistuneelta. Esimerkkinä epäloogisuudesta tämä soiton vetäminen tähän kitaroista keskustelemiseen ja sekin erittäin mauttomasti, jälleen kerran vittuilunomaisesti, ylimielisesti, vähätellen ja halventaen, jopa Clapton on saanut tässä - ehkä ansaitsemansakin huomion - on sen verran sillä sedällä enemmän curriculum vitaessa kuin meillä kummallakaan. Tämä sitten olikin mun osalta tässä. Elikkäs: onks pakko jos ei haluu? | |
![]() 05.04.2022 17:22:08 | |
Youtuber-kitaristeista kannattaa muistaa sellainen juttu, että suurin osa niistä markkinoi kitaroita, vaikka se onkin "naamioitu" arvosteluiksi, kokeiluksi tms. Se on niille työtä, josta ne saa tuloa. En luottaisi yhteenkään niistä, ne arviot on aina yläkanttiin, varsinkin kun puhutaan halvoista kitaroista. Kyseessä on samantyyppinen ongelma kuin mitä lehdillä, eli kun saa mainostuloja firmoilta niin eihän niitä tuotteita voi haukkua kunnolla ja antaa niille aitoja arvioita. Ruokkivaa kättä ei voi purra. | |
![]() 05.04.2022 17:55:36 (muokattu 05.04.2022 17:56:40) | |
WanhaWetäjä: Hauska yksityiskohta on tuo että ns hyvien puiden lisäksi on olemassa ns superhyviä puita jotka on valittu tuohon kalliimpaan kitaraan, uskokoon ken haluaa... Onhan noita puita tosiaan tarjolla monissa eri laatuluokissa. Mitä itse olen noita katsellut, niin kyllä puut ja Fenkun hintalappu korreloivat huomattavissa määrin. | |
![]() 05.04.2022 18:06:15 (muokattu 05.04.2022 18:06:25) | |
Voi voi poijjjaat, tehän ootte yhtä kauheita kun minä pahana päivänä. Teidän kanssa pitäis oikeestaan perustaa vanhojen kärttysten äijien pändi niin menis treenitkin mukavasti riidellessä ja keikat tapellessa :D Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ | |
![]() 05.04.2022 18:39:04 | |
Darrell Braun on kaksinaamainen paskanpuhuja jonka seinältä löytyy roikkumasta Fenderit ja Gibsonit niinkuin muiltakin olohuone kitaristeilta. Näiden brändien kritisoiminen vaan tuottaa eniten klikkauksia ja palautetta. Ostimpa kerran kitaran Thomanilta. Se oli I-ha kiva mut... | |
![]() 05.04.2022 18:52:09 | |
msalama: Voi voi poijjjaat, tehän ootte yhtä kauheita kun minä pahana päivänä. Teidän kanssa pitäis oikeestaan perustaa vanhojen kärttysten äijien pändi niin menis treenitkin mukavasti riidellessä ja keikat tapellessa :D Onko sulla hyviäkin päiviä? Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. | |
![]() 05.04.2022 19:00:15 | |
Onko sulla hyviäkin päiviä? No mitä mä olen sua seurannut, niin vähintään saman verran kuin sulla :D Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ | |
![]() 05.04.2022 20:41:20 | |
msalama: No mitä mä olen sua seurannut, niin vähintään saman verran kuin sulla :D Mulla on aina hyvä päivä. Mä olen aurinko. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. | |
![]() 06.04.2022 02:12:35 | |
KaRa: Mulla on aina hyvä päivä. Mä olen aurinko. Entäs kun sattuu aurinkomyrsky? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)