Laulava Kylätohtori 22.09.2018 23:57:40 | |
---|
Socialite: Se on juuri näin. Tunnen itse lukuisia soittajia, jotka pystyisivät hoitamaan minkä tahansa ykköskorin soittajan paikan suomen musaskenessä mutta jäävät sivuun koska eivät ole Helsingistä, eivät tunne oikeita ihmisiä, eivät ole olleet oikeassa paikassa oikealla hetkellä. Off topikkia puskee mutta näin se asia on. Soittajan kompetenssinssi on vain yksi asia menestymisen yhtälöä. Eikä kaikki edes halua miksikään staraksi, vaikka taitoa löytyy. Tai edes ammattimuusikoksi. Itse tykkään käydä keikalla kaljapalkalla tai ilmaiseksi, kun tuo juominen on mennyt niin huonoksi. Sen verran sitä touhua nähnyt kuitenkin, että en kyllä jaksaisi sitä ammatikseni vääntää. Eikä sillä, että mä nyt taidoiltani siihen kelpaisin, vaan periaatteessa... Ps. esim Björninenhän kertoi, ettei häntä kiinnostanut keikkailu, vaan hänelle sopi studiotyöskentely paljon paremmin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
elon arska 23.09.2018 00:06:21 | |
---|
paskiaispaska: Jos naapurin Reiskan komppisoundi sattuu miellyttämään, ni ei se mun miestä oo kopioimista jos haluu samanlaisen soundin. Jos sä näät siistin auton jollain, ni onko se kopioimista jos sä ostat samanlaisen? Se on helvetinmoista mielen köyhyyttä. Sellainen ei ansaitse tulla milläään muotoa hypetetyksi. no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |
Kontiak 23.09.2018 00:41:39 | |
---|
Socialite: Se on juuri näin. Tunnen itse lukuisia soittajia, jotka pystyisivät hoitamaan minkä tahansa ykköskorin soittajan paikan suomen musaskenessä mutta jäävät sivuun koska eivät ole Helsingistä, eivät tunne oikeita ihmisiä, eivät ole olleet oikeassa paikassa oikealla hetkellä. Mitä tuossa paidassa sun mielestä lukee? https://pbs.twimg.com/profile_image … 77965970309120/pRrZLBFy_400x400.jpg "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
elon arska 23.09.2018 00:48:45 | |
---|
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |
aristoteles666 23.09.2018 01:42:13 | |
---|
Juzpe: Akustisen pianon ja digipianon ero on jopa ihan täysin satunnaiselle pianonsoittajalle kuten mulle niin iso, että voisi melkein puhua eri instrumenteista. Tatsieroa en myöskään anna anteeksi, hyvänkin digipianon soittotatsi on aivan hirvittävä verrattuna aitoon asiaan. Yamaha on tehnyt ainakin 20 vuotta digitaalipianoja joissa on täysi vasarakoneisto, joten en kyllä ymmärrä miten huomaat eron. tai okei, et ole kokeillut niitä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Laulava Kylätohtori 23.09.2018 09:25:28 | |
---|
aristoteles666: Yamaha on tehnyt ainakin 20 vuotta digitaalipianoja joissa on täysi vasarakoneisto, joten en kyllä ymmärrä miten huomaat eron. tai okei, et ole kokeillut niitä. Ei se vasara tee siitä tuntumasta identtistä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 23.09.2018 10:21:41 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei se vasara tee siitä tuntumasta identtistä. Ei tee identtistä, mutta eihän kaksi akustista pianoakaan ole keskenään identtisiä. Kyllä nuo parhaat vasarakoneisto digipianot varsin kelvollisia silti ovat ja olen nähnyt ihan oikeiden pianistienkin niitä soittavan esim. Seppo Hovi on telkkarissa soitellut monet kerrat Yamahan Digipianoa. Eikö noita ole kukaan identtisiksi väittänytkään. Juzpe luki miten lienee sitä mun toissapäiväistä kommenttia joss atotesin ainoastaan, että monet kelpuuttavat digipianon kotikäyttöön sen käytännöllisyyden vuoksi, vaikka se ei ihan samanlainen olekaan kuin akustinen. Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit) |
J.Nikkanen 23.09.2018 11:00:31 (muokattu 23.09.2018 11:03:06) | |
---|
Akustinen piano, ihan vaikka mallia perushalpa lastulevy pystypiano, kaappaa resonoinnillaan soittajansa hellään syleilyyn. Parempi koneisto ja paremmat puut tuottaa vielä parempaa fiilistä. Digipianon saundi on hyvä, aina vireessä, helppo muokata (vehkeestä riippuen), eikä vie tilaa. Akustinen piano on silti akustinen, hieno laite kerrassaan ja toki muutamia juttuja saundissakin mitä ei digivehkeessä ole. Digivehje toki ei veisi niin paljon tilaa mutta ei se vaan ole sama juttu. Keikkahommissa toki kaikille selvää että akustista ei keikkapakuun ängetä! edit: ja kyllä, on digipianoja tullut testailtua, oivia laitteita, tatsi ok mutta kun ei niin ei, pianosta luovuttiin muutama vuosi sitten mutta uuden hankinta lienee ajankohtainen vuoden sisään, akustinen, ei digi |
Guitarfreak 23.09.2018 11:04:56 | |
---|
