Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5128 129 130 131 132419 420 421 422 423
MusikMan
08.02.2017 20:26:37
steelduck: Joo, olihan tuo reippaasti yli vuosi. Tilasin 17. syyskuuta 2015. Eli varmaan tässä keväällä pääset tilaamaan. :D

Kiitos vastauksesta! Parin kuukauden jonotus siis vielä tiedossa. Toivottavasti KOT olisi nyt se the holy grail; kohta on vaihtoehdot kaluttu ja pitänee peiliin katsoa.
"Where Zen ends, ass-kicking begins."
Laulava Kylätohtori
08.02.2017 20:32:43
MusikMan: Kiitos vastauksesta! Parin kuukauden jonotus siis vielä tiedossa. Toivottavasti KOT olisi nyt se the holy grail; kohta on vaihtoehdot kaluttu ja pitänee peiliin katsoa.

Ihan varmasti on, *tirsk* ihan varmasti...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Shredator
08.02.2017 21:04:04

Laulava Kylätohtori: Ihan varmasti on, *tirsk* ihan varmasti...

Hehe toivottavasti ei tule pettymyksiä :) Sehän on siis tosiaan käyätnnössä modattu TS808. Vähemmän mid humpia ja hieman transparentimpi.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
MusikMan
08.02.2017 21:19:15
Shredator: Hehe toivottavasti ei tule pettymyksiä :) Sehän on siis tosiaan käyätnnössä modattu TS808. Vähemmän mid humpia ja hieman transparentimpi.

Älähän nyt dissaa ja aliarvioi mojon merkitystä ;-) Liila väri, kultakompassikuvio kruunulla ja KING of TONE -teksti. Mitä muuta kitaristi tarvitsee? Soittotaito, itsekritiikki,... Mutta onneksi on vielä RED CABLE yms., jotta voi leijua loputtomiin omassa "tää on vermeistä kiinni" kuplassaan :-)
"Where Zen ends, ass-kicking begins."
Shredator
08.02.2017 21:22:37

MusikMan: Älähän nyt dissaa ja aliarvioi mojon merkitystä ;-) Liila väri, kultakompassikuvio kruunulla ja KING of TONE -teksti. Mitä muuta kitaristi tarvitsee? Soittotaito, itsekritiikki,... Mutta onneksi on vielä RED CABLE yms., jotta voi leijua loputtomiin omassa "tää on vermeistä kiinni" kuplassaan :-)

Ei siinä, hyvä pedaali se on. Itse vaan odotin enemmän ja talliin jäi lopulta perus TS...Monille kelpaa vain KOT :)
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
steelduck
09.02.2017 07:49:51

Laulava Kylätohtori: Ihan varmasti on, *tirsk* ihan varmasti...

Hehe... en mä oikeasti kuule edes tubescreamereissa eroja. Korvatkin tinnittää niin, että ihan sama vaikka soittaisi Microcubella, mutta pitäähän tuo nyt testata, kun on mahdollisuus. :)
Kivijalka
13.02.2017 00:05:08
Yksinkertaisten ja toimivien ratkaisujen äärellä: Bossin Chorus Ensemble ja Super Overdrive lautaan uniikkien lumihiutalepedaalien tilalle.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Juzpe
13.02.2017 00:09:50

Kivijalka: Yksinkertaisten ja toimivien ratkaisujen äärellä: Bossin Chorus Ensemble ja Super Overdrive lautaan uniikkien lumihiutalepedaalien tilalle.

HYVÄ! Oon kuullu että noita käytetään ihan isojen artistien bändeissäkin.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Tomtom
13.02.2017 12:49:25
Olen aivan varma että syy omaan huonoon soittotaitoon on se että mulla ei ole kotona luupperia mihin voi nauhoitella kaikkia hienoja juttuja ja tiluttaa sitten pohjien päälle. Siispä Boss RC-20 XL.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
klobasa
13.02.2017 17:58:36
Tomtom: Olen aivan varma että syy omaan huonoon soittotaitoon on se että mulla ei ole kotona luupperia mihin voi nauhoitella kaikkia hienoja juttuja ja tiluttaa sitten pohjien päälle. Siispä Boss RC-20 XL.

Itselläkin oli sama teoria ja sama suunnitelma. Torille meni hyvin pian.
jpaa
13.02.2017 21:18:34
Ostinpas Swart AST nupin itselleni 40v lahjaksi. Sitä kun olen nyt tuolla autotallissa rankaissut niin pitää todeta että voi itku kun on sellasia "terveitä" soundeja nyt mitä ei ole aiemmin löytänytkään tai tiennyt olevankaan. On niin sopivan yksinkertainenkin vehje tämmöselle yksoikoselle kaverille. Näköjään riittää että vahvistimessa on pelkästään volume ja tone. Nyt pitää alkaa etsimään erilaisia fuzzeja.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
iec
14.02.2017 09:00:16

Ostin itelle ja pojalle yhteiseksi Vox Amplug 2 Metal-kuulokevahvistimen: http://www.voxamps.com/amplug2

Olen positiivisesti yllättynyt soundeista. Mun korvaan kuulostaa erittäin makealta särösoundilta. Särö tuntuu olevan tiukka Mesan tyyliin. Kyseisessä kamppeessa saa kolme eri särötyyliä (tai ehkä enemmänkin perussärösoundin lisäksi kaksi enemmän tai vähemmän middleskuupattua soundia). Siitä löytyy myös Chorus, Delay ja Reverb, joita ei pysty ilmeisesti säätämään sen kummemmin. Efekti valitaan nappia painamalla, eli kerralla voi olla päällä vain yksi efekti.

Omaksi suosikiksi on valikoitunut se vihreä moodi, jolla ollaan enemmän Slash/Gary Moore osastolla.

Tällainen kampe toimii helpoista ja yksinkertaisista setupeista pitävälle kitaristille. Tarvii vain kitaran, Amplugin ja kuulokkeet - ja soittajalla rokki raikaa alle minuutissa :D

Mulla on myös aikaisemmin ostettu vanhemman sarjan Vox Amplug AC30, mutta taitaapa jäädä nyt tyhjän pantiksi tai sitten vain cleanien soitteluun. Amplug 2 Metal hanskaa nuo rankemmat säröt sen verran mallikkaasti. Vastaavasti Amplug 2 Metal ei ole kovin käytännöllinen cleanien soitteluun, sillä gainiä on sen verran runsaasti tarjolla heti lähtötilanteessa, että joutuu pakittamaan todella paljon kitaran volalla jos edes haaveilee cleaneistä. Mutta nimikin sen jo sanoo, että Metal-versio on tarkoitettu nimenomaan säröisempään soitantaan.

Toinen hyvä vaihtoehto olisi ollut Classic Rock-versio, mutta ostin tuon US-suuntaan olevan kallellaan olevan version kun perheen taitavin kitaristi tykkää enemmän sen suuntaisista säröistä.

Tuossa vielä pakollinen youtube-linkki: https://www.youtube.com/watch?v=YdEMjqok7Ok
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Åboensis
14.02.2017 12:15:12 (muokattu 14.02.2017 19:38:16)

jpaa: Ostinpas Swart AST nupin itselleni 40v lahjaksi. Sitä kun olen nyt tuolla autotallissa rankaissut niin pitää todeta että voi itku kun on sellasia "terveitä" soundeja nyt mitä ei ole aiemmin löytänytkään tai tiennyt olevankaan. On niin sopivan yksinkertainenkin vehje tämmöselle yksoikoselle kaverille. Näköjään riittää että vahvistimessa on pelkästään volume ja tone. Nyt pitää alkaa etsimään erilaisia fuzzeja.

Hyvä ostos. Swartissa on kaikki mitä ihminen tarvitsee :D. Fuzzikin on jo sitten ihan silkkaa extraa...

EDIT: Mutta jos futsi on pakko saada niin kehotan tsekkaamaan Swartin oman Fuzzy Boostin. Olen testinyt pikaisesti ja jos joskus vielä ostan jonkun särö -tyyppisen pedaalin niin sen...
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
audioAXS
14.02.2017 12:39:05
BIAS FX Desktopin ostin eilen, kun oli alennuksessa
Särö korvaa puuttuvat virheet
rivo setä
14.02.2017 17:16:30
Pitkän odotuksen jälkeen oma ruskeanaama Princeton löytyi! Upea vehje!
Onneksi kohta on treenit, niin pääsee kunnolla luukuttamaan :)
JuSu
14.02.2017 18:59:21
Marshall Vintage Modern 2266c -kombo saapui. Eiköhän siinä oo pitopeliä siinä missä monessa muussakin on ollut.
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Laulava Kylätohtori
14.02.2017 19:19:55
JuSu: Marshall Vintage Modern 2266c -kombo saapui. Eiköhän siinä oo pitopeliä siinä missä monessa muussakin on ollut.

Se on hyvä, mutta kauheasti vaan pitää luukuttaa, että saa parhaat soundit ulos. Ite tykkäsin, että oli vähän liian äänekäs kotikäyttöön....
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
jpaa
14.02.2017 20:50:34
Åboensis: Hyvä ostos. Swartissa on kaikki mitä ihminen tarvitsee :D. Fuzzikin on jo sitten ihan silkkaa extraa...

EDIT: Mutta jos futsi on pakko saada niin kehotan tsekkaamaan Swartin oman Fuzzy Boostin. Olen testinyt pikaisesti ja jos joskus vielä ostan jonkun särö -tyyppisen pedaalin niin sen...

Joku tuolla ulkomaan foorumeilla julisti että jokaisen pitäisi sellaisen ainakin kerran elämässään omistaa. On siinä hypeä jonkin verran ilmassa mutta erittäin laadukkaan oloinen peli ja kyllä siinä sellainen pikkuroso on jotain sellaista mitä ei ole tullut mulla aikaisemmin vastaan. Ja kaikenlaista on kyllä ollut. Vilpittömästi voi kyllä suositellä perinnehenkiselle soittajalle.

Mulkoilinkin noita fuzzybposteja jo, pitää kattoa tulisko jossain käytettynä vastaan. Kyllä mulla pitää vähän mausteita olla ettei ihan pelkkä vahvistin riitä sentään. Hyvin syö kyllä tuo pedaaleita, toimii hyvin kaikki purkit mitä olen kokeillut.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
calluna
14.02.2017 22:11:43
Laulava Kylätohtori: Se on hyvä, mutta kauheasti vaan pitää luukuttaa, että saa parhaat soundit ulos. Ite tykkäsin, että oli vähän liian äänekäs kotikäyttöön....

Pyh, "parhaat" tai oikein hyvät saa luukuttamattakin. On hyvä master-volume siinä. :)
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Iskariot
14.02.2017 22:27:23
Rocktron Velocity 100 saapui wanhan Yamaha DG Stompin kaveriksi ja eihän tuo voi ollakaan muuta kuin korvakarkkia. Pari muuta vimpainta joutaakin nyt torille...
No niin... No ei!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)