Progorava 03.03.2019 15:16:59 (muokattu 03.03.2019 15:17:36) | |
---|
Stone: Kuten arvasin, niin kikkailuahan tämä heti vaatii ja minä en ole siihen penaalin terävin kynä välttämättä. Latasin sen KATANA System Program (Ver.3.02) bin-tiedosto, mutta nyt ei hajuakaan, että millä sovelluksella se sitten pitäisi avata? Tuskin ainakaan Paint tai notepad sovelluksella :D Nyt olet menossa metsään ja lujaa. Tämä ei onnistu intuitiolla vaan ohjeita on seurattava tarkasti, tai huonolla tuurilla teet vahvaimesta verkonpainon. Ohjeet tuossa linkissä. Jos lontoo ei taivu, houkuttele joku kaveri kylään. Vaikka kaljapalkalla. https://www.boss.info/fi/support/by … b39fa2-59f6-4f87-b6b8-aa3fa92a1baf/ Miksi pilata hyvä hiljaisuus puhumalla? |
Stone 03.03.2019 15:23:47 (muokattu 03.03.2019 16:30:40) | |
---|
Progorava: Nyt olet menossa metsään ja lujaa. Tämä ei onnistu intuitiolla vaan ohjeita on seurattava tarkasti, tai huonolla tuurilla teet vahvaimesta verkonpainon. Se tulee muuten oikeasti tapahtumaan, jos meikäläinen laitetaan yksin pc:lla jotain touhuamaan, mutta kiitos varoituksesta. Ohjeet tuossa linkissä. Jos lontoo ei taivu, houkuttele joku kaveri kylään. Vaikka kaljapalkalla. https://www.boss.info/fi/support/by … b39fa2-59f6-4f87-b6b8-aa3fa92a1baf/ Vaimolle duunia vaihteeksi :D No onhan tässä vielä 13 päivää aikaa tsekata, että onko tämä ylipäätään mun juttu. edit. No se ilmeisesti jotenkin onnistui, kun google kääntäjällä ihan omin lupineni sooloilin. Ainakin nuo asiat toteutuivat: How to tell the version Please check the version of the system working on your KATANA before downloading the archive file. Turn the POWER switch on while holding down the TAP button. If the indicators light up as described below, the system is at the latest version. For KATANA-100, KATANA-100/212, KATANA-Artist or KATANA-HEAD When the POWER CONTROL switch is adjusted to "0.5W," the indicator for "DELAY/FX" and "REVERB" lights up. When the POWER CONTROL switch is adjusted to "100W," the indicator for "DELAY/FX" lights up. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
BugBadWolf 03.03.2019 18:17:35 | |
---|
Asentelen Windowsia uudelleen tässä, ...kele. Ongelmaksi jäi ajurin asentuminen. Jäi vaiheeseen. Pisin odotus n 11 tuntia, joten "odota vartti ja toimii" ei toiminut. Ilmeisesti jossain on joku cache, josta se haki aina saman, toimimattoman version. Sitä en tiedä, olisiko jossain systeemin Pro-versiossa mahdollisuus asennella ajurit käsipelillä. Tässä Home Editionissa olisi vaatinut liikaa nörttäämistä ja opiskelua. Nyt toki pelittää (asensin ihan ensiksi Katanan ja Tone Studion). Ja nyt sitten 2 - 3 päivää kaikkien työkalujen uudelleenasentelua. Että jippii. Kaikkea se teetää, kun pitää saada Katanan Global eq halutulle mallille. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Progorava 03.03.2019 18:35:23 | |
---|
BugBadWolf: Asentelen Windowsia uudelleen tässä, ...kele. Ja nyt sitten 2 - 3 päivää kaikkien työkalujen uudelleenasentelua. Että jippii. Kaikkea se teetää, kun pitää saada Katanan Global eq halutulle mallille. Tuttua. Otat vain lootusasennon koneen edessä ja luettelet hiljaa ääneen kauneimpia kotimaisia kirosanoja. Ei ole kauan kun ipanat tunki Myyrä-DVD:n pöytäkoneen sisään sillä seurauksella, että se levy pärähti pas-2 täysillä kierroksilla. DVD-asema oli samassa telakassa kovon kanssa. Samalla laakilla hajosi sitten dvd-asema, sekä kovalevy. Koko kotelo oli pieniä DVD:n murusia täynnä. Oli kuule hupia sitä putsailla ja pari päivää asennella uusia osia ja käyttistä. Miksi pilata hyvä hiljaisuus puhumalla? |