J.Nikkanen: Akustinen piano, ihan vaikka mallia perushalpa lastulevy pystypiano, kaappaa resonoinnillaan soittajansa hellään syleilyyn. Parempi koneisto ja paremmat puut tuottaa vielä parempaa fiilistä. Digipianon saundi on hyvä, aina vireessä, helppo muokata (vehkeestä riippuen), eikä vie tilaa. Akustinen piano on silti akustinen, hieno laite kerrassaan ja toki muutamia juttuja saundissakin mitä ei digivehkeessä ole. Digivehje toki ei veisi niin paljon tilaa mutta ei se vaan ole sama juttu. Keikkahommissa toki kaikille selvää että akustista ei keikkapakuun ängetä! edit: ja kyllä, on digipianoja tullut testailtua, oivia laitteita, tatsi ok mutta kun ei niin ei, pianosta luovuttiin muutama vuosi sitten mutta uuden hankinta lienee ajankohtainen vuoden sisään, akustinen, ei digi Jammun silent piano tilaukseen sit... akustinen piano jota voi soitella luureilla. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
hallu 23.09.2018 11:11:37 | |
---|
Guitarfreak: Jammun silent piano tilaukseen sit... akustinen piano jota voi soitella luureilla. Yammun silent piano maksaa viistonnia ja akustisen saa satasella tai ilmatteeks ei kai sitäkään voi väheksyä. Tai ainakin itselleni hinta merkkaa, muuten ostaisin aina parasta mitä rahalla saa. Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit) |
J.Nikkanen 23.09.2018 11:11:54 | |
---|
Guitarfreak: Jammun silent piano tilaukseen sit... akustinen piano jota voi soitella luureilla. En mä sellaista, joku parin-viiden tonnin perushalpa perusmalli ja tietysti musta! |
Guitarfreak 23.09.2018 11:24:15 | |
---|
hallu: Yammun silent piano maksaa viistonnia ja akustisen saa satasella tai ilmatteeks ei kai sitäkään voi väheksyä. Tai ainakin itselleni hinta merkkaa, muuten ostaisin aina parasta mitä rahalla saa. Elämä on priorisointia :D mikä on tärkeetä - siihen löytyy resursseja. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Guitarfreak 23.09.2018 11:25:14 | |
---|
J.Nikkanen: En mä sellaista, joku parin-viiden tonnin perushalpa perusmalli ja tietysti musta! Siinä on vaaditut ominaisuudet kasassa kuitennii. Käytettynä suattaapi osua budjettiin jopa. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
J.Nikkanen 23.09.2018 11:31:41 | |
---|
Guitarfreak: Siinä on vaaditut ominaisuudet kasassa kuitennii. Käytettynä suattaapi osua budjettiin jopa. Joo käytettyä ehdottomasti, enemmän pianoa vähemmällä rahalla. |
WanhaWetäjä 23.09.2018 12:20:47 (muokattu 23.09.2018 12:21:38) | |
---|
J.Nikkanen: Joo käytettyä ehdottomasti, enemmän pianoa vähemmällä rahalla. Just pari päivää sitten roudattiin mun vanha piano äitivainaan talosta meille, matkaa n. 50m, oli kyllä aika pitkät metrit epätasaisessa maastossa, pianolla painoa n. 190kg, ilman asianmukaisia kantoliinoja homma olisi jäänyt tekemättä. Yamahan musta, matala laatupiano jostain 70-80 luvun vaihteesta, on kuin uusi koska soitto on ollut aika vähäistä. Katoin Yamahan sivuilta vastaavaa, hintaa on vähän vajaa 4000€, muistini mukaan markka-aikaan tuo mun piano maksoi 11 000mk. Saisin siitä ehkä tonnin jos myisin, en myy. Onhan se eri juttu soittaa hyvällä stagepianolla ja hienoilla soundeilla luureilla kuin akustisella todella pelkistetyllä soundilla huonetilassa, en suosittele akustisen pianon hommaamista muuten kuin jos alkaa tosissaan treenaamaan pianonsoittoa ja asuu omakotitalossa, statussymbolina pianojen hype on aikansa elänyttä. Kyllähän se toki kivalta näyttää olkkarissa, vieraat näkevät heti että nyt ollaan kulttuuriperheessä ;-) https://www.helsinginuutiset.fi/art … atetta-edes-kierratyskeskus-ei-enaa Aikansa kutakin. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
yussipee 23.09.2018 23:26:09 | |
---|
hallu: Yammun silent piano maksaa viistonnia ja akustisen saa satasella tai ilmatteeks ei kai sitäkään voi väheksyä. Tai ainakin itselleni hinta merkkaa, muuten ostaisin aina parasta mitä rahalla saa. Silent-koneistoa vastaavan Quiet Time -systeemin voi asentaa mihin tahansa pianoon jälkiasennuksena. Ei se ilmainen ole, mutta jos löytyy kelvollinen piano, niin hiljaiseksi saa muunkin kuin Jammun. http://www.pianotarvike.fi/cat/product_catalog.php?c=72 |
jpw 27.09.2018 14:06:06 | |
---|
|
Matias. 03.10.2018 14:23:11 | |
---|
1970 -luvun akustiset "ISO SOUNDI" Ibanezin akustiset täysvanerilaatikot, eikun laminoidut akustiset kitarat. Bluesia, bluesia ja vähän countryfolkia... |
LaMotta 21.11.2018 16:07:35 | |
---|
Friedman BE-ODn hehkutus ei aukene minulle. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
tuskiz 22.11.2018 01:05:33 | |
---|
Tummanharmaat PRS kitarat. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |