Aihe: Hughes & Kettner Tubemeister 18
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17
JuSu
04.12.2011 09:49:16
Lennu: MI Audion Blues Pro toimii meisterin edessä hyvin.

Ok. Mä kuvittelisin, että saman lafkan Crunch Box vois olla myös aika maukas, sen perussointi kun on vähän tummahko. Siis sillä tavalla tumma, että ne yläpääkihinät puuttuu.
vänkylä
04.12.2011 20:15:52
JuSu: Täydellistä soundia ei olekaan...

Mulla on eq:t treble ja middle n. klo 11 ja bass n. klo 13. Särökanavalla gainit kitarasta riippuen täysillä - klo kolmessa. Puhtaalla kanavalla gainit n. puolessa välissä, masterit sitten tilanteen mukaan. Mitä isommalla särökanavan gain on, sitä pienempi on äänenvoimakkuuden nousu boostissa.

Mulla just äinpäin noi säädöt eli särökanavalla gainit n.puolessa välissä ja puhtaalla puolella gainit melkein täysillä.Kun pitää särökanavalla maltilliset gainit,n.klo.11-12,niin kun polkaisee boostin päälle,saa keikalla soolot hyvin pintaan.Kyllä ainaskin mun mielestä,jos mä väännän särökanavalta gainit tappiin,niin sitä säröä on sen jälkeen ihan v...n paljon liikaa.
JuSu
04.12.2011 21:49:38
vänkylä: jos mä väännän särökanavalta gainit tappiin,niin sitä säröä on sen jälkeen ihan v...n paljon liikaa.

Onko sulla mikä kitara siinä, ja mitkä mikit? Mulla ei ole mitään kovin kuumia keloja kitaroissa, tai jos onkin, niin ne on aika kaukana kielistä.

Mutta kyllä mä silti tykkään, ku säröä on runsaasti.

JuSu
Kvesti
04.12.2011 23:36:23
JuSu: Täydellistä soundia ei olekaan... =)

Ei ehkä, mutta Nile ja Coldplay pääsevät omisa tyyleissään aika lähelle sitä. Ja tietysti Esa Pulliainen myös.

JuSu:On kovasti ronkeli säröpedaalien suhteen kyllä, tää on munkin kokemus. Särökanava on kovin ronkeli ulkoiselle boostille, menee muhjuksi ja sirinäksi helposti. Puhdas kanava on taas soundiltaan niin kirkas, että säröpedaalissa pitää olla toimiva eq-osasto, jotta kihinät saa kuriin.

Mä kikkailin eilen hieman Line6 M13:n kanssa. Yksikään säromallinnus ei toiminut Tubemeisterin puhtaalla kanavalla, ihan kakkaa ja pierua, tosin säröt eivät ole tuon lootan vahvin alue muutenkaan. Modulaatiot ja kaiut sen sijaan toimivat lenkissä mainiosti.

Mulla on Blackstarin HT-Dual, EHX Little Big Muff ja Bossin Metalzone. En saanut mitään toimimaan kunnolla särökanavan kanssa. Kaikki toivat omanlaisensa sävyn siihen, mutta eivät muuttaneet soundia niin paljon kuin olisin halunnut. Cleanilla kaikki oli ihme särinää.

JuSu:Tuuppasin myös eq:lla 8000 kHz:iin pienen vaimennuksen, joka kivasti lämmitti soundia hillitsemällä niitä yläpääkihinöitä high gaineilla. Puhtailla tuota leikkausta ei juuri huomaa. Yleisesti ottaen pitää myös muistaa, että mulla on kirkassoundiset elementit kaap(e)issa.

Olen miettinyt onko oma Blackstarin kaappi syypää siihen, ettei löydy ihan sitä soundia, jota haen. Otin sen kun se maksoi vain puolet H&K:n omasta ja ajattelin sen riittävän kotisoittoon. Mulle tärkein soundi lähtee redboxista. Sitä en ole vielä ehtinyt kokeilla.
vänkylä
05.12.2011 09:23:32
JuSu: Onko sulla mikä kitara siinä, ja mitkä mikit? Mulla ei ole mitään kovin kuumia keloja kitaroissa, tai jos onkin, niin ne on aika kaukana kielistä.

Mutta kyllä mä silti tykkään, ku säröä on runsaasti.

JuSu

Mulla on tommoinen suht tuntemattomalla soitinrakentajalla käsintehty strato,jossa mikkeinä SD:n axe set sillä erotuksella että olen tallaan vaihtanut jbjr:n tilalle saman firman screamin demonin.Kaikki noi straton mikit on siis yksikelaisen kokoisia humppareita.LesPaul osaston mulla hoitaa ESP:n Eclipse ll mikkeinä SD:n alnico ll pro eli slashin mukaan nimetyt mikit.Ei noi mun mielestä kummassakaan kitarassa mitkään maailman kuumimmat mikit oo..
Kvesti
06.12.2011 15:06:26
Nyt alkoi soundi paranemaan kun jätin treblen ja midin alle kello 12. Toistaiseksi on täyttänyt odotukset. Vielä kun saisi kasattua "kotistudion", niin voisi kokeilla nauhoitusta ja pedaaleja kunnolla.
lonelyplayer
06.12.2011 21:09:25 (muokattu 07.12.2011 08:10:57)
Onpa ollut mielenkiintoinen ketju seurata ja sanoisin että juuri tälläistä informaation vaihtoa kuten tällä kertaa pitäisi aina olla.
Tekisi mieli antaa suuri PLUSSA koko ketjulle :)

Alussa tulee usein pelkkää hypetystä ( ei mitään negatiivista ketjun aloittajaa kohtaan, kyseessä oli merkittävä uutuus Hughes Kettneriltä melkoisella markkinoinnilla ). Itsekkin kiinnostuin kovasti H&K:n tuotteiden käyttäjänä.

Alkuvaiheen jälkeen tuotteita alkaa saamaan ja moni ostaakin. Alussa vaikuttaa ihan ok mutta sitten jokin alkaa tökkiä... tässä vaiheessa sitten hakee vikaa itsestään ja ihmettelee mitä teen väärin.

Mutta asiaan: olen hakemassa pienitehoista pikkunuppia 2x12 kaapin päälle ja ainakin mulle olisi erittäin tärkeää että se ottaa vastaan hyvin speduja, löytyy Plexitone, LWG, Sanamps Liverpool, Mighty Red Distortion + Boss delay.

Kiitos keskustelun, alkaa vaikuttaa ettei valintani ole Tubemeister. Muutenkin esim. reverbin puuttuminen ärsyttää.... kuten myös efektien vastaanottavuus.

Valinta näytäisi tällä hetkellä olevan Egnater Tweaker-nuppi... olisi mukava kuulla kommennteja käyttäjiltä.

edit:kirjoitusvirheet
Kvesti
08.12.2011 19:02:40
Mielenkiintoista. Sain tänään Blackstarin HT Dualin toimimaan tuon kanssa melkein mitenpäin kaikille kanaville. Tuntuu vaativan hyviä säätöjä pedaalista. Tai sitten tuo toimii hyvin, kun se on kanssa putkivehje. Little Big Muff ei tunnu toimivan oikein mitenkään. Tosin en oo saanut siitä melkein koskaan kunnon soundeja missään setissä. Metal Zone vaatii vielä säätämistä, mutta eiköhän senkin saa vielä toimimaan.

Onko kenelläkään vihjettä tuon kanssa hyvin toimivasta fuzzista?
gunnar
11.12.2011 20:26:57 (muokattu 11.12.2011 20:29:51)
No on ollut mielenkiintoinen ketju seurata joo. Jotenkin tuntuu, että kenties tuon yyber markkinoinnin seurauksena odotukset ovat olleet todella korkealla ja sitten on tullut pettymyksiä.
Ihmekkös tuo jos on ajattelut, että alle 500e euron nupilla hoituisi kaikki mahdolliset soittotarpeet äänitys, kotisoitto, treenis ja keikat parhaalla mahdollisella tavalla!!! Sanokaa yksikin samanhintainen tai vaikka kalliimpikin laite, jolla nämä kaikki hoituisi!
Kirjoittelu on saanut ehkä myös negatiivis väritteisen sävyn, koska laitetta verrataan johonkin ihan eri hinta- tai teholuokan vehkeisiin...

Ei tuo mustakaan täydellinen laite ole, mutta kyllä tuo monipuolinen laite on siltikin hintaisekseen. Kotisoittoon ja silent soittoon paras, mitä olen omistanut. Treeneissä ok, keikalla ollut mukana varakoneena (sielläkin volat riittäis, kun mikitetään).
V30 ei ehkä olleet parhaat Greenback 1x12 tai vanha Marshall 4x10 kaappi toimii.
Sama säröpedaali ei toimi eri kanaviin, koska kanavissa on erilainen keskialue korostus ja EQ on jaettu! Tämä on ihan luonnollinen rajoitus siis! Muuten pedaalit ovat toimineet puhtaaseen kanavaan siinä missä muihinkin EL84 vahvareihin...

ps. En minäkään sitä little big muffia saanut toimimaan millään setupilla. Kannattaa varmaan tosiaan vaihtaa fuzzia, eikä vahvistinta ;)
Kvesti
12.12.2011 19:01:34
Fuzz vaihtuu. Mulla on kaksi kiikarissa. Pitää vielä vakuuttaa itsensä, että ostaa vähemmän viileän, mutta paremmin käyttöön sopivan. Taisi olla vielä halvempikin.
Kvesti
13.12.2011 00:34:45
Nyt odotellaan jännityksellä mitä Tuubimestari tykkää tuollaisesta http://www.youtube.com/watch?featur … ndscreen&NR=1&v=CHlclapbPYc Kukaan ei siteen sano pariin päivään, että Pharaoh olisi ollut hyvempi.
Pancake
13.12.2011 19:58:05
Nyt on päässy testaileen ja säröspeduosasto kokee kyllä melkosen muutoksen. Muuten voi pitää vanhat.

Biyangin Bluesdriver, joka toimi Bognerin kans ko unelma, ei passaa Hookoolle ollenkhaan. Vähän sama homma DIY Maxon 808:n kans, jotaki sai ulos, mutta kyllä tuosta voipii hyvinki erkaantua jonku kaupan yhteyessä.

Ja täysin vastoin ennakko-odotuksia MXR Distortion III soppii ko nenä päähän pienen nappuloitten vääntelyn jälkheen.

Kaikenkaikkiaan spedujen käyttö muuttuu tuon hookoon kans ihan täysin. Bogneriin pysty tökkäähmään melkein mitä vain. Mutta ei tähän.

Että nyt jos/kun jengillä on speduja testattuina, ni saapii listailla, ni ei minun tarvi käyä kaikkia läpi :D
JuSu
13.12.2011 22:19:31 (muokattu 13.12.2011 22:20:05)
Pancake: Että nyt jos/kun jengillä on speduja testattuina, ni saapii listailla, ni ei minun tarvi käyä kaikkia läpi :D

Mulla ei oo nurkissa ku halpiksia, koska Tubemeisterin säröt sopii mun korvaan just kivasti, ei ole tarvetta.

Ibanez TS7 toimii niinkuin Tube Screamer toimii, mutta Tubemeisterin etunen ei tykkää kovin rankasta kyykyttämisestä. Marshall Jackhammerista saa hyvät ahtomättömuhjut, kattavan eq:n ansiosta.

Line6 M9/M13 säröistä ei toimi Tubemeisterin edessä yksikään, poikkeuksetta toivotonta, mutta tämä ei välttämättä johdu Tubemeisterista.... Tube Drive -mallinnoksella saa jotain etäisesti mukiinmenevää soundia muistuttavaa aikaiseksi, muuten vaatsii rankkaa equtusta, eijjaksa.
julkke
15.12.2011 16:24:29

Oisko tää mun vahvistin? Hakusessa suht. kompakti putkinuppi, joka toimis akselilla B.B King -> Van Halen, ja kaikkea siltä väliltä. Ei siis mitään metallia vaan perusbluesiin ja rokkiin taipuvaa vahvistinta, jossa olisi efektilenkki johon voisi kaiut työntää. Nupin kirkkaus sopisi tummasoundiselle les paulilleni varmasti hyvin. Ja ne kolme soundia napin painalluksella... GAS
Kvesti
15.12.2011 21:30:02
julkke: Oisko tää mun vahvistin? Hakusessa suht. kompakti putkinuppi, joka toimis akselilla B.B King -> Van Halen, ja kaikkea siltä väliltä. Ei siis mitään metallia vaan perusbluesiin ja rokkiin taipuvaa vahvistinta, jossa olisi efektilenkki johon voisi kaiut työntää. Nupin kirkkaus sopisi tummasoundiselle les paulilleni varmasti hyvin. Ja ne kolme soundia napin painalluksella... GAS

Voi hyvinkin olla, jos pidät vahvarin äänestä. Omalla kohdalla harmaat hiukset tulee siitä, kun yrittää käyttää säröpedaaleja. Kaikua, delaytä tai modulaatio efektejä en ole vielä kokeillut. Säröjen kanssa on riittänyt säätämistä. Joku kehui efektiluuppia aikaisemmin. Jos pitää vahvarin kolmesta soundista, elämä on paljon helpompaa.

Pedaaleista. Tänään sain Bossin Metal Zonen toimimaan tuon kanssa. Catalinbread Manx Loaghtan Fuzz osoitti hetkittäin toimimisen merkkejä. Parhaiten toimi Blackstarin HT-Dualin läpi lead kanavalle tai boostatulle leadille. Ehkä se vielä tästä. Se on nyt melko varmaa, ettei enää näiden lisäksi tule uusia säröjä. Näidenkin säätäminen on ollut ihan riittävän haastavaa. Helpoin on ollut HT-Dual. Pienen alkusäädön jälkeen se tuntuu toimivan kaikilla kanavilla ja tuovan eniten väriä soundiin. Muut vaatii sitten enemmän säätöä. Olen yrittänyt niitä pääasiassa lead-kanavalle. Cleanilla kaikki tuntuu muuttuvan ihmesärinäksi.
Ziggy Bubba
15.12.2011 21:48:31 (muokattu 15.12.2011 21:50:57)

Testasinpa combo-version Fasulla piipahtaessani Squierin CV-Stratolla. Kliinit klangas oikein kivasti, mutta säröosasto jätti kyllä rankasti kylmäksi. Varsinkin isommilla asetuksissa meno oli suht kolkkoa surinaa. Vähän semmoista elotonta pörinää, ei ees sinne päinkään mulle.

Isommalla kaapilla varmaan vähän eri, mutta eipä tartte kaiketi Tuubimaisteria enää miettiä kakkosvaffariksi.

E: Reilut 600e ois ollut masiinalla hintaa, siinä on kyllä soundin puolesta paljon liikaa.
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
lonelyplayer
16.12.2011 21:52:56 (muokattu 17.12.2011 21:21:30)
Sorry... ostakaa Egnater Tweaker....Mahtavat clean-kanavat ja lisäksi
loistavat särösoundit.-

Mikä tärkeintä... ottaa vastaan hyvin speduja...
Ilelee
27.01.2012 22:11:04
Kvesti: Voi hyvinkin olla, jos pidät vahvarin äänestä. Omalla kohdalla harmaat hiukset tulee siitä, kun yrittää käyttää säröpedaaleja. Kaikua, delaytä tai modulaatio efektejä en ole vielä kokeillut. Säröjen kanssa on riittänyt säätämistä. Joku kehui efektiluuppia aikaisemmin. Jos pitää vahvarin kolmesta soundista, elämä on paljon helpompaa.

Pedaaleista. Tänään sain Bossin Metal Zonen toimimaan tuon kanssa. Catalinbread Manx Loaghtan Fuzz osoitti hetkittäin toimimisen merkkejä. Parhaiten toimi Blackstarin HT-Dualin läpi lead kanavalle tai boostatulle leadille. Ehkä se vielä tästä. Se on nyt melko varmaa, ettei enää näiden lisäksi tule uusia säröjä. Näidenkin säätäminen on ollut ihan riittävän haastavaa. Helpoin on ollut HT-Dual. Pienen alkusäädön jälkeen se tuntuu toimivan kaikilla kanavilla ja tuovan eniten väriä soundiin. Muut vaatii sitten enemmän säätöä. Olen yrittänyt niitä pääasiassa lead-kanavalle. Cleanilla kaikki tuntuu muuttuvan ihmesärinäksi.

Testasin tänään Amptweakerin Tight Metallia cleanin päälle, ja jos cleanin gaini on vaikkapa klo 12, niin tosiaan, aivan ihme sirinää koko soundi, mutta kun gainin laittaa tappiin ja volan vaikka klo. 9, alkaa homma toimimaan ihan eri tavalla. Kokeilin myös suoraan efektin returniin kuten jotkut tota pedaalia käyttää ja sekin toimi, eroa kuitenkaan ei ollut tohon clean kanavaa mitenkään älyttömästi. Eli kannattaa kokeilla sitä clean kanavan gainia täysillä noiden säröpurkkien kanssa ennen kuin luovuttaa.

Nyt on semmoinen 7kk kotisoittoa takana ja tykkään edelleen, oikeastaan paljon enemmän kuin ennen. Kirkkautta saa jossain määrin hillittyä säätämällä (middle pitää pitää melkein aina alle klo 12, kanavasta riippumatta), mutta toisaalta nyt kun siihen on tottunut niin monet muut vahvistimet kuulostavat kovin tunkkaisilta. Ei täydellinen mutta pirun hyvä ja monipuolinen laite silti.
juikkipuikki
28.01.2012 01:06:12 (muokattu 28.01.2012 01:07:10)

Pitää ihan tulla kommentoimaan. Tossa ennen DT:n keikkaa tuli käytyä F-Musiikissa kattelee kamoi. Kopissa oli tuo Tubemeisteri 18 ja olipas oikea positiivinen yllätys. Särökanava ja se lead-hanikka päällä lähti oikeen kivat soundit à la DT. Tuosta sais kivan kotivahvarin varmasti.
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Lilli
28.01.2012 07:21:28 (muokattu 28.01.2012 07:22:30)
gunnar: Ihmekkös tuo jos on ajattelut, että alle 500e euron nupilla hoituisi kaikki mahdolliset soittotarpeet äänitys, kotisoitto, treenis ja keikat parhaalla mahdollisella tavalla!!! Sanokaa yksikin samanhintainen tai vaikka kalliimpikin laite, jolla nämä kaikki hoituisi!

No vaikka Engl Gigmaster E315. Komboista tietenkin Bugera V22. Jos et ole kokeillut, älä kommentoi ;-)
The same thing that makes you live can kill you in the end
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)