BugBadWolf 03.03.2019 21:39:03 | |
---|
Progorava: Tuttua. Otat vain lootusasennon koneen edessä ja luettelet hiljaa ääneen kauneimpia kotimaisia kirosanoja... Vaimoni on savolainen. Voin siis kirota ihan ääneen ilman että kukaan huolestuu ;D Ennen oli kaikki paremmin. Joka romun mukana tuli joku cd/dvd, jossa asennusohjelmat olivat aina paikalla. Nyt kestää sata vuotta, kun lataillaan romua netistä. Heh. Windows Paska lupasi palauttaa systeemin 20 minuutissa. Nyt tiedän, millä systeemillä Sipilän puheet kirjoitetaan. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Stone 04.03.2019 13:46:18 (muokattu 04.03.2019 13:47:13) | |
---|
Sain päivitettyä siis katanaan uusimman 3.02 version, mutta ajureita ei saa asennettua sitten mitenkään, vaikka kaikki olen tehnyt tarkasti ko. ohjeiden mukaisesti: https://www.boss.info/fi/support/by … 5d05e0-6363-46a4-bb36-b6eb5ab75270/ Käytössäni on Windows 7 käyttöjärjestelmä. PC:ni ei anna asentaa ajuria, kun se ohjain ei tietokoneen mukaan ole digitaalisesti allekirjoitettu tai suojattu hän väittää. Hoh-hoijaa vaan... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Progorava 04.03.2019 14:06:28 | |
---|
Stone: Sain päivitettyä siis katanaan uusimman 3.02 version, mutta ajureita ei saa asennettua sitten mitenkään, vaikka kaikki olen tehnyt tarkasti ko. ohjeiden mukaisesti: https://www.boss.info/fi/support/by … 5d05e0-6363-46a4-bb36-b6eb5ab75270/ Käytössäni on Windows 7 käyttöjärjestelmä. PC:ni ei anna asentaa ajuria, kun se ohjain ei tietokoneen mukaan ole digitaalisesti allekirjoitettu tai suojattu hän väittää. Hoh-hoijaa vaan... Kyllä tuon pitäisi pystyä ohittamaan. Siinä samassa ikkunassa pitäisi olla nappi, jolla ne asennetaan herjasta huolimati. Miksi pilata hyvä hiljaisuus puhumalla? |
Stone 04.03.2019 16:09:39 | |
---|
Progorava: Kyllä tuon pitäisi pystyä ohittamaan. Siinä samassa ikkunassa pitäisi olla nappi, jolla ne asennetaan herjasta huolimati. Valitettavasti ei löydy sellaista. Olen ollut Rolandin kanssa yhteydessä ongelmasta, mutta tilanne yhä päällä ja ajureita ei saa asennettua, kun jokin yhteen sopivuus ongelma, josta puuttuu tuo "digitaalinen allekirjoitus"', niin masiina hylkää ajurin. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Decadetroll 04.03.2019 17:12:39 | |
---|
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Stone 04.03.2019 19:23:13 (muokattu 04.03.2019 19:23:51) | |
---|
Decadetroll: https://www.drivethelife.com/window … -windows-10-8-7-xp-vista.html#part3 Ei vielä tarvinnut googletranslatella mennä tuonne, kun asennus onnistui ongelmitta vaimon pc:lle. Jännä juttu sinänsä ,sillä meillä molemmilla on windows 7 käyttis, mutta oma pc:ni ei anna asentaa sitä. Pääasia, että jossain saa soundit säädettyä nyt edes kohdalleen. Nyt treeniksellä ulvottamassa ja pehmeämmässä kaiutinta. Kiertoherkkä peli näin ensi alkuun tuntuu olevan, vinkuu kuin teurastettava sika ilman, että soittimeen juuri edes koskee. Sellainen sähkön katku vain ilmassa :) Lienee ne gain tehdasasetukset melko isoillaan? Onko mitää referenssiä noille kanavakohtaisille volume/gain säädöille (%)'Tonestudioon, josta hyvä lähteä liikkeelle. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
BugBadWolf 04.03.2019 20:21:13 | |
---|
Stone:... vinkuu kuin teurastettava sika ilman... Lähde presence nollilla hakemaan soundeja. Uutta vahvistinmallia kesyttäessä hyvä lähtökohta jokaiselle on gain 12, kanavavolume 9, middle klo 12 ja loput nollille. Sitten säädät säröt ja plektran nasahduksen noilla. Tämän jälkeen bassoa ja viimeiseksi treble. Ja korvaa treble presencellä, jos tuntuu liian repivältä. Kaiutinta voi vähän paikkailla Tone Studion kautta. Se on vähän kilistin varsinkin viimeisen päivityksen jälkeen. Global eq:sta korkeita maun mukaan alas (siellä Tone Studion System valikossa). Samalla vaivalla annat sille pari desibeliä 250Hz kohdalle lisää, pudotat 60 reilusti ja leikkaat 30 pois. Ja se eq tietysti vahvistimen jälkeen. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Progorava 04.03.2019 20:44:17 | |
---|
BugBadWolf: karsee treble, jne Itse vaihdoin kajarin tuo kylmän repivän piikikkään yläpään takia. En soita ääriheviä. Jensen CH12/70 tuntuisi pelaavan paljon paremmin. Otin myös näytepalaa ennen ja jälkeen nauhalle, minkä tulokset tukivat perstuntumaa. Miksi pilata hyvä hiljaisuus puhumalla? |
Stone 04.03.2019 22:17:20 | |
---|
BugBadWolf: Lähde presence nollilla hakemaan soundeja. Uutta vahvistinmallia kesyttäessä hyvä lähtökohta jokaiselle on gain 12, kanavavolume 9, middle klo 12 ja loput nollille. Sitten säädät säröt ja plektran nasahduksen noilla. Tämän jälkeen bassoa ja viimeiseksi treble. Ja korvaa treble presencellä, jos tuntuu liian repivältä. Kaiutinta voi vähän paikkailla Tone Studion kautta. Se on vähän kilistin varsinkin viimeisen päivityksen jälkeen. Global eq:sta korkeita maun mukaan alas (siellä Tone Studion System valikossa). Samalla vaivalla annat sille pari desibeliä 250Hz kohdalle lisää, pudotat 60 reilusti ja leikkaat 30 pois. Ja se eq tietysti vahvistimen jälkeen. Kiitti paroni! On se kyllä hieno soundinen laitos, jonka voin jo nyt todeta. Tottakai tässä joutuu vielä soundeja tuunailemaan enemmänkin, mutta on tuossa kapasiteettia kyllä vaikka mihin. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
BugBadWolf 04.03.2019 22:48:10 | |
---|
Progorava: Itse vaihdoin kajarin... En itse vaihtanut vaan säädän aiemmin mainitsemaani global eq:n akustisen kanavalla (kaikki klo 12 paitsi presence 0) mukavaksi. Tämä siksi että arvelen kaiuttimen olevan kuitenkin varsin värittämätön ja seuraavan paremmin vahvistinmalleja. Tulin vahingossa asentaneeksi sinne kasan gt-100:n vahvistimia, joten mukautumiskykyä tarvitaan. Mutta tuossa on Avatar 2 x 12 melkein umpiperä Greenbackeilla ja kyllähän tuo sillä herkulta kuulostaa. Tosin kaikki muukin, ei sen puoleen. Kuulostaa hyvältä myös Mesan vanhassa half backissa (C90 takaa avoimena ja EV thiele-boksissa), mutta en hirviä pitkiä aikoja 4-ohmiseen kovaa rällättää. Tuon virtalähde ei taida sietää suositellun impedanssin puolitusta ja siitä seuraavaa tehon kasvua. Arvailen vain tuossa. En ymmärrä liikoja elektroniikasta muutenkaan ja tuollaiset hakkurivirtalähteet ovat uusina ihan hepreaa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Stone 06.03.2019 14:58:23 (muokattu 06.03.2019 15:15:23) | |
---|
Treenitkin jo vedetty katanalla ja hyvin futasi, vaikkei sitä lautaa ollutkaan soundien vaihtoon vielä. Kysymys... Olisko jollakin antaa jokin pikastartti, että miten tallennan tonestudiosta jonkin valmiin soundin---> katana vahvistimeen? Englanti on käyttökelpoinen kieli, jos se on vaan hyvin hallussa ;) Tuossa on tuollainen lyhyt ohjeistus. https://www.youtube.com/watch?v=-4f5bD0d480 Okei...? Siinä kaverilla on tone studiossa CH1 kanava aktiivisena ja siitä se siirtyy "librearyyn"" Sitten se klikkaa "import" namikan auki ja siellä sillä on jokin valmis soundi näköjään jostain ladattuna (mistä??) Sen se sitten raahaa siihen aktiivisena olevaan CH1 kanavaan. Miten tuon soundin sitten saa itse katanaan? Usb-piuha tottakai pitää olla pc:n ja Katanan välissä, mutta annetaanko se siirtokäsky siellä ylhäällä olevalla Write namikalla vai pitääkö itse katanan muistipaikasta vaan painaa se tallennus? Se siis siirtyy vahvistimen CH1 muistipaikkaan käsittääksen tuossa demossai, jos vielä olen ylipäätään kartalla?? Toinen kysymys, että mistä niitä valmiita soundeja saa sinne librearyyn?? Kiitokset jo etukäteen "rautalangan oikomisesta" :) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
BugBadWolf 06.03.2019 16:07:52 | |
---|
Stone: Treenitkin jo vedetty katanalla ja hyvin futasi, vaikkei sitä lautaa ollutkaan soundien vaihtoon vielä. Kysymys... Olisko jollakin antaa jokin pikastartti, että miten tallennan tonestudiosta jonkin valmiin soundin---> katana vahvistimeen?... Toinen kysymys, että mistä niitä valmiita soundeja saa sinne librearyyn??... Tone Studion oikea ylänurkka ja palikka "Write". Avaa pikkuikkunan, josta valitset tallennuspaikan. Libraryn rakentelet joko latailemalla netistä valmista tai tallentelet omia settejä. Mutta tönäisehän Tone Studion vasemman alanurkan (jonka nimi ei tule nyt mieleen. Sound/tonecentral tms) tienoita, niin löydät netin kautta melkoisen määrän valmista. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Stone 06.03.2019 17:11:10 | |
---|
BugBadWolf: Tone Studion oikea ylänurkka ja palikka "Write". Avaa pikkuikkunan, josta valitset tallennuspaikan. Libraryn rakentelet joko latailemalla netistä valmista tai tallentelet omia settejä. Mutta tönäisehän Tone Studion vasemman alanurkan (jonka nimi ei tule nyt mieleen. Sound/tonecentral tms) tienoita, niin löydät netin kautta melkoisen määrän valmista. Kiitosta, minäpä menen ihmettelemään! Toivon mukaan ei tartte tulla uudestaan julkisesti itteään tänne munaamaan, kun mielummin säästän ne "parhaat kixit" keikoille ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Stone 07.03.2019 19:22:59 | |
---|
Kaikki alkaa jotenkin loksahtamaan tajuntaan, mutta 1 kysymys vielä? Onko tuossa koko kattaus, mitä Katanaan eli tone studion kirjastoon saa valmiita soundeja tällä hetkellä? http://bosstonecentral.com/liveset/category/katana/ Olen nähnyt jossakin videoissa, että siellä tone studiossa olisi "tweedia" sisuksissa (voihan olla, että itse värkänneet) ja sellaisia patcheja tässä olen hakenut. Onko netissä jotain muuta paikkaa, josta noita patcheja voi ladata? Näin alkuun ne voisi olla ok, kunnes intoudun itse rakentelemaan omia. -Kiitos ja anteeksi ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
BugBadWolf 07.03.2019 20:46:31 | |
---|
Stone:...että siellä tone studiossa olisi "tweedia" sisuksissa... Onhan sinne saatavilla maksullisia patcheja, toisenlainen editoriohjelma ja gt-100:n vahvistinmalleja. Ensinmainittuja en omista ja jälkimmäisen linkistä en oikein tiedä. Miten lie Boss mokomiin suhtautuu. ...mistä tulikin mieleeni että pitänee laittaa sinulle eemailia ja kysellä kuulumiset vaimon vanhasta kotikaupungista. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Stone 07.03.2019 21:03:30 | |
---|
BugBadWolf: Onhan sinne saatavilla maksullisia patcheja, toisenlainen editoriohjelma ja gt-100:n vahvistinmalleja. Ensinmainittuja en omista ja jälkimmäisen linkistä en oikein tiedä. Miten lie Boss mokomiin suhtautuu. ...mistä tulikin mieleeni että pitänee laittaa sinulle eemailia ja kysellä kuulumiset vaimon vanhasta kotikaupungista. Kaikin mokomin ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |